כך או אחרת
New member
זה לא בדיוק
מה שהיידגר אמר וגם לא בדיוק מה שלוינס אמר, אבל לצורך הענין נקבל את התמטיזציה הנ״ל.
ולגופו של ענין, מדבריך עולה כביכול אפשר ״לחנך״ אדם להיות מצפוני, ואני חולקת על כך.
מצפוניות היא בעיקר מרכיב אינהרנטי של האישיות ולא בדיוק תכונה נרכשת. כמובן שגם לאדם המצפוני יש רגעים פחות ויותר מוסריים, אבל בבסיסו - הוא מצוי בדיאלוג מתמשך וחיובי עם המצפון ומכיר בו כערך מכונן בחייו. לעומת זאת, הכותבת שלהלן כלל אינה סבורה שיש דבר מה חיובי במצפון. בבגידה אין ״הפסד״ לטעמה. זאת משום שהיא תופסת ״הפסד״ רק כהפסד חומרי ולא מעלה על דעתה שישנה חיה כזו הפסד רוחני.
מה שהיידגר אמר וגם לא בדיוק מה שלוינס אמר, אבל לצורך הענין נקבל את התמטיזציה הנ״ל.
ולגופו של ענין, מדבריך עולה כביכול אפשר ״לחנך״ אדם להיות מצפוני, ואני חולקת על כך.
מצפוניות היא בעיקר מרכיב אינהרנטי של האישיות ולא בדיוק תכונה נרכשת. כמובן שגם לאדם המצפוני יש רגעים פחות ויותר מוסריים, אבל בבסיסו - הוא מצוי בדיאלוג מתמשך וחיובי עם המצפון ומכיר בו כערך מכונן בחייו. לעומת זאת, הכותבת שלהלן כלל אינה סבורה שיש דבר מה חיובי במצפון. בבגידה אין ״הפסד״ לטעמה. זאת משום שהיא תופסת ״הפסד״ רק כהפסד חומרי ולא מעלה על דעתה שישנה חיה כזו הפסד רוחני.