הר סיני- חלק א- ליקרוא בעיון רב!

מגהמוח

New member
הר סיני- חלק א- ליקרוא בעיון רב!

האם ישנם דרכים להוכיח שכלית כי ניתנה תורה לעם ישראל מאת האלוקים? ---------------------------------------------------------------------- כן, ישנם דרכים להוכיח כי תורת ישראל נתנה במעמד הר סיני, ננסה לראות דרך אחת: מיליוני יהודים קיימו מצוות במהלך הדורות, זו עובדה היסטורית, וגם בסיפור של יציאת מצרים ומעמד הר סיני שבו קיבלו את אותם המצוות האמינו מיליוני אנשים, לכן נראה בהמשך שגם לא הגיוני שמישהו "השתיל" את הסיפור הזה. לרגע נניח כי באמת לא היה מעמד כזה, וכרגע איזה אדם כותב תורה ומנסה לתת אותה לעם כדי שיקיימו אותה (אדם בא אלינו עם ספר חוקים וסיפורים שהוא כתב, ביניהם, ללכת עם מרובעים על הראש, חוטים בבגדים, תיבות על הדלתות, לשבות ממלאכה ביום מסיום, לא לזרוע שנה מסוימת, ועוד כל מיני "מצוות" שהוא המציא כיד דמיונו הטובה חלקם אפילו ללא סיבה ידועה והוא אומר להם: לא רק שעכשי ואתם מקבלים את כל זה אלא אתם גם צריכים לקבל שהייתם כרגע במעמד נשגב והאלוקים נגלה אליכם עם קולות וברקים וגם הרבה נסים קדמו למעמד זה ועוד אתם צריכים לספר את זה לבניכם ושאף אחד לא יקום ויערער חס ושלום) אזי, כדי "להשתיל" סיפור כזה צריך לשכנע מיליוני אנשים שהיו במעמד שלא היו בו מעולם (הרי הוא אומר להם" אתם ראיתם את הקולות ואת הלפידים" (ספר דברים) ) והם מצדם, צריכים לספר גם לבניהם באוטנטיות רבה את הסיפור הזה כסיפור שהתרחש ולשקר להם במצח מחושה. זו נקודה אחת. ועוד, גם על המספר להוציא עצמו מן התמונה, כדי שלא יאמרו "פלוני סיפר לנו שהיה מעמד והיינו בו" וכו`, ואם כן, כיצד נעלם סיפורו של ה"משתיל" האלמוני? הרי תורת ישראל זוכרת מאות אלפי פרטים במהלך כל הדורות? זו נקודה שניה. נקודה שלישית, ה"מושתלים" אמורים בעקבות סיפור זה (בסיפור מסופר שהיה מעמד בו קבלו תורה כל שהיא) לקיים 613 מצוות קשות שלחלק מהם אין אפילו הסבר שכלי (כגון פרה אדומה ושעטנז ועוד) רק בגלל שמישהו סיפר להם שהם ראו איזה מעמד, ועוד, עליהם להעביר אותו לבניהם כאמת מוחלטת? נקודה רביעית היא, שה"משתיל" בעצמו כותב ב"תורתו" שלעולם לא יוכל אף אחד להמציא ולהשתיל מעמד כמעמד הר סיני ("הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו, השמע על קול אלוקים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי, דברים ד`) ואם הוא בעצמו "משתיל" ומצליח בכך, איך יוכל להבטיח שלעולם לא יצליח אף אחד אחר להמציא סיפור כזה? (ובאמת לאף דת אין סיפור כזה, ועל עוצמת הסיפור הזה מבוססים גם הנצרות והאיסלאם) ניתן לשאול: כל זה נכון רק אם הוא אמור לשכנע אותם שהם היו שם, אבל אולי הוא שכנע אותם שהתורה שלו ניתנה לו בירושה ומקורה מאיזה עם אחר שהיה שם? התשובה היא, שהרי אם יטען להם שהתורה הייתה שייכת לעם אחר, יאמרו לו - מה זה קשור אלינו? חוץ מזה, התורה בעצמה אומרת שלעולם לא ייכחד אותו העם שלו ניתנה התורה ("ואף גם זאת וכו` לכלותם להפר בריתי אתם וכו`) ושלא תשתכח ממנו התורה ("וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תישכח מפי זרעו", דברים ל"א כ"א) ואם כן לפי דבריך - התורה שקרית והתבדתה ואנחנו לא מקבלים אותה. ואם יאמר להם שהתורה באמת שייכת לעם שלנו, רק שהיא נשתכחה, יאמרו לו: הרי בתורה עצמה כתוב שהתורה לא תשתכח והיא נשתכחה? ואם יאמר להם, לא, היא לא נשתכחה, היא עברה במשפחתי, יאמרו לו: אנחנו מצפים שלתורה יהיה כוח שכנוע רב, ואם אין לה, אזי הפסוק לא התקיים ("וענתה השירה הזאת וכו`) ועוד, הרי אחד האיסורים בתורה הוא "רק הישמר לך ושמר נפשך מאד פן תשכח את הדברים האלה יום אשר עמדת לפני ה` אלוקיך בחורב" ואיך ייתכן שאיסור כה חמור לא נשמר על ידי מקבלי התורה? ועוד, איך ייתכן שמצוות שניתנו לחזור על עצמם כל יום וכל שנה דווקא לזכר המעמד הזה ובנסים של יציאת מצרים, נשתכחו מהעם? (מזוזה, תפילין, קידוש, סוכות, פסח ומצה הכל "זכר ליציאת מצרים") מסקנה: מתוך שקבל העם שלנו את התורה, זו הוכחה לקיומו של מעמד הר סיני. מניין ש"ההשתלה" הייתה בבת אחת? אולי התורה התהוותה בשלבים? כמה תשובות בדבר. א. תורת ישראל זוכרת מאות אלפי פרטים ופריטים (מי היו ראשי הדורות שהעבירו את התורה, שמות מנהיגי האומה, אופיים, אמרותיהם, אירועים שאירעו בתקופתם, והתורה עצמה גם שופעת באלפי פרטים). היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר, והיכן הוא?" ב. כיצד כל אותם שלבי "התהוות" נעלמו מן הזיכרון הלאומי? ג. בספר דברים נאמר "לא תוסיפו", לפחות אחרישנכתב פסוק זה לא ייתכן כי הוסיפו על מצוות התורה ד. כיוון שיש מסורת מדויקת על כל פרט בתורה, מה חכמים אמרו ומה מהתורה (דאורייתא ודרבנן) ופרטי דקדוקי המצוות, אם מישהו הביא את התורה או חלקים נוספים שלה בזמן השונה מן המקובל, כיצד קרה שאנו מייחסים את התורה למשה רבנו? איך הצליחו להעלים את כל אותן "שלבי התהוות"?
 

