הרבה זמן לא הייתי כאן

kinsti

New member
הרבה זמן לא הייתי כאן

והנה עכשיו גוש ענק במעלה הגרון שמזכיר לי לאן אני שייכת ומאיפה באתי.
תזכורת טכנית- לידה של ילדה מדהימה ומתוקה לפני שנה וחצי אחרי 3 הפלות, קרישתיות יתר (2 הפלות למרות מתן טיפול).
למרות ההסטוריה והגיל (35) והידיעה המאוד ברורה שזו לא תוכנית כבקשתך, רק החודש הרגשתי שאפשר להתחיל לנסות שוב...(אולי כי פשוט החלטנו על ספטמבר שרירותית לפני חודשים רבים, כי אחרת אולי זה לא היה קורה לעולם).
אצלי, כשאומרים אז עושים. החודש ניסינו פעם ראשונה, אני עוד ממש מעט אחרי הביוץ (כנראה) אבל יש לי הרגשה שזה לא החודש שלנו.
המתוקה שלי התחילה משפחתון ושם- אחת מהאמהות ילדה לפני יומיים, שתיים בהריון מתקדם, אחת אין לי מושג ואחת היום סיפרה לי שהיא בהריון, שבוע 6 בערך, עדיין לא הלכה לראות דופק. והיא מספרת איך הכל בקלילות, בלי ממש לתכנן, שבפעם הראשונה היא רק גילתה בשבוע 9. ואני נזרקת לאחור, מבינה עד כמה התקופה הקרובה הולכת להכות בי שוב ושוב בכל המישורים, בכל המובנים. מבינה עד כמה העולם שלי רחוק משלהן, כי הרי לי יש כבר בבית ארון עם מליון תרופות ומזרקים שמחכים שיגיע הרגע כי אני לא מוכנה לגלות ושבדיוק יהיה חג או משהו שיעכב את תחילת הטיפול וכי אני לא יכולה לחכות לאיחור של המחזור כי ככל שאגלה מוקדם יותר ואתחיל טיפול מוקדם יותר אני אתן להריון העתידי סיכוי יותר גדול לשרוד וכי אצלי שום דבר לא יהיה בקלילות וחוסר תכנון, הכל יהיה בלחץ וחרדה. אני רוצה שלא יהיה לי אכפת מהן ומההריונות שלהן, רוצה להיות גאה בי ובדרך שעברתי, לשמוח על מה שיש לי ולהיות חזקה וחיובית לקראת העתיד, אבל שוב מרגישה קצת פגומה, קצת אומללה, קצת לא נורמלית.
שנה טובה לכולם.
 

meytall0

New member
את ממש לא פגומה או לא נורמלית..

רק שאצלנו הדרך יותר מסובכת..
את חייבת להיות גאה בעצמך ובדרך שעברת! יש לך נסיכה מדהימה (מה עם תמונה?? מזמן לא השווצת בה) ואי אפשר לדעת מה העתיד צופן- יש לנו רק תקוות ותפילות.
ואני מכירה אישית שתיים, שבגלל בעיות פוריות וחוסר כוחות להיכנס לטיפולים והזרקות ויתרו על האפשרות להיות אימהות. כך שאת בהחלט אמיצה- שהמשכת ושתמשיכי לנסות להביא ילדים.

שנה טובה והלוואי שבשנה זו תזכי לחבוק תינוק/ת נוספ/ת.

