התארגנות רוקדים

momi3

New member
התארגנות רוקדים

מר מישר היקר שמי שלמה ואני רוקד כ3 שנים בבאר שבע משיחות רבות שהיו לי עם רוקדים ומרקידים עולות מספר שאלות ששוה לתת עלהם את הדעת ( גם מתוך הפתיח שלך) האם יש מבנה מסויים של חוג \ הרקדה - האם צריך לכלול בה את כל סוגי הריקודים , מי הגורם המסמיך את המרקיד ומה הוא מחוייב לתת בהרקדה ביצור נראה כי העסק הזה מנוהל ככל הבא ליד ישנם שירים שיש להם ריקודים שונים ישנם מרקידים המריקים ריקודים שלא היו השתלמויות אין סדר מי דואג לזכויות הרוקד יש משהו כזה האם ישנה אמנה של חובות וזכויות האם כל נושא ההרקדות ממוסד כי אם לא האם אני יכול מרקיד או לחילופין לפתוח הרקדה ללא הכשרה מסוימת אני יודע כי הפצצתי אותך בהרבה שאלות אך מטבעי אני יסודי וכשאני לומד ריקוד ואחר רואה שמה שלימדו אותי זה לא בדיוק מה שהיוצר בנה זה מפריע הגיע הזמן שבנושא הריקודים יהיה סדר ולא כל אחד יעשה מה שהוא רוצה מקווה שתענה לי . לידיעתך הפצתי בין רוקדים בשנימ חוגים שונים בבאר שבע משוב בו הועלו שאלות בנושא טכני ( המקום המשטח המיגוז שתיה ) במנה ההרקדה ( זוגות שורות וכו´) בנושא המרקיד ומה הייתי מצפה מחוג כזה , לתדהמתי היו תגובת יפות מצד הרוקדים דבר המראה כי ישנם דברים המפריעים להם . את המשוב הפצתי בשם גוף הנקרא התארגנות הרוקדים ואמרתי כי אני הוא השליח תתפלא איזה תגובות היו גם מצד המרקידים ,צריך לבחון הקמת אירגון כזה לדעתי זה מהווה אינטרס של אירגון המרקידים דיברתי רבות מקווה שפניה זו תפתח דרך לשפר את מעמד הרוקד והמרקיד ויעמיד את ריקודי העם במקום הראוי ולא רק במפגשי פופ גמר חתימה טובה
 

עממי

New member
לשלמה שלום

אהלן, אכן אתה צודק שמרקידים/יוצרים מלמדים את ריקודיהם החדשים לפני שעברו השתלמות, ישנן מספר סיבות לכך: 1- כל יוצר מעוניין לנסות את ריקודו לפני ההשתלמות בכדי שיוכל לשפר אותו אותו בהצגתו הרשמית (אם יש צורך) 2- יוצרים שחוזרים מחו"ל לאחר שלימדו במחנות מלמדים את ריקודיהם. 3- יוצרים שמחוברים למרקידים זוכים ללמד ריקודם מתוך פירגון הדדי בין המדריכים. בעניין הריקודים הכפולים ככל הידוע לי לא חוברו ריקודים כאלו ממתי שרישום הריקודים והנוהל נמצא בידיים של ארגון המדריכים, כשלוש שנים. אתה יכול לראות תגובות בעניין שכבר היו בפורום. לגבי הרפרטואר של המרקיד - זכותו של המרקיד להרקיד את שהוא חושב לנכון, אין אפשרות לכפות עליו מה להרקיד, בגלל ריבויי הריקודים לא יכולה להיות התאמה בין החוגים השונים. הם מאכילים אותנו, נרצה - נאכל, לא נרצה - לא נאכל, מקסימום עוברים להרקדה אחרת. אני משוכנע שמירי לוי וירון מישר יוכלו להוסיף תגובה משלהם, גמר חתימה טובה.
 