מגהמוח

New member
הר סיני - חלק ב-ליקרוא בעיון רב

ראה נא את הנקודות הבאות: .1 עובדה היא שהתורה נלמדת ומצוותיה נשמרים אלפי שנים. מיליוני יהודים מקיימים מאות מצוות שמועברים במסורת מאב לבן, וכן ספר התורה. נקודה חשובה היא גם, שמצוות רבות הן "זכר" ליציאת מצריים כגון שבת, תפילין, מזוזה וכו`, וכן ימים מסוימים שהם "זכר" למאורעות כגון שבועות זכר למתן תורה, פסח זכר ליציאת מצרים שאותן כל העם חג ושומר באותו התאריך מאז ימים ימימה (מיציאת מצרים ואילך) לא ניתן לקיים מצוות "לזכר" אירועים אם לא זוכרים אותם. .2 ישנה רציפות ועקביות עצומה במסירת התורה ודיוק הסיפור, שהרי זו מערכת שלמה של מצוות שעוברות מאב לבן בעזרת מנגנוני הגנה שלא ישתכח הכלים אתם מעבירים את הסיפור אותם מצוות בצירוף טקסט התורה שאותו יש מצווה ללמוד כל יום לקרוא בו במועדים וכו`, חזרה עקבית על אותן התפילות והמצוות, וכו`. (ובאמת לאחר 2000 שנות ניתוק בין הגלויות השונות, נמצאו זהים כל ספרי התורה ומערכת המצוות דבר שגם מורה על רצינות המעבירים) .3 אם התורה הושתלה, על המשתיל היה מוטל לשכנע המונים לקבל מערכת ובה, בין השאר, חוקים יוצאי דופן, הקשים להבנה. .4 היה עליו לשכנעם בצורה כזו שעוצמת השכנוע תהיה חזקה דיה, כדי להותיר רושם עז בלבם עד יומם האחרון. .5 התורה כתובה בלשון כזו ובצורה כזו שהעם לא היה מקבלה אלא מפי משה בשעת מעשה, ולא מפי איש הבא מאוחר יותר. .6 בתורה נאמר כי כתיבתה הסתיימה עוד בהיות בני ישראל במדבר. תורה שנכתבה סמוך להתרחשויות המתוארות בה, והניתנת לעם שחווה אותן, מהוה ברור נוסף כי כל האירועים המתוארים כי התרחשו לעיני העם, אכן אירעו בצורה בה הם מתוארים, שכן אינך יכול לספר לעם על אירועים שראה, בשעה שאיש מהם לא ראה. ואם אין נכון הדבר, ובני ישראל לא קיבלו את התורה בהיותם במדבר, הרי מדובר במסמך מזויף, ואין אפשרות לזייף מסמך כה מורכב, וכה ארוך בלא שהזיוף יתגלה ויידחה. האם ישנם עוד ראיות וחיזוקים גם ממקורות אחרים כי סיפור התורה אמת? כן. ישנם נבואות רבות הכתובות בתורה שהתגשמו (וביניהם נבואות פרדוכסליות שהסיכוי להתגשמותן הוא אפסי). ---------------------------------------------------------------------שאלה : דתות רבות מקיימות מצוות המבוססות על כך ש"אבות אבותינו" עשו כך וכך, ראו כך וכך וכו`. בעצם אין שום צורך לשכנע את האנשים לומר כי הם היו נוכחים במקום. יש אפשרות אחרת לחלוטין לומר "אבות אבותינו" ראו זאת, מיליונים מהם ראו זאת, באמת , זה קרה לפני המון זמן, זה קרה... כלומר לכתוב סיפור המספר שכך וכך קרה שנים אחרי שאין אף אחד שיכול לתת עדות או לסתור... בערך כמו המיתולוגיה היוונית... המספר נעלם במשך הזמן, הסיפור חי וקיים, נכתב ומשתמר עד כי הוא הופך להיות אמת בלב השומעים אותו. זיכרון של פרטי פרטים גם מאפיין את המיתולוגיה המסוגלת לתאר לפרטי פרטים דברים שמעולם לא קרו תשובה : לפי התיאוריה הזו, הראשונים שלהם הביאו את הסיפור ישאלו את אותו אחד: אתה רוצה לחייב אותנו כרגע ב613 מצוות משום שאתה מספר על "אבות אבותינו" שאנחנו כלל לא שמענו על התנסותם זו. וגם אם הייתה אחת כזו, איך היא נשתכחה? וכו`. (תקרא אותו שוב) שאלה: מה הבעיה לגבש 613 מצוות לאט לאט, בדיוק כמו שבמיתולוגיה לא כל הדת גובשה במכה אחת? תשובה: השאלה היא גם על המצוות הראשונות. ועוד, כל המצוות היו צריכות להינתן במדבר לפי הסיפור, לכן כל מצוות שמוסיפים תצטרך להתייחס ל"אבותינו" ש"שכחו" את אותה המצווה. לגייס כך 613 ציוויים, אינו נראה הגיוני.
 

