התהגות בנסיעה בכיכר

מלכי א

New member
התהגות בנסיעה בכיכר

רוצה לדעת מהם כללי הנהיגה בכיכר בנושא האיתות. בכניסה וביציאה
 
התנהגות בכיכר/מעגל תנועה

נתחיל בזה שבמדינת ישראל ע"פ הגדרת החוק קיימת רק כיכר אחת והיא כיכר המדינה. כל השאר הם מעגלי תנועה(כיכר בשפת העם). וזה הגיע מההגדרה שהמרחק בין הכבישים הנכנסים לכיכר יהיה מעל 80 מטר. כללי ההתנהגות הם :1. יש לתת זכות קדימה לרכב הנמצא בכיכר. 2.האיתות ע"פ החוק הוא רק שיוצאים מהכיכר כלומר בכיכר/מעגל תנועה מאותתים ימינה בלבד לפני היציאה הרצויה.
 

מלכי א

New member
מעגל תנועה

ראשית תודה עבור המידע אם תוכל להגיד לי על מה ביססת אותו? שכן יש לי חילוקי דעות עם המורה לנהיגה של הבת שלי. הוא טוען כי ככר היא צומת לכל דבר ויש להתנהג בה כמו בצומת כלומר לאותת ימינה אם פונים ימינה,שמאלה אם פונים שמאלה או לא לאותת בכלל אם ממשיכים ישר.
 

be_roo

New member
מעגל תנועה וצומת אינן הגדרות סותרות

צומת הוא מפגש של שניים או יותר כבישים, העובדה שהחליטו להציב מעגל תנועה במפגש אינה משנה את העובדה הזו. כל זה אינו ממש רלוונטי לעניין האיתות, שכן החוק קובע מתי יש לאותת, בין היתר בעת סטיה מנתיב הנסיעה ופניה. מעבר לזה החוק לא מתעסק ספציפית עם מעגל התנועה ולכן נהגים רבים תוהים בעניין. אני החלטתי לפעול לפי ההגיון. איתות אמור לספק מידע לנהגים סביבך על כוונותיך וזה מה שמנחה אותי ולכן זה משתנה בהתאם למצב. במעגל תנועה שקוטרו קטן מאוד וכל הנהגים מהכיוונים השונים מבחינים זה בזה עוד בטרם נכנסו אליו, אני אאותת מראש כמו בצומת מכיוון שממילא המרחק בין היציאות קטן ואיש לא יספיק לראות את האיתות בזמן לפני היציאה, לעומת זאת כולם יראו מראש אם אאותת שמאלה עוד בטרם נכנסתי למעגל. אך במעגל גדול יותר שבו הנהגים לא רואים זה את זה, אין טעם לאותת מראש שמאלה, כי נהג מכיוון אחר לא ידע מהו "שמאלה" בשבילי כי אל הבחין מאיזו כניסה הגעתי. לכן במקרה כזה אאותת ימינה לפני היציאה הדרושה. במקרים מסויימים אפשר לשלב בין שתי האפשרויות. שהבת שלך תנהג כרגע לפי הוראות מורה הנהיגה.
 

isra533

New member
אין איתות שמאלה במעגל תנועה

רק כיוצאים מאותתים ימינה כדברי אנדריוס, וחבל להטעות. אם המעגל קטן, מה שקורה לא פעם, ויש כוונה לצאת ביציאה הראשונה אפשר לאותת ימינה לפני הכניסה למעגל, אבל לאיתות שמאלה אין שום משמעות במעגל תנועה. חבל שאותו מורה מדריך בצורה שגויה מישהו בתחילת דרכו, הרגלים לא נכונים קשה מאד להוציא אחרי שמתרגלים אליהם.
 

be_roo

New member
עובדה שיש כי זה מה שאני עושה

בשום מקום בהודעתי לא כתבתי שזהו החוק. כאמור החוק אינו מתייחס ספציפית למעגל תנועה. כאשר יש מעגל תנועה בקוטר של 3 מטרים זה אוילי וחסר תועלת לאותת ימינה לפני היציאה שכן בין היציאות מפרידים מטרים ספורים. לעומת זאת, אם בכוונתי להקיף 3/4 מעגל איתות מראש שמאלה יהיה ברור לכל הנהגים בסביבה וכולם ידעו על כוונתי. אתה מוזמן להמשיך להצמד להוראה אחרת (שעד כמה שידוע לי אינה קיימת, אבל ניחא), אני אמשיך לנהוג בצורה שלדעתי היא הנכונה והברורה ביותר גם אם החוק לא טרח לפתור את הבעיה.
 
תיאור מצב

בתמונה שכאן שמתארת את המצב שמדברים עליו, קורה הדבר הבא. הרכב השחור יצא מ X שחור ונמצא כעת בתוך מעגל התנועה כשבכוונתו לפנות שמאלה לרחוב הסמוך למעגל משמאל. הרכב השחור מאותת בוינקר הכתום השמאלי וה X הכתום הוא נקודת היעד שלו. אני לא יודע אם ע"פ החוק חובה על הרכב השחור לאותת - אני רק יודע שהוא נוקט בכך זהירות ותבונה בכך שהוא מתריע על כוונתו להמשיך במסלול הנסיעה במעגל התנועה שמאלה ולא ישר ליציאה ממנו. בכך הוא מתריע לרכב האדום על כך שיש לו סיבה טובה לתת לו זכות קדימה והאדום לא צריך "לנחש" אם השחור ימשיך ישר ליציאה מהמעגל או יפנה שמאלה לכיוונו. אני נוהג לפי הרכב השחור - זה נראה לי הכי חכם וע"פ חוק.
 
