הפרק היומי - "התיכוניסט וגרושתו"?

taish

New member
הפרק היומי - "התיכוניסט וגרושתו"?

זה לא סוד שאני מעריצה את ראול בערך החל מהיום שבו הוא הופיע לראשונה על המסך. הוקם "מחנה ראול" לתפארת הפורום, הונהגה "משמעת ראול" קשוחה וקפדנית והוזלו דמעות רבות כשהוא נשר מ"משחק ההישרדות" שהיה פה בקיץ. ראול בדמי, ברוחי ובנשמתי (עד כמה שצח"מ מסוגלת לחדור לנפש
). אבל יש גבול. היום, לראשונה, התעוררה עליו חמתי. איך הוא מרשה לעצמו לאבד את העשתונות ולשבור את כל הכלים בגלל משהו שקרה בין ריאנה לג'יי.טי בעבר? למה בגלל דבר פעוט ערך מהעבר הוא מסתכן בכך שהוא גורם לעצמו (ולריאנה) לאבד את ההווה? בעת ניסיונותיי הכושלים להבין מה כל-כך מחרפן את ראול, לא יכולתי שלא לחזור אל תקופת התיכון ולהיזכר בסיפור "הרופא וגרושתו" של עגנון (ואני מקווה שלא הערתי כמה שדים מרבצם אצל חלק מתלמידי התיכון שבפורום הזה
). אותו רופא בסיפור, שפיתח אובססיה למאהב הקודם של אהובתו אחרי שגילה לחרדתו שהיא לא בתולה, בסוף הפסיד את אותה אישה שהוא אהב. ולמה? כי הוא לא יכול היה להשתחרר מכבלי העבר, ולא יכול היה לסבול את הרעיון שאהובתו הייתה קודם עם גבר אחר. אותה סיטואציה בדיוק, רק הזמן והמקום השתנו. ובכלל לא אדבר על האנוכיות שבתגובתו של ראול. למה הוא הופך את עצמו לנפגע העיקרי כאן? הוא לא רואה כמה ריאנה - שזו במקרה הבחורה שהוא אמור לאהוב - סובלת כאן? כמה שקשה לה להתמודד? כמה שהיא במצוקה? איך הוא מסוגל לגרום לה להרגיש אפילו רע יותר עם עצמה, כשהוא רואה שמלכתחילה המצב שלה לא הכי מאוזן? יש פה חוסר קוהרנטיות בסיסית בדמותו של ראול. איך ייתכן שנער שאמור להיות כל-כך רגיש ובוגר, מאבד לחלוטין כל שיווי משקל ושכל ישר כשהוא מגלה שלחברה שלו - שוד ושבר - היו חיי מין בעבר? ראול מראה כאן קנאה אובססיבית ושלוחת רסן, גאווה מוגזמת ודעה קדומה מהסוג שכלל לא הולם אותו - או בלשונו של עגנון: "מחזיק נושנות". כמה חבל, כמה מאכזב.
 

שמיצית

New member
מסכימה איתך. זה היה פרק שוביניסטי

לגמרי.. מה קרה? מק לא סובלת את בריטני ובילי שכב איתה כמה פעמים, אפילו מול העיניים שלה ובזמן שהוא אהב את מק. אבל הוא גבר - לו זה מותר..
 
מסכים איתך

למה להתעסק בעבר, לפתוח ארונות ולמצוא בהם שלדים. הסקרנות והחטטנות שלו עברו את הגבול. אז מה אם היא החברה שלו, זה לא נותן לו לגיטימציה. נכון שהדמות שלו בוגרת והכל אבל הוא לא מושלם כי אף אחד לא מושלם.
 

SoldieRonit

New member
מסכימה איתך

לא סתם לא ראיתי את הפרק סתם הרצף מצא חן בעיניי
 

pumiki25

New member
מסכימה, מסכימה... ../images/Emo45.gif

קודם כל - אורטל'וש! כמה כיף לראות אותך כאן. הפורום סבל מחסר משמעותי ביותר ב - taish - ים על הצג
אני מבינה אותך לגמרי, ומסכימה איתך. גם לי כל העניין נראה שטותי. אוקיי - אז גילית שהחברה שלך לא בתולה ("הרופא וגרושתו" דווקא מעלה בי זכרונות נעימים - המורה לספרות שלנו היה חמוד לאין-שיעור
) - Big fucking deal. ראול, כפי שכבר נאמר, מפספס את הנקודה המרכזית - ריאנה איתו, עכשיו, בהווה. העבר לא אמור לשנות - אבל הוא משנה לראול - מן הסתם מפני שהוא רכושני כלפי ריאנה, ואינו מסוגל לתאר לעצמו שאיבדה את בתוליה לאדם שהוא כה מתעב. עניין של אגו, גאווה, תחרותיות ומאצ'ואיזם, לצניעות דעתי. כמו שאמר מאור - רגיש ובוגר, אבל בהחלט לא מושלם
 

nimix

New member
לצערי אני לא מסכים...

