הרהורים...
רבים בתחביב מאמינים שאת הצליל האולטימטיבי אליו הם שואפים, ישיגו בניסוי ותהייה. צריך להפריד בין מרכיבי המערכת, ולבחון כ"א בהתאם לתרומתו. ראשון יהיה
הרמקול:
ראוי שנשמע כמה, וגם נבנה לנו "טעם", כדי לבחור את האחד. ברם, אותו רמקול, מנגן במרחב אקוסטי (חדר) וחשוב להבין שאם רמקול מנגן יפה בהדגמה באולם, לא יתקבל אותו הצליל גם במרחב הביתי.
גם לאחר שנבחר ונרכש, חשוב להבין את המשמעויות של מיקום נכון, לבחון מרחקים מקירות, זווית הטיה פנימה, הגבהה (במקרה של מוניטורים), ועוד. כל אילו יהיו בהתאם להוראות היצרן, וניסיון להגיע לצליל המיטבי. אח"כ נתאים לו
הגברה:
ההגברה תהיה פונקציה של קושי העומס לדחיפה, עוצמה נדרשת למלא את החלל בצליל (בהתחשב בנצילות הרמקול ונפח החדר). ומה עם הכבל שמחבר בין ה-2?
כבל רמקול:
המחשבה התמימה שהכבל הזה הוא דבר ערטילאי, שכל דבר ב-16AWG מספק, או שאין קשר בין אורכו ועוביו, או בין ה-DF של המגבר לעובי הכבל הם פשוט אבסורד. המחשבה שישיגו את הצליל המיטבי בניסוי ותהייה, מעלה את החובב למסלול ארוך ומפותל, שאין סופו מובטח.
גם בבדיקת ראיה, למרות ש-"כל" העדשות מצויות בארגז הכלים של האופטומטריסט, הוא לא עובר על כולם ובטח שלא מתחיל מאפס. קודם עוברים בדיקת ראיה במכשיר בדיקה אוטומטי, שבעצם אומר לאופטומטריסט מה המספר המבוקש. משם, הוא ינסה כמה שיפורים לכאן ולשם. סה"כ גם העדשה שהמכשיר הציע, יהיה טוב למדי.
כך הדבר גם בכל הרמקול. במקום להתחיל ולנסות כל כבל אפשרי ומשם להתחיל על בסיס זיכרון להתכנס, הוא בחירת דרך שגויה להגיע לנחלה. המסלול ראוי שיחל בחישוב. אותו חישוב יאמר מה הכבל הרצוי (עובי בהתאם לאורך וה-DF). אם אין ביכולתו של החובב להרכיב אחד ע"פ הנתונים המחושבים, יפה יעשה אם יחפש אחד שהכי קרוב לערך המחושב.
לצערי, איש לא נוהג כך. ויצרני הכבלים, המוכרנים, וגם החובבים, חסרי מושג מה באמת צריך אותו כבל להיות. חבל...
רבים בתחביב מאמינים שאת הצליל האולטימטיבי אליו הם שואפים, ישיגו בניסוי ותהייה. צריך להפריד בין מרכיבי המערכת, ולבחון כ"א בהתאם לתרומתו. ראשון יהיה
הרמקול:
ראוי שנשמע כמה, וגם נבנה לנו "טעם", כדי לבחור את האחד. ברם, אותו רמקול, מנגן במרחב אקוסטי (חדר) וחשוב להבין שאם רמקול מנגן יפה בהדגמה באולם, לא יתקבל אותו הצליל גם במרחב הביתי.
גם לאחר שנבחר ונרכש, חשוב להבין את המשמעויות של מיקום נכון, לבחון מרחקים מקירות, זווית הטיה פנימה, הגבהה (במקרה של מוניטורים), ועוד. כל אילו יהיו בהתאם להוראות היצרן, וניסיון להגיע לצליל המיטבי. אח"כ נתאים לו
הגברה:
ההגברה תהיה פונקציה של קושי העומס לדחיפה, עוצמה נדרשת למלא את החלל בצליל (בהתחשב בנצילות הרמקול ונפח החדר). ומה עם הכבל שמחבר בין ה-2?
כבל רמקול:
המחשבה התמימה שהכבל הזה הוא דבר ערטילאי, שכל דבר ב-16AWG מספק, או שאין קשר בין אורכו ועוביו, או בין ה-DF של המגבר לעובי הכבל הם פשוט אבסורד. המחשבה שישיגו את הצליל המיטבי בניסוי ותהייה, מעלה את החובב למסלול ארוך ומפותל, שאין סופו מובטח.
גם בבדיקת ראיה, למרות ש-"כל" העדשות מצויות בארגז הכלים של האופטומטריסט, הוא לא עובר על כולם ובטח שלא מתחיל מאפס. קודם עוברים בדיקת ראיה במכשיר בדיקה אוטומטי, שבעצם אומר לאופטומטריסט מה המספר המבוקש. משם, הוא ינסה כמה שיפורים לכאן ולשם. סה"כ גם העדשה שהמכשיר הציע, יהיה טוב למדי.
כך הדבר גם בכל הרמקול. במקום להתחיל ולנסות כל כבל אפשרי ומשם להתחיל על בסיס זיכרון להתכנס, הוא בחירת דרך שגויה להגיע לנחלה. המסלול ראוי שיחל בחישוב. אותו חישוב יאמר מה הכבל הרצוי (עובי בהתאם לאורך וה-DF). אם אין ביכולתו של החובב להרכיב אחד ע"פ הנתונים המחושבים, יפה יעשה אם יחפש אחד שהכי קרוב לערך המחושב.
לצערי, איש לא נוהג כך. ויצרני הכבלים, המוכרנים, וגם החובבים, חסרי מושג מה באמת צריך אותו כבל להיות. חבל...