מגהמוח

New member
חלק א- הר סיני - דובדה היסטורית

רבותי נא ליקרוא בעיון רב את המאמר! תוכן עניינים ------------------ .1 מעמד הר סיני עובדה היסטורית .2 אמת או זיוף? .3 ספר תורה ראשון + תפוצה בעולם + הגנת המסמך. .4 "זכר ליציאת מצריים" ---------------------------------------------------------------------- שומרי המצוות מאמינים כי את ספר התורה נתן הבורא לבני האדם והיא מכילה את הוראותיו המדויקות כיצד יש להפעיל את האדם והעולם.אמונה-כן,אמונה עיוורת-לא. יהודים הלכו באש ובמים ושירת "אני מאמין" על שפתיהם. אבל אמונת היהדות אינה מסתמכת על אינטואיציה פרטית של כל אחד ואחד בלבד, או על חינוך מקטנות בלבד. גם מי שגדל במקום שלא חינכוהו לאמונה, ומעולם לא שמע כי יש אלוקים וכי יש תורה ומצוות, מחויב בכל המצוות. היהדות טוענת כי יש אפשרות להגיע להכרה שכלית, כי התורה ניתנה בסיני על ידי בורא העולם ומנהיגו. ********************************************************************** .1 מה נאמר אם יבא אדם ויספר לנו כי אלוקים ניגלה אליו ונתן לו הוראות ?- ודאי שנטען כי מדובר בחלום או בהזיה. ואם כמה אנשים יעידו על אותה חוויה? - אולי כולם שותפים לאותה הזיה... ואם המדובר הוא בעם שלם המונה מיליוני בני אדם,שחווה חוויה כזו ובמסגרת החוויה הזו ניתנו להם אותם הוראות הפעלה, וכל המשתתפים התייחסו אל החוויה הזו כאל חוויה ריאלית ביותר עד יומם האחרון? עם שלם לא יכול להמציא סיפור שיתאים בכל פרטיו באותו אופן. לכן, אם מישהו יטען שלמרות זאת הסיפור הומצא, נטל-ההוכחה יוטל, ללא ספק, עליו. "משה רבנו,לא האמינו בו בני ישראל מפני האותות שעשה... ובמה האמינו בו, במעמד הר סיני, שעינינו ראו ולא זר, ואוזנינו שמעו ולא אחר, האש הקולות והלפידים והוא ניגש אל הערפל והקול מדבר אליו ואנו שומעים `משה משה לך אמור להם כך וכך`."(רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ח` הלכה א`) מעמד הר סיני בו התגלה האלוקים,מהווה את יסוד אמונת היהדות. מעמד זה הנו מעמד יחיד במינו בהיסטוריה, אין עם בעולם שיש בצקלונו סיפור אודות אירוע היסטורי דומה, בו אלוקים התגלה להמונים. סיפוריהם של כל הדתות בעולם מתחיל מיחיד, שבא וסיפר על עצמו נסים ונפלאות מכל הסוגים, איש אינו מדבר על התגלות אלוקים ברורה בפני המונים, בדומה למעמד הר סיני. והגם שחלק מן הדתות העתיקו את יסודותיהן מן היהדות, אף אחת מהן לא העתיקה את רעיון ההתגלות ההמונית האמור! חשוב לרגע, לו הייתה אפשרות להמציא סיפור שכזה, ודאי היו הדתות השונות שמחות מאד להמציאו ולאמצו, שכן העדרו מחליש בצורה משמעותית את האוטנטיות של דתם. התורה ידעה מראש כי איש לא יצליח להמציא סיפור שכזה.התורה בדברים פרק ד` בפסוקים המתחילים במילים "כי תוליד בנים ובני בנים ונושנתם בארץ", מבשרת את החורבן ואת הפיזור הגדול בעולם.אחר כך מוסיפה התורה ואומרת: "בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה, באחרית הימים, ושבת עד ה` אלקיך ושמעת בקולו.... כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו, השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך האש, כאשר שמעת אתה ויחי". כלומר:התורה המדברת אל היהודי שבכל דור ודור, מבטיחה כי בשום מקום ביקום - "מקצה השמים ועד קצה השמים", ולאורך כל ההיסטוריה האנושית: "למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ" ועד...אחרית הימים,לא היה ולא יהיה מעמד כמו מעמד הר סיני בו אלוקים מתגלה לעם... הבט,אם אכן ניתן להמציא כזה סיפור, מי כמו כותב הפסוקים הללו - שלטענת הכופר המציא את הסיפור - יודע שניתן לעשות זאת, אם כן כיצד נטל סיכון להבטיח שאיש בעולם לא יצליח להמציא סיפור אשר כזה ולספרו??? שהרי הפסוק אינו מסתפק בהבטחה שאירוע הכולל התגלות המונית לא יהיה פעם נוספת, הכותב מוסיף ומתחייב שאיש לא יצליח להמציא כזה סיפור,שהרי התורה מבטיחה שלא יהיה ו...ולא ישמע! עלינו להחליט, אם אין אפשרות להמציא סיפור כזה ו"להשתילו", אזי לא נטל הכותב כל סיכון בהבטחתו, אבל מאידך ברור כי מעמד הר סיני אכן התרחש, שכן לולא התרחש כיצד שוכנעו כה רבים באמיתותו? ואם מעמד הר סיני לא היה,חלילה,וניתן להמציאו, ולשכנע המונים בנכונותו, וזו הדרך בה החל סיפור התורה להתפשט, הרי אין כמו הכותב היודע כי אפשרות כזו קיימת,כיצד התחייב אפוא שאיש לא יחקהו ויצליח גם הוא? העובדה היא שנבואה זו התגשמה ואיש מבין אלה שהמציאו דתות, ואף הצליחו בהפצתן לא הצליח להמציא סיפור אשר כזה.!!!.. והרי קשה לאין שיעור להגות רעיון וליצור תקדים,מאשר לחקותו? לו התורה הייתה מתחייבת כי איש לא יצווה מצווה כ פרה אדומה, או כשעטנז, אזי לא היה הסיכון כה גדול, כיון שמדובר במצוות שטעמן אינו נראה לעין,ואין כל סיבה, שממציאי דתות למיניהן ירצו לאמצן, לעומת זאת, כל דת בעולם הייתה מעונינת בסיפור הדומה למעמד הר סיני,סיפור שבלעדיו יסודות הדת כה חלשים. שכן, דת, שכל יסודה נתון לאמונה עיוורת,אם הייתה אפשרות כלשהי להצליח בהמצאת סיפור שכזה,ודאי היו רבות מאד עושות זאת... האם יש סיכוי לניתוח השתלה להצליח? כולם זוכרים כיצד זימן ראש הממשלה דוד בן גוריון את כל ראשי הקהל במדינת ישראל לכיכר מנורה בירושלים.מטרת הכנס הייתה להודיע להם את החלטות הממשלה לשעת חירום.הכנס התקיים בי` בשבט תשט"ז - לפני כארבעים שנה.בכנס השתתפו כ 5000 משתתפים - ראשי ערים,חברי כנס שרי ממשלה רבני ערים ראשי מועצות דתיות ועוד.מר בן גוריון נאם בפני הנוכחים ובנאומו הודיע את החלטות הממשלה לשעת חירום, והן: כל בחור החל מגיל שמונה עשרה חייב לקשור מידי בוקר על ראשו קוביות עור שחורות ובן כתובות כמה מילים, לתלות על בגדו כמה חוטים ועוד...מי שייתפס בלי אחד הפריטים החשובים הנ"ל ייענש בכל חומר הדין... אל תמהר להתפלא - ודאי אינך זוכר אירוע שכזה, לא שמעת עליו, לא למדת אודותיו, אף לא קראת עליו בשום מקום,וזאת מהסיבה הפשוטה: אירוע שכזה מעולם לא היה ואני המצאתי אותו ברגע זה. מה היית עושה אילו מישהו היה בא ומספר לעם שאירוע אשר כזה אכן היה! ועוד היה מוסיף עליו נופך משלו באמצעות פרטים מדהימים ובלתי מתקבלים על הדעת...ההיו דבריו מתקבלים? ודאי היו רואים בו בדאי ממדרגה ראשונה... ולו גם הצליח במשימה הבלתי אפשרית הזו ו...שכנע! אין די בכך שישכנע את המאזינים להאמין לסיפור עכשיו, עוצמת ההשפעה של המשכנע חייבת להחזיק מעמד לאורך זמן, הן מכאן ועד סוף ימיהם צריכים הם להמשיך ולהאמין בסיפור באותה עצמה, כדי שיוכלו להעביר את הסיפור לבניהם אחריהם...וכולם חייבים להיות מושפעים בצורה כזו. שכן, אסור שאיש ילחש לאוזן כלשהי שהסיפור אינו מדויק.השפעתו המאגית של ה"משתיל" חייבת להמשך עד סוף ימיהם של כל הנוכחים, ובאותה עצמה כפי שהייתה ברגע הראשון! הייתכן? היש לכך תקדים? ואם יטען מאן דהו שמא בכל זאת קרה הדבר, על מי יוטל נטל ההוכחה? לא על הטוען שההשתלה הצליחה??? וגם בכך אין די.המספר חייב להוציא את עצמו מהתמונה. כדי שמעבירי הסיפור יספרוהו כסיפור הידוע להם מכבר, ולא יספרו כי שמעו את הסיפור מפלוני שסיפר (כמו שתיאורי הנצרות והאיסלאם עוברים), חייב הוא לדאוג שהם לא יספרו מאומה אודות אותו אירוע היסטורי בו סיפר להם את הסיפור... מה תהיה תגובת המאזינים אם אחר מאמצי השכנוע של המספר, יקרא לכולם, ויבקש מהם: "אנא בטובכם, איש בל יהין לספר כי אני ספרתי לכם את הסיפור... עליכם לספרו כסיפור הידוע לכן מכבר..." האמנם איש לא יחוש בתרמית? האמנם כולם יעמדו בדרישתו ואיש לא יפרנה?
 