אורטל - את כן מעירה שדים מרבצם :) סתאאם.. אני דווקא זוכרת את הרופא וגרושתו ובאמת סיפור נחמד יפה שמצאת את ההקבלה , כל הכבוד ! נימרוד. נ.ב. עוד מבחן למנאייאק !!
 

ים כחול

New member
ראול מתנהג כ-ילד שהשתמשו לו בצעצוע

אויייי איך ריאנה העזה לחיות לפני שהכירה אותו ????
אין להם סיפור מעניין לטינז שהם חייבים לטחון את הנושא ריאנה\ג'ייטי עד דק ??? בהחלט מיותר
שלא נדבר על שעמום טוטאלי
(פיהוק) בנתיים אוליביה שוברת שיאים ועולה דרגה , ממני היא מקבלת מטאטא פורשה חדיש עם ביטוח מקיף לעוף איתו לכל הרוחות . ויקטור מנסה להיות יועץ נישואין - תפקיד חדש
רק שקריסטין הקדימה אותו בטופס גירושין חם מהתנור האם סוף סוף ניפטר ממנה ? אין סיכוי הא ??
טוב היה נחמד לחלום קצת
אני במתח , מה יעלה בגורלו של 'ליטל שיניים ' אופס ניית ... האם יהנה מאבא מלקולם או שיתקע לנצח עם המכשפה מאיסט-ג'נוא-יק
 

taish

New member
נימי! ../images/Emo24.gif

זה באמת סיפור נחמד, והאמת היא שדי אהבתי שיעורי ספרות.
אבל אם כך, לא אמרת עדיין למה אתה לא מסכים.
 
נראה לי שפספסתן את הנקודה

עם כל ההתלהטות הפמיניסטית. הבעיה די פשוטה: היא הייתה עם ג'ייטי ולא טרחה לספר לו. זהו. זה כל הסיפור. זו שאלה של אמון ושל צביעות. זה לא שמדובר ברומן קייצי עם בחור שלא גר בג'נואה סיטי - מדובר בג'ייטי, לא בדיוק הדמות שראול הכי מסמפט.
 
מסכימה עם הפספוס

הוא כועס כי מאמין שעדיין יש לה רגשות אל גיי-טי ולכן חושב להפרד ממנה
 

taish

New member
לדעתי אין כאן כל קשר לאמון

אמון משמעו להיות כנים זה עם זה לגבי כל דבר שרלוונטי וקשור למערכת היחסים. אמון אין משמעו לחשוף אחד בפני השני כל צעד ושעל שעשית בחיים, גם אם מדובר בדברים הכי אישיים ופרטיים. אם זה הקריטריון שלך לאמון, אז אני מצטערת, אבל אני לא מכירה אף אדם שאפשר לכנות אותו "אמין". זכותו של אדם לנצור בתוך ליבו פנימה אירועים אישיים שעברו עליו במהלך חייו, ולא לספר אותם לאף אחד (גם לא לבן-הזוג). וזאת, בין אם אלו אירועים קשים עבורו, אירועים שהוא עדיין לא הספיק להתמודד איתם בעצמו, או מכל סיבה אחרת שבגללה לא בא לו לספר אותם. זה חלק מהזכות הבסיסית לפרטיות ולצנעת הפרט, בלי קשר לשאלה אם אתה גבר או אישה. ריאנה לא רימתה את ראול ולא הייתה צבועה כלפיו בשום אופן בכך שלא סיפרה לו עד עכשיו על ששכבה בעבר עם ג'יי.טי, כי זה לא אמור להיות רלוונטי ולא אמור להשפיע כהוא זה על מערכת היחסים שלהם. מדובר בדברים שהיו בעבר ושאין טעם לדבר עליהם ולפתוח אותם מחדש, פשוט כי זה לא יועיל לאף-אחד. ריאנה לא רצתה לספר את זה לראול, כי היא חשבה שראול לא יידע לפרש את זה נכון ושזה רק יגרום לו כאב מיותר - בדיוק כמו שבפועל קרה. לא משום שבאמת יש לה עדיין רגשות כלפי ג'יי.טי, אלא משום שחששה שכך ראול עלול לפרש את אי-הנוחות שלה בקרבת ג'יי.טי, בדיוק כפי שראול עשה. בנוסף, היא עדיין לא לגמרי הצליחה להתגבר על כך ששכבה עם ג'יי.טי בעצמה, אז מדוע שבשלב הזה תכניס לתמונה אנשים נוספים, שעלולים לא להבין אותה נכון ובכך רק להוסיף על כאבה? בנוסף, ראול כבר ידע על עצם הקשר שהיה לה עם ג'יי.טי. הדבר מעולם לא הוסתר ממנו. העובדה היחידה שהתווספה למאגר הידע שלו אודות הקשר שהיה ביניהם היא שהם גם שכבו. לכן, כל הטענות על כך שזה פגע בו כי הוא לא סובל את ג'יי.טי לא ממש מובנות לי - אם כבר, הוא היה אמור להיפגע יותר מעצם הקשר שהיה ביניהם, ולא מהעובדה שהם שכבו לבדה. ריאנה לא חייבת לראול שום דבר, מלבד להיות לו לבת-זוג נאמנה ואוהבת, ולהיות כנה איתו לגבי כל דבר שקשור למערכת היחסים ביניהם. היא בוודאי לא חייבת לו דין וחשבון על חיי המין שהיו לה בעבר, וזאת בלי שום קשר לכך שמדובר בבחור שראול מכיר ולא סובל. זו זכותה הבסיסית, ואין בזה שום דבר שמביע חוסר אמון או צביעות. להפך: זה מביע את זה שהיא רוצה להתמקד במערכת היחסים שלהם בהווה ולהיות נאמנה לקשר העכשווי שלהם, בלי לחבל בו ע"י העלאת נשכחות שלא מועילות לאיש.
 
