הצגת העמלה במכירות פומביות.

גרשונוב

New member
הצגת העמלה במכירות פומביות.

התעוררה אצלי מחדש התהיה, בעיקר עקב ההצלחה של ביד-ספיריט:

למה בתי מכירות לא מפרסמים את המחיר הסופי בעת ניהול מכירה פומבית?
האם מישהו יכול להוסיף בראש 18%+מע"מ בשעה שהוא מציע הצעות? האם זה באמת משנה לקונה כמה כסף הולך לתשלום מיסים, וכמה מקבל בית המכירות? האם לא הייתם כועסים על חנויות שלא מפרסמות מחירים סופיים?

אני גם יודע שחלק מ"בתי המכירות" שמופיעים בביד-ספיריט מוכרים דברים מטעמם, ולא של מוכרים חיצוניים. וזה הרי לא מפריע להם להוסיף עמלה על הרווח. האם זה אומר שכקונה מגיע לי גם דמי תיווך על שהבאתי את עצמי לקנות?

אני באמת לא מבין את ההגיון ואשמח להסבר.
במידה ואין הסבר, ריכוז המכירות בביד-ספיריט הוא הזדמנות טובה לעשות שינוי.
 

rachelea

New member
שאלה נפלאה

עם זאת, אינני רואה מצב שבו המכריז במכירה הפומבית יכריז על תוצאת המכירה ברוטו. כיצד יספיק לחשב את תוספת העמלה בנוסף למחיר שנסגר (שהרי במהלך המכרז המחיר משתנה מדי דקה)?
שאלתך במקום לגבי פרסום תוצאות המכירה. שם בהחלט יכולים לפרסם את המחיר ברוטו, בדיוק כשם שמחיר מוצר כלשהו בחנות מתפרסם במחירו ברוטו, הכולל גם מע"מ.
לגבי בתי מכירות המוכרים פריטים מטעמם (ובמקרה זה אינם מסתייעים במתווך לשהו), לך תטיל עליהם גזירה שלא להוסיף עמלת תיווך ולהרויח אותה.
האם בידספירט אינם גובים מבתי המכירות, שמפרסמים דרכם, עמלה כלשהי על עצם הפירסום?
פעם ראשונה שאני מתוודעת לרעיון מתן דמי תיווך לקונה...
רעיון שאני קונה מיד.
 

גרשונוב

New member
אם הם נותנים לעצמם דמי תיווך...

אני משוכנע שגם ביד-ספיריט גובים עמלה. לפי ההגיון העקום הנוכחי, הם יכולים גם את זה לצרף לחשבון +דמי תפעול לאתר+מע"מ+טיפ למנקה.

מה שאני אומר זה שההכרזה בזמן המכירה צריכה להיות של סכומים סופיים. את החשבון שלהם שיעשו אחר כך. זה סתם מבלבל את הלקוחות, וגרוע יותר - מושך אנשים לשלם יותר ממה שהתכוונו.
ואני חושד שזו המטרה.
 

חן L1

New member
זאת

בדיוק המטרה ולכן אין שום סיבה לבתי המכירות לשנות את המצב.
 
קדם הוא היחיד שבתוצאות המכירה מציין מחיר כולל עמלות.

אבל - כאמור, רק בתוצאות, לא תוך כדי. קשה עד בלתי אפשרי לתת מחיר עמלות תוך כדי המכירה. למשל - בבן עמי, העצלה היא 19% אבל אם אתה משלם תוך פחות משבוע היא יורדת ל-17%. אצל קדם, יש עמלות שונות, מדורגות, וככל שמחיר הפריט עולה, העמלה יורדת, וכו'.
לכן, אני נוהגת לחשב בראש כ-22% תוספת.

לגבי הסוחרים שמוכרים בביד ספיריט - הלוואי וזו הייתה הבעיה היחידה. אין להם את האתיקה המקצועית של בתי המכירות הפומביות הוותיקים. מכל בחינה.
 

