הצגת העמלה במכירות פומביות.

כיצד אני נוהג.

1. כלקוח אני יוצר קשר עם בעל הגלריה מציג את עצמי ואת דרישותי
כן בפרוש את דרישותי .קיבל .אני קונה .לא קיבל יש הרבה גלריות.
2.המחיר מחושב מראש ערך הדולר כולל עמלה ומע"מ
לאחרונה הגיע ל4.2 שקל.
3. פעם אחת נתקל בבעיה אני מתנתק.יש לי כבר שלש גלריות
שאיני קונה מהם.
זכרו "מוטב שאצטער שלא קניתי .משאצטער שכן קניתי"
שלכם צ'י
 
תגובת מרון מבית המכירות קדם. הוא לא הצליח להיכנס לתפוז

וביקש שאכניס את תגובתו. להלן:


שלום רב,
הועלו כאן מספר נקודות מענינות ואשמח לנסות לענות:
1. עמלת רוכש בבתי מכירות - למיטב ידיעתי בשום בית מכירות פומביות בעולם לא מכריזים את המחיר כולל עמלה ולכך מספר סיבות עיקריות:
א. העמלה אינה קבועה - יש לעתים עמלות מדורגות, עמלה מופחתת על תשלום מידי, עמלה נוספת על תשלום בכרטיס אשראי, עמלות מיוחדות ללקוחות מיוחדים וכו'.
ב. מראית עין של מחיר זול - העמלה מפורסמת וידועה לכולם (חיבת להופיע תמיד בתנאי הרכישה בבית המכירות אשר מתפרסמים בקטלוג) אולם יש משהו פסיכולוגי בכך שמוצג מחיר נמוך המפתה את הקונה. הדבר דומה למחירים שמוצגים ללא מע"מ בחנויות בארה"ב או מחיר מכוניות שמפורסם ללא אגרות וכו'.
ג. מחיר ה"פטיש" הוא המחיר שממנו נגזרת גם עמלת המוכר ולכן הוא חיב להיות שקוף וברור.

בידספיריט - בידספיריט נותן שרות לבתי מכירות וגובה עמלה קבועה + אחוז מהמכירות. הוא בעצם מציג "חנויות" ואינו מחויב לאיכות השרות שהן נותנות. יש כאן שרות שניתן למוכר (הפצת הקטלוג לקהל גדול ופלטפורמת מכירה פומבית ) ולקונה (ריכוז הקטלוגים באתר אחד ואפשרות חיפוש בכלל הקטלוגים יחד). אתרים העוסקים בקידום מכירות פומביות נפוצים בעולם וחלקם עובדים עם אלפי בתי מכירות ומאות אלפי אספנים מכל העולם. כל הפלטפורמות האלה שאני מכיר נותנות אחריות המקבילה בערך לאחריות של בידספיריט. דרך אגב חוסר האחריות היא גם קלפי בית המכירות, כאשר קונה ב liveauctioneers נעלם לי בלי לשלם הפלטפורמה אינה מפצה את בית המכירות.
לשאלת העדפת האתר של בית המכירות על פני הצעה בבידספיריט - זו החלטה של בית המכירות שנובעת ממספר שיקולים ובהם חסכון בעמלת בידספיריט והפניית "תנועה" לאתר של בית המכירות.. כמובן שהמידע על עדיפות זו צריך להופיע בברור בתארי המכירה בפלטפורמה בה הקטלוג מוצג (בידספיריט או אחר).

לסיום, כבעל בית מכירות ותיק יחסית (שמונה שנים) אני רוצה לציין שהשינויים שהמסחר המקומי בפריטי אספנות עובר בעקבות הקמת בידספיריט הוא נושא מרתק שעובר במקביל על השוק העולמי עם הפלטפורמות המקבילות לקידום מכירות פומביות. שינויים אלה כגון המעבר של סוחרים מרכישה בבתי מכירות למכירה דרכם או השקיפות לגבי היסטורית המחירים של פריט שנמכר דרך פלטפורמה, בעצם שינו לחלוטין את חוקי המשחק (שינויים המורגשים יותר בפריטים יקרים יחסית).

בברכה
מרון (מבית במכירות 'קדם')
 

אספן 3

New member
לפני כמה חודשים היתה ב"קדם" מכירה של פריטים שעניינו אותי

היתה אפשרות לראות מראש את הפריטים וכך עשיתי. הם הראו לי בסבלנות ובאדיבות את כל מה שעניין אותי. בסופו של דבר מסיבות שלי לא השתתפתי במכירה. זה אומנם לא נוגע לנושא עמלת הרכישה, אבל חשבתי לנכון לציין זאת.
 
