הצינור מהדוד לקולט נקרע לי (התפוצץ?)

yair24

Member
הצינור מהדוד לקולט נקרע לי (התפוצץ?)

שלום,
יש לי חתך אנכי לאורך הצינור שמחובר מהחלק העליון של הדוד לקולט שמש.
חתכתי את הצינור אל מאחורי החתך ואחרי זה עם הרבה מאמצים הצלחתי להוציא את הצינור מהקולט.
עכשיו אני צריך להכניס את הצינור אחרי שחתכתי אותו חזרה לקולט הבעיה שיש שם אום שממש קשה לשים אותו על הצינור. אני לא חושב שאני יכול בכלל בכח היד לדחוף אותו לשם...
יש רעיונות למישהו? יש לזה איזשהו כלי עבודה או דרך לעשות את זה?

תודה.

 

רוני1955

Active member
שני דברים.

דבר ראשון, הצינור התרכך מהחום, התנפח, והתפוצץ. הכי טוב זה צינור חדש מהחנות.
דבר שני, זה יקרה שוב. התופעה הזו מתרחשת כאשר הקולט נסתם, אין זרימת מים, כתוצאה מאי זרימת המים החום לא מועבר לדוד, הצינור מתחמם מאד, מתנפח ומתפוצץ.
 

Holyyy

New member
ומומלץ לשים בנקודה הזאת ניפל

יספוג את החום ויקטין את החום שהולך לקטע הזה של הצינור
 

רוני1955

Active member
לא יעזור.

ראיתי כאלו התפוצצויות בכל מיני נקודות לאורך הצינור.
 

yair24

Member
רוני שלום,

&nbsp
מה שאתה מתאר כנראה באמת נכון. הקולט הזה לא מחמם כל כך טוב יש לי מים חמים שנגמרים תוך מקלחת אחת שזה לא סביר בכלל. זה לא בדיוק שאין זרימת מים יש אבל היא כנראה חלשה... כי כרגע כשהצינור מנותק אני רואה זרימת מים חלשה שלא מתגברת גם אם אני פותח את הברז לדוד וממלא אותו מים. (הדוד עדיין מחובר לקולט לחלק התחתון של הקולט)
&nbsp
הדוד והקולטים הם באחריות אבל האחריות לא תופסת על אבנית לפי החברה. כרגע יש שם זרימת מים אבל זרם יחסית חלש.
לפני שבועיים עליתי לגג וראיתי נזילה קטנה מהצינור בדיוק במקום שאתמול הוא נקרע. אז לא ידעתי מה זה הנזילה הזו ולא ייחסתי לה חשיבות. היום הצינור נקרע בדיוק בנקודה הזו... (לפחות למדתי משהו חדש...)
&nbsp
לפני שאני קונה קולטים חדשים האם ניתן לעשות משהו? לשטוף את הצנרת הפנימית של הקולטים בחומץ או משהו? ואם כן איך אני עושה את זה? את הצינור הזה כשהייתי צריך לשחרר מהקולט זה היה כמעט בלתי אפשרי רק באמעות פלאייר פטנט אחרי שמעכתי לו את הצורה הוא יצא ואגב הוא באמת ישב שם על ניפל. אם אני ארצה לשטוף את הצנרת ולשחרר את הצינור השני זה שנמצא בצד התחתון של הקולט לא הייתי רוצה להרוס אותו. יש דרך יותר טובה לשחרר אותו?
&nbsp
 
כך לא משחררים, או מחליפים....
זה לא ניפל מה שאתה רואה, זה מחבר ישר של פקס גול.
בצד אחד הוא מחובר לקולט, בצד השני יש אום שנסגר על הצינור לאחר שמחברים אותו למחבר.
צריך לעבוד עם שתי מפתחות בזמן שמשחררים או מהדקים צינור חדש. או בכלל מרכיבים מחבר כזה .
אם ההסבר שלי מעט לא מובן, אין כמו מראה עיניים, לך לאיזה עסק לחומרי בניה, ובקש לראות מחבר כזה.
זה לא סיפור להחליף לבד את הצינור, אבל רק אחרי שאכן תבין איך מפרקים או מהדקים את הצינור למחבר.
 