גרשונוב

New member
אני לא חושב שזה כל כך קשה.

כמו שכתבתי לרחל, את העמלות הם יכולים לגזור מהמחיר העגול שעליו הם יכריזו, וכשהסכום עולה מעל רף מסויים, הקופון שהם גוזרים הולך וקטן. זו רק השאלה את מי שמים במרכז - את הנוחות של הקונה או של המוכר.

זה בדיוק כמו שאיביי מחשבים עבורך את ההמרה לשקלים, או כמו שמפרטים לך בקנייה של מוצר בסופר את העלות לפי משקל. בחלק מהמסעדות בארה"ב כותבים לך בסוף החשבון כמה יוצא טיפ של 10%, כמה 15% וכמה 20%.
זה קל לעזור. השאלה אם רוצים.

הסיבה היחידה שאני חושב שזה בסדר לשמר את השיטה, הן שקניות כאלה תמיד מיותרות ואפשר ללהתייחס לאיוולת הקטנה הזו כ"מס מותרות" חדש.
 
באמת כך. לא מזמן קניתי לוט של ספרים אצל אחד מהם בלי לראות

כי לא היה בתיאור כלם. כשבאתי לשלם ולקחת התחלחלתי, חלק קרועים ומתולעים כמו גבינה שוויצרית, כשבתמונה לא רואים כלום, ואחרים אחרי מקלחת מים מנופחים...אמרתי שאני מצטער אבל לא לוקח. אם הוא רוצה שאני אשלם לו את העמלה אז בבקשה.

חטפתי מקלחת מאחד מהם...איך אני מעז...וכשאמרתי שכמוכר גם עליו חלה חובה לתת הסבר מינימלי...ואז המחנך הדגול אמר: פעם אחרונה שאני מוותר לך. איזה כיף!
 
אומנם יש נוהג של בתי המכירות הגדולים, ויש נוהג של הרגילים

ממילא האחרון משלם את העמלה. בכל אופן שניהם לגטימיים כל עוד הכל ברור.

ואשר להתנהלות הבלתי נסבלת של בית מכירות איקס כלפיי: לאחר שהעברתי את החומר לבידספיריט (נטפל בכל תלונה...) לא שמעתי מהם, אפילו לא התייחסות של קבלנו....

יש להסיק מזה שבידספיריט בצד המוכרים, ופועל יוצא, משפטית ועניינית, לכל תלונה כלפי מוכר אחראי בידספיריט גם כן.

לא נשכח שיש שם גם מוכרים הגונים ואדיבי שירות....
 

ארנון65

New member
הלוואי שזאת היתה הבעיה היחידה עם ביד ספיריט...הגענו לשלב

הקיטורים
(אבל אני ישראלי לא?)
אני נוהג מידי פעם להשתתף במכרזים שם לפריטים שאני אוסף.
לרוב הרכישה עוברת בשלום והכל מגיע בלי בעיות.
הבעיה שאין שם חוקים ונוהלים ברורים וסדורים שצריכים להיות מוכתבים ע"י בידספיריט מה שמקשה מאוד על המשתתפים:
1. העמלה לא קבועה כאמור וכל אחד מהמוכרים עושה מה שבא לו.
2. שיטת המשלוח לא קבועה. חלק שולחים רשום ולחלק לא בא לעמוד בתור בדואר (ואני מבין אותם), אז הם שולחים בדואר שליחים מה שמייקר עוד יותר את הרכישה.
3. אצל חלק מהמוכרים התנאים לא מדוייקים. לא תמיד מצויין אם הם שולחים רשום או לא או מקבלים פייפאל.
4. ההרגשה היא שאין שם בעל הבית - ברגע שזכית אתה נתון בידי המוכר. אם אתה לא שבע רצון בעיה שלך. אם תתחיל להתלונן על מוכר סביר להניח, שכמו שנאמר, הם יצדיקו אותו.
5. חלק מהמוכרים שמים הרבה תמונות ברורות אך חלק שמים רק תמונה אחרת ולא מראים פגמים.
6. תיאור הפריט לא מוסדר ומדוייק ולא תמיד מוזכרים פגמים, גודל וכו'.

