הצום בא לכפר על מעשים שבין

  • פותח הנושא 7575
  • פורסם בתאריך

7575

New member
הצום בא לכפר על מעשים שבין

אדם לבורא עולם,נכון,נכון אם אני בתור חילוני שלא שומר תורה ומצוות מחליט שאני צם(מה שאני משתדל לעשות כל שנה)הרי מיד לאחר הצום אני חוזר לסורי,ושוב לא שומר שבת לא מקיים מצוות,אז מה בעצם כל הקטע,
 

arriy80

New member
נכון, נכון

יום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם למקום (לקב"ה). אך יש לדעת שצריך להבין את מהות היום - זהו יום של כפרת עוונות מתוך תשובה והבנה במהות החטא וחומרתו. כבר אמרו חז"ל [משנה מס' יומא]: "הָאוֹמֵר, אֶחֱטָא וְאָשׁוּב, אֶחֱטָא וְאָשׁוּב, אֵין מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה. אֶחֱטָא וְיוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר, אֵין יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר" לכן, צריך השתדלות לעזוב את החטאים, ולקבל התקדמות אפי' במשהו לכיוון הטוב. גמר חתימה טובה, יום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם למקום (לקב"ה). אך יש לדעת שצריך להבין את מהות היום - זהו יום של כפרת עוונות מתוך תשובה והבנה במהות החטא וחומרתו. כבר אמרו חז"ל [משנה מס' יומא]: "הָאוֹמֵר, אֶחֱטָא וְאָשׁוּב, אֶחֱטָא וְאָשׁוּב, אֵין מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה. אֶחֱטָא וְיוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר, אֵין יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר" לכן, צריך השתדלות לעזוב את החטאים, ולקבל התקדמות אפי' במשהו לכיוון הטוב. גמר חתימה טובה
 

7575

New member
נו אז אם אין התקדמות בעזיבת החטאים

עדיין יש משמעות לצום,זאת השאלה
 
התשובה היא כן.

כי הצום בפני עצמו הוא מצווה, ובכל קיום של מצווה יש ערך עצמי משמעותי. עם זאת, אין ספק שעיקר רצון המצווה הוא הערך שעומד מאחוריה, והוא העיקרי.
 

אופירA

New member
מנהל
משמעות גדולה מאוד!

