הקומדיה של גשר מעריב ועופר-אבניר

הקומדיה של גשר מעריב ועופר-אבניר
[URL]http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=55934958[/URL]

http://wheelz.co.il/הקומדיה-של-גשר-מעריב-ועופר-אבניר/

עופר אבניר העלתה קמפיין מקורי ומשעשע על גשר מעריב; התגובה של נת"ע הרימה לנו גבה

אביעד אברהמי

הסיפור הזה הצליח לשעשע אותנו פעמיים. אפילו שלוש.

הפעם הראשונה הייתה ביום ראשון השבוע. עופר-אבניר, יבואנית קימקו, העלתה קמפיין מקורי ומשעשע על גשר מעריב העומד להריסה. במסגרת הקמפיין חברת עופר-אבניר תלתה שלטי חוצות על הגשר ובו נכתב "פיצוץ גשר מעריב בחסות KYMCO – הדרך הקלה לנסיעה בעיר", כשליד הכיתוב היו תמונות של חומרי נפץ. האמת? יופי של קמפיין ויופי של חשיבה מחוץ לקופסה. כשראינו את זה צחקנו בקול, ולדעתנו זו דרך נהדרת לנצל את הכאוס התחבורתי שעומד לפני הנהגים בגוש דן כדי להזכיר להם שיש פתרון מהיר וזמין – קטנוע.

הפעם השנייה שצחקנו הייתה עוד באותו היום. חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שמבצעת את עבודות הרכבת הקלה ואמונה בין היתר על פיצוץ גשר מעריב, שלחה דרך עורך דינה מכתב בהול לעופר-אבניר בבקשה להוריד את השלט. לטענתם, "הפרסום הכוזב של מתן חסות להריסת גשר מעריב והתחזות כמי שנתנו חסותם לפיצוץ הגשר מהווים עוולות של תיאור כוזב וגניבת עין לפי חוק עוולות מסחריות התשנ"ט 1999".

כאן היינו חייבים להרים גבה ולשאול – חברת נת"ע עסוקה היום בבלגן אינסופי בשל הריסת גשר מעריב ופרויקט הרכבת הקלה. למעשה, אפילו בעת כתיבת שורות אלו מתקיימת הפגנה של בעלי עסקים מהסביבה כנגד הריסת הגשר ובדרישה למתן פיצויים. האם לחברה יש זמן להתעסק בשלט כזה או אחר שנתלה על הגשר? ובכן, משעשע, אבל מסתבר שכן.

אז מה עשו בעופר-אבניר? כדי לא להסתבך בתביעות משפטיות הזויות, הם החליפו את השלט. תגובתם הרשמית היא "הקמפיין המדובר נעשה ברוח הומוריסטית ולרגל המאורע ההיסטורי של פירוק גשר מעריב. קשה לנו להאמין שיש מי שחשב שמותג קטנועים לוקח חסות על פיצוץ הגשר, אך לאור פניית נת"ע, ולמען הסר ספק, החלטנו לשנות את ניסוח השלט ולהחליף את המילה 'בחסות' במשפט 'נפרדים מגשר מעריב'".

אנחנו עדיין צוחקים…
 
אני במקומם הייתי הולך על גישת אגאדיר
להיפך, שתהיה תביעה ואולי ככה נגלה אם נת"ע לא עומדת בטעות לתכנן את תעלת סואץ השלישית, ואם ממש תרצו תקראו לה בלאומילך..
 
למעלה