השאלה היומית שלי

השאלה היומית שלי

מה סדר הלימוד בשיעור ממוצע אצלכם? מה משך השיעור? כמה זמן מוקדש לכל פרק לימוד? מהם פרקי הלימוד? אתחיל: משך אימון ממוצע תשעים דקות. סדר:פתיחה-מוקסו בזאזן חימום כללי-3-5 דקות קיהון-תרגול טכניקה בודדת במקום;25 טכניקות ידיים;14 טכניקות בעיטה כל טכניקה *20-30 חזרות משך 20 דקות מוקסו לסיום קיהון איידו-תירגול טכני בתנועה.צעד 1 וטכניקה בודדת עד שילוב בלתי אפשרי.משך20 דקות קאטה-תירגול תבניות קבועות.חוזרים על כל קאטה 3-10 פעמים.משך 20 דקות. קומיטה-תרגול קרבי.לבד, עם בן זוג;מודרך או חופשי.משך עד סוף האימון פחות חמש דקות. חיזוק,גמישות,והרפיה-דוגמה לחיזוק:כפיפות מרפקים,כפיפות בטן,כפיפות ברכיים בקפיצה.*30*20*10.גמישות על פי מה שבוצע באימון ינתן דגש. הרפיה-בשכיבה,או בסייזה.
 

בודוקאן

New member
שיעור "טיפוסי" ../images/Emo13.gif

קשה לומר טיפוסי, כי יש כמה "טיפוסים", ובכל זאת. שיעור מתחיל כמובל בחימום שאצלנו מתחיל בריצה קלה. אצל הצעירים זה יכול להיות גם משחק תופסת או משחק "טאצ' דאון" עם כדור ומזרני נחיתה בתור שערים. אפשר לכתוב הון רק על החימום, אבל אקצר. המשך החימום כולל תרגילי התעמלות שונים, פשוטים, ובעיקר הכנת שרירי הגב - גלגולים וגשרים. לפעמים משלבים תרגילי כוח קצרים (חייב להיות קצר, לא להחמיץ! מלשון חומצ חלב!). למשל: זחילה עם שתי ידיים זמנית, דחיפת בן זוג, בלימת בן זוג שרץ קדימה, וקצת כפיפות מרפקים ובטן. החימום הכללי מסתיים תמיד בגלגולי זמפו אוקמי. ממשיכים בחימום ספציפי (חימום המשתמש בג'ודו). אם זה בקרקע (בד"כ זה בקרקע) זה אומר שיחרור מריתוקים או הפיכות. אם זה בעמידה - כניסות בתנועה, בקצב אירובי. משם, זה כבר תלוי במטרה של השיעור. אם השיעור מוקדש בעיקר ללימוד, עוברים ללימוד טכניקות ותרגול שלהן. לרוב מתחילים בקרקע. אחרי לימוד ותרגול דברים חדשים או חזרה, עושים כמה רנדורי קרקע. ועוברים לעמידה. אם למדנו טכניקות קרקע, הרי שהחלק של העמידה מוקדש לאימון: כניסות בתנועה, הטלות בתנועה, ועוברים לרנדורי (3-5). אם החלק של הקרקע היה רק חימום וקצת רנדורי, הרי שלומדים אחר כך טכניקות בעמידה. לימוד, תרגול הנלמד, וכמה רנדורי. העקרונות הם: קרקע משמש המון לחימום. השיעור מוקדש או ללימוד או לאימון. אם השיעור מוקדש ללימוד, אז לומדים או קרקע או עמידה אך לא שניהם (זמן...). שיעור שמוקדש ללימוד עמידה, יהיה מעט קרקע ולהיפך. יש שיעורים שמוקדשים כולם לאימון. ז"א שאחרי החימום עוברים לרנדורי קרקע (3-5), עוברים לעמידה, כניסות והטלות (6-7 דקות) ורנדורי. בסוף השיעור יש לרוב חלק של סבולת: כפיפות מרפקים ובטן (10/10X3 בקצב מהיר) או כניסות מהירות (60-100). אח"כ שיחרור, הרפיה ולפעמים מתיחות. משך השיעור 75-80 דקות. בירה.
 