עממי - תשובתך למומי 3 נבונה

יה מומי , מתי תלמדו שהדרכת ריקודי עם והרקדות, אלו מיקצועות חופשיים. מדינה דימוקרטית ,בלי קולקטיביזם רעיוני. כל אחד פועל לפי כשרונו והבנתו. הוא מנסה לדלות מעצמו - את הטוב ביותר. מי שרוצה לרקוד במקום מסוים , ינהג לפי מנהגי המקום. ברומא תנהג כרומאי. אתה לא יכול לבוא להנות מהחוג וההרקדה , שהמרקיד בנה בעמל רב, לפעמים אחרי שנים של מאמץ, ולהכתיב לו את רצונך. טוב לך , אצל המדריך הזה, עם שיגעונותיו ודרכי עבודתו - איתפדאל . לא מוצא חן בעיניך : סיקטר - עוף משם וחפש מקום אחר. אתה לא יכול לשלוט על חוג ולקבוע למדריך , מה לעשות. על זה נאמר : הרצחת וגם ירשת ? אתה מתארח - ומתאזרח , ואחר כך מנסה לשלוט. אל תפריע למדריך שמצליח בעבודתו. אם הוא יכשל - לא צריך את הצעותיך ועזרתך. אני מבטא , באופן עקרוני , את דעתי על התערבות גורמים חיצוניים , במסגרות - שאין להם כל ידע והבנה , בתהליכים ובדינמיקה של הקבוצות הפועלות. ומנסים להבליט את עצמם על ידי עשיה פוליטית. הביקורת הטובה והיעילה נגד מדריך שלא מוצא חן בעיניך היא - אי הופעתך בחוגיו. קח את דברי ברוח טובה , ותבין , שכל אדם - כולל אתה בעיסוקך - לא אוהב שמתערבים לו בעבודה. הטבח לא יסכים שתרקח לו את התבלינים לפי טעמך, הצייר - לא יסכים שתצבע חלק מתמונתו , לפי השקפתך וכך גם המדריך לריקודי עם , לא מוכן , שאתה תגיד לו מה ואיך להרקיד. גמר חתימה טובה.
 

avigal23

New member
ריקודי עם מקצוע חופשי אך צריך

קודם ללכת לקורס להכשרת מדריכים או משהו כזה...
 

dolphin101

New member
המרקיד חייב להתחשב ברוקדים

אנחנו לא רובוטים. אני התחלתי לרקוד ריקודי עם בחו"ל ושם למרקידה היתה שיטה.היא היתה מניחה דף שבו הרוקדים היו רושמים את הריקודים שהם רוצים לרקוד. המרקידה נענתה ברוב המקרים לבקשות הרוקדים.כך צריך להיות.לפחות שליש מהריקודים שנרקדו היו לפי בקשת הרוקדים. כשחזרתי ארצה הייתי מופתע שלא נוהגים כך בארץ.במספר הפעמים הבודדות שביקשתי מהמרקיד לשים ריקוד מסויים הוא נפנף אותי כאילו הייתי יתוש. מאז אני לא מבקש משום מרקיד לשים איזשהו ריקוד.למדתי בדרך הקשה היכן אני נמצא.כאן כל ממזר מלך.כל מרקיד חושב את עצמו לשליח משמים. המרקיד צריך להתחשב ברוקדים הוא המשרת שלהם ולא להיפך.כאן בארץ האגו משחק תפקיד רציני.
 

avigal23

New member
לא ממליצה לך להכליל,אתה קצת טועה...

יש מקומות שלא שמים דף אלא לוח לרשימת ריקודים שאתה רוצה...זה תלוי לאן אתה הולך...
 
צודקת אביגל החביבה

גם אני הייתי בהרקדות בהם יש לוח לרישום בקשות לרקודים והיו גם מרקידים שחילקו דפים אחד למעגלים אחד לזוגות ואף השתדלו להענות לבקשות לפי הדפים. מעבר לזה באמת יש לתת למרקיד לנהוג בחוג שלו כרצונו אחרי הכל הוא ה"מורה" אף מורה לא היה רוצה שיבנו לו מערך שיעור וכפי שאמר חברשל... מי שלא אוהב הרקדה מסוימת או רפרטואר של מרקיד, יעבור לרקוד במקום אחר.
 

avigal23

New member
גם את צודקת שוגי!!!

אני אמנם לא שמעתי ולא הייתי בהרקדות שמחלקים דפים וכותבים,אבל בכל אופן,זה מאוד מתחשב מצד המרקיד בהחלט את צודקת שוגי,המרקיד הוא המורה ויש לו זכות ללמד ולהרקיד (במקרה שלנו) בצורה שהוא חושב שהכי נכונה,לנו כמו התלמידים יש אפשרות לומר למרקיד דעות או אם לא הבנו,ואם לדעתינו יש אפשרות לשפר,המרקיד יכול לעשות עם התגובות וההצעות מה שהוא רוצה...
 
