הקפצת הסקר

Comfortably Numb

סליחה על הטעות באיות מקודם... מקלדת ארורה!
 

meandmeandme

New member
הסולו הכי טוב? הצחקת אותי..

הסולו הכי טוב של פינק פלויד הוא או: Echoes או Shine on או הלפני אחרון בDogs.. אבל ממש לא קמפטרבלי..
 

meandmeandme

New member
וחוץ מזה..

נגיד ושיש בקופטרבלי את הסולו הכי טוב של פינק פלויד.. זה עושה אותו יותר טוב מוסיקלית משלושת השירים שציינת? (עזוב את דוגס עכשיו כי משום מה הוא הוכלל בשלטון ואטרס)
 

N a V e

New member
תלוי איך בוחנים את הסולו...

מבחינת יצירתיות הסולו של shine on נראה לי הטוב שבהם. מבחינת טכניקה לדעתי אין על confortambly numb. מבחינת סאונד...echoes בסה"כ הסולו בטח לא קובע את איכות השיר אבל הוא משמעותי מאוד כתוספת כח וכתוספת שנחרטת עמוק בזיכרון כמשהו מרשים,איכותי וקליט.
 

meandmeandme

New member
טכניקה קמטרבלי?

דבר ראשון.. לא נראה לי שאצל גילמור אפשר למדוד משהו לפי מידת הקושי הטכני כי... כולנו יודעים שהוא לא בדיוק וירטואז.. אבל אם כבררררררר... אז שוב דוגס... או אולי אפילו החלק סלייד גיטר בשיין און.. ואיך שככחתי!!!!!! Marooned!!!
ללא ספק סולו הגיטרה הכי טוב של גילמור!
 

egg

New member
לי גם

שמורה פינה חמה בלב לסולו שבסוף פיגס... הוא לא טכני במיוחד, אבל הוא חזק כזה... אני אוהב אותו!
 
טרם הבינותי

את המשקל הרב שניתן ע"י אנשים כאן בפורום לסולואים. אני לא בטוחה שאני מבינה בכלל מה זה סולואים: האם יש הבדל בין "סולו" לבין סתם נגינת גיטרה-מובילה? ואם לא, מדוע אתם נותנים עדיפות לגיטרה המובילה על פני גיטרת הקצב? או כל כלי נגינה אחר, בעצם. כמו כן, מה "עוצמתי" בסולו? האם סולו של גילמור, נניח, יותר "עוצמתי" מחטיבת הקצב של הסטונס, למשל? ברור שלא. האם יש קשר בין המשיכה של אוהדים (בעיקר בנים) ל"סולואים" לבין אותן "פוזות" שתומר (פינוקיו) חיפש בהופעה של גילמור? אני חושדת שכן....
 

pink floydror

New member
בפשטות

אני מניח שאת יודעת את זה, אבל יש את הגיטה המלווה או את הכלים המלווים והכלים שמנגנים את הסולוים..למה סקסופון או פסנתר לפעמים או קול אדם זה לא סולו?! בסולוים של גילמור מוצאים הרבה עוצמה מה הבעיה בזה?, זה כמו לשאול " מה זאת ההתלהבות הזאת ממוזיקה? בסך הכל שירים" נכון נראה לך דיי מופרך?! יש לאנשים משיכה מיוחדת לסולואים, ולפי דעתי לפחות, אל של גילמור כי הם טעונים בעומק מיוחד כזה..
 

amirnissim

New member
הכל תלוי באיך מנגנים.

זה לא ממש משנה אם אתה וירטואוז. זה גם לא ממש משנה אם אתה מנגן בגיטרה מובילה או ברקע, השאלה היא איך. אני מניח שיש יותר "הזדהות" עם סולואים מכיוון שניתן לשיר אותם, בעוד שאקורדים לא. עוצמתי זו לא מילה טובה לתאר זאת לדעתי. זה יותר בקטע של מרגש / מעביר צמרמורת, מה שאפשר לעשות לא פחות טוב גם בסולו פסנתר, או בסולו מפוחית
..אבל תמיד יכול להיות שזה רק אני..
 

