חיפה כיום שונה לחלוטין מחיפה בתקופת הקמת הכרמלית
האמת שאני לא יודע את הפרטים וכמה זה עשוי להיות שימושי
יש לי תחושה שזה ישרת הרבה יותר נוסעים ממה שחושבים. היום אין סיבה לעבור מהרכבת לכרמלית כי המעבר הוא ארוך, כ-10 דקות הליכה. אם הנוסע יאלץ לעבור למטרונית ורק אז לכרמלית אז מעט מאוד יעשו זאת, כמו שלא עושים זאת היום.
 
אני לא יודע אם יש איזושהי אפשרות אחרת שמקרבת את תחנת הרכבת ללא בנייתה מתחת לפני הקרקע. אולי לחיפאים יש רעיון...
חיפה כיום שונה לחלוטין מחיפה בתקופת הקמת הכרמלית
אז מרכז הכרמל, הדר והעיר התחתית היו מרכזי העניין בחיפה. היום כבר לא.
אז תחנת חיפה מרכז השמונה הייתה תחנת הרכבת העיקרית בעיר. היום לא.
היום תחנות הרכבת המרכזיות הן חוף הכרמל ולב המפרץ .
נוסעים מרכס הכרמל (כולל מרכז הכרמל) ליעד דרומית לחיפה, לא יסעו בכרמלית לחיפה מרכז, אלא באוטובוס לחוף הכרמל. וכך גם בכיוון ההפוך.
נוסעים מרכס הכרמל או מהדר ליעדים צפונית או מזרחית לחיפה, בדרך כלל יסעו ללב המפרץ.
וגם נוסעים רבים מהדר ליעד שנמצא דרומית לחיפה במקרים רבים יעדיפו לנסוע באוטובוס מאשר בכרמלית כי קווי האוטובוס מכסים את הדר באופן הרבה יותר נרחב מהכרמלית.
מעטים יחסית הנוסעים שגרים או עובדים בסמוך לתחנת כרמלית. ואם צריך אוטובוס על מנת להגיע לכרמלית או ממנה, אז כבר יעדיפו לדלג על השימוש בכרמלית.
ולכן לא באמת כדאי לבצע השקעה מיוחדת רק כדי לחסוך מספר דקות הליכה או נסיעה קצרצרה באוטובוס לכרמלית או ממנה, עבור המעטים שירצו לעבור מכרמלית לרכבת והפוך.
אם הכרמלית הייתה מערכת גמישה, אז היה הגיוני לקרב תחנה שלה לרכבת ולא הפוך, אבל מכיוון שהיא אינה מערכת גמישה, צריך להתפשר.
פרויקט של מינהור הרכבת בחיפה יהיה מספיק מסובך ויקר, הכרמלית לא מצדיקה לסבך ולייקר אותו עוד יותר.
יש כאן גם טרייד-אוף. ככל שתקרב את התחנה לתחנת הכרמלית בככר פריז, כך תרחיק אותה מקריית הממשלה. מה יהיה יותר נוח ליוממים? קרבה לכרמלית או לקריית הממשלה?