הרגע שאחרי הבגרות...

IshMaElf

New member
איזה מעצבנים הם, זה ניראה ממש לא הגיוני

הכל שם ניראה לי פחות או יותר בסדר בפיתרון שלהם חוץ מהחלק האחרון בחבלית על הכלכלה שצריך להתאים סוג חקלאות למשק, הם כתבו פה בפיתרון שמשק חיטה בארה"ב היא משק חקלאות בעל (?!) ושמשק מעורב זו חקלאות קיום במצרים כאשר זה בידיוק ההפך לפי מה שאני יודע... עוד מישהו עשה את זה?
 

r o i 1 9

New member
בקטע של החקלאות-אני מסכים עם גבע

חיטה זה בעל ומשק מעורב זה אכן חקלאות קיום במצרים. כמובן התשובון עוד לא סופי...
 

IshMaElf

New member
אבל חקלאות קיום במצרים היא מפגרת יחסית

ומשק מעורב הוא לא משק קיום הוא משק שיווק, זה למה זה לא מתאים.
 

IshMaElf

New member
אגב חיטה זה לאו דווקא בעל...

בארה"ב יש לך את רצועת התירס, החיטה והבקר, שום תחום שם הוא לא חקלאות בעל, הכל נועד לשיווק, מישתמשים בשיא הטכנולוגיה ואף יש להם עודפי חיטה שהם חייבים להשמיד כדי לא להוריד את הערך שלה בשוק. חקלאות בעל זה בדיוק ההפך.
 

r o i 1 9

New member
ממה שאני יודע-חיטה זה גידול בעל.

דהיינו ,מושקה מהגשמים . משק קיום יכול להיות מעורב כאשר הוא מתקיים בארצות הים התיכון ,לדעתי.
 

ערן חדד1

New member
כמעריך בחינות בגרות אני בהחלט מוצא לנכון לציי

לציין את הבעייתיות בשאלה הזו. לפי הכתוב בספר הלימוד של רפי חוטר - משק מעורב הוא משק שיווקי ואמנם יש סתירות בכתוב ומשתמע כאילו משק מעורב הוא גם משק קיום, ולכן לעניות דעתי משק מעורב לא יכול להתאים למשק קיום במצרים - זו ממש סתירה. חקלאות בעל (דהיינו מבוססת על גשמים) לא ממש מתאימה לחיטה - היות והמישורים הגדולים הם אזור צל גשם, אף שהחיטה היא גידול שמסתפק ב 250-300 מ"מ גשם. אני כמורה התאמתי ככה: משק מעורב - חיטה, משק בעל - אורז בסין (למרות שזה יכול להתאים כמשק אינטנסיבי), חקלאות קיום במצרים - משק אינטנסיבי (בשל השטח הקטן הנובע מצפיפות אוכ'), מרעה עונתי - חקלאות נדודים. בקיצור היתה בעיה מאוד מהותית בסעיף א' של השאלה הזו. גם בשאלות אחרות בחבלית - נושאית היתה בעיה בניסוח ובהבנה - שאלת דמוגרפיה בעול"ש עם הגרף המוזר, וכן בשאלת מבנה אטמוספירה בסעיף ג' - שעד עכשיו אני לא מבין למה התכוון המשורר... ושאלת הגירה בארה"ב - כשבספר מדובר על 3 הגירות פנימיות לפי תקופות ובמבחן ביקשו 4
 
ערן

בקשו ארבע כי את ההגירה הבין איזורית מחלקים לשניים עפ"י הכיוונים. ואכן , המודל היה מוזר.
 

r o i 1 9

New member
באמצע המבחן,משרד החינוך שלח פקס

אל המרבג בו נבחנתי והודיע ש``לא להתייחס לגרף``. לא הודיעו לכם?
 

ערן חדד1

New member
ההודעה הועברה גם לתלמידים בערך רבע שעה עד חצי

שעה לאחר תחילת המבחן וזה גרם סתם לבזבוז זמן יקר אצל מרבית התלמידים וללחץ מיותר. לעניות דעתי , השאלה הזו על דמוגרפיה בעולA" ממש לא היתה הוכנת וגם סעיף א' שלה היה כללי מאוד ולא מובן והתלמידים לא ידעו מה לרשום - כי רק על סעיף א' אם מבקשים לתאר את כל הגרף על 4 השלבים שלו זה סדר גודל של שאלה שלמה. בקיצור - השאלה הזו היתה נפילה והיו עוד כמה "נפילותץ" קטנות בסעיפים בודדים בשאלות אחרות כפי שרשמתי בהדעה הקודמת. השבוע נתכנס המעריכים הבכירים ונדון בכך
 

IאילהI

New member
כשההודעה הועברה

חלק מהתלמידים שלי כבר היו בחוץ אחרי הבחינה ואחרי שענו על השאלה הזו...
 

ערן חדד1

New member
לתלמידים היה קשה להבין שמתכוונים בסעיף א

גם להגירת השחורים מדרום מזרח למערב ולצפון מזרח - משום שהגירה זו החלה בתום תקופת העבדות אי שם באמצע המאה ה 19 - זה מאוד לא ברור מנוסח השאלה
 

מוריה4

New member
קצת מאוחר, אבל עדיין... תודה!!!!!!!!

רק עכשיו הגעתי למחשב מאז שלשום בלילה, וגיליתי כמה זה חסר לי -שאנלא מתחברת וישר נכנסת לפורום לראות מה קורה... תודה על הכל! היה מצויין, כמה טוב, והרבה בעזרתכם! מקוה להמשיך להגיע לפה... שתהיה שבת נהדרת מוריה
 
למעלה