אדם לבורא עולם,נכון,נכון אם אני בתור חילוני שלא שומר תורה ומצוות מחליט שאני צם(מה שאני משתדל לעשות כל שנה)הרי מיד לאחר הצום אני חוזר לסורי,ושוב לא שומר שבת לא מקיים מצוות,אז מה בעצם כל הקטע, הן החילוני והן הדתי נמצאים במצב של מערכת יחסים מסוימת עם הבורא. אתה, החילוני, נמצא במערכת יחסים שאתה מכיר בקיומו של הבורא, ומבין שהוא ציווה לצום ביום כיפור, וכיוון שמצווה זו מאחדת חלקים גדולים בעם ישראל, אתה מבין גם שהאחדות בעם ישראל חשובה לבורא וחשובה גם לך, ואתה מבין שכאדם נברא יש לך אחריות מסוימת מול הבורא (כשלגבי הכמות והמרחב שלה יש לך עדיין אי הבנות, עקב שלא למדת ולא הורגלת) - כל התובנות הללו והמעשים שבעקבותיהם, זה החיבור שלך עם אלוקים. (אני מבינה שאתה גם לא גונב, לא רוצח, לא מגלה עריות, מתנהג בנימוס כלפי רוב בני האדם - ועוד המון מצוות שהורגלת אליהן. גם אלו מעשים שנובעים מהתובנה שלך על אחריותך כלפי הבורא, שהיא החיבור שלך עם אלוקים). הדתי - בדיוק כמוך. נמצא במערכת יחסים עם הבורא, בה הוא מכיר בקיומו, מכיר בחובתו לקיים עוד ועוד מצוות בנוסף לאלו שאתה מקיים, ובדיוק כמוך - לא מכיר בחובתו לגבי חלק אחר של המצוות (או שמכיר בחובתו אבל לא מצליח להגיע לביצוע איכותי עדיין) ויש לו עדיין אי הבנות לגבי הכמות והמרחב של אחריותו מול הבורא. אי הבנות בטווח שונה משלך, בכמות שונה משלך - אבל בעצם, כמוך. ורמת ההכרה והתובנות שלו, והמעשים שלו בעקבותיהם - זה החיבור שלו עם אלוקים. מכאן תבין כמה חשוב הצום שלך ביום כיפור - אתה מכיר במצווה שציווה הקב"ה ומקיים אותה! אמנם לא התקדמת למצוות אחרות, אבל כן התקדמת לתובנות נוספות (אני עוקבת אחרי השאלות שלך!), ואפילו התקדמת לחלק מסוים של המצוות - בין אדם לחברו. אני מאמינה שנהיית אדם קצת יותר טוב כלפי הזולת מאז שאתה מתעניין ביהדות. אז מצד אחד כן התקדמת, ומצד שני - גם אם לא היית מתקדם - הצום ביום כיפור לפחות שומר את רמת החיבור והקשר שלך עם הקב"ה כמות שהיא כיום. אתה מקיים מצווה חשובה בצער ובמסירות נפש, רק בגלל שהבורא ציווה, וזה עניין עצום בתיקון נשמתך ובתיקון העולם כולו. אם תוותר על הצום, תאבד את ההכרה שלך במצווה שציווה הקב"ה ותלך אחורה במערכת היחסים שלך כנברא עם בוראו. אם תחשוב שלצום שלך אין משמעות - זה התרחקות מהבורא, וזו טעות חמורה.
 

MrAnderson

New member
הבן אדם לא במצב של אחטא ואשוב

מה שהוא מתכוון שהוא חוזר לסורו אחרי יום הכיפורים שהוא ממשיך לחיות על פי מה שחנכו אותו כל החיים. נכון שהוא חוטא. חוטא מלשון מחטיא. מחטיא את מטרת הבריא שהייתה להנות לנבראים. בן אדם שרחוק מהשם סובל. אבל זה לא קשור לדתי חילוני. יש חילוניים שיותר קרובים למטרת הבריא... מה שכן מוטל עליו זה לנסות וללמוד יותר. שם הבחירה שלו. אם לנסות למצוא את האמת בחיים או להיות פסיבי.
 
../images/Emo75.gifלדעתי..אין לא משמעות מכיוון

המשמעות של המעשה טמונה בכוונה. ואם אתה צם כי זה הרגל, הרי שזה אקט ספורטיבי. כן מי שרוצה שתעשה תשובה כפי שהוא מבין "תשובה" יאמר לך שיש משמעות...(עבורו בעיקר)(>קרוב הגאולה) כתבתי מדרש על יום כיפור לפני שנה מצרפת לעיונך. אני יוצאת לכרמים אגב אני נוסעת לצפון להעביר את החג באוירה 'שפויה' אני שונאת את הקדושה הצבועה שאנשים עוטים על עצמם ביום הזה... כצמחונית או כיוגית אני יכולה לספר לך הרבה על מנהגי הצום בדתות מקבילות אגב והערך שלהן וכבחירת השכינה לספר לך על 'יחסי עם בורא העולם' אך העובדה היא שנכתבת כעת דרך חדשה דרך האור היא דרך הלב.... ויש לה כבר מעל 7 מיליארד חתימות על חוזה הסודיות של האור ומעל 5 מיליארד מאמינים פעילים.....מלאומים ודתות שונות "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" וצום קל וגמר חתימה טובה לכל הצמים והצמות....
 

7575

New member
בין כה וכה האוכל ביום כיפור לא טעים לי

עוד מתקופות הילדות בהם לא מצליחים לצום את כל היום,תמיד הרגשתי שמישהו מסתכל לעברי בזמן שאני אוכל,אני לא אוהב את זה.
 