מרקיד אינו מורה !

לשוגי - דעתי שונה מדעתך. מרקיד להבדיל ממורה הוא ראשית כל "נותן שרות". לכן בהרקדות רבות מונח "לוח בקשות" לשרות הרוקדים והמרקיד משתדל להענות לבקשת הקהל הרוקד. מרקיד שאינו נוהג כך, חוטא לתפקידו כמרקיד. שלא כמו בבית הספר שבו המורה מנחה את הכיתה בהתאם להוראות משרד החינוך ואין התלמיד יכול לבקש מהמורה בקשות שאינם בתוכנית הלימודים. שבת שלום. דבל´ה.
 
דעתי שונה ממכם. אם ארשום ריקוד

מסויים אז אולי רוב הרוקדים לא אוהבים אותו או לא יודעים לרקוד אותו.אז מה אני ועוד כמה נרקוד אותו והאחרים יחכו בצד ויפהקו.לדעתי הלוח מיותר וזה סתם רעיון שטותי שהמרקידים משתמשים בו.לדעתי המדריך צריך לתת רק את הריקודים שהוא לימד באותו חוג ולא יותר.כמובן שאני לא מקבל את מה שאמר דולפין על ההרקדות בחו"ל,למרות שבחול יש הרבה דברים מצויינים שבארץ לא מיישמים אותם כפי שכתב לנו ירון מישר מחו"ל.
 
עזרא, זה אינו רעיון שטותי.

אדרבא עזרא היקר ! הרעיון של לוח הבקשות אינו שטותי כלל ועיקר,ולדעתי אפילו רעיון גדול. עובדה בדוקה היא שההרקדות המוצלחות והגדולות ביותר כמו ברעננה ביום חמישי ובהדר יוסף ביום שני מבוססות על "לוח בקשות" הרוקדים. לעומת ההרקדות המשעממות והחד גוניות השייכות למרקידים החוזרים בכל חוג על ריקודיהם שלהם, או לאלו השייכים ל"קליקה" שלהם. כמובן שהמרקיד אינו חייב להשמיע את כל הבקשות הנרשמות, אך בודאי שאסור לו להתעלם מהם לחלוטין. וכדי שאתה עזרא לא תפהק בהרקדות בריקודים שאינך מכיר, כדאי שתנוח אחרי הצהרים. מירי.
 
למירי.את צודקת לגבי ההרקדות שציינת

אלה הן הרקדות גדולות והרוקדים הם ברמה בכידע רב של ריקודים רבים.לכן לא דייקתי בתשובתי.אבל בהרקדות קטנות או בהרקדות שהרוקדים לא ממש מיומנים ולא בעלי ידע רב בריקודי עם אסור לדעתי לשים לוח או לבקש מהמדריך רקוד מסויים,כי הידע של רוב הרוקדים מוגבל לריקודים שהמדריך לימד באותו חוג.
 

No name for now

New member
רק דברים שהמרקיד לימד?

למה? חבל אני לא חושבת שמרקיד צריך להשמיע שירים לריקודים שהוא לימד, בכך הוא מונע מרוקדים חדשים להצטרף באמצע חוג (במיוחד רוקדים מתקדמים), אני מכירה מרקיד שאם הוא שם ריקוד שהוא לא מכיר הוא אומר את זה מראש ולפעמים מכוון את הרוקדים להעתיק מאדם שמכיר, ולפעמים הוא מנסה ללמוד את הריקוד ככה. לדעתי מרקיד ששם ריקודים שהוא לימד בלבד, הוא מרקיד שחי בעולם קטן וגם מזלזל ברוקדים שלו, אף רוקד לא רקד כל חייו באותה הרקדה, אם אותם אנשים ואותו מרקיד.
 

avigal23

New member
אבל עזרא...

אתה כתבת:"לדעתי המדריך צריך לתת רק את הריקודים שהוא לימד באותו חוג ולא יותר..." אם אתה מתכוון שהמרקיד ישים ריקודים שהוא לימד בכל החוגים שלו...יש המון ובגלל זה נועד הלוח מבין כל אלה (ואחרים) לבחור את המועדפים על הרוקדים...יש מרקידים שלומדים מזה וככה גם בלי הלוח הם יכולים "לקלוע" לריקודים שהרוקדים מעדיפים...
 
