הצעה לדיון: התפטרות אולמרט - כן או לא?

timeless1

New member
הצעה לדיון: התפטרות אולמרט - כן או לא?

אם נצא מנקודת הנחה שהדו"ח באמת ימקד את חציו על אולמרט - האם לדעתכם הוא באמת צריך להגיש את התפטרותו? לחילופין אם נצא מנקודת הנחה שהדו"ח לא יהיה תקיף מדי עם אולמרט - האם זה אמור לשנות או שהוא צריך להתפטר בכל מקרה, כהאחראי לכל מה שקרה במלחמה? ואם כן- אז מי יחליף אותו? לבני? אלי ישי? או שלדעתכם עדיף בכלל בחירות אחרות שבכלל תכניס את המערכת לסחרור פוליטי?
 
ציפי ליבני

מנוסה,פוליטיקאית, ממשפחה של פוליטיקאים, השתפשפה עם שרי מדינות זרות, אנגלית טובה, אז ציפי ליבני כברירת מחדל..... דרך אגב-מה פיתאום אלי ישי? השר ישי הוא מש"ס ולמפלגתו אין את מס' המנדטים הגדול ביותר בכנסת.
 

timeless1

New member
אני משערת שזה בערך המזל היחיד שלנו.

אבל אני חושבת שישראל היום צודק, אם יהיה לאולמרט מחליף אז הוא יהיה חייב להגיע מתוך המפלגה הגדולה בכנסת, קרי- קדימה. שהיא עצמה נושאת באשמה.
 

Spook77

New member
חוקית הוא לא חייב להגיע מהמפלגה הגדולה בכנסת

על פי החוק הנשיא מקיים התייעצויות עם כל סיעות הבית ומטיל את הרכבת הקואליציה על הח"כ עם הסיכוי הטוב ביותר להרכיב קואליציה. מנסיון העבר זה תמיד המפלגה הגדולה בכנסת. אבל תאורטית יכול להיות מצב שדווקא למפלגה קטנה יותר יהיה סיכוי טוב יותר להקים את הקואליציה.
 

timeless1

New member
יש מצב שאני טועה...

אבל אני חושבת שהפרצדורה הזאת נכונה כאשר יש בחירות אמיתיות לכנסת, ולא כאשר ראש הממשלה מתפטר. המצב כיום, כמדומני, הוא שראש ממשלה יכול להתפטר , אבל הכנסת לא מתפזרת, ולכן אין בחירות חדשות. אם מישהו יודע אחרת, אשמח אם יתקן אותי
חוץ מזה, איך לראש סיעה קטנה , כמו נתניהו, יכול להרכיב ממשלה - זה הרי פתח אדיר לסחטנות פוליטית, לא?
 

דןמור

New member
לבני היא מ"מ, לא סגנית - יש הבדל גדול

סגן ראש ממשלה הוא תפקיד ללא כל משמעות וללא זכויות. תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה זה מספר 2 בדרג ושני רק לראש הממשלה - והיחיד מבין כל התארים שיש (סגן ומשנה) עם משמעות פרקטית.
 

pink floyd11

New member
מה אלי ישי.איך אפשר לחשוב בכלל על הצירוף הזה

איך אפשר לרשום ת'צירוף מילים האלה "אלי ישי" ו"ראש הממשלה" א ב ס ו ר ד !
 

Spook77

New member
ציפי לבני?

היתרון הגדול של ציפי ליבני זה האינטגריטי והמתינות המדינית שלה. אבל כל התיאורים ששמת כאן ממש לא מתארים אותה. היא לא ממש מנוסה. היא רק מספר שנים ספורות בפוליטיקה ושרת החוץ זה התפקיד הגדול הראשון שלה. להיות שרת הקליטה לא ממש נותן לה נסיון שהופך אותה מועמדת לראשות ממשלה. האנגלית שלה ממש לא טובה. צריך רק להאזין לה מדברת אנגלית. העובדה שהיא ממשפחה של פוליטיקאים לא ממש רלונטית. זו דמוקרטיה ולא מלוכה. וגם להשתפשף עם שרי מדינות זרות לא עושה אותה מועמדת רצינית. כל שר בממשלה מקיים מפגשים עם שרים של מדינות זרות. זה לא אוטומטית עושה אותם מועמדים לראשות ממשלה.
 

Spook77

New member
מי אמר שהוא מוכשר לתפקיד?