יש הבדל גדול

בין רצון לשמור על קשר שקיים בהווה לבין שמירה על סוד שיכול להזיק ליחסים. כתבת ש"ריאנה לא רצתה לספר את זה לראול, כי היא חשבה שראול לא יידע לפרש את זה נכון ושזה רק יגרום לו כאב מיותר" - מתי בדיוק ריאנה הייתה בתוך הראשל של ראול? עם כל הכבוד, זכותו של ראול לדעת שהחברה שלו שכבה עם מישהו שהוא אחד מאויביו. זאת ועוד, מה הלאה? נניח שריאנה קיימה בעברה סקס לא מוגן, האם גם את זה עליה להסתיר כי מדובר בעבר? כתבת גם ש"ריאנה לא רימתה את ראול ולא הייתה צבועה כלפיו בשום אופן בכך שלא סיפרה לו עד עכשיו על ששכבה בעבר עם ג'יי.טי, כי זה לא אמור להיות רלוונטי ולא אמור להשפיע כהוא זה על מערכת היחסים שלהם" - אם זה לא היה אמור להשפיע, למה היא לא סיפרה? קניית קוטג' בסופרמרקט לא משפיעה ולכן לא צריך לדווח עליה, אבל להסתיר משהו כזה, שברור שהוא ישפיע, זה משהו לא מתקבל.
 

taish

New member
הסיבה שהיא לא סיפרה

למרות שזה לא אמור להשפיע (או לפחות לא אמור להשפיע עד כדי כך), היא שהיא חשבה שזה כן ישפיע על ראול ויגרום לו לכאב מיותר, למרות שזה לא אמור להשפיע עליו בצורה כה קיצונית (כמו שכתבתי במשפט הראשון שציטטת). ואיך היא ידעה שהוא לא יפרש את זה נכון? היא לא צריכה להיכנס אליו לראש כדי לדעת את זה. בוא נרשה לעצמנו להניח שהיא מספיק מכירה את ראול, ובוודאי את השנאה שלו לג'יי.טי, כדי לצאת מנקודת הנחה שזה ישפיע עליו. אני לא מתכוונת לומר שזה לא אמור היה להשפיע עליו בכלל - אחרי הכל, כמו שאמרת, זה לא נעים לגלות שהחברה שלך שכבה עם אחד מאוייביך - אבל בוודאי לא להשפיע עליו בצורה כה קיצונית ולהביא אותו לתגובה כה רכושנית ואגואיסטית שגורמת לו אפילו לשקול להיפרד ממנה בגלל זה. ואני חולקת נמרצות על זה שזכותו של ראול לדעת שהיא שכבה עם אוייב שלו. אין לו שום זכות כזו. היא לא הקניין שלו ולא הצעצוע שלו (כמו שיפעת כתבה), וזה לא מעניינו מה היא עשתה לפני שהתחילה לצאת איתו, וגם לא עם מי היא עשתה את זה. חוץ מזה, מה ההבדל בין עצם זה שהיא היתה בקשר עם ג'יי.טי לבין זה שהיא שכבה איתו? כמו שאמרתי, אני לא רואה בעצם הסקס שום דבר מיוחד שאמור לעורר את זעמו של ראול, ואם כבר, היה טבעי לצפות שהוא ייפגע מעצם הקשר שהיה לריאנה וג'יי.טי, ולא מהעובדה שהם שכבו לבדה. אולי זה קצת מאכזב, כי הוא רצה להיות הראשון שלה, אבל לא פוגע כמו עצם הקשר שהיה בינה לבין "אוייבו הגדול".
 