אני גם רוצה לציין לטובה את קדם
השתתפתי וזכיתי בפריט באחת המכירות האחרונות וקיבלתי שירות מצויין.
 

Suki333

New member
תודה למרון על ההתייחסות. יפה מצידו. וגם לך תודה, רותי

 

גרשונוב

New member
רותי, תודה על ההבהרות.

יפה מצידו של מרון להשקיע מזמנו.
אין ספק שכשמדברים על מקצועיות, קדם תמיד צעד קדימה.

לגבי העמלות, אני מבין שזה מעט מורכב יותר. ולאור העובדה שכך נוהגים כולם, קשה להאמין שמשהו עומד להשתנות. גם לי אין שום כוונה להלחם על זוטות שכאלה, מלבד קיטורי פורום מזדמנים.

ועדיין, אני מאמין שזה אפשרי לעשות שינוי אם רק רוצים. הכיוון המתבקש לדעתי הוא לפרסם בזמן אמת את המחיר כולל העמלה הסטנדרטית, ואת השינויים הקטנים לבצע אחר כך (לטובת או לרעת הלקוח). כרגע יש פער של מעל 20% בין מחיר הפטיש לתשלום בפועל, ולעניות דעתי זה מניפולטיבי.

בכל מקרה, תודה רבה על ההסבר המפורט.
 
הועלתה לעיל נקודה מעניינת

כאשר בית מכירות מוכר דברים של עצמו, אז איך זה פועל מבחינת העמלה?

ראובן מכניס פריט. נמכר. בית המכירות לוקח עמלה ממוכר וקונה, מוסיף מעמ, ומעביר למוכר הסכום מינוס עמלת מוכר.

אם בית המכירות מוכר משל עצמו איך זה מתנהל? מעביר לעצמו??
 
לוקח לעצמו כי הוא לא בית מכירות במובן המקובל של ההגדרה,אלא

סוחר שמצא פלטפורמה נוספת להיפטר מפריטים שהצטברו אצלו. לדעתי, הבלון הזה יתפוצץ מתי שהוא ונישאר עם בתי המכירות המקצועיים והאיכותיים.
אגב, מבחינתי, כך אני פועלת גם היום. מוסרת פריטים למכירה רק לרציניים שאני מכירה ושהיה לי ניסיון טוב איתם, כ-3-4 בתי מכירות.
אשר לרכישה, היה לי ניסיון רע עם 2 מה'סוחרים', סוג של ניסיון הונאה אז גם מרכישות כאלה אני כבר נמנעת.
 
לא חושב שיתפוצץ כ"כ מהר...

בידספיריט והמוכרים נהנים. באמת אין זמן לראות הכל...אבל זה לא משנה. ייכנסו עוד ועוד. במידה מסויימת זה אמור להיות טוב לנו. בתי המכירות המקצועיים ממילא מתעסקים עם פריטים יקרים, וכל יתר השוק מטופל ע"י האחרים, ויש שוק גם לדברים ה"פשוטים" ומציאות. וטוב שכך.

ברור שאם סתם מוכר בדואי יכתוב שהמקל למכירה הוא של משה רבינו, או שהאבן זה משברי לוחות הברית....לא יבואו אליו בטענות, ואם יש בזה שבריר אמת המקצועיים יסבירו ויסתייגו. חלק מהקונים הם מוסדות.

אז איך זה עובד? במכירה עצמית של המוכר: הוא מוציא קבלה ומעמ על הסכום שקבל בשביל הפריט. הוא מחייב עצמו בעמלה??!! איך זה עובד בפועל?
 
למה הוא צריך לחייב את עצמו בעמלה?
מחיר הפטיש הוא X, הקונה משלם X+Y, בית המכירות מקבל את כל ה X+Y (כמובן שגם במקרה כזה היתה לו בשלב כלשהו בעבר עלות לרכוש את הפריט הזה, הרי הוא לא ייצר אותו בעצמו). X+Y פחות עלות הפריט הוא הרווח של בית המכירות.

במכירה בקוניסגנציה, מחיר הפטיש הוא X, הקונה משלם X+Y ובעל הפריט מקבל X-Z. סכום העמלות Y+Z הוא הרווח של בית המכירות.
 

גרשונוב

New member
לדעתי אין מקום לעמלה.

המחיר ההתחלתי הוא לא המחיר בו נקנה המוצר.
המכירה כוללת רווח מלכתחילה.

זה כאילו שאדם עצמאי יעשה עבורך עבודה במחיר שסוכם מראש, ואז ידרוש עשרים אחוז טיפ.
 