תיאור מצב!

בתמונה שכאן שמתארת את המצב שמדברים עליו, קורה הדבר הבא. הרכב השחור יצא מ X שחור ונמצא כעת בתוך מעגל התנועה כשבכוונתו לפנות שמאלה לרחוב הסמוך למעגל משמאל. הרכב השחור מאותת בוינקר הכתום השמאלי וה X הכתום הוא נקודת היעד שלו. אני לא יודע אם ע"פ החוק חובה על הרכב השחור לאותת - אני רק יודע שהוא נוקט בכך זהירות ותבונה בכך שהוא מתריע על כוונתו להמשיך במסלול הנסיעה במעגל התנועה שמאלה ולא ישר ליציאה ממנו. בכך הוא מתריע לרכב האדום על כך שיש לו סיבה טובה לתת לו זכות קדימה והאדום לא צריך "לנחש" אם השחור ימשיך ישר ליציאה מהמעגל או יפנה שמאלה לכיוונו. אני נוהג לפי הרכב השחור - זה נראה לי הכי חכם וע"פ חוק.
 

ddhhkkhh77

New member
איתות מתבצע רק,

עלפי תקנות התעבורה עליך לאותת רק כשאתה משנה נתיב, במעגל תנועה אינך משנה את כיון הנסיעה הנתיב מתעקל, כשאתה יוצא ממעגל תנועה אתה משנה נתיב ועל כן עליך לאותת, נסה לחפש אוגדן תקנות תעבורה, אם לא עצור ליד שוטר תנועה הסבר לו את הבעיה וחפשו יחד בחנ"ה = עלפיו אנחנו מקבלים את הדוחות.... בהצלחה.
 

8-AN

New member
הכוונה היא כשיש נתיב אחד לכל כיוון.

וה"צד" במקרה הזה אם לא הייתי ברור הוא יותר קרוב ל"עצירה סמוך למדרכה"
 

be_roo

New member
סטיה מנתיב לא חייבת להיות מעבר

מנתיב אחד לשני. אתה מתכנן לעצור ומתקרב לשפת הכביש, סטית מנתיב נסיעתך ולכן יש לאותת ימינה. וגם אם החוק לא מחייב הרי שהאיתות הנ"ל מוסיף מידע לנהגים שמאחוריך.
 

8-AN

New member
זו בדיוק הטענה שלי...

יש כאלו גם שנשארים בדיוק באותו קו נסיעה ועוצרים כדי לקנות סיגריות במכולת עם או בלי איתות.
 

be_roo

New member
עקורינת על עצירה "מאותתים" עם אורות

הל=בלם הפועלים אוטומטית. אבל בגלל שעצירה בצד הדרך והפסקת הנסיעה אינה כמו ככל האטה או עצירה לשם המשך נסיעה מיידי, הוספת איתות ימינה מוסיפה מידע ומבהירה לנהגים במה מדובר.
 

מלכי א

New member
מצאתי

מצאתי מאמר באתרtopspeed.co.il שם יש ניתוח של כללי ההתנהגות במעגל תנועה המאמר קובע כי אכן צריך לאותת בכניסה שמאלה אם הכוונה לפנות בסופו של דבר שמאלה. מאמר זה מקורו באוסטרליה ולכן אנני בטוח כי הוא רלוונטי
 

be_roo

New member
גם בטופספיד מצויין כי המאמר אוסטרלי

ואין להקיש ממנו לגבי החוק בארץ, במיוחד לגבי נתיבי הנסיעה בכיכר ולא רק האיתות, שכן ממילא רוב הנהגים לא יפעלו לפיו וזה מתכון לבעיות. והנה המאמר: http://www.topspeed.co.il/Articles/index.asp?articleID=7
 

ddhhkkhh77

New member
מכאן מקור הצרות

לא יתכן שכל אחד מפרש את החוק לפי דרכו,מאחר והוא אינו ברור דיו. בקשר למאמר האוסטרלי אז בבקשה לא לשכוח ששם נוהגים הפוך כמו באנגליה... הכי הגיוני זה לאותת בכניסה וביציאה כי אז אנחנו מעבירים הכי הרבה מידע לנהגים בכביש. התופעה של הפסקת האיתות החלה לאחר התוכנית של מר הכט - איך אני נוהג ומי ישרוד את הדרך עד אילת, שם היתה שאלה כזו ומאז הפסיקו לאותת בכניסה אלא רק ביציאה, חבל, מאחר והנהיגה במעגלי תנועה ובצמתים היה המסוכנת ביותר ולכן עדיף להעביר את מירב המידע לנהגים האחרים. החוק היה צריך להיות מאוד חד וברור וללא אפשרויות בחירה.
 

be_roo

New member
מה הקשר לצד הנהיגה באוסטרליה

העקרונות לנהיגה זהים והמאמר תורגם ועבר "גיור" לנהיגה בצד ימין.
 

isra533

New member
שאלה בקשר לאיתות שמאלה

לפי דעתך צריך לאותת שמאלה כאשר מגיעים למעגל תנועה, כאשר הכוונה לפנות ליציאה השמאלית של מעגל התנועה. שאלתי היא, כאשר אתה נמצא כבר בתוך מעגל התנועה, אתה ממשיך עם האיתות שמאלה? מה אתה עושה כאשר אתה מגיעה ליציאה אליה התכוונת, אתה ממשיך לאותת שמאלה או משנה את האיתות לימין?
 
למעלה