מגהמוח

New member
חלק ב - הר סיני עובדה היסטורית

ניגש אפוא לנמשל, לטענת המעלים רעיון כי אפשר שהתורה לא נכתבה בתקופה אודותיה מדברת המסורת, הרי חייבת הייתה להיות "מושתלת" באיזו תקופה לאחר מכן, האם "ניתוח השתלה" שכזה היה מצליח? הן ביום בה הובאה התורה ובה מצוות כתפילין,ציצית(עיין בדוגמאות שבמשל)פרה אדומה,או שעטנז,מצוות, שאם נצטוו לראשונה בידי אדם היו נראות יוצאות דופן כמו (להבדיל) התיאורים הנ"ל,האמנם היו השומעים מקבלים את המצוות ללא סייג? האמנם היו נשארים נאמנים לסיפור עד סוף ימיהם, ומספרים אותו לבניהם כסיפור הידוע להם מכבר? מעבר לכל זה - כיצד הצליח ה"משתיל" האלמוני למחוק את עצמו מההיסטוריה הן אם יש קורטוב של הגיון בדברי האומרים, כי סיפור מעמד הר סיני לא החל בעדות המונית ישירה, אלא במישהו שבא וסיפר, כיצד נעלם סיפורו של אירוע זה אותו נכנה "אירוע ההשתלה" בו הובא הסיפור לראשונה. הן סיפורו של אירוע זה היה חייב להיות אחד הסיפורים המרכזיים הנזכרים ומועברים מדור לדור, ולהיכן נעלם? הייתכן שמערכת הזוכרת פרטים כה רבים תישכח(או תצליח להשכיח) אירוע דרמטי בעל חשיבות כה גדולה? אנו יודעים בדיוק מתי נחתמה תורה, מתי נחתם התנ"ך,מתי נכתבו המשניות ומתי נערך התלמוד. יודעים אנו פרטים ופרטי פרטים על חייהם של החכמים ועוד ועוד, ואילו אירוע כזה - לו היה - נשכח? והרי אין בנמצא כל קבוצה ,ולו גם קבוצת שוליים, ששימרה אירוע אשר כזה, אין כל מסמך המתעד או הרומז משהו כדומה לו. הבט,אם היו מביאים לעם את התורה בתקופה מאוחרת יותר, מהתאריך עליו מדברת המסורת, היה קשה מאד לקבלה כי מה יאמר המביא האלמוני- ? אם יאמר "קבלתי אותה היום וכתבתיה" מיד יאמרו לו הן תורה כתוב "ויכתוב משה את התורה הזאת..." (דברים ל"א פסוק ט`)הווי אומר שנכתבה על ידי משה זה מכבר. מובן אפוא כי ה"משתיל" לא יוכל לומר: "היום כתבתיה" או היום נכתבה", עליו יהיה לומר, כי הייתה כתובה, וכדי שלא יישאל מיד: "כיצד לא שמענו עליה ועל קיומה?" יהיה עליו לטעון, כי הייתה ואבדה, והוא גילה אותה! ואולם כאן ישאלוהו: "הן בתורה זו כתוב כי יש הבטחה שלא תישכח - "וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תישכח מפי זרעו" (דברים ל"א כ"א) והנה נשכחה! שכן,איש אינו זוכר אותה מלבדך...ואם הלה יטען - הנה אני זוכר, התורה עברה במשפחתי בסודיות יאמרו לו שני דברים: 1.כשהתורה כותבת "וענתה השירה הזאת לפניו לעד" אנו מצפים שלעדות זו יהיה כוח שכנוע כיאה וכיאות ל"עדות" שהאלוקים מעיד ואם כל העדות מסתכמת בהעברה כה מצומצמת הן אין זו עדות קבילה שהרי עדות של עד אחד אינה עדות, ממילא פסוק זה לא התגשם, ועובדה זו עצמה יכולה להיות הוכחה שהתורה הזו אינה דבר האלוקים, ולגרום לשומעים לדחות את דבריו של ה"משתיל האלמוני" 2.הן כתוב בתורה "רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך יום אשר עמדת לפני ה` אלוקיך בחורב" (דברים ד` פסוק ט`) איך יתכן שצווי כזה, הכתוב בלשון חמורה שכזו, לא נשמר ע"י איש? ואם לא נשמר כיצד ישכנע ה"משתיל" את מאזיניו שהם צריכים להתחיל במסורת עקשנית שכזו? מסקנה:"השתלת" התורה בתקופה מאוחרת מזו שהמסורת טוענת לא הייתה מצליחה, וממילא היא בלתי אפשרית.כיון שלא הייתה "השתלה" הרי ברור כי התורה נכתבה בזמן שהמסורת טוענת וניתנה לאנשים שחוו את המאורעות שיכלו לאשרם או להכחישם ומתוך שקבלו את התורה יש כאן הוכחה נוספת שמעמד הר סיני אכן היה כמתואר. ********************************************************************** אתייחס לטענת הכופרים שטוענים שבמשך זמן ארוך בתהליך הדרגתי הלכה התורה והתגבשה. טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המקרא" היסודות ל"מדע" המכונה "ביקורת המקרא" הונחו על ידי תיאולוגים גרמניים שהתורה לא עברה באומתם, ותורה אי אפשר ללמוד ללא המפתחות העוברים בקבלה העוברת מדור לדור. קל מאוד להראות עד כמה דבריהם משוללי הגיון 1.הן היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר וכיצד נעלם? 2.כיצד נעלמו מהזיכרון הלאומי כל אותם "שלבי התהוות" מדומים"? 3.בספר דברים נאמר "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו"(דברים ד` פסוק ב`) אחר שפסוק זה נכתב לא הייתה כל אפשרות להוסיף מאומה על מצוות התורה. שכן כל מי שינסה להוסיף, מייד יידחה על ידי ההמונים.דומה הדבר לתכונת "הגנת המסמך" הקיימת ברוב תוכנות המחשב המודרניות, כשמפעילים תכונה זו המסמך ננעל בפני שינויים, אחר שהופעלה תכונה זו אין כל אפשרות לבצע שינוי כלשהו במסמך. פסוק מעין זה האמור לעיל מונע אפשרות של שינויים ותוספות של מצוות או פרטיהן. 4.שושלת הדורות הרציפה בה עברה התורה מדור לדור מהווה הוכחה שאין לערער על אחידותה, שכן באותה מערכת תמסורת הועברו כל פרטי הפרטים הקשורים לדקדוקי המצוות, ושבאמצעותה יודעים אנו על כל מיצוה ומיצוה, מה ממנה מדאורייתא ומה מדרבנן, באיזו תקופה התווסף פרט זה ובאיזו נוסף פרט נוסף.ישנן גם תקנות שנוהגים על פיהן מזמן מתן תורה ואף על פי כן אינן נחשבות כדיני תורה כמו קריאת התורה בשבת שתיקן משה רבנו... כיון שיש מסורת מדויקת על כל פרט וזמן התחלתו ודרכי התהוותו, אם אכן מאן דהו הביא את התורה בזמן השונה מהמקובל, כיצד קרה שמייחסים את כל התורה כולה למשה מסיני, אם חלילה התהוותה התורה במהלך הדורות כיצד נעלם הידע הזה? כיצד הצליחו להעלימו לאורך כל ההיסטוריה? הערה:אין סתירה בין נקודה 3 שבו מובא הפסוק "לא תוסיפו על הדבר הזה אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" למה שהוסיפו החכמים במהלך השנים אסורים נוספים.לדוגמא: האם אדם יכול לומר :"הוספתי לביתי מכונית" או "הוספתי לחדר האמבטיה מכונת כביסה"? לבית מוסיפים חדר, מכונית או מכונת כביסה אינן תוספת לבית, הם משהו אחר. החכמים אינם "מוסיפים" הם פועלים בכוח סמכות שניתנה להם לחדש גזרות ותקנות שאינן דומות כלל לאיסורי התורה, יודעים אנו זה אלפי שנים מה אסור מהתורה,ומה אסור מדברי חכמים. אסור לקצוץ ענף מאילן בשבת מן התורה ומותר לשבת עליו, חכמים באו וגזרו, לבל נשתמש באילן בשבת כלל. לו היו אומרים, כי איסור השימוש באילן הנו איסור מן התורה, זהה לאיסורי תורה אחרים, היו עוברים בכך על איסור "לא תוסיף", אבל כיון שלא אמרו כן, וכל שאמרו הנו, שיצרו (תוך ניצול סמכות שהואצלה להם, כמבואר להלן) איסור מסוג חדש השונה מכל זווית ראיה מאיסורי התורה וגם עונש העובר עליו שונה מהעונש הניתן לעובר על איסורי תורה הרי אין כאן תוספת. ********************************************************************** קיימים אירועים שהתרחשו בעבר או אישים שחיו בעבר, שאנו יכולים להתייחס אליהם כעובדות היסטוריות, כגון אלכסנדר מוקדון או מלחמות נפולאון.כיצד יודעים ההיסטוריונים כי אירוע הנחשב לעובדה היסטורית אכן היה? טול את הודאי שבאירועים, אותו אירוע שההיסטוריונים רואים בו עובדה היסטורית בלתי ניתנת לערעור, ונתח את הסיבות שבעטיין אנשי המדע משוכנעים, כי אכן האירוע הנדון אכן היה. מנה את הקריטריונים שאירוע היסטורי חייב להצטייד בהם כדי להיחשב כעובדה ודאית, והנני מתחייב לעשות שלשה דברים: 1.להראות כי כל אותם קריטריונים קיימים סביב "מעמד הר סיני". 2.להוכיח כי אין בהיסטוריה אירוע שהקריטריונים הללו היו סביבו באותה עוצמה כמו סביב מעמד הר סיני. 3.שסביב מעמד הר סיני, ישנן סיבות נוספות שבעטיין יש להתייחס אליו כאל עובדה היסטורית בלתי ניתנת לערעור, סיבות שאינן קיימות סביב שום אירוע היסטורי. אותם הקריטריונים הם:רציפות היסטורית אינטנסיבית. לאמור: אינפורמציה הזורמת ברצף והעוברת בצינורות העברה רבים ומגוונים בלתי תלויים זה בזה. שהאירוע עצמו יהיה בפני רבים. מסמכים הנמצאים בד"כ בחפירות ארכיאולוגיות, מאשרים את הנמסר.כמו כן הצלבת מידע ממקורות שונים.
 

