השפעה של לקוחות על לקוחות

השפעה של לקוחות על לקוחות

לאחרונה מצאתי את עצמי במספר חוויות שירות שהושפעו מלקוחות אחרים, יותר מאשר מי שנתן לי את השירות.

הדוגמה הכי טובה שיש לי היא מתחום המזון: אני לא נוהגת לקנות את מרבית הסוגים של מוצרים בתפזורת, כשהסיבה העיקרית לכך היא שכשאדם סטרילי קשה לי עם הידיעה שיש לא מעט לקוחות ישראלים שנוהגים לטעום מאותם מוצרים, ורובם המוחלט נוהגים לעשות את זה תוך כדי דחיפת הידיים שלא תמיד נקיות לתוך הכלי בו נמצאים אותם מוצרים (ואני לא ארחיב לגבי קטעים נוספים שקורים לא אחת במקרים כאלו). יש יוצאי דופן, כמו קטניות לא מבושלות ותבלינים וכדומה, שפחות מקובל לטעום מהם וגם מי שמתעקש לא ממש יוכל לעשות את זה עם היד. לצערנו, שלטים של "לא לטעום" לא עוזרים, ואני מניחה שגם השגחה של עובדים לא תסייע (מה גם שסביר להניח שאנשים יתפסו לאחר מעשה...)

מה שקרה לי לאחרונה זה שהתעניינתי במרכיבים של תערובת תיבול, ובעוד המוכר מנסה לענות לי התערבה בנושא לקוחה אחרת ש"הודיעה" שאני יכולה לטעום. אני התעלמתי ממנה והעדפתי להקשיב למוכר, אבל היא לא התייאשה אלא לקחה ביד מהתערובת והושיטה לי תוך כדי שמצווה "תטעמי!". ההמשך אגב היה שהודיתי למוכר, ואמרתי שאני מוותרת על הקנייה כי מה שקרה עכשיו הוציא לי את החשק לקנות מהמוצר. כמובן שגב' ישראלי מיהרה להתגונן וטענה שלא עשתה שום דבר לא תקין וש"כולם עושים את זה " (עוד יותר משכנע לקנות את המוצר ש"כולם" טעמו ממנו). המוכר הגיב לי במבט של חוסר אונים, היה נראה שגם הוא לא מרוצה מזה, אבל לא ידע מה לעשות.

התופעה הזאת אגב יוצרת נזק נוסף שלא כולם חושבים עליו - הטעימות האלו הן למעשה גניבה לכל דבר, וגם אם זה "רק קצת", ברגע ש-10 אנשים ביום טועמים כל אחד שני זיתים/2 שוקולדים, זה מצטבר, ולכן המחירים מועלים על מנת לכסות על ההפסד הזה. הקטע הוא שלרוב לקוחות לא יעירו לאחרים, ויש גם את אלו שלומדים - רואים שמישהו עושה את זה אז חושבים "למה לא?" או במקרים כמו שתיארתי, יש את מי שמנסים "להדיח" לקוחות אחרים לדבר עבירה.

יצא לכם להיות עדים לדבר דומה? בתור עובדים או בתור לקוחות? קרה לכם שלקוחות אחרים התערבו לכם בזמן שקיבלתם/נתתם שירות?
 

mtnchab

New member
קרה לי קטע קצת דומה

עבדתי בחברת תקשורת בתור נציג מכירות הצגתי ללקוח את המוצר השיחה ערכה בערך רבע שעה של הסברים ויתרונות על המוצר אך פתאום באמצע השיחה אחת מהאנשים שהיו איתו שם (אני מניח שבעבודה) החליטה לצעוק שזה לא כדאי כי אנחנו חברה יקרה עם שירות לא טוב לא אמינים וכו' וכו' וכדאי לו להשאר עם מה שיש לו.. מה שגרם ללקוח לאבד את העניין במוצר..
עצבים!
 
זו הייתה מישהי שהוא הכיר?

בכללי אני לא מבינה את אלו שצועקים ומקימים מהומה על דברים כאלו, אם היא לא מרוצה משירותי החברה יש דרכים יותר טובות להביע את זה מאשר בצורה שתיארת.
 

rururutyty

New member
יתכן

שהם נפגעו מהחברה והמוצרים ורוצים לעזור ללקוחות אחרים וכל הכבוד להם. לי קרה פעמים, שאיזו חנות פרטית בעיר מספקת סחורה פגומה ולאחר מכן בעל החנות מתנהג באלימות, הזהרתי את כל המשפחה, חברים, קרובים לא לקנות אצלו, כאשר אני עוברת באיזור ורואה איזה לקוח תמים נכנסת לחנות הזאת, אני ישר מזהירה אותו שלר כדאי לו, מספרת את הסיפור שפעמיים היו בעיות קשות עם המוצרים ולא הסכימו להחליף גם טיפול היה לקוי. זכותי להביע דעה ולהזהיר לקוחות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם טעימות בגלידרייה הן גנבה? אני מניחה שלא

אז למה לטעום זיתים או פיצוחים לפני שמחליטים אם לקנות אותם זה כן?
ודאי שזה מתומחר, אבל אלה מוצרים בתפזורת שעומדים פתוחים ולא משהו סגור ממפעל שיודעים בדיוק מה הטעם ומצב הטריות שלו, ולכן לגיטימי לטעום. לא תוך דחיפת ידיים לתוך הכלי אלא באמצעות כף או כלי מתאים אחר, אבל אני לא רואה שום בעיה בעצם הטעימה, ורעיון של טעימה לפני הקנייה מקובל במקומות רבים.
 