מיטל
 
יקירה

גם אני כמוך עם קרישיות יתר, 2 הפלות לפני אביגיל (בת 8 חודשים).
ידענו שבגלל הקרישיות והגיל (34.5) לא נוכל לחכות הרבה זמן אחרי אביגיל ונצטרך לחזור לניסיונות.
כמו שאמרת, עם ארון מלא תרופות התחלנו לנסות, בפעם השניה נקלטתי.
לצערי ההיריון נפל, היה לי היריון כימי מה שהביא את קופרמינץ להורות לי להתחיל את הטיפול (קלקסן+אספירין+פרדניזון וכו וכו') כבר מהביוץ.
לשמחתנו נקלטתי מייד בביוץ לאחר ההפלה.
אני היום בשבוע 15, לאחר סקירה תקינה תודה לאל.
אז אחרי כל זה מה בעצם אני רוצה להגיד לך?
א. נראה לי שתקלטי מהר יותר משאת חושבת...
ב. בהיריון עם אביגיל הייתי כ"כ חרדה, רצתי כל שבועיים לקופרמינץ לבדוק דופק עד שלב ממש מאוחר( נראה מה שבוע 20) שבו התחלתילרגיש תזוזות ברמה יום יומית אז הצלחתי להתאפק מבדיקה לבדיקה.
בהיריון הזסה, לוגיסטית יותר קשה לי להגיע לקופרמינץ לבדיקות, בגלל שהקטנה איתי בבית ואני לא אגרור אותה לשם ואשבש לה את השגרה כל פעם. ואולי זה טוב.
אני יותר חיה לי מבדיקה לבדיקה ומשננת לעצמי שאני עושה את כל מה שאני יכולה כדי לשמור על ההיריון ומנסה לחזק את עצמי בדרך זו, מבדיקה לבדיקה.
גם העובדה שיש כבר ילדה בבית נותנת ביטחון.
אז עדיין יש חרדות, וההיריון הזה קופרמינץ אמר שבגלל הגיל אצטרך לעבור מי שפיר (מה שלא עשיתי עם אביגיל) וזה מאד מפחיד אותי לעשות בדיקה שמסכנת במודע את ההיריון.
אבל אני מאמינה בקופר' בעיניים עצומות ומקווה לטוב.
את תראי שבהיריון הבא (מקווה שכבר נקלטת אמן
) זה יהיה קצת שונה.
רמת החרדות תהיה פחותה, הביטחון קצת יותר גבוה, לזריקות אנחנו ממש כבר מתורגלות וזה שטויות...
אולי ניפגש בקרוב אצל קופר' במרפאה?


חיזקי ואימתי שתהא שנה טובה ופוריה בסימן היריונות ולידות לכולן!
 

kinsti

New member
תודה יקרה

לא עוד לא, זה עדיין לא קרה. מחכה למחזור בשביל להתחיל חודש חדש (ואופטימי יותר אני מקווה). יש לי פחד חדש שהקרישתיות רק מחמחירה עם השנים ועם כל הריון (פחד די לגיטימי) ואני מפחדת שגם אצלי פתאום הטיפול לא יספיק מבטא חיובית וגם אצלי יגלו שצריך להתחיל כבר מביוץ (עד עכשיו כל פעם התחלתי רק מבטא חיובית). מקווה, שכמו שאת אומרת, בפעם הבאה (כשתהיה) הדברים יראו קצת שונה. אין ספק שאני מקבלת כוחות אדירים מהקטנה שלי (שהייתה אתמול בת שנה וחצי) ואני נהנית ממנה יותר מיום ליום ומרגישה שצוברת יותר כוחות לקראת הפעם הבאה. שנה טובה והמשך הריון תקין ורגוע עד כמה שניתן.
 
להזריק מביוץ זה לא כזה נורא- אני אפילו התחלתי

לפני כי לא הייתי ממש בטוחה מתי הביוץ (מן הסתם)..
כששאלתי את קופרמינץ האם הקרישיות עולה ומחמירה מהריון להריון הוא ביטל את דברי במחי יד. אז כנראה שתאוריה זו שרצה כאן אינה נכונה.
אני בעקרון מעשנת (חוץ מבהריונות). עישון מעלה את הקרישיות ב- 300% לדברי קופרמינץ אצל אדם רגיל. על אחת כמה וכמה אצל מישהי שיש לה בעיה מוכחת של קרישיות. לדעתי ההיריון הכימי קרה בגלל העישון (חזרתי לעשן לאחר שהפסקתי להניק).
עוד באותו היום הפסקתי לעשן ונקלטתי כשבועיים אח"כ..