מבחינתי, תיאורטית

גם ריאנה יכולה להתעצבן על כך שראול שכב עם סינדי. אני מסרב להביא את הדיון הזה למקומות מגדריים. במקרה הספציפי הזה, ריאנה שכבה עם מישהו שראול לא סובל (בלשון המעטה) ולא סיפרה לו במשך תקופה ארוכה כי היא ידעה שהוא יגיב בקיצוניות - זה לא קשר בריא. נקודה.
 

pumiki25

New member
ובאותו הקשר... ../images/Emo38.gif

אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שראול בתול. אני יכולה רק לתאר לעצמי עד כמה גדול ומשמעותי חוסר הביטחון שהוא יחוש, במיוחד עתה, כשהוא יודע שהוא אינו מתחרה (ומבחינתו, אם יודע אם לאו - זו תחרות) עם דמות ערטילאית, אלא עם בחור שאינו סובל. My 2 cents, for what it's worth.
 

taish

New member
מי מביא את הדיון למקומות מגדריים?

בוודאי שלא אני. הרי בכוונה הדגשתי, כבר באחת מהודעותיי הראשונות בנושא, שהזכות לפרטיות לא תלויה בשאלה אם אתה גבר או אישה. אין פה שום עניין מגדרי. אילו המצב היה הפוך, הייתי מתקיפה את ריאנה בדיוק באותה מידה שהתקפתי את ראול. אין כאן הנחות, וזה כלל לא קשור למגדר. שוב, אני ממש לא מסכימה שהיה פה איזשהו פן של צביעות או של "קשר לא בריא", אבל כבר מיצינו את הנושא. נסכים שאנחנו לא מסכימים.
 

pumiki25

New member
אתם שוכחים שהם *ילדים*...

אני לא מאמינה שראול בן ה-40 (נניח) היה נוהג כראול בן ה - כמה? - 17? בתקופת ההתבגרות שלהם, מין כחלק ממערכת יחסים נחשב לאחד הנושאים החשובים ביותר מבחינת הבחורות וגם הבחורים, אם לא החשוב והבוער ביותר. ראול וריאנה, כמו שאר הטינ'ז, רק מתחילים לגבש את הזהות שלהם ואת היכולות, האמונות והצרכים שלהם בכל מה שנוגע למערכת יחסים בין-זוגית. העבר המיני של בן/בת הזוג אכן נחשב ל"רלוונטי" (בהיעדר מילה אחרת שיכולתי לחשוב עליה) בשלב זה - העבר רלוונטי לעד כמה בטוח, אם בכלל, תחוש/יחוש הבחור/ה בתוך מערכת היחסים החדשה. הם יודעים ומבינים שהכול עוד טרי, שיש מקום להשוואות (שתופסות חלק חשוב בשלב זה של החיים, לדעתי, דווקא בגלל שהנושא עוד לא מוכר להם דיו) - ומכאן חוסר הביטחון, הקנאה, הרכושנות והתחרותיות. אורטל, אני מסכימה עם מה שאמרת, לפרט זאת - ריאנה אכן הודתה שהיא עדיין חווה רגשות כלפיי ג'יי.טי. לאור העובדה הזו ולאור כך שריאנה בחרה לשתף את ראול בתחושתה - אני יכולה להבין מדוע ראול יחוש מאויים.
 

אור2221

New member
לא, לא זכותו

שלא לדבר שאני מכירה כמה אנשים שלדעת עם מי בת הזוג שכבה דפק את כל מערכת היחסים. הוא ידע על מערכת היחסים, אין טעם לספר לו שהם גם שכבו... הסיבה היחידה שאולי כדאי היה לספר לו, היא שהדבר הציק לה עד כדי כך. בוא לא נשווה סקס לא מוגן ללספר לחבר על מערכות יחסים קודמות, הראשון מסכן חיים, השני לא עניינו.
 
למעלה