yair24

Member
אני רק יודע שמשכתי את הצינור בכל הכח והוא לא זז

הוא לא רצה לצאת מהקולט. רק אחרי שלקחתי פלאייר פטנט הידקתי עליו והשתמשתי בו כמו במנוף זה יצא אבל אז הצינור כבר היה מעוך... זה לא שינה לי כי זה היה חלק שחתכתי מהצינור. ואז נשאר האום על הצינור הייתי צריך לחתוך את הצינור צמוד לאום וםע מברג לשחרר אותו.
לא הגיוני שככה עושים את זה...
&nbsp
אתה אומר לעבוד עם שני מפתחות...?
כנראה שאני צריך לראות את זה...
&nbsp
אני חייב להבין את זה כי קניתי עכשיו בית עד היום גרתי בשכירות ולא היו בעיות בדוד וגם לא עשיתי לו תחשוקה אז לא יצא לי לראות את הדברים האלה.
אבל עכשיו שזה בית שלי נראה לי שצריך לנקות את הקולטים ולשטוף אותם פעם בשנה שנתיים לא?
&nbsp
אם אני לא אצליח לפרק את הצינורות האלה זה בעיה...
 

Holyyy

New member
זה המחבר

אתה צריך לתפוס את החלק הימני במחבר עם מפתח אחד ולסובב את השמאלי עם מפתח שני.
אחרי שתפתח את השמאלי תוכל להלביש צינור חדש.
אחרי שתפתח את המשאלי אם תרצה תוכל לפרק את כל החבר מהדוד ע"י סיבוב החלק הימני

 

yair24

Member
אוקי פתרתי את הבעיה!!

לטובת כל מי שיש לו בעיות דומות אני אפרט פה בדיוק איך התחילה הבעיה ומה נעשה לפתרון שלה ואני אצרף תמונות.

אז ככה זה בית חדש שקניתי ועברתי אליו לפני חודש. הבית בן שנתיים. הדוד מן הסתם בן שנתיים עוד באחריות אבל לא על אבנית.
הסמפטומים של הבעיה היו שפשוט הקולטים לא היו מחממים מספיק טוב את המיםהמים היו חמים ברמה סבירה ואחרי מקלחת אחת היו נגמרים והופכים לקפואים.
דיברתי עם השרות לקוחות של כרמוגן שם נאמר לי שהאחריות היא לא על אבנית. וגבר התחילו לדבר איתי על החלפת קולטים. כי כנראה הם נסתמו מאבנית.
לפני שהייתי מחליף קולטים רציתי לשטוף אותם ולא הצלחתי לפתוח את האומים האלה של הקולטים.
כל זה היה לפני בערך שבועיים.
לפני יומיים פתאום גם התפוצץ הצינור וכמו שהזכרתי בפעם הראשונה שעליתי ראיתי נזילה מהחלק העליון של הקולט שאליה לא ייחסתי חשיבות.

