משמעות גדולה מאוד!
אדם לבורא עולם,נכון,נכון אם אני בתור חילוני שלא שומר תורה ומצוות מחליט שאני צם(מה שאני משתדל לעשות כל שנה)הרי מיד לאחר הצום אני חוזר לסורי,ושוב לא שומר שבת לא מקיים מצוות,אז מה בעצם כל הקטע, הן החילוני והן הדתי נמצאים במצב של מערכת יחסים מסוימת עם הבורא. אתה, החילוני, נמצא במערכת יחסים שאתה מכיר בקיומו של הבורא, ומבין שהוא ציווה לצום ביום כיפור, וכיוון שמצווה זו מאחדת חלקים גדולים בעם ישראל, אתה מבין גם שהאחדות בעם ישראל חשובה לבורא וחשובה גם לך, ואתה מבין שכאדם נברא יש לך אחריות מסוימת מול הבורא (כשלגבי הכמות והמרחב שלה יש לך עדיין אי הבנות, עקב שלא למדת ולא הורגלת) - כל התובנות הללו והמעשים שבעקבותיהם, זה החיבור שלך עם אלוקים. (אני מבינה שאתה גם לא גונב, לא רוצח, לא מגלה עריות, מתנהג בנימוס כלפי רוב בני האדם - ועוד המון מצוות שהורגלת אליהן. גם אלו מעשים שנובעים מהתובנה שלך על אחריותך כלפי הבורא, שהיא החיבור שלך עם אלוקים). הדתי - בדיוק כמוך. נמצא במערכת יחסים עם הבורא, בה הוא מכיר בקיומו, מכיר בחובתו לקיים עוד ועוד מצוות בנוסף לאלו שאתה מקיים, ובדיוק כמוך - לא מכיר בחובתו לגבי חלק אחר של המצוות (או שמכיר בחובתו אבל לא מצליח להגיע לביצוע איכותי עדיין) ויש לו עדיין אי הבנות לגבי הכמות והמרחב של אחריותו מול הבורא. אי הבנות בטווח שונה משלך, בכמות שונה משלך - אבל בעצם, כמוך. ורמת ההכרה והתובנות שלו, והמעשים שלו בעקבותיהם - זה החיבור שלו עם אלוקים. מכאן תבין כמה חשוב הצום שלך ביום כיפור - אתה מכיר במצווה שציווה הקב"ה ומקיים אותה! אמנם לא התקדמת למצוות אחרות, אבל כן התקדמת לתובנות נוספות (אני עוקבת אחרי השאלות שלך!), ואפילו התקדמת לחלק מסוים של המצוות - בין אדם לחברו. אני מאמינה שנהיית אדם קצת יותר טוב כלפי הזולת מאז שאתה מתעניין ביהדות. אז מצד אחד כן התקדמת, ומצד שני - גם אם לא היית מתקדם - הצום ביום כיפור לפחות שומר את רמת החיבור והקשר שלך עם הקב"ה כמות שהיא כיום. אתה מקיים מצווה חשובה בצער ובמסירות נפש, רק בגלל שהבורא ציווה, וזה עניין עצום בתיקון נשמתך ובתיקון העולם כולו. אם תוותר על הצום, תאבד את ההכרה שלך במצווה שציווה הקב"ה ותלך אחורה במערכת היחסים שלך כנברא עם בוראו. אם תחשוב שלצום שלך אין משמעות - זה התרחקות מהבורא, וזו טעות חמורה.