השפעת רכיבה באופני כביש על משקל הרוכב החובב - במילניום הזה .
הרוכבים החובבים התחילו לרכב בארץ בערך בתחילת שנת 2000 וזה עלה בהדרגה כל שנה הצטרפו עוד
קשה לי להצביע על שנת השיא אולי 2010 - 2013 .
הגורם להתחלת עידן החובבים זה כנראה לנס אמסטרונג מ 1999 עד 2005 ניצח את הטור דפרנס .
הערצה והאמפטיה לאמסטרונג הגיע לממדים מדהימים שהתגבר על מחלת הסרטן והפך לרוכב על
מאות אלפי רוכבים ענדו צמיד צהוב כסמל להזדהות עם המודעות למחלת הסרטון
סיפור סינדרלה נגמר בהרגשה ממש לא נעימה .
שהחשדות לשימוש בסמים ובממריצים הפכו לאשמות עד להודעה באשמה , והזכיות בטור בוטלו בדיעבד .
נושא משקל הרוכבים – מתחלק ל 3 קבוצות עיקריות .
הקבוצה הראשונה
רוכבים עם BMI טבעי שכמעט ולא משתנה הכוונה נשארו באותו משקל עם שינויים קלים עונתיים .
זה נובע ממבנה גוף בדרך כלל גבוהים לא מחייב , וחילוף חומרים תקין שמחזיק עם הגיל .
כולל שמירה על תזונה מתאימה לגוף ושגרת חיים ספורטיבית אימון קבוע ( גם למקצוענים יש שינוי קל לפי תקופות פגרה ותקופת עומס )
למנהל הפורום הקודם עופר היה BMI מושלם יחס גובה משקל גם בגיל 50 - זה מהזיכרון לפי מה שכתב בעבר .
דוגמה נוספת רוכב מוכר בתחום האופנים - אייבי גלית שגם בגיל 57 לא משתנה צעיר לנצח .
הקבוצה השנייה
רוכבים שהיו בבסיס רזים ועלו במשקל במשך השנים כל שנה בערך 1 ק"ג עליה טבעית וגם יותר ..
זה נובע מחילוף חומרים שנפגע עם השנים , אהבה לאוכל , חוסר הקפדה על תזונה נכונה ומתאימה לגוף
( אני שייך לקבוצה הזו ה 172 ס"מ ( ב 1990 שקלתי 62 ק"ג ב 2015 84 ק"ג )
הקבוצה השלישית
רוכבים שהיו בבסיס מלאים / עם משקל יתר עודף ובמשך השנים ירדו למשקל אופטימלי יחס משקל גובה .
זה נובע משמרה על תזונה מנמלית מתאימה לגוף ובעיקר דייטה קבועה מוקפדת לאורך שניים וכמובן אימון רציף ועקבי
כולל שמירה על שגרת חיים ספורטיבית לאורך השנים .
לפי האתר הפולני שבדק מדגמי בערכה בארצו את הרוכבים החובבים ...
קבוצה 1 = ל 20%
קבוצה 2 = ל 50%
קבוצה 3 = ל 30%
בארץ אני לא יודע אך התפלגות ה % בין 3 הקבוצות .
אם יש ידע בנושא השמח לקרוא .
אריה סדובניק
הרוכבים החובבים התחילו לרכב בארץ בערך בתחילת שנת 2000 וזה עלה בהדרגה כל שנה הצטרפו עוד
קשה לי להצביע על שנת השיא אולי 2010 - 2013 .
הגורם להתחלת עידן החובבים זה כנראה לנס אמסטרונג מ 1999 עד 2005 ניצח את הטור דפרנס .
הערצה והאמפטיה לאמסטרונג הגיע לממדים מדהימים שהתגבר על מחלת הסרטן והפך לרוכב על
מאות אלפי רוכבים ענדו צמיד צהוב כסמל להזדהות עם המודעות למחלת הסרטון
סיפור סינדרלה נגמר בהרגשה ממש לא נעימה .
שהחשדות לשימוש בסמים ובממריצים הפכו לאשמות עד להודעה באשמה , והזכיות בטור בוטלו בדיעבד .
נושא משקל הרוכבים – מתחלק ל 3 קבוצות עיקריות .
הקבוצה הראשונה
רוכבים עם BMI טבעי שכמעט ולא משתנה הכוונה נשארו באותו משקל עם שינויים קלים עונתיים .
זה נובע ממבנה גוף בדרך כלל גבוהים לא מחייב , וחילוף חומרים תקין שמחזיק עם הגיל .
כולל שמירה על תזונה מתאימה לגוף ושגרת חיים ספורטיבית אימון קבוע ( גם למקצוענים יש שינוי קל לפי תקופות פגרה ותקופת עומס )
למנהל הפורום הקודם עופר היה BMI מושלם יחס גובה משקל גם בגיל 50 - זה מהזיכרון לפי מה שכתב בעבר .
דוגמה נוספת רוכב מוכר בתחום האופנים - אייבי גלית שגם בגיל 57 לא משתנה צעיר לנצח .
הקבוצה השנייה
רוכבים שהיו בבסיס רזים ועלו במשקל במשך השנים כל שנה בערך 1 ק"ג עליה טבעית וגם יותר ..
זה נובע מחילוף חומרים שנפגע עם השנים , אהבה לאוכל , חוסר הקפדה על תזונה נכונה ומתאימה לגוף
( אני שייך לקבוצה הזו ה 172 ס"מ ( ב 1990 שקלתי 62 ק"ג ב 2015 84 ק"ג )
הקבוצה השלישית
רוכבים שהיו בבסיס מלאים / עם משקל יתר עודף ובמשך השנים ירדו למשקל אופטימלי יחס משקל גובה .
זה נובע משמרה על תזונה מנמלית מתאימה לגוף ובעיקר דייטה קבועה מוקפדת לאורך שניים וכמובן אימון רציף ועקבי
כולל שמירה על שגרת חיים ספורטיבית לאורך השנים .
לפי האתר הפולני שבדק מדגמי בערכה בארצו את הרוכבים החובבים ...
קבוצה 1 = ל 20%
קבוצה 2 = ל 50%
קבוצה 3 = ל 30%
בארץ אני לא יודע אך התפלגות ה % בין 3 הקבוצות .
אם יש ידע בנושא השמח לקרוא .
אריה סדובניק