התזמורת האנדלוסית והסימפונית בשני פסטיבלים..

  • פותח הנושא ac19
  • פורסם בתאריך

cut2

New member
אני ממש לא בטוח שרינגו ידע לתוות תפקידי תופים

ושג'ון ידע לשיר סולפג' ממש טוב. פול וגורג' מרטין היו עם קצת יותר רקע בתחום. זה לא משנה את האיכות של ג'ון, רינגו או האריסון כמוזיקאים. סולפג' הוא דבר חשוב לזמר, אך בוודאי ובוודאי לא מה שיגדיר את איכותו המקצועית. האיכות הקולית היא הדבר הראשון והמרכזי שצריך לבוא לנגד עיניך כשאתה שופט זמרים. גם אני לא חולה על הקול של שרית, אבל היא עושה את העבודה, וכפי שפירטו למעלה, יש בה כמה וכמה אכויות כאלה ואחרות. אז מה אם לא הייתי לוקח אותה לשיר מוצרט. גם את טורי איימוס או ביורק או קרול קינג לא הייתי לוקח, וזה לא מוריד מאיכותן כזמרות בעיני.
 

L m a o

New member
הם כן

היה לי שיעור על הביטלס, הם היו ברמה קלאסית. אני לא אומר שהיא לא שרה טוב, אני לא אומר שהיא לא יודעת לעבוד. אני יכול לאהוב את השירים שלה(נגיד ואהבתי), אבל אני לא אעריך אותה בתור מוסיקאית, אלא בתור זמרת שאני אוהב להאזין לה.
 

cut2

New member
זה קצת מגוחך

מה שקובע אם תאהב את שרית חדד או כל זמרת אחרת לצורך העניין, זו העובדה "האם היא קוראת סולפג' ועברה הכשרה קלאסית", או, כמוני, אם מדובר באמן, יצור חושב ומגיב, מישהו שיש לו ביטוי עצמי אישי, משהו לתת לעולם הזה? השירים של הביטלס מדהימים לא בגלל שבמקרה הם ידעו קצת תווים והיה את ג'ורג' מרטין שידחוף עיבודים תזמורתיים פה ושם, וגם לא בזכות ההרמוניות הכביכול-קלאסיות של מקארטני מדי פעם. השירים שלהם מדהימים כי הם ידעו לכתוב שירים, ואת זה לא לומדים בשום אקדמיה. ועל הכתיבת שירים המדהימה הזו - על זה הם מוזיקאים מעולים בעיני. ומבחינתי, אתה יכול לומר את אותו הדבר גם על רדיוהד, או הביץ' בויז, או הזומביז, או ג'ף באקלי, או מוזיקאים ישראלים כמו גרוניך ורכטר (לפרקים). אגב, אני לא אוהב את שרית חדד
.
 

L m a o

New member
לא בדיוק

זה לא יקבע אם אני אוהב- זה יקבע אם אני אעריך אותה. אני שומע גם מוסיקה של זמרים ולהקות שלא יודעים מה זה ספטאקורד, אבל אני לא מעריך אותם כמו שאני מעריך מוסיקאים.. ולגבי הביטלס- אתה מתכוון למילים? מילים זה כבר משהו אחר, אני מדבר על המנגינה.. אין ספק שאתה צודק.
 

cut2

New member
טוב,

הוויכוח הזה די עקר ועבר לתחום הסמנטיקה וההגדרה. אני יכול לומר לך שאני יותר מעריך את הזומביז (The Zombies) שאולי לא ידעו מה זה ספטאקורד (ואולי כן) מאשר להקת יס (YES), שידעה גם ידעה מה זה ספטאקורד. יותר מעריך בתור מוסיקאים. כי הזומביז יותר - מוסיקליים - מיס. לדעתי. לגבי הביטלס - כתיבת שירים, משמעה כלל הכתיבה - טקסט ומוזיקה. מוזיקה זה יותר ממנגינה - זה קונספט כולל של "מה יש בשיר הזה, או באלבום הזה". ובשיריהם ובאלבומיהם של הביטלס, יש הרבה מאוד. תקשיב לשיר כמו For the Benefit of Mr. Kite, או In My Life, או The Fool on the Hill, או Think for Yourself. תקשיב למבנה שלהם, לטבעיות הזו שיש בהם (שמאוד אפיינית לרוח התקופה), לחכמה המלודית (כפי שציינת; היא באמת מתפרצת לכל עבר), הגיבוש ההרמוני - זו חלק מגדולתה של כתיבת השירים של הביטלס.
 

