הקפצת נושא...

בתור שכן, אשמח להוראות הגעה...

איפה בדיוק ממוקמת הכנסייה? זה בנצרת או בנצרת עלית? ואיך מגיעים אם נוסעים מכיוון יפיע (יפית אל-נאצרה) או מכיוון צמת המוביל?
 

TheBlueOne

New member
היא על ראש הגבעה

אם אתה מגיע מכיוון יפיע, אתה ממשיך עד לצומת המוסכים (מכיר?) בעיקרון אפשר להגיע ממש אל הכנסייה דרך שביל שנמצא קצת אחרי המתחם החדש של מגה (נקרא דודג' סנטר). שווה ביקור!
אני משתדל לקפוץ לשם כמה פעמים בשנה. רק חבל שלא משמרים את המקום. בלילה הבנתי שהוא משמש אכסנייה לשוהים בלתי חוקיים- ולא כאלה שיודעים להכין נודלס....
 
אנסה למצוא

נצרת, באפן כללי, היא עיר יפה מאוד. כנסיית המולד, השוק, קפה אל-באשא המופלא (בסמטה צדדית, לא רחוק מכנסיית המולד - מומלץ על סחלב חם בערבים גשומים) והכי טוב - תהלוכת חג המולד!
 
עמק יזרעאל

אני גר בגבעת אלה, על קו התפר בין עמק יזרעאל לגליל התחתון, על הגבעות שמחברות בין רכס הרי נצרת לגבעות טבעון והלאה לכרמל. אני מכיר את המקדש במגידו, את הישוב העתיק בציפורי הגלילית ואת האתרים המקודשים לדתות אברהם בנצרת, בתבור ובכרמל. כמו-כן קיים תל שימרון, שנמצא ליד הישוב הקהילתי תמרת. היה בו איזה ישוב קדום, אני לא יודע מאיזו תקופה ומי התיישב בו, שעל יסודותיו בנו במקום מעברה בשנות ה-50. אני לא יודע על מקדש במקום. שמעת על משהו כזה? מלבד זאת, אני יודע שבסביבות עפולה אמורות להיות עתיקות כלשהן. שוב, איני יודע מאיזו תקופה ומי התיישב שם (אשמח אם מישהו יעשיר את ידיעותיי בנושא). ומסביב לעפולה יש את הישוב הערבי סולם (ליד מרחביה) - הוא שונם הנזכרת בתנ"ך (משם הגיעה אבישג השונמית), ויזרעאל הנזכרת בתנ"ך אף היא (כרם נבות היזרעאלי). בתנ"ך אף מוזכרת חרושת הגויים, שלפי הבנתי היא קריית חרושת של היום, מתחת לטבעון (שם חנה צבאו של סיסרא, לפני שיצא למלחמה בצבאו של ברק). יש עוד משהו? תוכל לשפוך אור נוסף על האתרים? האם קיימים אתרים נוספים, בצפון מערב העמק, באזור שלי (גבעת-אלה, תמרת, נהלל, מגדל-העמק, כפר יהושֻע, רמת-ישי - האזור הזה)? תודה ושבת שלום, -רובין עוטה המגבת.
 
תוספות

איך שכחתי את עתיקות בית שערים?! בכל מקרה, גיליתי שתל שמרון נזכר במקרא ובמכתבי אל-עמרנה תחת השמות שמרון, שמעון ושמח'ון. מדובר בישוב מן התקופה הכנענית, שמלכו נמנה על 31 המלכים שהביס יהושוע כשכבש את הארץ. אח"כ הייתה בו גם התיישבות בתקופה ההלניסטית, הרומית והביזנטית. הוא היה עיירה יהודית בתקופת התלמוד (סימוניא, סימוניאס) ונתגלו בו אף שרידי בית כנסת. כאמור, בשנות החמישים נבנתה במקום מעברה. ומקום נוסף שמצאתי באזורי הוא תל חנתון, ליד קיבוץ חנתון, ממש צמוד לצמת המוביל. תל חנתון היה מיושב מתקופה הכנענית עד לימי הביניים, והוא נזכר בתעודות מצריות.
 
למעלה