MrAnderson

New member
תעזוב את החשבונות

אתה צם ביום כיפור?מצויין. אתה לא יודע איזה פעולה רוחנית גדולה אתה עושה. את החשבונות תאשיר לבורא. תעשה מה שאתה יכול...רוב הציבור החילוני זה תינוקות שנשבע. הרב עובדיא יוסף אמר פעם שאפילו הדתיים היום בבחינת תינוקות שנבעו.(עד שהתנפלו עליו הוא היה צריך לחזור בו). אז תעשה מה שאתה יכול ואל תתעסק אם חשבונות. בן אדם לא יודע מה הוא גורם במעשיו. לבן חילוני נראה שאם יעשה ככה וככה זה לא עושה והוא סתם עובד על עצמו וכל מיני חשבונות כאלו. הכל שטויות. פעולה שיהודי הוא מזיז עולמות שלמים(עולמות רוחניים לא גשמיים). צום קל וגמר חתימה טובה.
 
טעות חמורה מאוד.

שום פעולה גשמית לא מזיזה משהו בעולם הרוחני. רק הכוונה הנכונה או הרצון הנכון אל עבר גילוי תכונת הבורא מזיזה משהו בהתקדמות האדם אל עבר התיקון הרוחני. כתוב שהקב"ה מסתכל אל לב האדם - הפעולה היא רק התוצאה מהרצון - איזה רצון? הכל תלוי באדם.
 

MrAnderson

New member
מי אמר דבר כזה?(חוץ ממך)

נכון שקב"ה בוחן כליות ולב...אבל כנראה שחייבים את הפעולה הגשמית כדי להגיע לפעולה רוחנית... כמו שבן אדם לא יכול לכוון שהוא בתפילה בבית כנסת כשהוא נוסע אם האוטו בשבת לעשות על האש.
 
מי אמר מה זה חשוב....

אדם מתקדם רק מלימוד הקבלה, ואני מעידה על כך מניסיון. להאמין לי או לא, זו כבר החלטה שלך. שיהיה לך חג שמח.
 

MrAnderson

New member
את כותבת "טעות חמורה מאוד"

תוסיפי בסוגריים שזה דעה שלך ולא דעת היהדות ובטח שלא דעת המקובלים. ואם את באמת לומדת הרב אשל"ג וקראת את ההקדמה לספר הזהר הוא כותב שחור על גבי לבן. שבן אדם לא יכול לזכות לדרגת הנפש בלי תרי"ג מצוות. אז אולי בן אדם מתקדם רק מלימוד הקבלה...אבל שאלה לאן הוא מתקדם? לרצון לקבל יותר גדול בלי תיקון. אני לא רוצה להגיד איך קוראים בקבלה לאנשים שרק לומדים ולא עושים. חג שמח. נ.ב. אני הולך לשבת על הספה ולכוון שאני בסוכה עכשיו ומקבל אורות מקיפים מאמא עילאה...
 
זו לא דעה שלי.

