הרחוב שלי

ba r2 0 1 0

New member
שי נראה לי שאני יודע...

כי כל הרחובות בשכונה זה שמות של צמחים (למשל דודאים, ברקן, יערה...) וגם מורן זה צמח! חח
 

chuti

New member
הרחוב שלי

הרחוב שלי: אברהם קרן למה קוראים לו כך :בהתחלה קראו לו החלוץ אבל שינו לו את השם ברגע שאברהם קרן מת וכפי שאני הבתנ הוא היה ראש העיר הראשון של כפר סבא
 

Double U

New member
../images/Emo31.gif

מרדכי סורקיס היה הראשון. עצוב שרק תלמידים/תלמידים לשעבר של סורקיס יודעים את זה
 

ba r2 0 1 0

New member
באמת מוזר שרוב התושבים לא יודעים

שהוא היה ראש העיר הראשון וחושבים שזה גלר או קרן.... בנתיים כל מי שפגשתי שלא למד בסורקיס הייתי צריך לשכנע אותו שסורקיס היה ראש העיר הראשון.... מוזר מאוד! העירייה צריכה לצאת בתוכנית הצבעה! התושבים צריכים לדעת מי היה ראש העיר הראשון של עירם! נ.ב: מי שרוצה פעם בכיתה ד' הכנו עבודה על מנהיגים אז אני הכנתי על מרדכי סורקיס וראיינתי גם את אלמנתו עדה סורקיס... מי שמעוניין לקרוא שיגיד! חחח
 
האמת שזה מידע מאוד חשוב!

בר, אני אשמח אם תנסח הודעה עם כמה פרטים על סורקיס ונכניס אותה לשאלות הנפוצות- שכולם ידעו מי היה ראש העיר הראשון. גם נסיף את זה לטאגלייס עם קישור להודעה וככה יותר אנשים ידעו.
 

פרם שי

New member
זאב גלר

זאב גלר לא יכול היה להיות ראש העירייה הראשון של כפר סבא, כי הוא עוד לא נולד בכלל כשכפר סבא הוקמה. זאב גלר היה ראש עיריית כפר סבא עד 1980 או 82, והיה ראש העירייה שקדם לוולד, בטרם זה התיישב בעירייה לשני עשורים.
 

פרם שי

New member
טוב, הגזמתי קצת

הוא נולד לפני שכפר סבא הפכה לעיר, מן הסתם. אבל הוא היה ראש העיר השני, ולא הראשון, כשאחריו הגיע מיודענו וולד.
 

Super Chuly

New member
נחליאלי

ציפור מעצבנת ואפורה שמסמלת את בוא הסתיו. לא נראה לי שיש סיבה מיוחדת לקרוא לרחוב ככה חוץ מהעובדה שכל הרחובות בתשלו"ז הם בעלי שמות של ציפורים (כמו: פשוש, חוחית, דוכיפת וכו')... די מעפן... ליהי :)
 
סיגלית

(רחוב שיוצא מצביה לובטקין) 1) פרח...בטח סגול... 2) צביה לובטקין:מראשי המחתרת היהודית בפולין וממקימי "הארגון היהודי הלוחם". לובטקין נולדה בשנת 1914 בעיר ביטן שבפולין. בנעוריה הייתה חברת התנועה החלוצית "פרייהייט" (דרור) ולימים גם חברת מרכז החלוץ. בפרוץ מלחמת העולם השניה, נקלעה לובטקין לשטח שאותו כבשו הסובייטים (רוסים), אך בתחילת 1940 היא חזרה לורשה שבשלטון הגרמנים בשביל ליטול חלק בפעילות תנועתה במחתרת. לובטקין הייתה אחת מהדמויות הבולטות ביותר במחתרת שבפולין. באביב 1942 היא נמנתה עם גרעין מקימי הגוש "האנטי-פשיסטי", שהיה ההתארגנות הראשונה בגטו ורשה למאבק חמוש עם הגרמנים. ביולי 1942, בימי הגירוש הגדול מורשה, הייתה לובטקין ממקימי "הארגון היהודי הלוחם", ומאז הקמתו מילאה תפקיד חשוב בעיצוב דמותו ודרכו. לובטקין הייתה חברת הוועד היהודי לאומי שהיה ההנהגה הפוליטית של "הארגון היהודי הלוחם", וכן חברת "הוועדה המתאמת עם הבונד". לובטקין נטלה חלק בפעולת ההתנגדות הראשונה של "הארגון היהודי הלוחם" בינואר 1943 וכן במרד גטו ורשה באפריל. עד סוף המלחמה הייתה לובטקין במחתרת ובמחבוא בורשה הפולנית, והייתה חברה בפלוגות אנשי ה"ארגון היהודי הלוחם" במרד ורשה הפולני באוגוסט-אוקטובר 1944. בתום המלחמה פעלה לובטקין בקרב "שארית הפלטה" והייתה ממארגני ה"בריחה". ב-1946 עלתה לובטקין לארץ ונמנתה עם גרעין היוזמים והמייסדים של קיבוץ לוחמי הגטאות ו"בית לוחמי הגטאות". לובטקין מילאה תפקידי ציבור מרכזיים מטעם הקיבוץ המאוחד, והעידה במשפט איכמן. לובטקין נפטרה בשנת 1976. סיפורה של צבייה לובטקין, אשר הייתה אחת מגיבורות המרד, שימש את הבסיס לסיפורה של דבורה עמר "דמעות של אש" שיצא לאור בשנת 1983. בקיבוץ לוחמי הגטאות מתגורר כיום בנה של לובטקין, שמעון צוקרמן, עם משפחתו. לא נסחפתי...מזל שעשיתי עבודה בכיתה ז'..
 

ba r2 0 1 0

New member
אתה גר גם לייד רחוב

דודאים (שהוא עוד יותר קרוב אליך ממורן) שהוא גם שם של צמח שעכשיו נזכרתי שהוא הופיע בתנ"ך שרחל ביקשה מלאה את הדודאים שהבן שלה הביא לה (שחכתי איך קוראים לו)
 

Pipe Dreamer

New member
הרצל...

יש מה להסביר? בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה, כותב הספר "מדינת היהודים", הראשון שהעלה את רעיון הציונות על סדר היום והביא לפרסום כללי עולמי שלו.
 
למעלה