amir_aikido

New member
כל שיעור וה"טיפוס" שלו

קצת קשה לי למצוא נוסחא אחת לשיעורים אצלינו שכן שלמה מתאים את השיעור לנוכחים בו, ולרצונם באותו הרגע. באותו שבוע יכול להיות שיעור שיכלול בעיקר מתקדמים ויתמקד בעבודה על ניואנסים בטכניקה אחת, או שיעור-אימון למתקדמים שישמש לתרגול סט מצבים שלם (לעבור על 7-8 מצבים של תפיסות ואחיזות או 5-6 מצבי תקיפה למשל). השיעור יכול גם להתמקד לכיוון המתחילים (אם יש יחסית הרבה כאלה) ולעבוד על אבולוציה של טכניקה / מצב / עקרון מסוים באופן שיקל עליהם את הלמידה. כמדריך מחליף, כן ניסיתי להגדיר לעצמי מספר פרקי יסוד של עבודה בשיעור/ אימון "ממוצע". גישה זו מתבססת על משך שיעור "נטו" של כשעתיים (התחלה וסיום באיחור נפוצים אצלינו). מצ"ב תקציר:
חימום עצמי או חימום קבוצתי קצר - הכוונה בעיקר לחימום הבסיס, דקה עד חמש של ריצה קלה וניתורים אירוביים, מינון נמוך של תרגילי כוח ותנועה קלים: סיבובי ראש צוואר וגב, סיבובי ידיים ומפרקים ,נדנדה על הגב, בטן, שכיבות שמיכה, כפיפות ברכיים וכדומה, וכן מעט גמישות. בד"כ הנ"ל מושאר לקבוצה לעבוד בעצמה, מדי פעם שלמה נותן לנושא פוש ועושה חימום שכולל כל מיני תרגילים מרחיבים: זחילות על המזרון, גרירות ומשיכות של בן זוג וכו'.
אימון אוקימי - סט של נפילות אחורה, הצידה ולפנים ואז מספר סטים קצרים של גלגולים (לפני כמה שנים זה היה 50, היום הרף ירד ל 30 לערך).
טאי סבאקי וקורינדו טאי סבאקי - אימון על התנועה שמסביב לאמנות הלחימה, החל מדרכים שונות ללכת קדימה ואחורה ועבור לקורינדו טאי סבאקי שהוא סט של 8 תנועות שנועדו ללמד את הגוף לנוע ופותחו ע"י מייסד השיטה.
שיעור/אימון טכני מובנה - כאן נבלע החלק אליו התייחסתי קודם לכן, תירגולים שונים של ביצוע הטכניקות, שיתבצעו לפי הנחיית המורה. דרכי ההוראה והאימון מאוד מגוונות, למשל:
הדגמה ואז ביצוע של טכניקות ממצב מסויים
אימון חופשי לבחירה של כל מתאמן של טכניקה ומצב
חלוקה לקבוצות ותרגול מול תקיפה מסויימת כשכולם תוקפים אחד לפי תורם ואותו אחד מבצע טכניקה אחת. בקטע האימון הזה בד"כ יתורגלו 3-4 מצבים/טכניקות, ואנו נחליף בני זוג/קבוצות מספר פעמים. התרגול הזה יכול גם לכלול אימון כנגד כלים.
ראנדורי - אימון משחק חופשי, בד"כ אנו שואפים לתרגל הן-ראנדורי: רך ככל הניתן, במינימום התנגדות, עצימות נמוכה ובמקסימום זרימה. אבל האגו שלנו מבצבץ לו בדרך ומעלה את התחרותיות מעל לרמה הרצויה. יש בקורינדו גם גישות אחרות של אימון-קרב, אך אנו ממעטים לתרגל אותן בשל הבעיה לעיל (הגישות האחרות הן יותר קרביות והאגו יפריע יותר בביצוע נכון שלהן). אנו כן מתרגלים ראן-סן (מספר תוקפים באופן חופשי) מדי פעם.
בוקי - בכמעט כל אימון אנו מתרגלים עבודת כלים מסוג כלשהו (בתקופה האחרונה- ג'ו, בוקן, בו, אייאי, קודאצ'י בסדר העדיפות הזה), התרגול עם הכלי מתחיל בעבודת בסיס שיכולה לכלול גם טאי-סבאקי (בעיקר למתקדמים) ועובר לעבודה על קאטה ותרגול טכני של אחד המצבים בקאטה. ואם נחה הרוח, יכול בהחלט להתווסף גם ראנדורי עם הכלי (בעיקר עם ג'ו ועם קודאצ'י). אני חושב שזה מכסה את תוכן "האימון הממוצע" אצלינו, וכמובן שאין חיה כזו. אמיר
 

