הרי רוב הרוכבים פה לא רוכבים תחרותי, אלה יותר tourers

הרי רוב הרוכבים פה לא רוכבים תחרותי, אלה יותר tourers

אז למה ללכת דווקא על אופני כביש ולא משו יותר קרוס או אפילו טורר ?
למה לא להתפנק על צמיגי 28 אפילו 32 במקום לסבול על 23 ?
ולחובבי העליות הטיפוסים וגלגלי השיניים, לא הכי כייף לטפס עם 46 מקדימה ?
ויש עוד הרבה יתרונות של אופני קרוס על אופני כביש מיועדים, אלה אם כן אתה מתחרה וגם שם לא בטוח שלרוכבים ממוצעים יהיה יתרון על אופני כביש
 

tulkin

New member
מסכים איתך :)

אני מחפש בנרות אופני לייט-טורינג מתאימים בארץ ולא מוצא.
 
באיזה תקציב ואיזה משקל ?

אני אחרי התלבטויות וטונות של מחשבות, מתכוון להזמין את הcanyon inflite 9
[URL]https://www.canyon.com/en-il/road/inflite/2016/inflite-al-9-0.html[/URL]

מערכות בלימה הידראוליות, פול אולטגרה, שוקלות 8.5 קילו, ישקלו פחות עם צמיגי כביש

לקנות זוג צמיגי כביש נחמדים וזהו ... אופנים all around
 

asherme

New member
תזהר עם המידות והגאומטריה שלהם

רכשתי מהם אופני כביש.
המידות והגאומטריה שלהם בעייתיות.
לא הייתי מזמין מהם אופניים מבלי להגיע לחנות שלהם ורוכב על האופניים.
גם השרות שלהם לא משהו מלבב...
 

יעקב 471

New member
מאיזו בחינה שירות לא מלבב, אני דווקא התרשמתי מהם לטובה.

הם מאוד ענייניים וזה בסדר מבחינתי (כמו כל הגרמנים) , אין לי עניין בחביבות שלהם.
קיבלתי בדיוק את מה שהזמנתי ,והכל הגיע בזמן .
לגבי מידות , גם בנושא הזה אין לי תלונות .
 

asherme

New member
היה לך מזל ותו לא

אני הזמנתי מהם אופני כביש.
מידות -
אסור להסתמך על ה"מחשבון" שלהם הוא לא אמין.
המידות שלהם חריגות, למשל מידה 56 נחשבת אצלם M.
גאומטריה -
בעייתית, בסיס גלגלים קצר, למקובל באופניים מהסוג שהזמנתי.
מוט כסא -
עקב עיצוב מיוחד - מוגבלת היכולת להכניס אותו לשלדה דבר שמונע התאמה של האופנים לרוכב. נתון זה לא הופיע בשום טבלה שלהם. למעשה, סיכל היכולת להתאמת האופניים.
שרות -
נוקשה ובלתי מתפשר, לא הולכים לקראת הלקוח.
צרת רבים -
לא רק אני נתקלתי בבעיתיות ההזמנה מהם.

מבחינת עלות/ תועלת עסקה מפתה.
לא לחשוב אפילו לרכוש מהם אופניים מבלי לנסוע אליהם לגרמניה ולרכוב על האופניים.
גילוי נאות - אין לי כל קשר במישרין או בעקיפין לעסק בתחום האופניים בארץ.
 

יעקב 471

New member
אני ומזל לא חברים , ולכן בדקתי ובררתי ביסודיות

לא הסתמכתי על החישוב שלהם לגבי גודל שלדה רצוי , אלא רק לפי נתון גאומטריית השלדה שמופיע אצלם , וזה נכון שהמידות שמופיעות אצלם שונות ממה שאני מכיר ולכן הסתמכתי רק על השרטוט שלהם . בסיס הגלגלים של השלדה שהזמנתי (ULTIMATE CF) היה לפי טעמי , אני מאוד אוהב בסיס קצר . הדבר היחיד שלא הייתי בטוח לגביו היה כמה אצטרך להתכופף לכידון , בקשתי לקבל מזלג לא חתוך בכדי שאוכל למקם את הכידון יותר גבוה אבל הם לא מאפשרים שינויים מהסוג הזה (קשיחות גרמנית אהבלית אופיינית ) אז הזמנתי בנוסף סטם עם זוית חדה ובזה פתרתי את הבעיה הזאת , כנ"ל לגבי האוכף , לא הסכימו לשלוח אופניים ללא אוכף , בנוסף גם בחירת אורך זרוע הקראנק אינו אפשרי ,מילא .
בקיצור הבנתי את התנאים שלהם ופעלתי בהתאם והתאמתי את האופניים בצורה מושלמת ואני לפחות מאוד מרוצה מהתוצאה .
 