בטוח ששכחתי עוד כמה בעיות.
הפלטפורמה עוד חדשה, ואני מקווה שהיא תשתפר עם הזמן כי בסה"כ היא חיובית
 

גלעד133

New member
bidspirit

נקודה נוספת. נתתי הצעת מחיר לפריט. המכירה התנהלה דרך בידספיריט וגם פירסום נוסף פרטי של בית המכירות שניהל ישירות את המכירה. אני נותן מיד את ההצעה הגבוהה ביותר שאני מוכן לתת ואם עוברים אותי אני מיד פורש. אין מקום לפיתויים. נתתי הצעה, הופיע לי בבידספיריט שאני המציע המוביל ובגמר מכירת הפריט הסתבר לי שמישהוא אחר זכה בו למרות שהסכום היה זהה לשלי ואני הייתי הראשון להציע. פניתי לבית המכירות לברר מה קרה ונעניתי שזה שהציע סכום זהה אומנם הציע אחרי [אני הצעתי שבוע לפני המכירה דרך בידספיריט והוא הציע 4 ימים לפני המכירה אבל ישירות לאתר בית המכירות] אבל מי שמציע ישירות לאתר שלהם ולא דרך בידספיריט מבחינתם נמצא בעדיפות כי על זכיה כזאת הם אינם משלמים עמלה לבידספיריט או משהוא דומה - בקיצור לקדם ישירות את האתר שלהם ולהרחיק מציעים מבידספיריט. שאלתי אם כך מדוע אינכם עוזבים את בידספיריט ונעניתי שבכל זאת זה סוג של פירסום וכך נוח להם. בעקבות התשובה פניתי לבידספיריט וסיפרתי להם את הענין. להפתעתי הם כלל לא התרגשו, ענו לי שהנושא ידוע ואין מה לעשות כי הם אינם מתערבים בשיקולים פנימיים של בית המכירות. אני ותמימותי, הייתי בטוח שבידספיריט יעיפו אותם מהפלטפורמה אבל כנראה שכמה שקלים משנים הכל וכל מדיניות מתגמשת תחת משקל הכסף. מבין אבל לא מסכים. זה מה יש.
 
אני חושב שיש פה אי הבנה של בידספיריט ומה השירות שהוא מספק
בידספיריט הוא פלטפורמה שנותנת לבתי מכירות שונים ממשק שדרכו אנשים יכולים לתת הצעות.

בידספיריט איננה המוכר, והיא אינה קובעת את תנאיו או אחראית על תוכן המכירה. כל מה שאמרת - העמלה אינה קבועה, שיטת המשלוח אינה קבועה, התנאים לא קבועים - כל זה נובע ישירות מכך שאת כל הנתונים האלו קובעים בתי המכירות, וכל אחד רשאי לקבוע מה שהוא רוצה. בידספיריט הוא בסך הכל אמצעי להעברת הצעות (בידים) אל בית המכירות. אינך חייב להשתתף בבית מכירות כלשהו, ואם כבר אתה משתתף, אינך חייב לעשות את זה דרך בידספיריט, אתה יכול גם לתת הצעה ישירה. דרך אגב, המודל אינו מקורי שלהם, ויש בעולם פלטפורמות אחרות דומות.

בבתי מכירות שאני משתתף באופן קבוע אני משתדל להירשם ולתת הצעות באופן ישיר. במקרה מזדמן שיש פריט מעניין בבית מכירות שאינני מנוי אליו, אני יכול לתת הצעה דרך מתווך כזה. אין שום פסול באף דרך, צריך רק להבין מה מקבלים בכל מסלול ומה לא.
 

גרשונוב

New member
מסכים שצריך לעשות את ההפרדה.