היום אחרי שכבר הבנתי איך אני פותח את האומים האלה עם שני מפתחות אמרתי שאני עולה ולא מעניין אותי ראס בן עמו אני פותח אותם. וזה בדיוק מה שעשיתי. פתחתי את שני האומים של הצינורות וראיתי זרזיף מים קטן שיוצא מהצינור שמחובר לחלקו התחתון של הקולט ומהצד השני לתחתית הדוד. הצינור הזה בעצם התפקיד שלו להוביל מים קרים אל תחתית הקולט. מהדוד. המים הקרים האלה מתחממים ועולים בקולט עד לחלק העליון שלו שמחובר בצינור לדוד לחלק העליון של הדוד וככה המים החמים עולים לתוך הדוד מלמעלה.
אז כמו שאמרתי ראיתי זרזיפון של מים יוצאים מהצינור הזה ואמרתי שזה מאוד מוזר. אז פתחתי את הברז לדוד ואני שם לב שהזרזיף פשוט לא משתנה נשאר קטן ועלוב. אמרתי אני אנסה לפתוח את הצד השני של הצינור הזה בתחתית הדוד ואז פתחתי אותו ולהפתעתי נשפך זרם אדיר מהדוד...
אני מסתכל לתוך הצינור הזה שניתקתי מהדוד ומה אני רואה שם? הוא סתום לגמרי באבנית!!!
לקחתי מברג ופשוט ניקיתי אותו בשניה אחת!!פשוט כלום ואז חיברתי שוב את הצינורופתחתי מים לדוד שבינתיים המים האלה נגרמו בגלל שהם נשפכו מהדוד בזרם האדיר כן?
מיד ראיתי הבדל בין הזרם הדרדלה שהיה בהתחלה לפני שניקיתי לבין הזרם שיש עכשיו והבנתי שהבעיה הזו נפתרה!!!
בשלב הזה הגיע אבא של אישתי הוא איש אחזקה ומסגר ומבין טוב בכל הדברים האלה אז הוא עזר לי בכמה דברים:

כמו שסיפרתי האום לא הצליח להתלבש לי על הצינור למעלה בקולט אזש הוא לקח מפתח צינורות ופשוט השחיז את האום שעשוי מפליז ואז הצליח להלביש אותו על הצינור. שזה טריק יפה.

רק הערה קטנה בגלל שאין לי פישתן שמתי טפלון על החיבורים האלה אפילו שזה חיבורים של מים רותחים האםה זה תקין? או שללכת ולהביא פישתן?

טוב זה מה שהיה אני תכף אעלה לפה קצת תמונות.
ועוד הערה אני רק חושב מה היה קורה אם היתי מביא איזה איש מקצוע מהסוג שרואים ביצאת צדיק ומה הוא היה אומר לי שם... מעניין אותי דעת כמה אנשי מקצוע באמת ישרים קיימים שהיו מוצאים את התקלה מתקנים אותה ומחייבים ב200 שקל...כי לא היה צריך פה פשוט שום דבר. רק עבודה שום דבר לא היה צריך לקנות.
 

yair24

Member
תמונה ראשונה

כאן זה הצינור שיוצא מהדוד לחלק התחתון של הקולט אחרי הניקוי.לפני הניקוי החור הזה שרואים היה סתום 95% מאבנית.בגוש די קטן יחסית... המברג ניקה את זה בשניה.

 

yair24

Member
תמונה שניה

ככה פותחים את האומים האלה עם שני מפתחות אחד נותן קונטרה. זה קשה רצח אבל זה מצליח בסוף. ורצוי לא לטעות בכיוון של הפתיחה ולסגור יותר חזק בטעות...

 

yair24

Member
תמונה שלישית

זה כבר סוף הזרם מים שיצא מהדוד ורוקן אותו אחרי שניתקתי את הצינור שהיה סתום באבנית. כאן הדוד כבר פשוט נגמר. אבל כשהוא עוד היה מלא מים זה היה זרם חזק הרבה יותר חזק מה שהיה כשהצינור הסתום היה מחובר.

בקיצור המצב כרגע שיש לי מים רותחים אששששש והבעיה סודרה בינתיים. אני מקווה שלא יהיה איזה בלאגן אחר שעכשיו כשיש מים רותחים בדוד אז לא יתפוצץ לי איזה שסתום ביטחון או שלא יתפוצץ כל הדוד או השד יודע מה...

 
יופי, בפעם הבאה תחליף מחברים.
כשכבר מפרקים, מחליפים גם צינור וגם מחברים.
 
למעלה