אם מסתכלים על קורות החיים נטו של אולמרט, יש לו עשרות שנים של תפקידים ציבוריים. הבעיה היא שהוא היה ראש עיר די כושל, וכרגע בתור ראש ממשלה גם כן לא מוצלח במיוחד. מקעקע את הדמוקרטיה עם היחס שלו לזכויות הפרט ולבית המשפט העליון. מינויים כושלים ומוזרים בזה אחרי זה (מתחיל בפרץ לשר הבטחון וממשיך בזה שהתנאי היחיד להיות שר האוצר זה להיות חבר של אולמרט). לא אמרתי שציפי לבני לא מתאימה יותר מאולמרט. כרגע אולמרט מתברר ככשלון טוטאלי. פשוט לא מסכים עם הטיעון שהיא מנוסה, בעלת אנגלית טובה, ושהייחוס המשפחתי שלה נותן לה יתרון על אחרים. כרגע היתרון המשמעותי של ציפי לבני זה שהיא המועמדת הנורמלית היחידה בקדימה. כל השאר הם חצי בדיחה - חצי סרט אימה.
 

timeless1

New member
אתה קצת מלכלך...

שחכת עוד תנאי שצריך להתקיים על מנת להיות שר האוצר בממשלתו של אולמרט.. להיות מושחת
הייחוס המשפחתי אינו רלוונטי לכלום ולא אמור להשפיע לטובה או לרעה. אנגלית? אולי נתינהו הוא בין היחידים שיודע טוב את השפה [ אבל זאת לא חוכמה לאור השנים שהיו שם] . מנוסה? אין לה יותר מדי ניסיון, אבל , אם נקח למשל את יו"ר מפלגת העבודה , הברק "אצא או לא אצא", פרט לניסיון צבאי, איזה ניסיון ציבורי יש לו בדיוק? אם נסתכל על מי שנמצא היום בפוליטיקה נוכל להוציא ממחטות ולבכות
 

דןמור

New member
בחירות זו החלופה הגרועה ביותר

אם אולמרט יתפטר (וספק רב אם יעשה כן) צריך למצוא לו מועמד או מועמדת חלופי מתוך המפלגה או הכנסת - עם אופציה לממשלת אחדות. אין צורך בבחירות חדשות כל שנתיים.
 

מושיקו92

New member
בינימין נתניהו !

בינימין נתנישהו הוא איש חכם וחזק יהודי אמיתי שדואג לעמו לא כמו אולמרט המושחת. כדי לחפות על עצמו אולמורט טוען שיש שקט ואין טרור אין עוני ואנשים לא מתים מקור ברחובות. בתקופת ביבי כמעט ולא היו פיגועים הוא הבריא את הכלכלה ולא רק בצורה פופוליסטית אלא גם לטוח ארוך שהשפעתה ניכרה גם בממשלות הבאות אחרו שטענו זכות זו להן חח. אולמרט המושחת מגייס את התיקשורת לטובטו וסבור שאם יצעק בנאומו הציבור יאמין לו אולי הציבור מטומטם והציבור ישלם אך אני לא טיפש וזוכר הכל. אולמרט ניתראה בבחירות.
 

timeless1

New member
אני חייבת לומר משהו על הקור הזה...

זאת אחת האמירות היותר מטופשות שיצא לי לשמוע השבוע. אנשים מנצלים את מזג האוויר על מנת לנגח את הממשלה? האם אתה באמת חושב שהיה גל קור כזה בתקופתו של נתינהו אנשים לא היו מתים ברחוב? הרי יהיו מי שיטענו שמי שאחראי על העוני זה נתינהו. :| לגבי הכלכלה - אני מסכימה איתך, אבל יהיו אחרים שיראו זאת אחרת. אז אני מבינה שאתה בעד בחירות חדשות וסחרחרת פוליטית רק משום שהסקרים מנבאים טובות לביבי?
 
בנימין נתניהו,איך בדיוק?

בנימין נתניהו ראש מפלגה של הליכוד, הליכוד עם מס' מנדטים דומה מאוד לש"ס, בקיצור-לא יכול להרכיב ממשלה, גם לא הגיוני שמפלגה קטנה כמו הליכוד (של היום) תהיה מפלגת שילטון. חוצמיזה בנימין נתניהו כבר הוכיח שהוא ראש ממשלה גרוע מאוד, אבל זה כבר נתון לדיעות אישיות.
 

דןמור

New member
אתה צריך לבדוק את המידע שלך...

בשנת 2007 היו מספר ההרוגים הנמוך ביותר ב-20 שנה האחרונות - הרבה פחות מאשר בתקופה של ביבי כראש ממשלה, אז לא ברור מאיפה המידע המטעה שלך.
 
למעלה