השתתפות עצמית בפגיעת רכב
שלום חברים,
לפני כחודש פגעתי פגיעה קטנה עם הרכב שלי במונית. הסיפור לא כזה מורכב (מהתאונות שקורות מאות פעמים ביום...) ולפי דעתי האחריות מוטלת על הנהג השני אבל זה לא כ"כ משנה כי הפגיעות קלות יחסית ותודה לאל אין נפגעים בנפש.
שאלתי היא כזאת- כשמסרתי לחברת הביטוח שלי פרטים על התאונה הוסבר לי ומבמידה ונהג המונית יגיש תביעה לחברת הביטוח תהיה השתתפות עצמי של 400-500 שקל או 900 ש"ח. הנציגה של חברת הביטוח לא הסבירה לעומק את הפער שבין שני הסכומים אבל מכיוון שזה היה תיאורתי לגמרי ועוד לא קיבלנו פניה מחברת הביטוח של נהג המונית לא התייחסנו לזה.
שבוע שעבר, חודש אחרי התאונה, קיבלתי מחברת הביטוח שלי בקשה לתשלום דמי השתתפות עצמית בסך 900 ש"ח, לתיקון הרכב של הנהג מונית. שיערתי שבטח חברת הביטוח מבקשת 900 ש"ח מכיוון שהיא הסיקה שבנוסף לרכב המונית שאותו צריך לתקן, מן הסתם גם את הרכב שלי ארצה לתקן. התקשרתי לחברת ביטוח להסביר להם שאת הרכב שלי לא הכנסתי למוסך בגלל שהפגיעה בו היא פגיעת פח מאוד קטנה, אז הם אמרו לי שאם לא אשים את הרכב שלי לתיקון במוסך והם יתקנו רק את הרכב של הנהג מונית זה יעלה לי 900 ש"ח, ואם אכניס כם את הרכב שלי למוסך זה יעלה לי רק 400-500 ש"ח.
הם הוסיפו שאני צריך למלא טופס שמאי רכב ששמאי יבדוק את הרכב במוסך כשאביא אותו לתיקון, וסייגו את ה 400-500 ש"ח רק (שוב- רק) אם הנזק לרכב שלי הוא מעל 500 ש"ח.
שתי שאלות-
1. מה ההיגיון שלתיקון רכב אחד הם רוצים 900 שח, ולשני רכבים 500? אני שואל כי אני אדם תמים מאוד, ולא רוצה ליפול באיזשהו פח שהחברת ביטוח מנסה לשים לי... (אולי בקשר לתביעות עתידיות או משהו כזה. אין לי מושג...)
2. אני מעריך את הנזק לרכב שלי בבערך 400-550 ש"ח, אבל אין לי שום דרך לוודא את זה. בסך הכל יש שבר קטן של פח בפגוש הקדמי וקצת תיקוני צבע. האם שווה לי לתקן גם את הרכב שלי? ומה לגבי הסיכון שאולי עלות התיקון של הרכב שלי יותר נמוכה מ 500 ש"ח?
אני שואל כי אני לא מבין בזה בגרוש. אשכרה כלום...
תודה חברים וסליחה על האריכות.
שלום חברים,
לפני כחודש פגעתי פגיעה קטנה עם הרכב שלי במונית. הסיפור לא כזה מורכב (מהתאונות שקורות מאות פעמים ביום...) ולפי דעתי האחריות מוטלת על הנהג השני אבל זה לא כ"כ משנה כי הפגיעות קלות יחסית ותודה לאל אין נפגעים בנפש.
שאלתי היא כזאת- כשמסרתי לחברת הביטוח שלי פרטים על התאונה הוסבר לי ומבמידה ונהג המונית יגיש תביעה לחברת הביטוח תהיה השתתפות עצמי של 400-500 שקל או 900 ש"ח. הנציגה של חברת הביטוח לא הסבירה לעומק את הפער שבין שני הסכומים אבל מכיוון שזה היה תיאורתי לגמרי ועוד לא קיבלנו פניה מחברת הביטוח של נהג המונית לא התייחסנו לזה.
שבוע שעבר, חודש אחרי התאונה, קיבלתי מחברת הביטוח שלי בקשה לתשלום דמי השתתפות עצמית בסך 900 ש"ח, לתיקון הרכב של הנהג מונית. שיערתי שבטח חברת הביטוח מבקשת 900 ש"ח מכיוון שהיא הסיקה שבנוסף לרכב המונית שאותו צריך לתקן, מן הסתם גם את הרכב שלי ארצה לתקן. התקשרתי לחברת ביטוח להסביר להם שאת הרכב שלי לא הכנסתי למוסך בגלל שהפגיעה בו היא פגיעת פח מאוד קטנה, אז הם אמרו לי שאם לא אשים את הרכב שלי לתיקון במוסך והם יתקנו רק את הרכב של הנהג מונית זה יעלה לי 900 ש"ח, ואם אכניס כם את הרכב שלי למוסך זה יעלה לי רק 400-500 ש"ח.
הם הוסיפו שאני צריך למלא טופס שמאי רכב ששמאי יבדוק את הרכב במוסך כשאביא אותו לתיקון, וסייגו את ה 400-500 ש"ח רק (שוב- רק) אם הנזק לרכב שלי הוא מעל 500 ש"ח.
שתי שאלות-
1. מה ההיגיון שלתיקון רכב אחד הם רוצים 900 שח, ולשני רכבים 500? אני שואל כי אני אדם תמים מאוד, ולא רוצה ליפול באיזשהו פח שהחברת ביטוח מנסה לשים לי... (אולי בקשר לתביעות עתידיות או משהו כזה. אין לי מושג...)
2. אני מעריך את הנזק לרכב שלי בבערך 400-550 ש"ח, אבל אין לי שום דרך לוודא את זה. בסך הכל יש שבר קטן של פח בפגוש הקדמי וקצת תיקוני צבע. האם שווה לי לתקן גם את הרכב שלי? ומה לגבי הסיכון שאולי עלות התיקון של הרכב שלי יותר נמוכה מ 500 ש"ח?
אני שואל כי אני לא מבין בזה בגרוש. אשכרה כלום...
תודה חברים וסליחה על האריכות.