ביד-ספיריט צובר קהל נאמן שהוא יכול לספק לסוחרים, וצובר סוחרים שהוא יכול לספק לקהל. עצם זה שהוא נמצא בעמדת תיווך שכזאת מאפשר לו להעלות את הסטנדרטים. ליישר קו בכל הנוגע להגינות ומקצועיות.

כמו שנאמר פה, יכול להיות שהמנגנון עוד צעיר אז הוא סובל מגמגומים.
לדעתי זה נחמד שאנחנו יכולים לקיים פה דיון, להעביר ביקורת ולהזהיר כשצריך.
 

גלעד133

New member
bidspirit

היי
כל מה שכתבת די נכון למעט דבר אחד. אם בידספיריט הוא סוג של פלטפורמת שיווק [כפי שבית המכירות הסביר לי] אז בית המכירות מטעמו או בידספיריט מטעם עצמו אמורים בתנאים להודיע על עדיפות כזאת או אחרת. בית המכירות לדעתי טעה והטעה כשלא עשה כך [ולכן אני ובוודאי עוד מציעים לא זכינו כי לא הצבענו דרך האתר שלהם ישירות אלא דרך בידספיריט] ובידספיריט לטעמי היה ח י י ב לאמר שהוא סוג של מתווך או פלטפורמת פירסום ושיווק ומי שמצביע דרכו הוא בעדיפות שנייה
 

ארנון65

New member
צודק, מצאתי את התנאים של ביד ספיריט. אין להם שום אחריות

ומחויובות לכלום או לקביעת והסדרת כללים . הם רק פלטפורמה...
 
ובסוטבי'ס המחיר המוכרז כולל עמלה?

ובחנויות בארה"ב המחיר הנקוב הוא סופי?
אני אוטומטית על כל מחשבת קניה באמריקה מוסיף 10% , שיהיה .
אבל בשווקי העתיקות דווקא כן, המחיר על המדבקה הוא המחיר.
 
מצאתי את זה באתר שלהם

3. Buyer's Premium
A buyer's premium will be added to the hammer price and is payable by the purchaser as part of the total purchase price. The buyer's premium is 25% of the hammer price up to and including $250,000, 20% of any amount in excess of $250,000 up to and including $3,000,000, and 12.5% of any amount in excess of $3,000,000.
ובאתר מכירות של אניטה מנינג מגלזגו אני מוצא
Our standard sellers’ commission is 15% of the hammer price. Each lot is subject to minimum commission charge of £5.

The Purchase Price
For each lot purchased a Buyer’s Premium of 20% is payable. VAT at the current rate is charged on the Buyer’s Premium.
 

גרשונוב

New member
זה באמת נהוג. אבל למה?

נראה לי מאוד פשוט להוסיף תצוגה שמראה את המחיר בתוספת העמלה שהוגדרה ע"י בית המכירות.

וכמו שכתבתי קודם, הרבה סוחרים משתמשים בפלטפורמה הזאת בדיוק כמו מכירה באיביי. יש פה זילות של המושג "בית מכירות פומביות". אין תמורה בעד האגרה.
 
נו, נושא למחקר מעניין.

אותי מעצבנת השיטה האמריקאית שבה יש מישהו בזירה שדוחף אנשים לתת בידס, וזה לא הכרוז....
 

eli9344

New member
אני מסכים כולכם....

אותי בעיקר מעצבן, כשמעלים תמונה אחת יחד שם הפריט.... לא ציון מידות,חותמות והכי גרוע פגמים! מעלים תמונה אחת ואנחנו צריכים לנחש.... בעייה נוספת, בעל בית המכירות יכול לראות את ההצעות המוקדמות במחשב שלו, אם נתתי הצעה מוקדמת גבוהה בעשרות דולרים, מישהו מטעמו יכול להקפיץ את המחיר.לכן, בעל בית המכירות צריך להיות הגון והוגן ולצערינו לא כולם כאלה... . בקיצור, כל אחד יכול לפתוח מחר מכירה בבידספיריט
 
למעלה