התהגות בנסיעה בכיכר

פרטנר

New member
החוק קובע מפורשות:

יש לאותת כשמתכוונים לנוע,לפנות, לסטות מהנתיב ,לעצור. לגבי ככרות ,דומני שדבריה של BE-ROO הגיוניים וסבירים וגם אני נוהג (ומלמד ) כך.
 
לגביי היגיון וחוק

לא תמיד יש חפיפה ביניהם. במעגל תנוה קטן נניח קוטר של 5 מטר במפגש שני כבישים זה נראה יותר הגיוני לאותת שמאלה אם מתכוונים לפנות שמאלה. אבל החוק דורש איתות רק שיוצאים ממעגל התנועה כלומר ימינה בלבד. זה נעשה כדי שנהג שיגיע למעגל תנועה לא יצטרך להחליט זה מעגל קטן נאותת שמאלה וזה גדול אני יאותת רק ימינה. לגביי זה שצומת ומעגל תנועה הם אותו דבר זה לא נכון. נכון ששניהם מפגש של שני כבישים או יותר במפלס אחד. אבל בצומת כידוע זכות הקדימה היא על פי תמרורים או מתן זכות קימה לרכב הבא מימין ולרכב הנוסע ישר ממול אם בכוונתך לפנות שמאלה. במעגל תנועה זכות הקדימה היא לנמצאים בכיכר. לגביי המאמר האוסטרלי הוא רק תורגם לעיברית ולא בטוח שהוא "גוייר" בנוסף לטעויות שיש בתרגומים בעיקר בנושאים מקצועיים.
 

be_roo

New member
קרא שוב את הודעתי

איתות שמאלה לפני הכניסה רלוונטי ומבוצע רק במקרים בהם הוא נראה לנהגים אחרים, כלומר מדובר על מעגל תנועה קטן בלי יצירת אומנות ענקית במרכזו שמסתירה את הנהגים זה מעיניו של זה. גם כאשר המעגל יותר גדול עדיין אפשר לאותת מראש שמאלה עבור חלק מהנהגים שכן רואים אותך בכניסה (אלו שמאחוריך ואלו שבכניסות הסמוכות). ובכל מקרה, לפני היציאה הופכים איתות לצד ימין ויוצאים. העניין הוא שבמעגל תנועה קטן מאוד לאיתות ימינה אין כמעט חשיבות. איתות במקרה זה הוא כדי "לצאת ידי חובה" אבל מבחינת מידע לנהגים אחרים זה לא תורם הרבה שכן אם היציאות כל כך צפופות (נתקלתי במעגלי תנועה שמרכזם בקוטר של שני מטרים בקושי) שאף אחד לא יבין האם אתה מתכנן לצאת ביציאה הזו או הבאה.
 
אתם כולכם צודקים

יש הגיון במעגלי תנועה קטנים לאותת שמאלה בכניסה למעגל על מנת להבהיר לנוהג אחריך שאתה לא ממשיך בנסיעה ישר , וישנו גם הגיון להפוך את האיתות לצד ימין ביציאה ממנו על מנת להבהיר לרכב שמתקרב ולרכב שאחריך שאתה יוצא ביציאה הזאת. ויש בהחלט מצבים שבהם מחליפים נתיבים בכיכר כמו כיכר המדינה כיכר המשטרה בחדרה וכיכר הדמעות בחולון . ושם כמובן שדרוש איתות שמאלה במעבר לשמאל וימינה במעבר לימין וביציאה מהכיכר . ועוד דבר אחד החוק במפורש מחייב איתות כאשר עוצרים בצד הדרך ... הנוהג מאחוריך לא אמור לנחש שנגמרה לך חבילת הסיגריות ואתה מתכוון לעצור בקיוסק הקרוב תוך התעלמות מוחלטת מכל חוקי התנועה הקימים בדבר מקומות בהם מותר לעצור ומקומות בהם אסור . לפחות תהיה בן אדם תאותת ובמידת הצורך בעת עזיבת הרכב תפעיל וינקר כפול על מנת שרכב שמתקרב ידע שאתה עצרת רק לרגע למרות שאתה חוסם את נתיב נסיעתו והסיגריות שלך הרבה יותר חשובות מההפרעה לתנועה שאתה גורם או מהאוטובוס שצריך להכנס לתחנה ולא יכול לעשות את זה בגלל שהרכב שלך מצוי שם רק לרגע ......
 

be_roo

New member
ניתנה לך תשובה לגבי מה אומר החוק

הוא מתיחס באופן כללי לחובת איתות בעת סטיה או פניה, הוא לא מדבר באופן ספציפי על מעגל תנועה, ולכן עד שיגיע לבית המשפט מקרה של נהג שהואדם באיתות "לא נכון" במעגל תנועה והשופט יתן את פרשנותו לחוק, תצטרך לתת לו את הפרשנות שלך ולעפול לפי שיקול דעת לכאן או לכאן.
 

wil

New member
../images/Emo10.gifאוי ואבוי למי שעובר נתיבים בכיכר

הדמעות בחולון. לא עוברים נתיבים בתוך כיכר. בכניסה נכנסים לנתיב המתאים (ימני=חיצוני לפניה ימינה, שמאלי=פנימי ביותר לפניה שמאלה או סיבוב שלם, וכל נתיב שהוא לנסיעה ישר - או אם יש חיצים על הכביש אז רק לפי החיצים) ביציאה מאותתים ימינה ויוצאים לנתיב המתאים. לא מחליפים נתיבים באמצע. בכיכר הדמעות ספציפית, יש בכל כניסה 3 נתיבים, בתוך הכיכר 3, ובכל יציאה 2. לנסיעה ימינה (איפה שאין "אוזן" נפרדת) נכנסים מהימני, נוסעים בכיכר בימני, ויוצאים בימני. לנסיעה ישר, נכנסים בימני או באמצעי, נוסעים בכיכר באותו נתיב בו נכנסנו (חיצוני או אמצעי) ויוצאים בימני או שמאלי (בהתאמה!) לפניה שמאלה, נכנסים באמצעי או שמאלי, נוסעים באותו נתיב בו נכנסנו (אמצעי או פנימי) ויוצאים בימני או שמאלי (בהתאמה!) סיבוב שלם נעשה בנתיב שמאלי בלבד כל הדרך.
 
למעלה