מבינה את הפחדים, אך אנחנו גיבורות ואמיצות. הרצון לילד גובר על הכל.
אני בטוחה שאת תהיי בסדר גמור.
בהצלחה ומחזיקה לך אצבעות.
 

תלתלית3

New member
הי קינסיטי

לאור הניסיון שלך, את פוחדת שוב, זה בהחלט מובן.
פחד הרבה פעמים משתק אותנו ולא מניע אותנו לפעולה.
את אדם בריא שיש לך קושי נקודתי.
אם את באמת רוצה בילד, ואני מאמינה שכן, שדרי למח את מה שאת רוצה ולא את מה שאינך רוצה.
תת המודע שלנו מגיב לדמיון ומציאות כאחת אז עדיף שנדמיין מה אנו רוצים וזה יומחש במציאות.
בחרי במלים של בחירה שיקדמו אותך ולא מילים של כפיה שמרחיקות אותך מיעדך.
מכסימום תצליחי, ראי את חצי הכוס המלאה, יש לך ילדה אחת, הצלחת, כל הכבוד :) הריעי לעצמך בכל רגע על כל פעולה.
מחשבות יוצרות מציאות, דמייני מה את רוצה בתמונות אפילו הדביקי כאלה שממחישות את הרצון שלך, תת המודע מגיב לתמונות.
הקשיבי להרפיות והרגיעי עצמך, והעצימי לקראת הגשמת המטרה שלך.
בהצלחה והרבה אהבה
שנה טובה טליה
 

טליה 80

New member
אני בידיוק קוראת את הספר הסוד

מדבר על כך שהדימיון יוצר מציאות ושעדיף לחשוב חיובי
 

טליה 80

New member
בדיוק אתמול

שאלתי את בעלי מה הוא חושב...אם נראה לו שכשנרצה להיות בהריון ניקלט מהר או ששוב ייקח לנו כמה שנים,אם שוב זה יהיה תאומים?נצליח להחזיק הריון או לא??.
מלא חששות זה לא יאמן
והוא ענה לי באדישות מוחלטת "ברור שנצליח מיד" הגבתי ב - "מה?" אז הוא המשיך "מתי שנרצה נצליח"
מאיפה אתה כל כך בטוח???
הלוואי והיה לי הביטחון הזה
וכמובן שתמיד עושים את ההשוואות עם אלה שמתרבות לצידנו כמו פופקורן ואני......לוקח לגוף שלי זמן וצער של אובדנים ו...כמו כל דבר בחיים שלי-----קשה!!!!

החששות הם ברורים ותמיד נפחד מההריונות הבאים,זה ברור.
לכן לבנות ששואלות אם כדאי לנסות להרות מיד אחרי אובדן אני מגיבה ---אם יש לכם כוח לזה עכשיו
כי באמת צריך כוח להמשיך ולנסות
שיהיה לכם המון בהצלחה
מקווה שבקרוב תבשרי אותנו
 

אניס7

New member
כמעט שש שנים הרגשתי קצת פגומה

כולם מסביב הרו וילדו בקלילות ואני לא הצלחתי בדבר הכל כך טריביאלי הזה. כל הריון צבט לי בלב על מול כל הפלה נוספת שלי. אבל אז קרה הנס המיוחל ומבחינתי הכל התהפך. כי היום אני מרגישה בדיוק הפוך, ברת מזל להבין איזה זכות מופלאה זו להיות אמא. אני רואה הורים מתלוננים על כל מה שאבד להם מאז שהפכו הורים, שמייחלים שהילדים יגדלו ויהיה להם קצת שקט וחופש ואני לעומת זאת מסתכלת על הילדים שלי ורואה נסים מהלכים. וההבנה הזו מגמדת את כל הקשיים שיש בהורות. מה זה לילות בלי שינה לעומת שש שנים של ציפיה וחמש הפלות?
אז קחי הכל בפרופורציה. התחושות שלך היום הן לא מה שתרגישי לנצח. זה זמני וזה טבעי.
ועוד שני דברים:
1. תמיד יכול להיות שהילד הבא יבוא בקלות. אצלי הראשונה הגיעה בנסיון ראשון למרות שהבעיה שלי היתה קיימת כבר אז ורק לא ידענו עליה.
2. זה קצת אחרת כשיש כבר ילד אחד בבית. כי מה שלא יקרה בהמשך, יש כבר אור בבית שלעולם לא ייתן לך לשקוע לבור עמוק מדי.
 

