מבחן ההגיון... או רטוריקה מחב"תית..
בועז יקר, כתבת שורות רבות של מלל שאינו אומר דבר. זהו הסגנון הידוע של מטיפים מחזירים בתשובה. אתיחס לכל הקטעים בדבריך כדי להראות בבירור כיצד לא כתבת דבר... *אני איני כופר בדבר, מאחר ואינני טוען שחז"ל לא צדקו. אני מציג לוגיקה פשוטה שמראה שהידברות טועים. לא חז"ל, אלא הידברות. שים לב להבדל. אתה לעומת זאת, כופר. באמת. *לגבי הציטוט שלך: במקום להביא את המלל הרב שלך, אני מתמצת את דבריך לשורה אחת. זהו מקור הציטוט. יקראו הצופים את דבריך ויראו כי צדקתי. *לגבי "ישתיקו,יסתירו,יכחישו,ישקרו" שכתבת על דתות אחרות - הפרכת טענה זו בעצמך... ראה כיצד אתה מסרב לקבל לוגיקה טהורה וחסרת פניות! דבריך בשקר יסודם. (נ.ב. מעניין אם אתה יודע. מה עשה ב-1868 רבי בערנוי, בנו של רבי ישראל מרוז´ין?...) *לענין הצלופח: כנראה שאינך קולט... לא הבאתי צלופח אחד בכל השרשור הזה. אתה בסרטים... אתה לא תופס שלא הקשתי אף קושיה של חז"ל? שלא הבאתי הפרכה משטינקוס מרינוס? לדעתי אינך מבין את ההפרכה מאחר שאינך רוצה שהיא תהיה נכונה. זה סימפטום ידוע. מה שאני חושב, זה שלא הבנת חצי דבר
מהפרכתי. קרא אותה שוב!
והנה ההפרכה שוב (בשלבים, כדי שגם ילדים קטנים יבינו): א. חזל כתבו ש
לכל דג שיש סנפיר, יש גם קשקשת. ב. יש מפרשים שהניחו שחזל התכוונו:
"רוב", לא
"כל". לפי מפרשים אלו חזל לא קיבלו במסורה ידע על טבעי. איננו מדברים על המפרשים הללו. ג. יש מפרשים שהניחו שחזל באמת התכוונו ל
כל. כמובן שהנחה זו אינה נכונה בוודאות, אלא היא רק הנחה (עובדה שיש מפרשים שמביאים הנחה אחרת). ד. כדי להוכיח שההנחה הזאת נכונה, צריך להוכיח שחזל קיבלו את הידע העל טבעי הזה במסורה. כאמור, זה לא הוכח. לכן הסברה של המפרשים נשארת בגדר סברה בלבד (וברור שאין זה משנה אפילו אם הסברה הזאת היא סברת הרוב). ה. הגענו לטענה של הידברות: "
מוכח מדברי חזל ("לכל דג שיש סנפיר, יש גם קשקשת") שחזל קיבלו את הידע העל טבעי הזה במסורה. ו. הידברות פשוט טועים, מאחר שהסברה של "כל" מתבססת על ההנחה שחזל קיבלו את הידע העל טבעי הזה במסורה, זה
הנחה. לא
הוכחה. (כמו שהובהר בסעיפים ג´-ד´). ז. יתכן שהמפרשים שסוברים "כל" צודקים, וחזל באמת קיבלו זאת במסורה. אבל זה נשאר בגדר תיאוריה בלבד. לגבי הלכה - פוסקים כמו רוב הסוברים. לגבי המציאות - נשארת בגדר של תיאוריה בלבד. לכן אי אפשר להוכיח מכאן לגבי האם חזל קיבלו ידע על טבעי במסורה, או לא.