מגהמוח

New member
חלק ג- הר סיני - עובדה היסטורית

ישנו משחק ילדים בו יושבים כמה ילדים זה בצד זה, הראשון לוחש מלה נבחרת לרעהו היושב לצדו, והלה לוחשה הלאה והלאה עד שמגיעים לאחרון הילדים בשורה, ילד זה אומר את המילה בקול. משעשע לראות את השנויים שעברה המילה ככל שהתרחקה ממקורה... למשל: הילד היושב ראשון בחר במלה "כסא" הילד שלצדו שמע "כיס" השלישי שמע "כי" הרביעי שמע "קיר" והילד החמישי אמר את המלה "עיר" הרי שבתהליך הדרגתי של שיבושים מתקבלים על הדעת, היה ה"כסא" ל"עיר"! מה מנע ששיבושים מעין אלה, סידרת שיבושים שכל חוליה הנה קלה ובלתי מורגשת לא יקרו בהעברת התורה? תשובה בדבר:הבה ונשתמש באותו משל עצמו, בו השתמשנו להמחיש את שאלתנו, וננסה לבנות משחק "טלפון שבור", וסביבו "מנגנוני הגנה", שיוודאו שלא יחול כל שיבוש בהעברת המסר. ניתן לבנות שבעה מנגנוני הגנה שכל אחד מהם יש בו די לוודא שלא יחול כל שיבוש בהעברת המסר. המנגנונים: 1.כל ילד מעביר עם המילה את העצם אודותיו דובר. אם המילה "כסא" עליו להעביר כסא. הילד השני השומע את המילה ומקבל כסא ודאי לא ישמע אלא "כסא" ולא כל וריאציה אחרת, וגם אם ישמע משהו אחר, הרי ידע שעליו לברר בדיוק מה נאמר, שהרי יש סתירה בין מה ששמע למה שקיבל... משחק "טלפון" המתנהל לפי כללים אלה אינו יכול להיות "שבור"... חזקה על המלה הראשונה שתעבור את כל שרשרת הילדים בלא פגע או שינוי. 2.הילד הראשון יעביר פתק ובו ראשי פרקים של המסר המועבר או רמז אודותיו 3.כל ילד אומר את המלה לחברו חמישים פעם 4.אנו ניצור עשרה טורים של חמשה ילדים כ"א. כל הילדים היושבים ראשונה בכל טור וטור, יתאמו ביניהם לומר את אותה מלה, אם הילדים האחרונים יאמרו מלה זהה, נדע כי המלה עברה במדוייק. שכן לא מתקבל על הדעת שאותה טעות ארעה בכל הטורים באורח זהה. 5.אנו נעשה את התרגיל במשך עשרה ימים בזה אחר זה. 6.הילדים יוזהרו שמי שישבש, ייענש קשות, ומי שידייק יקבל פרס. 7.נעודד מוטיבציה על ידי הסברת גודל התרומה לחברה לאנושות וכד` אם ידייקו. למעשה, כל אחד ממנגנוני ההגנה דלעיל יש בו די כדי להוריד את החשש לשיבוש למינימום, או אפילו לוודא ששום שיבוש לא יחול, קל וחומר אם נצליח ליצור משחק, בו כל שבעת המנגנונים יופעלו כאחד: הילדים יאמרו את המלה, יעבירו את החפץ, יחזרו עליה חמישים פעם כל יום במשך עשרה ימים, התרגיל כולו יעשה בעשרה טורים וכל זה אחר שפיתחנו מוטיבציה גבוהה מאד אצל כל המשתתפים, הבטחנו להם שכר ואיימנו עליהם בעונשים קשים, כמו כן הובהר להם גודל המשימה חשיבותה והשלכותיה, מלבד כל אלה, יועבר פתק ובו רמז או ראשי פרקים של המילה או המסר המועבר. בתנאים כאלה יהפוך השיבוש לבלתי אפשרי... והנה, התורה הועברה מדור לדור כשסביבה כל אותם "מנגנוני הגנה" המוודאים כי מאומה לא זויף,(מלבד מנגנונים נוספים) התורה מועברת מדור לדור תוך רציפות היסטורית בלתי פוסקת.רציפות היסטורית היא כאמור לעיל, מילת המפתח במחקר ההיסטורי, והיא הסיבה העיקרית לראות אירועים בעבר כעובדות היסטוריות.אירועים שעוברים ברצף, נחשבים כעובדות.סיפורה של אשיות היסטורית כאלכסנדר מוקדון, עובר מדור לדור כסיפור שהתרחש לפני המונים, אם הומצא, איש לא ראהו קשה להסביר כיצד ניתן היה להמציאו ולשכנע המונים שאכן היה. הנה ספורו של מוחמד, נביא האיסלאם, שסיפר כי ראה את המלאך גבריאל בהיותו לבד במדבר, עובר מדור לדור ברציפות היסטורית בלתי פוסקת, ידוע לו אפוא כי אכן היה אדם שכזה, המונים ראוהו! ואולם, אין אנו יודעים מאומה אודות אמיתות סיפורו, שכן אפילו לפי הסיפור שלהם - איש לא ראהו פוגש את המלאך גבריאל מלבד הוא עצמו... ולכן אנו יודעים שהיה איש כזה, אנו גם יודעים שהוא סיפר שראה את המלאך גבריאל. האמנם ראה? בכך צריך להאמין באמונה עיוורת שלא ניתן כלל להוכיחה הן איש לא היה נוכח להעיד. ברור כי אין להניח, שסיפור העוסק בהתרחשות שאירעה בפני עם רב, יוכל להתקבל על לב ההמונים ככתבו וכלשונו, ולהיות מועבר בצורתו זו מדור לדור. תורת ישראל עברה עד הלום תוך רציפות אינטנסיבית שאין דומה לה בשום אומה ולשון, שאין שאין דוגמתה סביב שום סיפור היסטורי אחר. אין איש בעולם היודע לנקוב בשמות אישים כל שהם בדורות השונים, ולו גם בחלק קטן מהם בלבד, ששמו להם מטרה להעביר את סיפורו של אלכסנדר מוקדון, הרציפות ההיסטורית סביב סיפורו הינה רציפות סתמית, ואילו התורה עוברת ברציפות היסטורית שמית מפורטת. הרציפות ההיסטורית של העברת התורה מתוארכת היטב, יודעים אנו מי היו ראשי הדורות שהעבירו את התורה מדור לדור, באיזה תאריכים "מלכו" ובאיזה תאריך נפטר כל אחד והעביר את שרביט ההנהגה למנהיגי הדור שאחריו. רציפות היסטורית צפופה וברורה שכזו היא לבדה הופכת כל ניסיון "השתלה" של סיפור שלא היה, למשימה בלתי אפשרית שמות מנהיגי האומה שהיו, שהיו ראשי שושלת הקבלה, מוכרים לנו לדורותיהם. יודעים אנו גם הרבה פרטים אודותיהם, על אופיים, על האמרות השגורות בפיהם, על האירועים שהתרחשו בתקופתם, כולל התרחשויות שונות בחייהם הפרטיים, ולעיתים השתמרו גם תיאורי מראה פניהם וגופם. נוכח פירוט שכזה אין כל מקום להניח שיתכן שתוכנס לפתע מערכת אדירה כתורת ישראל בלא להשאיר חותם. והתורה המועברת מפורטת היא לפרטים ולפרטי פרטים. הטוענים כי מישהו המציא את הסיפור לא לוקחים בחשבון כי מוטלת הייתה עליו משימה כבדה ביותר: היה עליו לשכנע את השומעים בנכונותם של כל הפרטים. בדרך כלל, סיפורים הסטורים משוחזרים, מאופיינים על ידי תאריכים עגולים, ומספרים עגולים, כשמדברים על השושלות המצריות העתיקות ששוחזרו על ידי חוקרים, תמיד מדברים במספרים עגולים 2000 או 3000 שנה לפני הספירה וכד`. כיצד ניתן לבוא אחרי זמן רב ולהגיע לידיעות מדויקות ברמת מספרים פרטיים? התורה, לעומת זאת, משופעת במספרים מדויקים, התורה מדווחת לנו על המניין המדויק של אנשי הצבא מכל שבט ושבט הן בכניסתם למדבר והן ביציאתם ממנו...(לדוגמא:ספר במדבר פרק ב` פסוקים ה-ו "והחונים עליו מטה יששכר... וצבאו ופקודיו ארבעה וחמישים אלף וארבע מאות") לולא נכתבו הדברים בשעת ההתרחשויות וניתנו לאנשים שידעו שזה עתה הסתיים המניין והנתונים מדויקים, כיצד הגיעו לאותם נתונים וכיצד שכנעו את ההמונים לקבלם ולהאמין בהם?
 