tulkin

New member
ב"לייט טורינג" אין הכוונה למשקל האופניים

אלא לאופי הרכיבה - כלומר מדובר בטיולים ארוכים יחסית, אך ללא הרבה ציוד (לא צריך לסחוב ציוד מחנאות, בגדים וכו'). בד"כ אופני טורינג קלאסיות בנויות מספיק חזק כך שיוכלו לסחוב ציוד רב.
לעומת זאת "לייט טורינג" שם דגש יותר על נוחות ואמינות וכמו שאריה אכן אמר זה מתאים יותר לרוכבי הברווטים בארץ או לרוכבים שמהירות לא מעניינת אותם אבל מרחקים דווקא כן. (ראיתי היום כמה כאלה מסביב לכנרת).
יש הבדלים בגאומטריה בין אופני הכביש התחרותיות לבין אופני הטורינג למיניהם, מלבד רוחב הצמיג. אני רחוק מלהיות מומחה בעניין, אבל השינויים האלה משפיעים על היגוי ויציבות על חשבון מהירות ומהירות תגובה של האופניים, משפיעים על תנוחת הישיבה וכו'.
למשל בסיס הגלגלים באופני טורינג ארוך יותר מאשר באופני תחרות ועוד.
&nbsp
הדגם שהראית נראה לי עדיין מעט "אגרסיבי" מבחינת הגאומטריה שלו, אבל זה נחמד שהשלדה והמזלג שלו הם כאלה שיכולים להכיל צמיגים רחבים יותר.
&nbsp
אגב, אני, אולי זכר לתקופת רכיבת השבילים שלי עם אופני הרים אוהב לרכב עם טריפל בקראנק. טיפה יותר כבד, אבל מאפשר מנעד גדול יותר של יחסי העברה עם קפיצות קטנות יותר
 

ariasdo

New member
יש כמה סיבות שזה לא מתאם לרכיבת כביש ברוב המסלולים בעיקרון

יש הרבה מישור וגם מישור בשיפוע יורד .
הסיבה הראשונה - הקראנק המינימאלי כפשרה זה פלטה של 50 שיניים בגלל שימוש בקומפקט ויותר טוב זה פלטה עם 52 או 53 שיניים .

באופני הקרוס הטווח העליון ביחסי העברה קצר מדי בקראנק של 46/36 לא מתאים לחתך גדול של רוכבים או טראטלטים .
בדרך כלל רוכבי סוף שבוע קבועים רוכבים מסלול 80-120 ק"מ עם 900 מ' - 1500 מ' גובה מצטבר בממוצע יש כאלה שרוכבים עוד יותר אפיון עם מישורים .

זה אומר שבמסלול שכולל טיפוס יש עליה אחת , מקסימום 2 שאר הרכיבה זה משור וגבהות וחצי מהמסלול זה ירידה או מישור יורד . כלומר הגובה המצטבר העולה די דומה לגובה המצטבר היורד .

( הטיפוס הוא חלק יחסי קטן מבחינת אורך בק"מ בתוך מסלול שרוב רוכבי הכביש עושים .)

עם משתמשים כפי שכתבת טיפוס בכיף על פלטה 46 אז בקסטה 11-32 רבעי מאחור זה 22 יחס 2.09 ומעבר זה הצלבה , לא תמצא הרבה רוכבים שייהנו מזה

הסיבה השנייה - רוכבי כביש רוצים להיות הכי דומים למתחרים ברמות הגבוהות לפחות מבחינת ציוד .
לכן יש הרבה שיש להם אופני כביש אפילו יותר טובות וקלות מאשר לרוכבים המתחרים בטורים שמוגבלים בגלל ספונסר .

אופני קרוס זה מתאם בעיקר למסלולים שיש בהם . ירידה לשבילים או רכיבה במסלולים משובשים בעיקר משובשים בירידות אולי אידאלי .

יכול להיות שאופנים כאלו יתאמו לחלק מרוכבי הברווט ...
אופנים כאלו צרכים להיות חזקים יותר לשימוש , ואולי עם פחות תקלות .

אריה סדובניק
 

mrgrin

New member
למי שמסתפק ב 50 קמ"ש במישור זה יכול להספיק

בירידות מספיק לא ללחוץ על הברקסים...

 

ariasdo

New member
טבלאות אני עושה מאז שאקסל נולד - הבעיה בטבלה שלך זה תאוריה

במציאות המצב הזה לא קיים בכל הקומבינציות .
לגבי רכיבה במישור - מישור זה לא מצב אופקי כמו ים יש בו שיפוע עולה או גבהות וגם רוח
גם רוכבים חובבים לא מסובבים באופן קבוע לאורך זמן בסל"ד גבוהה שמצוין בטבלה שלך ברכיבת מישור .

בגלל ההתנגדות כמעט ולא משתמשים בקומבינציה של גלש 11 אלה אולי ב 12 ולרוב 13,14,15
רק במצב שיש מישור יורד או רוח גב השימוש בגלש 11 תורם להגדלת המהירות
ולכן לא צריך להסביר שפלטה 50-53 נותנת יחס העברה יותר יעיל למצבים האלו וכן תקבל מהירות גדולה יותר .