אתה עושה סלט עגבניות
אותך כקונה לא מעניין מאיפה השיג בית המכירות את הפריט, אם זה בקונסיגנציה או ברכישה עצמית של בית המכירות ומכירה לאחר מכן. אתה מתמודד במכירה, מציע X, ומשלם X+Y כאשר Y היא עמלת הקונה. אין שום הבחנה מבחינתך מה מקור הפריט, כמה שולם עליו, ומה עושים עם הכסף שלך. זה פשוט מאוד.
&nbsp
בסופו של דבר אתה מציע במכירה כמה שאתה חושב שהפריט שווה ומה שאתה מוכן לשלם בעבורו.
 

גרשונוב

New member
א. אני אוהב סלט עגבניות.

ב. אתה צודק שלא אכפת לי. ובדיוק בגלל זה שיטת העמלות הנוכחית מרגיזה.
הייתי שמח אם היו נותנים לי מחיר סופי, או קרוב לסופי עד כמה שאפשר, ושומרים את ההתחשבנויות לעצמם. ובטח שלא יקראו לתוספת תשלום "עמלה" כשהיא לא.
מרבית מ"בתי המכירות" החדשים רחוקים מלהיות סות'ביס.

ג. זה לא ממש חשוב. גם אם לדעתי האישית יש מקום לשיפור, כמו שכתבתי קודם, אנחנו ממילא מתעסקים כאן במותרות.
 

Suki333

New member
אין דבר כזה, כשמדובר בכסף, "את השינויים הקטנים לבצע אח"כ"

משפטית, אם אתה כותב שזה המחיר, לא תגיד אחר כך שזה במקרה כללי ובמקרה הפרטי הזה, זה עוד 2 אחוז. בלתי אפשרי.
וכמו שרות כתבה - שכל אחד יחליט לאן הוא נסחף ויחשב מראש כ-22 אחוז. ככה היה תמיד וכנראה כך גם יהיה.
 

Suki333

New member
לא קשור לשירשור - המוזיאון הימי בחיפה מחסל את הספריה

וכולם מוזמנים לאסוף מהספרים. עד ה- 23.7 כנראה. הייתי שם היו ויש דברים נחמדים.
 

חן L1

New member
חבר, צר לי אבל

אתה תמים אם אתה חושב שמשהו עשוי להשתנות בנושא .
כבר כמאה שנה מכירות מתנהלות בצורה דומה כשהעמלות של בית המכירות לא מחושב בזמן המכירה. אין סיבה לבתי מכירות לשנות זאת כי לרוב זה מקור הרווח העיקרי שלהם.

באופן אישי אני לא רואה בכך בעיה כל-כך כי אני מחשב כמה זה ה19/17/15/20 % עמלה מהמחיר ומוסיף למחיר שאני רוצה לשים את הביד לפני (כמו באיביי שאנחנו מחשבים את המשלוח עם הביד לפני).

אני מחזק את אלו שציינו שבידספיריט הינו פלטפורמה בלבד, כי ברור שזה בדיוק מה שהם ולכן כל טענה בנושא קניה כלפיהם היא חסרת הגיון. יתרה מזו, לדעתי קונים בישראל במקום להתלונן צריכים להודות מאוד על הפלטפורמה הזו כי היא מקלה מאוד על הקונים מהרבה בחינות. חלק כבר ציינו זאת בהודעות קודמות – אני רק חברתי בין הדברים.

אני הרבה יותר מוטרד מדברים אחרים:

1) באיביי אני לא סובל כשמוכר אינו מציין את מחיר המשלוח לפני או שאין לא מחיר אחיד למשלוחים (למעט אם מדובר בפריטים גדולים שאז אני מבין את הצורך בחישוב משלוח באופן שונה ליעדים שונים) ובמיוחד אם אחר כך הוא נותן חשבונית עם משלוח שעובר את המחיר שזכית. לדעתי איביי צריך לשים סוף לפרצה הזאת. אני משתדל שלא לרכוש פריטים מסוחרים כאלו.
2) משהו אחד ציין זאת פה כבר – כשלא מציינים מידות לפריטים – לפעמים זה קריטי ומאוד מרגיז לקבל משהו שלא בגודל שחשבת שהוא – יש בזה סוג של אחיזת עניים על גבול ההונאה.
3) הצגת לוטים כמקשה אחת שאינם קשורים זה לזה – וזה משהו שחוזר על עצמו הרבה פעמים במכירות פומביות בארץ – לוקחים מספר פריטים שלא קשורים אחד לשני ומציגים אותם כמגיעים ממקור אחד וכדומה.
דוגמא: לוקחים פריט משנות ה-60 מוסיפים לו פריט משנות ה-30, כלומר, 2 פריטים שלא קשורים זה לזה ובתיאור המכירה כותבים שהלוט משנות ה-30.
 
למעלה