א ו ר ה ג נ ו ז
New member
שלום
אתה כותב כך: "...מאידך אני רואה אותך שלא רוצה(כך נדמה לי) להיכנס לעול הזה... שכנראה עדיין הלב שלך מעדיף להאמין במה שאת רוצה להאמין...ומעניין למה? אולי יש לך עוד רצונות שעדיין לא טפלת בהם... וכמו שאמרת:"כנראה שלא לכולם יש דחף למציאת האמת."(כי מפריעות להם כמו מצוות בדרך)..." מאין לך מה אני רוצה ומה אני לא רוצה? דבר אחד לא קשור לדבר השני. חוכמת הקבלה לא מדברת על מה שעושים בידיים ורגליים, החוכמה היא חוכמת הלב, שהושגה מתוך תיקון הלב. כיצד לפי דעתך אברהם אבינו או אדם הראשון השיגו את הבורא?... התכללות עם כלל העם יש לזה כח - כמובן, כח של תפילה, אבל אם אין את אותו הרצון לתיקון? האם גם אז זה עוזר? תגיד לי אתה. האם הנקודה שבלב היא נקודה שנמצאת בבשר שלנו בלב שפועם? אתה מבין שיש תרי"ג חלקים בנשמה? אתה מכיר את זה? צריך גם להבין לפי ההקשר, לא רק לפי מילה שבנקל יכולה להטעות, בעל הסולם כותב שהוא כתב בלשון חיצונית, לאדם שלא ירצה להתעמק בכתוב לא ישיג את עמקות הדברים, אבל בטקסט שהבאת, לא נדרש הרבה, רק ההקשר, כדי להבין שבעל הסולם מדבר על תיקון הרצונות שבלב - תרי"ג רצונות. אף אדם לא מסוגל להגיע לשלימות ללא תיקון הלב.... אני לא מכירה כל כך את המורים שלך, אבל לפי איך שאתה מבין את הכתוב, אני יכולה להגיד, שהם לא מחפשים את ההקשר, אלא את התורה העממית שהיהדות החרדית מיטיבה להכיר. וזו לא בהכרח היהדות האמיתית, מקובלים לא מכוונים בכתביהם לחיצוניות, אלא רק לפנימיות. במיוחד בהקדמה כמו שהבאת, שבאה להסביר ולהכין את האדם לספר הזוהר, שגם הוא, מדבר רק על העולם הרוחני, רק שהוא מדבר עליו בשפה של דרוש (ולכן הספר נסתר מהכלים שלנו). אתה מבין שזה לא כזה פשוט כמו שנראה לך?... אני באמת שואלת...
אתה כותב כך: "...מאידך אני רואה אותך שלא רוצה(כך נדמה לי) להיכנס לעול הזה... שכנראה עדיין הלב שלך מעדיף להאמין במה שאת רוצה להאמין...ומעניין למה? אולי יש לך עוד רצונות שעדיין לא טפלת בהם... וכמו שאמרת:"כנראה שלא לכולם יש דחף למציאת האמת."(כי מפריעות להם כמו מצוות בדרך)..." מאין לך מה אני רוצה ומה אני לא רוצה? דבר אחד לא קשור לדבר השני. חוכמת הקבלה לא מדברת על מה שעושים בידיים ורגליים, החוכמה היא חוכמת הלב, שהושגה מתוך תיקון הלב. כיצד לפי דעתך אברהם אבינו או אדם הראשון השיגו את הבורא?... התכללות עם כלל העם יש לזה כח - כמובן, כח של תפילה, אבל אם אין את אותו הרצון לתיקון? האם גם אז זה עוזר? תגיד לי אתה. האם הנקודה שבלב היא נקודה שנמצאת בבשר שלנו בלב שפועם? אתה מבין שיש תרי"ג חלקים בנשמה? אתה מכיר את זה? צריך גם להבין לפי ההקשר, לא רק לפי מילה שבנקל יכולה להטעות, בעל הסולם כותב שהוא כתב בלשון חיצונית, לאדם שלא ירצה להתעמק בכתוב לא ישיג את עמקות הדברים, אבל בטקסט שהבאת, לא נדרש הרבה, רק ההקשר, כדי להבין שבעל הסולם מדבר על תיקון הרצונות שבלב - תרי"ג רצונות. אף אדם לא מסוגל להגיע לשלימות ללא תיקון הלב.... אני לא מכירה כל כך את המורים שלך, אבל לפי איך שאתה מבין את הכתוב, אני יכולה להגיד, שהם לא מחפשים את ההקשר, אלא את התורה העממית שהיהדות החרדית מיטיבה להכיר. וזו לא בהכרח היהדות האמיתית, מקובלים לא מכוונים בכתביהם לחיצוניות, אלא רק לפנימיות. במיוחד בהקדמה כמו שהבאת, שבאה להסביר ולהכין את האדם לספר הזוהר, שגם הוא, מדבר רק על העולם הרוחני, רק שהוא מדבר עליו בשפה של דרוש (ולכן הספר נסתר מהכלים שלנו). אתה מבין שזה לא כזה פשוט כמו שנראה לך?... אני באמת שואלת...