L m a o

New member
נכון

לכן אני מעריך את הביטלס. הם לא כתבו 5 אקורדים וקראו לזה שיר, הם בנו הרמוניה על המלודיות. הם לא ניגנו פה מז'ור וסיימו עם סי בימול, הם סיימו עם קדנציה. אני מסכים עם מה שאתה אומר.
 

Petrus

New member
אפשר להיות מוזיקאי גם בלי לעשות קדנצה

הכל תלוי באיזה סגנון אתה פועל. לא רצוי לשפוט סגנונות לפי סטנדרטים של סגנון אחר.
 
אין ספק שזמר צריך לדעת לקרוא תווים

זו גם דעתי האישית בתור זמרת וסטודנטית לזימרה וגם כאחת שבעבר למדה וניגנה פסנתר משך כמה שנים. במוזיקה הקלה,ברוק,בג'אז,בפופ וכן הלאה בשאר הז'אנרים צריך ראש פתוח,יכולת אילתור גבוהה על סך תווים או לא על סמך תווים. כשתבקש לקלאסיקן לשיר צליל מסוים או סולם-הוא יעשה זאת אחד לאחד אבל כשתבקש זאת מג'אזיסט הוא "ירוץ" לך על הסולם ויאלתר לך במהירות כזו...דרוש לזה תכונות מוזיקליות ושכליות שדרושות גם למלחין. אני לא מכירה את שרית חדד אישית,אבל סביר להניח שאלו שכותבים לה את השירים,כותבים זאת בתווים על פיהם היא מאלתרת שירה וקישוטים. לכן היא צריכה שמיעה מוזיקלית מצוינת(ויש לה),יכולת אילתור,ידע כלשהו במוזיקה(אפילו המינימלי ביותר)ושליטה קולית,כלומר אינסטרומנט שדרכו ובו היא עובדת ופועלת שזה כמובן הקול שלה. זה מזכיר לי את ריטה,שיש לה קול טוב ולפי טעמי...אני די סולדת מהשירים שלה מלאי האפוס והדרמה שלדעתי היא פשוט מוגזמת מדי אבל אין ספק שמדובר בזמרת מוכשרת שנותנת הופעה מלאה לקהל הצופים שלה(אגב,זה פחות ידוע אבל היא שרה קלאסי אבל בתור גימיק ולא כרפרטואר מושר,לכן היא חייבת לדעת לקרוא תווים). בעבר,בזמנים הקדומים,מוזיקאי היה מבצע(עוד לפני המצאת התווים,הדפוס,ההוצאות לאור והפצתם)לפי אילתור ולא לפי כתב וקריאה,זו הייתה הדרישה ממנו. כך או כך,מה זה משנה...העיקר הבריאות!
 

dombi7

New member
השאלה היא מה אתה מחפש במוזיקה

האם אתה מחפש דיוק של אינטונציה? האם אתה מחפש מבצע שיודע את כל תולדות המוזיקה על בוריין? בעל ידע עצום באקורדים ויכול לזהות לך מינור קטן בטרצ קוורט? או שאתה מחפש מבצע, שיכול להשפיע עליך, שיכול להכניס אותך למצב רוח המתאים של היצירה? אני חושב שמוזיקליות זה משהו של אופי, וזה לא קיים אצל הרבה אנשים. לרוב או שיש לך את זה או שאין לך. אבל כשיש לך את זה, אתה מצליח בעזרת המוזיקה, ממש לדבר. ולהגיד מה שאתה רוצה, ותתפלא אבל מנסיון אישי כשאתה יודע מה אתה רוצה להעביר, אתה מצליח. ולדעתי זה מוזיקאי. מוזיקה תמיד היה תחום אפור מאוד, כמו שאמרו פה נגני כלי הנשיפה בתקופה העתיקה לא ידעו מה זה תווים, הם בקושי ידעו לקרוא. אז הם אלתרו כל הזמן. אבל גם לנגן לא מספיק כדי שלדעתי מישהו יזכה בתואר "מוזיקאי", הוא צריך גם להוכיח שיש לו את זה בפנים. גם אם זמרת תשיר בצורה הכי אופראית ומקצועית, כל עוד זה משעמם אתה שואל את עצמך "מה היא אדישה או משהו? אין לה משהו על הלב?". מוזיקה זה אך ורק (וזה לא מעט) עניין של לרגש/לדכא/להצחיק את הקהל שלך.
 
למעלה