הקשחות שאולי עוד בדרך

מספרים

שלום,

אין מספרים מדוייקים לאף אחד שכן למעט הקהילות היהודיות והקונסרבטוריו, לא מפרסמם מספרים של כמה הגישו וכמה קיבלו באופן מכוון, על מנת לשמור על החוק בפרופיל נמוך.

הילה
 

cornilius1

New member
הקשחות שאולי עוד בדרך

ראשית אני רוצה לומר שהפורום הזה מלא במידע רב ערך, ואני יודע שמה שאני הולך לרשום כאן יכול להעלות קצף בפי מספר אנשים, אבל לדעתי זה משהו שצריכים לדעת.
אחי גר בפורטוגל כבר יותר מ 3 שנים, והשבוע הוא אמר לי שבפורטוגל יש לאחרונה עניין ציבורי בנושא, שמתבטא גם במחוקקים שמתנגדים יותר ויותר לתהליך, וגם בכתבות בעיתונות. אחת מהנקודות שמועלות (אבל לא היחידה) היא שאחד הסעיפים החשובים ביותר - זיקה לפורטוגל - נשמט כמעט לחלוטין מהתהליך. כיום כל צאצא למשפחה "ספרדית" יכול למעשה להכנס לתהליך, שכן ההוכחות לזיקה לקהילות פורטוגל הן קלושות. הקהילה היהודית מתבססת על תורת ההסתברות יותר מאשר הוכחות חותכות. מדובר גם בזיקה ליהודים שגורשו מפורטגל, אבל בעיקר לקהילות פורטוגזיות ומעורבות לאחר הגירוש. ההקשחה האחרונה שכבר הוזכרה כאן היא צעד ראשון על מנת לנסות לצמצם את הקהלים הזכאים, אבל קרוב לוודאי שזה לא יהיה הצעד האחרון (אשתו של אחי היא ברזילאית שעובדת בוילה נובה כעורכת דין, אמנם בדיני חברות אבל עדיין, ולדעתה הרוחות מנשבות עכשיו נגדית וזה עניין של זמן שהם יגררו לחקיקה הספרדית).
אני רושם את הפוסט הזה לא כדי להניא אף אחד מלעשות את זה, להפך, אני חושב שעכשיו זה הזמן. אני גם לא רושם את זה מטעם אף אחד, אבל מכיוון שגם אני חושב בכיוון של הוצאת אזרחות, אני רק רוצה להביא לתשומת לבכם.
 
קורנליוס, מה שציינת הגיוני ביותר ודי צפוי וכבר התרעתי בנושא

אני גם חושב שיש להוכיח קשר ישיר לחיים בפורטוגל עצמה או באחת ממדינות שנשלטו בעבר על ידי האימפריה הפורטוגלית, ולא רק קשר קלוש.

אני אישית, שמח על כך שיש לי כבר מספר תיק והוא כבר ממתין להחלטה של משרד המשפטים כך שכל שינוי לא יהא תקף לגביי אישית. כל הקודם זוכה!

הגבלות אפשריות הן:
1. הגבלה של החוק ל-5 שנים החל משנת 2015

2. ידיעת שפה פורטוגזית וידע כללי על תרבות והיסטוריה

3. העלאת תעריפי אגרות שונות

4. הוכחת יכולת כלכלית מינימלית למחיה בפרטוגל לתקופה של שנה אחת לפחות

5. השבעת אמונים בליסבון או משהו בסגנון....
זה לפי דעתי מה שעלול להתרחש.
 
החמרה בדרישות לאזרחות פורטוגלית

שלום,

ככל שידוע באופן רשמי עד כה, ההחמרה בדרישות הינה בשלב האישור של הקהילה היהודית. נדרשים פרטים נוספים לצורך קבלת האישור, וכן מסמכים נוספים הקושרים את המבקש לקהילה היהודית בפורטוגל. לא ידוע על החמרה נוספת וחבל סתם להפיץ שמועות.
הילה
 
אזרחות פורטוגלית - החמרה בדרישות

שלום,

לא ידוע על עננים ציברי בפורטוגל לגבי התנגדות לחוק. להלן הסבר מפורטו על ההחמרה בדרישות החל מחודש פברואר ההאחרון:

השלב הראשון בתהליך ההתאזרחות הנו קבלת אישור עקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל בדבר זכאותו של המבקש, והאישור ניתן על סמך הקשר שמוכיח המבקש לקהילה היהודית בפורטוגל והיותו צאצא של הקהילה.
לאחרונה, חלה החמרה בדרישות של הקהילות היהודיות בפורטוגל למתן האישור כפי שיפורטו בהמשך.
על פי הסכם בין הקהילות היהודיות של פורטו וליסבון לבין משרד הפנים הפורטוגלי, במסגרת הגשת הבקשה יש לצרף עץ משפחה מפורט. עצי המשפחה יכולים להיות מוכנים באמצעות המבקש עצמו או באמצעות גינאולוג מקצועי.
עץ המשפחה צריך לכלול את הדורות הידועים למבקש. משפחות של צאצאים יהודים שגורשו ממדינות מוסלמיות במהלך ה- מאה העשרים, יכולים לפרט פחות מ- 5 דורות אחורה אך עליהם לנמק זאת. במקרים אחרים, יש לפרט דורות רבים נוספים ידועים (או לא), למשל במשפחות שעברו מפורטוגל ללונדון ולאמסטרדם במאות השש-עשרה והשבע-עשרה.
המטרה העיקרית של צירוף עץ המשפחה לבקשה הינה להמחיש את השושלת הספרדית של המבקש. החמרה נוספת במסגרת הדרישות הינה שעל עצי המשפחה לכלול עבור כל אחד מהאנשים המפורטים בעץ המשפחה את הפרטים הבאים:
* תאריך לידה,
* תאריך פטירה (אם כבר אינו בחיים)
* תאריך נישואין,
* מקום לידה,
במצבים שבהם חלק מהנתונים אינם ידועים, גם לאחר מחקר, יש להשאיר את הערך המתאים ריק ולנמק מדוע. כל בקשה שתוגש ללא עץ משפחה שהנו בהתאם לדרישות או שהנו מכיל נתונים שאינם נכונים תידחה.
עץ המשפחה חייב להיות מפורטו ככל האפשר בהתחשב בתעודות ובמסמכים שיש למשפחתו של המבקש.
בנוסף לעץ המשפחה, על המבקש לצרף מסמכים עליהם ביסס המבקש את עץ המשפחה.
בנוסף, על המבקש להסביר מדוע אין באפשרותו לפרט עוד דורות אחורה מעבר למה שפרט בעץ המשפחה. יש לציין כי נהוג היה בכל מקרה לצרף עץ משפחה לבקשה לאישור עקרוני של הקהילה היהודית והשוני העיקרי הנו הדרישה לפירוט תאריכי לידה, נישואין ופטירה.
בנוסף, יש לצרף את עץ המשפחה הנ"ל לבקשת האזרחות המוגשת במשרד הפנים הפורטוגלי.
מעבר לאמור לעיל, אין שום החמרה כרגע בדרישות וכל יתר השמעוות אינן נכונות בעליל.
 
למעלה