מגהמוח

New member
חלק ד- הר סיני - עובדה היסטורית

מנגנון הגנה מס.1 התורה עוברת מדור לדור כרצף רעיוני הנסמך למעשים הנעשים ברציפות יום יום, דור דור, ולעצמים המלווים את אותם מעשים (טלית, תפילין, שופר ולולב) - משמעות הדברים הנה שאם מנגנון ההגנה של העברת חפץ הבטיח שה "טלפון" יהיה "מתוקן" הרי מנגנון משולב כנ"ל על אחת כמה וכמה. הרי אנו מניחים את אותם תפילין שהניחו אבותינו. כל ילד בר מיצוה מקבל מאביו תפילין ומניחם באותה צורה בה ראה את אביו עושה זאת. אין הדבר ניתן לשינוי. נתאר לעצמנו אדם שיגיע לבית הכנסת ויניח תפילין ולהם רצועות מזהב... וכשישאלוהו לפשר התופעה יאמר: "זו האפנה החדשה"! הן יגרשוהו מבית הכנסת! המשנה במסכת סוכה (פרק ד` משנה ט`) מספרת שפעם אחת בחג הסוכות, ניסך כהן אחד את המים (ניסוך המים הנו קרבן שמקריבים על המזבח בחג הסוכות) על רגליו במקום על המזבח "ורגמוהו כל העם באתרוגים". ואין מדובר במצווה אחת, ובמעשה אחד. מדובר במערכת שלמה של מעשים הנעשים ברציפות מדור לדור, כיצד ניתן להכניס שינויים ולו גם מזעריים במערכת העוברת תוך ביצוע מעשים בלתי פוסקים? מנגנון הגנה מס.2 התורה מועברת בצמוד למסמך כתוב המכיל את עקרי הדברים מנגנון הגנה מס.3 התורה נלמדת וחוזרת ונלמדת מידי יום ביומו במהלך ההיסטוריה - כציווי התורה "ושיננתם לבניך" וכנבואת הנביא ישעיהו (נ"ט) "ואני זאת בריתי אותם אמר ה`, רוחי אשר עליך, ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה` מעתה ועד עולם" ממש כאותו מנגנון בו הילד אומר את המילה חמישים פעם, ואכן לא עברה שנה בהיסטוריה בה לא נוצרו מאות יצירות תורניות, לא עבר יום מבלי שאלפי ילדים יהודים, הוריהם ומוריהם עסקו בתורה... מנגנון הגנה מס.4 שושלת הדורות בה עוברת התורה אינה שושלת אחת בלבד אלא רשת של שושלות המתפרסת על פני כל העולם.- חלקן היו מנותקות זו מזו משך מאות רבות של שנים, ואע"פ כן בסופו של דבר חזרו כולן עם אותה תורה שבכתב, אותה תורה שבע"פ, אותן ששה סדרי משנה ואותו תלמוד בבלי, אותן תרי"ג מצוות, ואותם עיקרי אמונה. דומה הדבר לטורים המקבילים במשל הטלפון השבור דלעיל. הן לא ייתכן שבו-זמנית חל שיבוש זהה אצל כולם! מנגנון הגנה מס.5 מידי יום ביונו חוזרים יהודים על אותה תפילה, ועל אותן מצווות.- וכך מידי שבת בשבתו, ומידי חודש בחודשו. ממש כאותו תרגיל החוזר ונשנה במשך כמה ימים ותמיד התוצאה זהה, עובדה המעידה על דיוק העברת המסר. מנגנון הגנה מס.6 מעבירי התורה התייחסו לתורה ברצינות שאין למעלה ממנה. רבי ישמעאל אמר לרבי מאיר תלמידו, שהיה סופר סת"ם: "בני, הוי זהיר במלאכתך, שמלאכתך מלאכת שמיים היא, שמא אתה מחסר אות אחת, או מייתר אות אחת נמצאת מחריב את כל העולם כולו". (תלמוד בבלי מסכת עירובין דף י"ג). מעבירי התורה הבינו את חשיבותו העצומה של תפקידם, והיו מוכנים לעשות כל מאמץ כדי למסור את התורה בצורה מדויקת. הם הצליחו במשימתם זו בצורה יוצאת מהכלל, שהרי התורה מועתקת ע"י בני אדם, כיון שהתורה מכילה למעלה משלוש מאות אלף אותיות, כל העתקה של מסמך כזה מסוגלת להביא למספר שגיאות, וכך בכל העתקה והעתקה. מקץ כמה שנים יש לצפות שתהיינה גרסאות רבות הנבדלות זו מזו באותיות, ואולי גם במילים. ואכן, בספרים המועתקים, כולל ספרים כאלה שלמעתיקים היה אינטרס עליון לדאוג להעתקה מדויקת, חלו שיבושים רבים והתהוו גרסאות שונות. לדוגמא, האוונגליון, ספר היסוד של הנצרות הנו ספר קצר יחסית - כמאה וארבעים אלף אותיות וגילו כאלף תשע מאות שנה. קיימות כיום מאה וחמישים אלף גרסאות לאוונגליון! ואילו ספר תורת משה הכפול בגודלו והכפול בגילו נשמר במלואו,בכל העדות ובכל תפוצות ישראל, ללא כל הבדלים. לא אחת שומעים כיצד יהודים היו מוכנים להפקיר את כל רכושם ולהציל ספר תורה, יהודים קפצו בין להבות לנסות ולהציל ספרי תורה מהדליקה... אכן ישנם מחלוקות הלכתיות בין העדות השונות אבל יש לראות אותן בפרספקטיבה הנכונה ובפרופורציה הנכונה, הן למרות כל המחלוקות 95% מהמערכת משותף לכולם ובחלק ארי זה המשותף כלולים כל העניינים העקרוניים, י"ג עיקרי האמונה, כ"ד כתבי הקודש,ששה סדרי משנה, התלמוד הבבלי, ועוד משותפים. כל המחלוקות עוסקות בפרטי הלכות בשעה שעיקרי תורה וכל המצוות מקובלות על כולם ובאותה צורה. אין ויכוח על צורת התפילין על מבנה התפילה או על עיקרי הלכות שבת וכד` מחלוקות מצטמצמות באותם תחומים בהם לא היתה הכרעה חד משמעית והיה ברור מראש כי קיימת אפשרות שתתפתחנה מחלוקות. מנגנון הגנה מס.7 היהדות פיתחה מוטיבציה אדירה להעביר את המסר בצורה מדויקת - ודיברה רבות על מעלתם של הלומדים תורה והמעבירים אותה בדיוק גדול. מוטיבציה זו באה לידי ביטוי במהלך ההיסטוריה היהודית בכל תפוצות ישראל במסירות נפש שמסרו נפשם היהודים על כל פרט ופרט מפרטי המצוות. אימהות יהודיות יצרו סביב תורת ישראל את חומת המגן האדירה הזו ששמה כאמור: מסירות נפש. אמהות אלה חינכו את ילדיהם ואמרו להם: "אם יבואו אויבים ויאמרו לכם: שימרו את כל המצוות, לימדו תורה, קיימו את כל ציוויי התורה, רק מחקו אות אחת מהתורה - כדי להראות שאין אתם שלמים לגמרי עם שלמותה של תורה..." אמרו להם האמהות לבניהן: "תמותו ואל תשנו מאומה"... לצערנו הגדול ניתנו לעם היהודי הזדמנויות אין ספור להוכיח בדם, את מסירותו לתורת ישראל ולאלוקי ישראל, מסירות שלא הנוצרים ולא המוסלמים, לא הגזרות שגזרו, ולא המלכים התקיפים, יכלו לה. רבים הם סיפורי מסירות הנפש המלווים את ההיסטוריה היהודית . דוגמת אותם 400 ילדים שהפילו עצמם לים ובלבד לא לעבור על איסורי תורה חמורים, בתקופת גלות רומאים, כמבואר במדרש על איכה,דרך מסעי הצלב והגרושים למיניהם, תקופות בהן צומצמו מקורות המחיה היהודיים למינימום ולמטה ממנו, כשמאידך יכלו בהינף יד ובמילה אחת לזכות לכל ההטבות להם זכו מומרים... רבים ביכרו מוות על בגידה (ולא תלמידי חכמים וגדולי תורה בלבד, ביניהם היו רבים מפשוטי העם). גם בדורנו בימי החושך הנוראים של השואה, יהודים רבים מאוד המשיכו להתפלל, ללמוד תורה ולקיים מצוות חרף כל האיסורים והאיומים בעונשי מוות ובייסורים הקשים ממוות - מאומה לא עזר , גם בתנאים הקשים ביותר הוסיפו יהודים ללמוד תורה ולקיים מצוותיה. תיאורים אלה אינם רק סיפורי גבורה המעידים על אופייה של אומה זו ונאמנותה לערכיה, סיפורים אלה מהווים גם הוכחה על דיוק העברת התורה, שכן כיון שמסרו נפשם ולא ויתרו על כל פרט ועל כל אות כיצד תוכלנה מצוות התורה להשתבש? ואם מישהו היה מעונין להוסיף פרט חדש למצווה מסוימת, (שלא לדבר על המצאת מצווה חדשה) הן היו דוחים אותו, הן אפילו אות אחת לא יתנו להוסיף לתורה! כל אלה יחברו יחד למערך מנגנוני הגנה, שאין כמוהו לעוצמה, ולוידוא מוחלט להעדר כל יכולת שינוי או זיוף.
 