kinsti

New member
בסוף כן נכנסתי להריון, אבל נגמר

למרות שחשבתי שספטמבר אבודואחרי כמה בדיקות שליליות, הופיע פס חלוש בבדיקה נוספת ביום בו הייתי אמורה לקבל מחזור. כעבור יום, בטא 52 בבדיקת דם וישר מתחילה טיפול. אתמול בארבע לפנות בוקר דימום וכאבים שלא משאירים מקום לספק ולפני כמה שעות הכל יצא החוצה. הריון מספר 4 שאבד לו. מתנחמת בזה שזה נגמר בשלב הזה. מנסה לא להיכנס לסיוט שבמשמעות של כל זה. אין לי כוחות כרגע. מזל שיש לי את יולי שלי. לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיה....
 

shoosh101

New member
מצטערת יקירה...

עצובה איתך...
מאוד מבינה לליבך (בנוגע לדברים שכתבת לפני מספר ימים) - גם אנחנו בנסיונות להביא ילד נוסף, כבר 10 חודשים שוב בטיפולים (עם 6 חודשי הפסקה באמצע בגלל שהייתי כישרונית מספיק להידבק ב- CMV...). ולמרות הבת המדהימה שיש לנו, גם לי קשה שלא ליפול שוב לכאב הזה של "למה לאחרים זה בא כל כך בקלות ואנחנו צריכים לעבור מסע לא קל?". כנראה שזה טבעי לשאול את השאלה הזאת, ועדיין, מאוד לא נעים להיות במקום הזה.
מקווה שממש בקרוב יגיעו אליך ימים שמחים יותר

 
היריון כימי

זה מה שהיה לי אחרי אביגיל בניסיון הראשון.
סימסתי לקופרמינץ והוא קבע לנו תור לבוא לראות שהרחם נקי והורה להתחיל את הטיפול מהביוץ (אמר שאפשר להשתמש בערכות או לבוא אליו למעקב- אני ספרתי ימים והצליח
).
זה ממש לא נורא וככה את יודעת שאת מכוסה מההתחלה.
מאחלת לך שתקלטי עוד שבועיים עם הביוץ הראשון שיבוא.
 

kinsti

New member
הי


הי שוש חמודה. זוכרת את הCMV הארור. תהיתי מה איתך....
מה שהכי קשה לי כרגע זה ששלושת ההפלות היו לפני יולי ואז קיבלתי טיפול קצת שונה, חזק ומקיף יותר ואז באה יולי. ובעקבות ההצלחה הרשיתי לתמימות מעט לחזור לתחום הזה, בלי לשכוח לרגע כמה היה קשה להגיע לשם, אבל קיוויתי שזהו. גמרתי עם ההפלות, עכשיו יהיה רצף טוב, נטול שברון לב. ועכשיו זה. ונכון שאולי אין קשר לAPLA ונכון שכימי קורה המון, אבל זה קרה לי ושבר לי את הרצף הטוב ונטול הכאב שכל כך כל כך ייחלתי לו ושוב אני בהרגשת האובדן והכאב, כמובן שפחות מפעם כי יש את יולי וזה נגמר מהר הפעם, הכי מוקדם שהיה לי, אבל זה חייב להיעות קשה ומסובך, חייב להיות מלווה בהרגשה שזה כזה נס שהכל יעבור בשלום.
תודה יקרה על החיבוק החם, היה כיף לקבל חיבוק כזה ממישהו שמבין. בדיוק חזרנו הביתה מהמיון.
מקווה בשביל שתינו ימים שמחים יותר בקרוב.
 

shoosh101

New member
יש לי שני דברים לכתוב לך,

אחד מאוד "מעשי" ואחד מהלב -
המעשי - יכול להיות שאת מתחילה עם הקלקסאן מאוחר מדי, ויש צורך להתחיל מביוץ ולא מבטא חיובית. יש לי חברה שזה מה שעשה את ההבדל אצלה בין לא להיקלט כלל להריון (כולל במספר לא מבוטל של טיפולי IVF) לבין הריון שנקלט ספונטני לגמרי. שווה להתייעץ עם קופרמינץ על זה.

