אשה מרציפן
New member
השפעה של לקוחות על לקוחות
לאחרונה מצאתי את עצמי במספר חוויות שירות שהושפעו מלקוחות אחרים, יותר מאשר מי שנתן לי את השירות.
הדוגמה הכי טובה שיש לי היא מתחום המזון: אני לא נוהגת לקנות את מרבית הסוגים של מוצרים בתפזורת, כשהסיבה העיקרית לכך היא שכשאדם סטרילי קשה לי עם הידיעה שיש לא מעט לקוחות ישראלים שנוהגים לטעום מאותם מוצרים, ורובם המוחלט נוהגים לעשות את זה תוך כדי דחיפת הידיים שלא תמיד נקיות לתוך הכלי בו נמצאים אותם מוצרים (ואני לא ארחיב לגבי קטעים נוספים שקורים לא אחת במקרים כאלו). יש יוצאי דופן, כמו קטניות לא מבושלות ותבלינים וכדומה, שפחות מקובל לטעום מהם וגם מי שמתעקש לא ממש יוכל לעשות את זה עם היד. לצערנו, שלטים של "לא לטעום" לא עוזרים, ואני מניחה שגם השגחה של עובדים לא תסייע (מה גם שסביר להניח שאנשים יתפסו לאחר מעשה...)
מה שקרה לי לאחרונה זה שהתעניינתי במרכיבים של תערובת תיבול, ובעוד המוכר מנסה לענות לי התערבה בנושא לקוחה אחרת ש"הודיעה" שאני יכולה לטעום. אני התעלמתי ממנה והעדפתי להקשיב למוכר, אבל היא לא התייאשה אלא לקחה ביד מהתערובת והושיטה לי תוך כדי שמצווה "תטעמי!". ההמשך אגב היה שהודיתי למוכר, ואמרתי שאני מוותרת על הקנייה כי מה שקרה עכשיו הוציא לי את החשק לקנות מהמוצר. כמובן שגב' ישראלי מיהרה להתגונן וטענה שלא עשתה שום דבר לא תקין וש"כולם עושים את זה " (עוד יותר משכנע לקנות את המוצר ש"כולם" טעמו ממנו). המוכר הגיב לי במבט של חוסר אונים, היה נראה שגם הוא לא מרוצה מזה, אבל לא ידע מה לעשות.
התופעה הזאת אגב יוצרת נזק נוסף שלא כולם חושבים עליו - הטעימות האלו הן למעשה גניבה לכל דבר, וגם אם זה "רק קצת", ברגע ש-10 אנשים ביום טועמים כל אחד שני זיתים/2 שוקולדים, זה מצטבר, ולכן המחירים מועלים על מנת לכסות על ההפסד הזה. הקטע הוא שלרוב לקוחות לא יעירו לאחרים, ויש גם את אלו שלומדים - רואים שמישהו עושה את זה אז חושבים "למה לא?" או במקרים כמו שתיארתי, יש את מי שמנסים "להדיח" לקוחות אחרים לדבר עבירה.
יצא לכם להיות עדים לדבר דומה? בתור עובדים או בתור לקוחות? קרה לכם שלקוחות אחרים התערבו לכם בזמן שקיבלתם/נתתם שירות?
לאחרונה מצאתי את עצמי במספר חוויות שירות שהושפעו מלקוחות אחרים, יותר מאשר מי שנתן לי את השירות.
הדוגמה הכי טובה שיש לי היא מתחום המזון: אני לא נוהגת לקנות את מרבית הסוגים של מוצרים בתפזורת, כשהסיבה העיקרית לכך היא שכשאדם סטרילי קשה לי עם הידיעה שיש לא מעט לקוחות ישראלים שנוהגים לטעום מאותם מוצרים, ורובם המוחלט נוהגים לעשות את זה תוך כדי דחיפת הידיים שלא תמיד נקיות לתוך הכלי בו נמצאים אותם מוצרים (ואני לא ארחיב לגבי קטעים נוספים שקורים לא אחת במקרים כאלו). יש יוצאי דופן, כמו קטניות לא מבושלות ותבלינים וכדומה, שפחות מקובל לטעום מהם וגם מי שמתעקש לא ממש יוכל לעשות את זה עם היד. לצערנו, שלטים של "לא לטעום" לא עוזרים, ואני מניחה שגם השגחה של עובדים לא תסייע (מה גם שסביר להניח שאנשים יתפסו לאחר מעשה...)
מה שקרה לי לאחרונה זה שהתעניינתי במרכיבים של תערובת תיבול, ובעוד המוכר מנסה לענות לי התערבה בנושא לקוחה אחרת ש"הודיעה" שאני יכולה לטעום. אני התעלמתי ממנה והעדפתי להקשיב למוכר, אבל היא לא התייאשה אלא לקחה ביד מהתערובת והושיטה לי תוך כדי שמצווה "תטעמי!". ההמשך אגב היה שהודיתי למוכר, ואמרתי שאני מוותרת על הקנייה כי מה שקרה עכשיו הוציא לי את החשק לקנות מהמוצר. כמובן שגב' ישראלי מיהרה להתגונן וטענה שלא עשתה שום דבר לא תקין וש"כולם עושים את זה " (עוד יותר משכנע לקנות את המוצר ש"כולם" טעמו ממנו). המוכר הגיב לי במבט של חוסר אונים, היה נראה שגם הוא לא מרוצה מזה, אבל לא ידע מה לעשות.
התופעה הזאת אגב יוצרת נזק נוסף שלא כולם חושבים עליו - הטעימות האלו הן למעשה גניבה לכל דבר, וגם אם זה "רק קצת", ברגע ש-10 אנשים ביום טועמים כל אחד שני זיתים/2 שוקולדים, זה מצטבר, ולכן המחירים מועלים על מנת לכסות על ההפסד הזה. הקטע הוא שלרוב לקוחות לא יעירו לאחרים, ויש גם את אלו שלומדים - רואים שמישהו עושה את זה אז חושבים "למה לא?" או במקרים כמו שתיארתי, יש את מי שמנסים "להדיח" לקוחות אחרים לדבר עבירה.
יצא לכם להיות עדים לדבר דומה? בתור עובדים או בתור לקוחות? קרה לכם שלקוחות אחרים התערבו לכם בזמן שקיבלתם/נתתם שירות?