מגהמוח

New member
חלק ה - הר סיני - עובדה היסטורית

.2 אמת או זיוף? ---------------------- עלינו לזכר שקימות שתי אפשרויות בלבד: או שהתורה בתקופה שהמסורת טוענת, או שחלילה ניתנה מאוחר יותר. אין כל אפשרות שלישית. כיון שהתורה מצידה עצמה כמי שנכתבה וניתנה בתקופת המאורעות ("ויכתוב משה את התורה הזאת ויתנה אל הכוהנים... ואל כל זקני ישראל" (דברים ל"א ט` "אתם ניצבים היום כולכם... לא עם בניכם... כי אם אתכם.." (דברים כ"ט ט` "אתם ראיתם כי מן השמים דיברתי עמכם" (שמות כ` י"ט) הרי מי שירצה לטעון כי נכתבה וניתנה מאוחר יותר - עליו יהיה מוטל נטל ההוכחה. (עיין במאמר השני בעניין מושג זה) שכן אם נכתבה מאוחר יותר, הרי לפנינו מסמך מזוייף... האם מתקבל על הדעת שיצליחו לזייף מסמך שכזה ובמשך אלפי שנים לא יחשוף איש את הזיוף? הנה, במשפטו של איון דימניוק הביאו מבריה"מ מסמך שכונה "מסמך טרווניקי" מסמך זה שהכיל אותיות בודדות ומספרים בודדים, נחשב, לטענת התביעה, כמסמך אוטנטי כיון שברור היה לכולם כי אין להעלות על הדעת כי מישהו - ולו גם מעבדות הזיוף של ה ק.ג.ב - יוכל לזייף מסמך בצורה כה מוצלחת עד שלא יורגש ההבדל. האמנם ניתן להעלות על הדעת שמישהו הצליח לזייף ספר כה גדול כספר התורה? .3 ספר תורה ראשון + תפוצה בעולם + "הגנת מסמך". ---------------------------------------------------------------------- ספר התורה שנכתב על ידי משה רבנו מפי ה`, והונח על ידי הלוויים בצד ארון ברית ה`, ככתוב בספר דברים: " ויכתוב משה את התורה הזאת, ויתנה אל הכוהנים בני לוי, הנושאים את ארון ברית ה`, ואל כל זקני ישראל". (פרק ל"א פס` ט`) ובהמשך שם נאמר: "ויצו משה את הלויים נושאי ארון ברית ה` לאמור: לקוח את ספר התורה הזה, ושמתם אותו מצד ארון ברית ה` אלוקיכם והיה שם בך לעד". (שם פס` כ"ה-כ"ו) ספר זה היה קיים עד סמוך לחרבן בית ראשון. מסורת זו כתובה בתלמוד הבבלי, יש לציין שהתלמוד הבבלי נכתב לפני אלף ושש מאות שנה (חתימת התלמוד הבבלי הייתה בשנת ד` אלפים קכ"ח, הלוא היא שנת 367 לספירה). כלומר, כשמונה מאות שנה בלבד אחרי שהארון ועמו הספר המקורי נגנזו. בערך בשנת ג` אלפים של"ח, שנת 422 לפני הספירה. ובמשך שמונה מאות השנים הללו, עברו הידיעות הללו תוך כדי שמירה על איכותם ודיוקם, באופנים שהובהרו לעיל. לקראת סוף תקופת בית ראשון, החל הפיזור של בני העם היהודי בעולם, גלות החרש והמסגר בתקופת יכניה, ועוד (מקובל כי גלות יהודי תימן החלה עוד בסוף תקופת בית ראשון). היהודים בצאתם לגלות נטלו את היקר להם מכל עימם - את ספרי התורה... מהרגע שהספר הופץ ברחבי העולם, אין כל אפשרות לשנותו, ואם ספרי התורה חוזרים מהגלויות השונות זהים, ואין הבדלים ביניהם, סמוכים אנו ובטוחים כי הספר לא שונה מרגע הפצתו (נא היזכר במה שהובא למעלה בעניין הוריאציות ב"ברית החדשה"...) הספר שנכתב על ידי משה. בתקופה בה היו עם ישראל על אדמתם בארץ ישראל, היו מקיימים פעם בשבע שנים את מעמד ה"הקהל", עליו נאמר: "הקהל את העם האנשים והנשים והטף" (דברים ל"א פס` י"ב). כל העם בא למועד חג הסוכות לבית המקדש, שם היה המלך מקריא לפני העם את ספר משנה תורה, וכל אחד יכול היה לשמוע את הנוסח המדויק ולהשוות את הנוסח שבידו. "נעילת" המערכת. בכל תוכנת מחשב, ניתן להפעיל מה שמכונה "הגנת מסמך", כלומר: אחרי שתוכנה זו מופעלת, אין אפשרות לשנות מאומה במסמך הנידון. ממילא ידוע, כי אם על מסמך מסויים הופעלה תוכנת "הגנת מסמך", הרי לא שינו בו שינוי כלשהו, מאז שתוכנה זו הופעלה. בספר דברים נאמר "את כל הדבר אשר אנכי מצווה אתכם אותו תשמרו לעשות, לא תסך עליו ולא תגרע ממנו" (דברים פרק י"ג פס` א`). מי שינסה לשנות משהו באחת ממצוות התורה, אחרי שפסוק זה נכתב, השינוי לא יתקבל שהרי יאמרו לו כי לא ייתכן שהאלוקים מעונין בשינוי זה שהרי כבר כתב בתורתו כי אין להכניס שינויים. קשה להעלות על הדעת כי חלו שינויים במצוות התורה אחר שפסוק זה נכתב... .4 "זכר ליציאת מצרים" --------------------------------- כה אמר אברהם מלמט (היסטוריון בן דורינו): "ימי בראשית של כל אומה ולשון לוטים בערפל, רק