מה קרה, כבר אי אפשר להעתיק?

הרי 99 אחוז מהריקודים אפשר ללמוד ע"י העתקה. זה אולי לוקח קצת זמן (ולפעמים זה קצת מביך) - אבל אפשרי. הבעיה היא שהיום רוב הרוקדים מפונקים, וצריך להאכיל אותם את הכל בכפית - ואז כשיש ריקוד שהם לא מכירים (בעיקר ישנים) הם פשוט יושבים בצד ומפהקים. ואם זה ככה - בעיה שלהם!!! נכון, שלא צריך לפוצץ את כל ההרקדה בריקודים כאלה, ונכון שהמרקיד צריך לרקוד באמצע (ואז פתאום הרוקדים תופסים אומץ), אבל בסך הכל מותר מדי פעם לגוון, ולחשוף את הרוקדים לריקודים אחרים (ואפילו רק בשביל המעט שלא מכירים ובכל זאת מנסים ללמוד). ומה נעשה בריקודי נוסטלגיה? - הרי שם כמעט לא מלמדים בכלל. מי שלא מכיר ריקודי נוסטלגיה צריך ללמוד את כולם מהעתקה - ועדיין, כל הזמן מצטרפים רוקדים להרקדות נוסטלגיה. זה הכל עניין של חינוך!!!
 
לחגית וניר שלום.אכן אתם צודקים.

בהרקדות נוסטלגית ובהרקדות גדולות של מאות רוקדים,לא דוקא של נוסטלגיה אפילו חובה לשים לוח.כי ריקודי הנוסטלגיה הם ברובם קלים,קצרים ונקלטים בקלות.ובחוגים הגדולים רוב הרוקדים מיומנים ובעלי ידע רב בריקודים ולכן חובה לשים לוח.תשובתי הראשונה לא הייתה מדוייקת ואולי אני טועה גם בנוגע להרקדות קטנות שהרוקדים בהם לא ממש רוקדים מי יודע מה. גמר חתימה טובה לכם ולבני ביתכם.
 
לוח ריקודים

שבוע טוב וגמר חתימה טובה. זה נכון ששמים לוח לרישום בקשות הרוקדים , אך לצערי, לפחות במקום אחד, ולא אנקוב בשם, המרקיד לא מתחשב במה שכתוב בלוח, שהוא שם בעצמו.
 
דולפין - גם המדריך לא רובוט

מדריך - אחרי שעבר אולפן למדריכים, מקבל כלים להדרכה נכונה. לא לשכוח שהוא בן אדם. לכל אדם תכונות אופי אישיות. יש מנהיג סמכותי ויש מנהיג ליברלי. לא תמיד אפשר לשנות את האופי. מדריך עקשן , אשר לא מתחשב בציבור הרוקדים ולא מסספק את דרישותיהם - נכשל בסופו של דבר. החוכמה במנהיגות לבצע את מה שנדרש, מבחינה מיקצועית במקסימום הבנה והסכמה של הכלל. מי שיש לו כריזמה - לא זקוק לשום אביזר חיצוני. לא אוכל , לא חנופה , לא נשיקות לבנות, הוא יכול בחיוך קל ובמבט חכם וחם להשיג שיתוף פעולה עם הציבור. מנהיג - בזכות המקצוע והאישיות שלו. אני התרעמתי על החכם מוילנה, שהציע להקים ארגון להגנה על הרוקדים, בהבנתו המהוללת רצה לדאוג לתנאי עבודתם של המרקידים. הוא לא יודע , שיש כבר שנים - ארגון מדריכים. הוא מנסה להגן על הרוקדים המסכנים , שסובלים כל כך תחת עולם של המדריכים. לפי הצעתו - למשל , אם המדריך טועה בהדרכה , או, שמלמד ריקוד כפול. וכן אם, המיזוג באולם , לא פועל כראוי, חסר מים, תפוחי עץ , זחוג , פיתות , חומוס וכד´ לפי התקנון של האגודה להגנה על הרוקדים אפשר לתבוע את המדריך לדין, ולבקש פיצויים. זה אבסורד. המדריכים לא אויבים - הם מעונינים להנעים לרוקדים , את זמנם. יש לעודד אותם - שיפיקו מקסימום מיכולתם, ולא להציק להם בהצעות מוזרות.
 
למעלה