כבר הוכחת פעם אחת שאתה לא מבין ולא קורא נכון את הכתוב בהקדמה לספר הזוהר. אתה מגשים את עניין "תחיית המתים" שבעל הסולם מפרש אותה בפירוש כמדרגה רוחנית של הרצון לקבל(!) מקובלים עשו כל שביכולתכם לפשט לנו את החוכמה זה נכון, אבל בעל הסולם בעצמו כותב, שהוא כתב בצורה שרק מי שבאמת רוצה להבין, יעמיק כדי להבין מה כתוב שם "כתפוחי זהב במשכיות כסף".... קבלה מדברת אך ורק על רוחניות, החוכמה היא חוכמה רוחנית, וזה ברור שמלשבת בסוכה גשמית, לא תבוא עליך מדרגת ה'סוכה'. זה כל כך ברור, רק מלראות כל כך הרבה דתיים, שנוהגים מנהגים כבר אלפי שנים, ולא מגיעים להיכרות מי הוא בוראם, אלא להפך, חלקם אפילו מגיעים לעיוות מאוד גדול, כמו להפיץ שקרים ברבים - כמו ההודעה כאן למעלה בפורום. חלקם מתקנים את צאצאיהם על ידי התעללות, חלקם נותנים שוחד בכנסת, חלקם מועלים בכספים, חלקם אונסים, מכאן צריכה לבוא שאלה מאוד גדולה: האם המעשים באמת משנים את האדם?... להזכירך מי הטביע את המושג "מצוות אנשים מלומדה" - ישעיהו הנביא שאף אחד לא רצה להקשיב לו. מה כתוב במסכת קידושין - שהמאור שבה מחזירו למוטב - מאור - היכן נמצא המאור הזה? בעצמים גשמיים? האם רוחניות היא חומר? או התעלות אל מעל לחומר? חבל שאנשים כמוך לא שואלים שאלות, ולהפך, רק מסתמכים על דעת הרוב, שכבר הוכח בהרבה תקופות, שהיא לא בהכרח משקפת את האמת. אולי תשאל את עצמך גם מדוע נכתב כי מצוות תלמוד תורה היא כנגד כל המצוות?.... קצת חקירה עצמאית לא תזיק לאף אחד. חג שמח.
 

MrAnderson

New member
מה שבטוח שזה לא דעה שלך, אלה של המורים שלך

נכון תחיית המתים זה תחיית הרצונות לקבל של בחינת ד'. בעולם הזה הגשמי בחינת ד' זה הגוף הגשמי. (לכי תבדקי). אז תקחי בשחבון שאולי זו את שלא הבנת דברים הכי ברורים אצל הרב אשל"ג. מציא לך שתקראי עוד פעם את ההקדמה. ולא תחפשי שם חלקי דברים שעוזרים לך לבסס את הטעיות שאת חי בהן. אלה תקראי באמת להבין את הרב אשל"ג ולא הוכחות לדעות שלך שהיית |הדש|רוצה להאמין להם. שאר ההודעה שלך בכלל לא קשורה לוויכוח אני לא יודע למה רשמת את כל זה. ולא התייחסת בכלל למה שהבאתי על מה שהרב אשל"ג רשם על קניית דרגת הנפש - הדרגה הכי נמוכה שאי אפשר בכלל להעלות ברוחניות בלי הדגרה הזו כי זו הדרגה הראשונה. ואי אפשר להשיג את המדרגה הזו בלי תרי"ג מצוות. החג נכנס עוד מעט ואין לי זמן, נמשיך אולי אחרי החג. חג שמח.
 
אפשר לשאול אותך כמה שאלות?

עד כמה אתה מכיר את כתבי בעל הסולם? תוכל למנות כאן את שמות הכתבים שאתה מכיר או שעברת עליהם? תודה.
 

MrAnderson

New member
למה את רוצה לעשות לי מבחן?

בבקשה... ספר מתן תורה. ספר ההקדמות. ספר שמעתי. ועכשיו אני בתלמוד עשר הספירות חלק א'. כמובן שפה ום גם עברתי על פרי חכם אבל לא יותר מדי. ושמעתי המון הרצאות שך הרב יובל אשרוב(שכמובן שהוא מדבר בעיקר אשל"ג). שמעתי לפחות 8 פעמים את כל 16 הדסקים על הקדמה לספר הזהר. קראתי את ההקדמה גם איזה שלוש ארבע פעמים.
 

MrAnderson

New member
אפשר לשאול גם אותך שאלה?