והדבר השני - זו נשמעת בקשה כל כך קטנה, לחזור לנורמליות ולתמימות, כל כך קטנה, אבל בעצם מכילה בתוכה את הכל... מבינה אותך לגמרי, אין דבר שאני מאחלת לעצמי יותר מאשר שהפעם הכל ילך קל וחלק ותקין ומהר (טוב נו, מהר זה כבר לא יהיה, אז נתפשר על כל השאר...). יש איתי בעבודה לא פחות מ- 4 נשים בהריון (האמת ששתיים כבר לא, בהריון ילדו בשבועות האחרונים), יש כל כך הרבה שיחות שמחות ועליזות על הריון ולידה ותינוקות, והכל כל כך אופטימי, וכל פעם זה מכה בי מחדש, שכן, ככה זה אמור להיות, זה מה שאנחנו כבר לא נצליח לחוות, את הקלילות הזאת. מצד שני אני באמת ובתמים מאמינה שהכאב שעברנו גם לימד אותנו דבר או שניים על איך לא לקחת דברים כמובן מאליו. אני חושבת שבהורות שלנו יש משהו אחר, שיותר מעריך את הילדים שלנו, וזה סוג של מתנה.

מקווה שלפחות החלק הפיסי עובר עליך בלי קשיים גדולים, לנפש כידוע יש את הקצב שלה...
עוד חיבוק.
 

kinsti

New member
יורדות לי דמעות

(ובקושי בכיתי ביומיים האלה). מה שאמרת על ההורות השונה שלנו ריגש אותי מאוד. מסכימה איתך, זה אכן מייחד ומחזק למרות הכל.
בקשר לקופרמינץ- אני אצלו ביום רביעי הקרוב (תור שקבעתי בשביל לראות את ההריון שכבר לא אראה). ההפלות תמיד היו אחרי דופק ולכן לא נתן לי את הטיפול מביוץ, אולי עכשיו זה ישתנה....
חיבוק גדול
 

bubiba2

New member
בהקשר להורות אני גם מרגישה

שאני יותר מתגוננת בכל מה שנוגע להרחבת המשפחה/הריון.

אצלי אומנם הילד הראשון טבעי, 2 הריונות כימיים וגרידה אחת, 4 הזרעות, 7 טיפולי הפריה, 3 החזרת מוקפאים ובסוף הריון טבעי נוסף בהפרש של 5.5 שני מהילד הגדול.

כיום, אף על פי שיש לי שני ילדים (הקטן בן 5 חודשים) כשמדברים על הריונות אני נכנסת לקונכיה שלי (לא יודעת להסביר), הדבר שהיה אמור להיות הכי טבעי, ואומנם הגיע בדרך הטבעית אך בשל כל מה שעברנו גורם לי להרגיש שלא בנוח כי זה מחזיר אותי לכל מה שעברנו עד שהגיע ההריון הנוסף. הקלילות התמימות כבר לא שם.
 

meytall0

New member
אויש, מצטערת שכבר הסתיים

משתתפת בכאבך, ומאחלת לך בהצלחה בפגישה אצל קופרמינץ היום.. אולי באמת הפתרון להזריק מהביוץ כפי שכתבו לך.
מחבקת חזק, וממליצה לך לחבק את יולי המון, לנשום אותה ולמצוא בה נחמה. ובע"ה עוד יגיעו לה אחים ו/או אחיות.
שמחה שלפחות החלק הפיזי מאחורייך וללא התערבות רפואית.

מיטל
 
למעלה