בצד השני של הסקלה הקסטה שמופעה בטבלה שלך זה 11-23 זה אומר שגלש 19 זה כבר הצלבה במצב של קראנק רגיל עם 2 פלטות ( רק בקראנק בודד נמנעת ההצלבה ) .

אריה סדובניק
 

mrgrin

New member
זאת בדיוק הנקודה

אם רוכבים חובבים כמעט לא משתמשים בגלגש 11 ו 12 זה סימן שהיחס של 53x11 ואפילו 50x11 קשה מידי עבורם.
46x11 זה כניראה מספיק לרבים שגם יקבלו תמורה לכסף ששלמו על גלגש 11. חובבים לא רוכבים 50 קמש במישור ורובם גם לא 40 אז אין בעייה עם הקדנס.
 

ariasdo

New member
לרוכבים חובבים דרוש ספקטרום רחב של יחס העברה והפשרה

זה קרנאק קומפקט 50/34 וקסטה 11-28 בארץ לערכתי הסטנדרט הזה תפס את עיקר השוק .

אני חוזר השימוש בגלשים קטנים הוא בעיקר במישור יורד או במצב שיש רוח גב שאין התנגדות

מבחינה שחיקה ולא משנה הקראנק שרשרת שמסתובבת על גלש קטן זה פחות טוב שיש התנגדות .
כלומר הרבה יותר טוב 50/12 מאשר 46/11 וכנ"ל 50/13 טוב יותר מ 46/12 וכנ"ל זה ממשיך .

לפני כמה זמן כתבתי שאני הכין ב2016 אופני עם פלטה בודדת 50 למניעת הצלבה וקסטה 11-36 לתפוס את את כל טווח הספקטרום .
למרות שיש חורים , . זה בול תפור עלי לכל סוגי המסלולים בארץ ובח"ול

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
לגבי הסיבה השניה

זה לא רק כי הם רוצים להיראות כמו הרוכבים המקצועיים אלא גם עניין של מטרות. למשל תריאטלט חובב - אמנם אין להם שאיפות מקצועניות, אבל עדיין, במסגרת ה40קמ שהם רוצים לרכב בתחרות, מבחינתם כל שניה נחשבת, ואם אפשר להוריד שניה על ידי שיפור הציוד הם יעשו את זה. דווקא בנוגע ללהוריד שניה על ידי שיפור האימון - זה פחות... כי כאמור הם לא מקצוענים.
&nbsp
כשחושבים על זה כך, אני חושב שדי הרבה רוכבים בארץ נופלים לפרופיל הזה של רוכב חובב שעדיין, מסיבות כאלו ואחרות, כל שניה של ציוד חשובה לו.
&nbsp
 

hornt

New member
סייקל

לי יש אופני סייקלקרוס וגם אופני כביש. הסייקל עם צמיג 32 ,פלטה 49/36 קומבינציה מוזרה, אין מה להשוות ברכיבת כביש ביניהם במיוחד בעלייה שמאוד קשה לעלות עם הסייקל,בחנות הסייקל נראות יפות וקלות אבל ברגע שתרכב עליהם רק בכביש אני מבטיח לך שלא תהנה מהם, אצלי הם משמות אך ורק לרכיבה לעבודה שמושלבת עם כביש ושטח
 
שים על הסייקלו שלך צמיג כביש עם100-110psi חתך 28

ותראה איזה מטוס קיבלת ...

אם אתה לא יורד איתם לשבילים ורוכב רק שטח שים עליהם צמיגי כביש, לא תתחרט ואפילו תופתע... מניסיון
 

hornt

New member
נכון

אני יורד איתם לשבילים,התחלתי עם צמיג 34-35 וירדתי ל32 מתחת לזה כבר קשה לרכב איתם בשטח
 
רוכבי טריאטלון הם עדיים בקטגוריה תחרותית

לכן מתבקש שירצו אופנים משודרגים או של רוכבי טריאטלון מקצועיים

שורה תחתונה, הכל ברגלים ולא בציוד
 

ItsikH

Member
לו רק היו להשיג בארץ אופניים כמו שאני רוצה... רק שאין
פרמטר מכריע בעיני הוא המחיר, ולא מטעמי חסכון דווקא כמו מתוך עקרון: אופניים הם קודם כל כלי רכב עממי, לא רואה שום סיבה לשלם יותר על "וינטג'", או על "קרטון", או על שום צעצוע.
אני רוצה - אופני כרומולי, גאומטריה קלאסית, הילוכי שלדה, קסטה 8, גלגלים 32 שפיץ [אחת היא לי מה רוחבם] - אומרים לי "רוצה? שלם יותר". למרות שמה שאני מבקש גם נחשב פחות, גם עולה פחות בבסיס, וגם שווה פחות בשוק.
 
אין דבר כזה אין להשיג ...

רק שמה שאתה רוצה זה כמו לקנות מרצדס SL שנת 73 במצב מושלם ולשלם עליה רק 20 אלף שקלים

זה באמת לא קיים
 
למעלה