זיכרונות קלושים מהם בעלי ערך היסטורי כלשהו, מפלסים להם דרך במעבה הדורות. יחיד הוא עם ישראל בין עמי המזרח הקדמון, ששמר מסורת מסועפת ומפורטת הכלולה בסיפורי התורה ובספר יהושע... משום עם של תקופת המקרא לא הגיע לידינו שפע כזה של פרטים מן הקדם-היסטוריה שלו, כמו מישראל. לא-כל-שכן, תאור מלא ורצוף כזה, שבמחזור סיפורי האבות, בפרשת יציאת מצרים, ובעלילות כיבוש הארץ" (אברהם מלמט, "בראשית האומה" תולדות עם ישראל בימי קדם עמ` 33) מצוות כה רבות נצטוו ישראל לקיים "זכר ליציאת מצרים", וזכר לשאר אירועי המדבר (חג השבועות, זכר למתן תורה. חג הסוכות זכר לסוכות ולענני הכבוד). כל חייו של היהודי מוקפים במעשים שנעשים "לזכר". די כי נשכיר ששבת, שלשת הרגלים, ציצית, תפילין ועוד, הנם "זכר ליציאת מצרים", שלא לדבר לדבר על ליל הסדר וענייניו... לולא ניתנה תורה ליוצאי מצרים, והולכי המדבר שזכרו את כל אותם אירועים, כיצד ניתן היה לצוות על כך? כיצד החלו לקיים את אותן מצוות "לזכר"? כיצד ניתן לצוות מאן דהו לעשות מעשים על מנת לא לשכוח, אירועים שמעולם לא ראה? אני, מקיים את אותן מצוות, כיון שאבי קיימן כל חייו, והרי לא מדובר בהנהגות שלפתע אי שם באמצע חייו החל לנהוג לפיהן... והוא עשה כן מאותה סיבה עצמה - שאביו קיים. אין בעיה להמשיך זיכרונות, אבל אין אפשרות להתחיל בהם אם לא זוכרים אותם בפועל, אנו נוהגים בכל אותם מנהגים "לזכר" כיון שאבותינו נהגו כן ואנו אוחזים מנהג אבותינו בידנו, אבותינו נהגו כן כי ראו את אבותיהם נוהגים בהם, וכן הלאה. לעולם לא נתחיל לעשות מעשים כל שהם "לזכר" אירועים שאין אנו זוכרים. הראשונים שהחלו לקיים את אותן מצוות חייבים היו אפוא להיות עדי ראיה.
 

vizini

New member
אולי כי אינם הוכחות?

אני מניח כי לא למדת מעולם ביקורת המקרא. כי שם מפריכים כל הזמן את היותה של התורה תעודה אותנטית שנכתבה בידי אדם אחד. אבל אשאל אותך שאלה אחרת: ישנן שושלות מתועדות היטב, של מלכי אירופה למשל, אך לא רק, שמגיעות אלפי שנים לאחור. אתה יכול למצוא לי ולו יהודי אחד שיש לו שושלת מתועדת רק 2000 שנים אחורה? כי אם לא, כל דבריך על מעבר מדור לדור הם עורבא פרח.
 

מגהמוח

New member
ודאי. יש עשרות כוהנים בירושלים

ששושלתם היא עד אהרון הכהן - כלומר שושלת מפורטת 3300 שנה אחורה (לא רק 2000 שנה אלא 3300 שנה)
 

vizini

New member
שמות ותאריכים יש?

איפה זה כתוב? אני רוצה לראות רשימה בסגנון: יוסי, חי מ-__ עד __ ב-__ בן מאיר, חי מ-__ עד __ ב-__, בן משה, חי מ-__ עד __ ב-__ וכן הלאה 2000 שנה אחורה.
 

vizini

New member
לא חשבתי שיהיה לך...

אם כן - ניתן לסכם: האגדה כי התורה עברה מדור לדור ברציפות היא בדותא, כי הרי אין רצף דורות מתועד.
 

vizini

New member
מה, סיפורים? לא, חביבי...

אני רוצה מסמך כתוב, מתועד ואותנטי. שאם כתוב בו פלוני אלמוני בשנת תרפפ"ו אז הדיו יתוארך לשנת תרפפ"ו. אחרת אין הוכחה והכל עורבא פרח...
 

מגהמוח

New member
אין בעיה אתה תראה גם מסמכים כתובים

אותנטיים. אני אפנה אותך אליהם ואתה תראה הכל במו עיניך.
 

vizini

New member
אתה טוען שיש בידי מישהו מסמך בן

3000 שנה לפחות שבו כתובים שרשרת של דורות המגיעה עד היום? אני חושב שבוודאות רבה ניתן לקרוא לך שקרן.
 

G o v er n o r

New member
אם אתה מחזיק בידיך כתובית עברית

מלפני המאה ה-10 לפנה"ס - אתה יכול להפוך למליונר. תמורת רמון השנהב מן המאה ה-8 לפנה"ס שולמו 550000$ ואפילו לא הוכח שהיה שיך לבית המקדש!!! אגב, כשאתה מזייף מסמכים עליך להזהר. _אין_ כתובית עברית בכתב ארמי מרובע קודם למאה ה-3 לפנה"ס. אז אל תעשה שגיאות מטופשות...
 

מגהמוח

New member
אדון VIZINI ביקש הוכחות

על תקופה של 2000 שנה אחורה נכון? זה ודאי שאני יכול להראות לו מסמכים אוטנתיים בלי שום בעיה בכלל! (כשאמרתי 3300 שנה התכוונתי לאחר שנראה את המסמכים מלפני יותר מ-2000 שנה נוכל מיד לקשר אותם לכתובים בתנ"ך שהכהן האחרון המוזכר בתנ"ך הוא בערך לפני 2500 שנה.)
 

vizini

New member
גם מסמכים של 2000 שנה המתעדים

שושלת עד היום אין לך.
 
למעלה