nage

New member
בלי להעליב אף אחד

אבל זאת בדיוק הסיבה שעזבתי את אימוני הקאראטה. סדר האימון אצלנו: חימום כמה דק' טאי - סבאקי + גיגולים גם כן כמה דק' אימון על בין טכניקה אחת להרבה כפי ראות עיניו של המורה. גם זה לא תמיד ככה, אבל בד"כ. יוני
 

yfabri

New member
אימון ג'ו ג'יטסו

כמעט ואין אימון הדומה בתוכן לקודמו ובכל זאת מתחילים בריצה ולאט משלבים חימום שררי ידיים רגליים ומותניים, כעבור כ-7דקות האינטנסיביות עולה ועובדים על כח מהירות וזריזות כל אימון על חלק אחר פעם על רגליים ופעם על ידיים, ולאחר 15 דקות נרגעים ועוברים למתיחות של כ-7 דקות נוספות. 22-25 דקות עברו... מתחילים אפליקציות קרב או ג'ודו או קרטה או קרקע. ההדגמות הם לכל הרמות עם דגשים נוספים לרמות הבכירות יותר. כ-10 דקות 32-35 דקות עברו... עבודה על סיליבוס הדגמות לכל רמה עבודה בזוגות ושלשות טווח של 3-4 תרגילים תלוי בדרגת הקושי כ-15 50 דקות עברו... שלב אחרון משתנה מאימון לאימון או קרבות (קרטה, ג'ודו, קרקע או משולב) או עבודת כריות או עבודה על קטות האימון מסתיים לאחר שעה ומתחיל אימון נוסף למתקדמים אשר בו המבנה נשאר זהה אך האיטנסיביות עולה וישנה אפשרות לעבוד עצמאית לקראת מבחנים או לשם העלאת הרמה
 

ש מים

New member
שיעור

ברוטו: 3-3.5 שעות. נטו: בערך 2.5. 1. חימום קל (ריצה), פלדנקרייז, גילגולים, בלימות (ג'ודו), זאזן קצר. סה"כ כ- 30-40 דקות. 2. כניסות (ג'ודו). כ- 15 דקות. 3. עבודת קרקע (נה-וואזה). כ- שעה. 4. נינג'יטסו. 5. זאזן (כ-10 דקות). 6. תה ועוגה.
 
שיעור אייקידו אצלי

19:50 - 20:30 אימון חופשי / ניקוי הדוג'ו ושטיפת הטטאמי. 20:30 שורה אחת, מוקוסו. חימום יסודי שמתמקד יותר בעבודה על מפרקים ופחות עוסק בתרגילי כוח וגמישות מיוחדים. 20:45 תרגילי שִינגִ'י - הכנה למיסוגי ומדיטציה. 20:55 עבודה על תנועות בסיסיות. 21:05 אימון על טכניקה בסיסית (קיהון) 21:15 אימון על טכניקת אויו (אפליקציה) 21:25 אימון על קוקיו וואזה 21:35 אימון בסייזה בזוגות על סווארי קוקיו קוקיו הו 21:40 מדיטצית ננסו. 21:45 תרגול מתיחת הגב תוך נשיאת הפרטנר שלך על הגב (גב אל גב) 21:50 שורה אחת + מענה על שאלות או הרצאה קצרה בנושא מסויים ודיון. 21:55 או 22:00 סיום. 22:00 אימון חופשי (אַטוֹ גֶייקוֹ) 22:30 נעילת הדוג'ו.
 
למעלה