בעל הסולם התחיל את דרכו כאדם חרדי ועשה מצוות (בגשמיות). אחר כך הוא הגיע לפכיחת עניים ועדיין המשיך לעשות מצוות גשמיות. אז מה הוא עבד על עצמו? הוא עבד על התלמידים שלו? על מי הוא עבד? הוא לא ראה אף אחד ממטר ויצא נגד כולם שלא לומדים קבלה. אז יכל גם להגיד לא צריך מצוות גשמיות או לפחות להזכיר את זה בספרים שלו... אז מאיפה הגעת למסקנה(אני מצטת): "שום פעולה גשמית לא מזיזה משהו בעולם הרוחני."?
 
מהי מצווה באמת..

יש כינוי למצוות - "מעשיות" - הן לא תרי"ג המצוות(!) אולי תנסה להסביר לי אתה, שאתה מכיר את 4 ההקדמות, וכתבי מתן תורה (מאמר השלום הערבות וכו'), ולומד תע"ס, איך בדיוק אתה יכול להגיע לקיום תרי"ג מצוות מעשיות, כאשר חלקן שייכות לכהן, או ללוי, או לגר, וכו'.....? אם אתה תסתכל על מה שכותב בעל הסולם בהקדמה לתע"ס או בהקדמה לספר הזוהר, תמצא שהוא גם נותן הסבר ופירוש על מהן תרי"ג המצוות (אורות של שפע שמגיעים לנשמה בזמן התיקון), ונותן הסבר על מה זה "גוף" - רצון לקבל (והוא חוזר על כך יותר מפעם אחת). אני לא אביא פה את המקור, כי כבר הבאתי אותו הרבה פעמים, להרבה אנשים, ונוכחתי לדעת, שהם פשוט לא שמים לב למה שכתוב.... אני לא יודעת ממה זה נובע, אני רק יודעת שיש אנשים שמחפשים את האמת בכל מחיר, גם אם היא נוגדת את ההגיון העממי שמרבית העם הולך אחריו, כנראה שלא לכולם יש דחף למציאת האמת. בהצלחה בהמשך הדרך.
 

MrAnderson

New member
ומה האינטרס שלי ללכת אחרי ההגיון העממי?

לשמור נגיעה+לשמור שבת+לשמור כשרות+להתפלל 3 פעמים ביום בקיצור לא נכנס לכל העול העצום הזה שבסופו של דבר אתה עבד... עבד לשם. אז מה האינטרס שלי להאמין בזה ולהיכנס לעול הזה? מה הרצון לקבל שלי פה? ומאידך אני רואה אותך שלא רוצה(כך נדמה לי) להיכנס לעול הזה... שכנראה עדיין הלב שלך מעדיף להאמין במה שאת רוצה להאמין...ומעניין למה? אולי יש לך עוד רצונות שעדיין לא טפלת בהם... וכמו שאמרת:"כנראה שלא לכולם יש דחף למציאת האמת."(כי מפריעות להם כמו מצוות בדרך) את לא צריכה להביא את המקור כמו שכתבתי קראתי אותו כמה פעמים. בשביל להבין איך אני מקיים תרי"ג מצוות לא צריך ללמוד קבלה. אנוס רחמנא פטרה - מי שלא יכול לקיים, פטור. ואריז"ל מסביר גם שמצד התכללות עם כלל ישראל הוא מקבל את המצוות שהוא לא יכול לקיים. ובטח שמי שקרא את מתן תורה והערבות יכול להבין איך זה עובד. שרק עם שלם יכול להגיע לגמר התיקון כי לכל אחד יש את המצוות שלו. אבל זה לא פוטר אף אחד מלעשות את המצוות. נראה לי שאני צריך לצטת לך(ולא ההיפך) "...וניתנה להן העבודה בתורה ומצוות, כדי להפך את הרצון לקבל שבהן ולהביאו לבחינת רצון להשפיע נ”ר ליוצרם, ולא לעצמם כלל..." "...וכשנשלם בכל, תרי”ג מצוות מבחינת המעשה, נשלמו בזה כל תרי”ג אברים של הנקודה שבלב..." נו אז אולי באמת הגיע זמן לחפש את האמת. מציא לך עוד לקרוא את ההקדמה לספר הזהר.
 
למעלה