לא יצא לי להיות בגלידריה שאפשר לטעום בה לבד

בגלידריות שאני מכירה, אין גישה לגלידות, ואם רוצים לטעום המוכר נותן ללקוח בכפית - זה שונה ממצב בו אנשים דוחפים ידיים לזיתים/פיצוחים, ואם תשאלי כל מנהל ברשת שיווק/במכולת, הם יגידו לך שלא לגיטימי לטעום (בלא מעט סופרים יש שלט שאוסר על כך, אבל אף אחד לא שם על זה). אגב - ברוב המקרים אנשים לא עושים את זה כדי להחליט אם לקנות או לא, אלא פשוט מנשנשים. בתקופה שעבדתי כדיילת קד"מ יצא לי להיחשף לתופעה הזאת במלוא כיעורה.

אמנם זה לא נושא הדיון, אבל חשתי בצורך להגיב. לגבי נושא הדיון - לי הפריע שאותה לקוחה התערבה ו"לחצה" שאני אטעם, כשאם תתעקשי, הסיבה ששאלתי מה התערובת המכילה היא כי אני מוגבלת קולינרית מטעמי בריאות, ואני לא יכולה לאכול כל דבר שמציעים לי רק בשביל לדעת איזה טעם יש לו (וכאמור היא כן לקחה ביד שלה ולא בכף).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תפרידי בין שני הנושאים שהתייחסתי אליהם

א. טעימות אינן גנבה ברגע שהן לגיטימיות וגם המוכר מוכן שהלקוחות יטעמו. מעולם לא ראיתי סופר שכתוב בו שאסור לטעום את הזיתים, להפך, ברובם יש פח אשפה קטן לחרצנים. כמו כן ברוב הדוכנים לפיצוחים ולפירות יבשים (גם אלה שבסופר, יש כאלה שיש בהם) בהחלט המוכרים מאפשרים לטעום לפני הקנייה (שאלתי לא פעם ואמרו לי פשוט "תטעמי").

ב. ודאי שאין סיבה לטעום עם הידיים בתוך האוכל, וגם אנשים שתלטנים שמתעלמים מבקשה מפורשת זה לא לעניין (אבל זה נראה לי מובן מאליו).
 

DDN

New member
מזכירה לי את הפרק של העבריין סופר ברמזור

 

DDN

New member
לא ראית?

איצקו הולך ו"טועם" בסופר, אבל ברמות מוגזמות, של לסיים ארוחה ב"טעימות".
 

DDN

New member
אז את לא רואה רמזור

אם היית רואה, היית יודעת מי זה איצקו.
למה ללכת סחור סחור?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן; פשוט לא הבנתי שאתה מדבר על סדרת טלוויזיה

 
תשאלי מנהל סופר אם מותר לטעום,

ותראי מה תהיה התשובה שלו.

רק אם הוא אומר כן, אז מותר.
אםפ שמו פח זה אולי בגלל שסוג הלקוחות שטועמים רק כי זה שם, גם נוהגים לזרוק לרצפה או חזרה לגיגית (כן כן), ולפחות רוצים למנוע את הרעה הזו.

ההבדל בין8 גזל לטעימה, היא בקשת רשות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תלוי מה, יש דברים שבהחלט מותר, אחרת לא תדע

למשל במקרה של זיתים שנמכרים בתפזורת, בכל פעם זה משהו שונה, ואין הצגה של הפח שממנו הם הגיעו, זה לא כמו קופסה סגורה של אותה חברה שאתה יודע מה אתה מקבל, ובלי לטעום לא ניתן לדעת מה הטעם. לפעמים זה חריף מדי, לפעמים לימוני מדי, לפעמים יש יותר מדי שום... בלי לטעום לא יודעים.
 
בגלידריה את מבקשת טעימה ונותנים לך,

לא מצפים שתכנסי מאחורי הויטרינה ותתחילי לטעום את כל הטעמים עם האצבע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נותנים גם בהרבה מקומות אחרים, לא פעם עצמאית

ולגבי הידיים, כבר הגבתי שזה לא לעניין, אז אין פה מחלוקת.
אבל בהחלט יש הרבה דוכני מזון (וגם פיצוחים ועוד) שבהם מקובל ולגיטימי לטעום (ולכן לא חייבים לבקש מראש, זו חלק מהנורמה המקובלת על כל הצדדים) וזו בפירוש לא גנבה.
 
אני שוב מציעה לך לשאול מנהל סופר

את כנראה תופתעי מהתשובה.

ואגב בדוכני הגבינה והנקניק (בסופר) בהחלט נותנים לטעום, אם מבקשים, אבל לא נותנים גישה חופשית.
 
למעלה