Miss CB

New member
העניין הוא

שסולו בהחלט יותר "נחשב" מכל נגינה ברקע, והתשובה מצאת בשאלה - הקרע. גיטרת הקצב על פי רוב (אחרת היא לא גיטרת קצב
) נותנת כאמור את הקצב, את הליווי לשיר; אין ספק שבלעדיה השיר היה נראה שונה מאוד (ואני לא מדברת עכשיו על שירים רק של פסנתר וכו', אלא שיר שמורכב גם מגיטרות...), הויא נחוצה, לטעמי לפחות. כמו שבמקהלה אפשר להרכיב באותו זמן את כל הקולות - כל הכלים, אם תרצי, למרות שקול אנושי לא נחשב לכלי נגינה בד"כ - ואפשר לתת במה לאחד מהם והשאר יעשו ליווי, כך עושים בלהקה. וזה נותן במה לגיטרה ולאילתור (גם סולו מובנה מתחיל מאיתלור כמובן), בעוד לגיטרת הליווי אין במה להציג את הצד שלה והיכולות. מה עוצמתי בסולו? תלוי בסולו...! אני לא חושבת שזה קשור לסולואים. אנשים שמתעניינים בגיטרה מעדיפים אותם על פני דברים אחרים אולי, כמו שאדם ששר ומתעניין בזה יעדיף שירה. אף אחד לא אמר שגילמור לבדו עוצמתי יותר מכל גיטריסט אחר. זה תלוי באיזה קטע בדיוק מדובר, ובמי.
 

N a V e

New member
אומנם גילמור לא התאפיין בטכניקה

כתכונה בולטת כגיטריסט,אבל לדעתי קונפורטמבלי מראה על יכולת נגינה מרשימה במיוחד...אני מדבר על הסולו השני בעיקר...ושם הוא מתעלה על עצמו בבחינה הזאת. סולו מוסיף לשיר,אך הוא לא קובע את איכותו,ויש הרבה שירים עם סולואים אפילו בנאליים שהם עדיין יוצאים מן הכלל בשל הלחן,הקצב או המילים. רבים מפה מדברים כאילו סולו יכול להיות רק בגיטרה. סולו יכול להיות גם בקלידים,סקסופון,תופים,באס או כל כלי אחר.
 
דווקא נראה לי שהבנת

ברוק אנד רול (בד"כ) גיטרה היא כלי הנגינה המרכזי, כשהגיטריסט מנגן את הסולו כל העניים (והאוזניים אם יש לו מזל) מופנות אליו, הוא במרכז הזירה. כמעט כל חובב מוסיקה, בעיקר אם הוא בן ובגיל מסויים היה רוצה להיות אותו גיטריסט שעומד במרכז הבמה, ואחרי זה אוסף לחדרו את המעריצות הנרגשות, לכן יש יותר הזדהות עם גיטריסטים מאשר עם קלדנים או מתופפים (שלא לדבר על בסיסטים) ולכן ברגע השיא של הסולו ההזדהות מגיעה לשיאה, אני לא חושב שיש לזה איזהשהו קשר למוסיקה עצמה.
 
ואני עוד קיוויתי..

שהמשתתפים הצעירים יותר יגיעו למסקנות האלו בעצמם, ללא שמישהו "מבוגר" יצטרך לומר להם את זה במפורש ואז יתקל, חלילה, בתגובות של "מה פתאום?!" ו"לא נכון!"...
שלא לדבר על כך שעכשיו הרסת לי את השיעור היפה שהכנתי על חשיבותה של חטיבת הקצב בלהקה ועל ההבדלים שבין סולואים מנופחים לבין גיטריסטים ש"עושים את העבודה" תוך שימת הדגש על המוסיקה - לא על עצמם.(*) (*) הנ"ל לא מתייחס לדייויד גילמור, כמובן.
 
מה פתאום?! לא נכון!

ועכשיו יותר ברצינות - הנק' שהניבלונגים (מה הפירוש לכינוי?!?) מציין אמנם מעניינת אך לא ממש מדוייקת. אני לא רוצה לדמיין את comfortably בלי סולו אחד לרפואה - אין שם דבר אחד שיעניין מישהו מלבד הליריקה.
 
אני לא בוחן אותו לפי המדדים שהזכרת

אני בוחן אותו לפי התגובה שהוא גורם לי. והיא יותר חזקה מהתגובות שלי אחרי שאני שומע את אקוז או את שיין און.
 
אני שמח שאני משעשע פה אנשים

בוא וננסח את זה אחרת: לדעתי, ורק לדעתי, הסולו השני ב- Comfortably Numb הוא הסולו הכי טוב שגילמור ניגן. בכל פעם שאני שומע אותו, הוא מעביר בי צמרמורת. זה קורה במידה פחותה עם השירים שאתה ציינת, ולכן אני חוזר שוב למה שכתבתי בתחילת ההודעה: הסולו השני ב- Comfortably הוא הסולו הכי טוב שגילמור ניגן.
 

n i v m

New member
אתה צודק ואני גם באותה דעה

אני חושב שגיטריסטים שמנגנים את הסולאים האלה יכולים יותר לחוש את זה(בלי קטע של התנשאות חס וחלילה..), ברגע שאני שם מעלי את הגיטרה ומנגן את הסולו הזה עם הסאונד הנכון- אני מרגיש כל כך טוב! אני בטוח שגם ככה כל אחד מכם
 
למעלה