התחלתי לעבוד על משחק חדש, ואני תוהה לגבי נושא

De-Panther

New member
התחלתי לעבוד על משחק חדש, ואני תוהה לגבי נושא

המוניטיזציה במשחק.

מדובר במשחק קארטינג למובייל.
אני נוטה יותר לכיוון של תשלום בתוך האפליקציה, כך שיורידו את המשחק בחינם, אבל על פיצ'רים מסוימים יהיו צריכים לשלם.

ההתלבטויות שלי:
1. תשלום על תוספים חיצוניים בלבד.
זה אומר דמויות שונות, רכבים שונים, אולי עריכת דמות אישית או אפשרויות נוספות לעריכת הלבוש והמראה של הדמות, עריכת צבעים של המכונית או צבעים נוספים לצביעת המכונית, וכמובן עוד מסלולים.
זה לא אומר שאי אפשר יהיה להשיג אותם תוך כדי התקדמות במשחק, אבל אפשר יהיה להשיג אותם גם תמורת תשלום.
מבחינה טכנית, זה יחסית פשוט.

2. תשלום על בונוסים בתוך המשחק עצמו.
אני מתכנן שיהיו בונוסים רנדומליים שאפשר יהיה לאסוף לאורך המסלול.
חשבתי אולי למכור בונוסים ספציפיים תמורת כסף וירטואלי.
נניח, לאורך המסלול יפוזרו קופסאות עם בונוס לא ידוע, ואחד הבונוסים יהיו פח שמן שאתה יכול בעזרתו לגרום לאויבים להחליק.
אבל אם תקנה לפני תחילת המשחק פח שמן, הוא יהיה לך כבר בתחילת המרוץ.
מבחינה טכנית, זה מסבך דברים.
אנ אהיה חייב להוסיף כסף וירטואלי, כדי שגם אנשים שלא שילמו יוכלו לקנות בונוסים.
אני אהיה צריך אפשרות במשחק שתתן לך כסף וירטואלי(לחלק כסף לפי המקום במרוץ? לפזר כסף לאורך המסלול?) ואני אהיה צריך איזשהו מעקב אחרי זה.

אני גם לא בטוח כמה זה ישתלם מבחינה כספית.
האם אנשים יעדיפו לשלם יותר על בונוסים מתכלים, או על תוספות שנשארות?
ומה יכניס יותר כסף?

אז... בעיה.
מה דעתכם?
 

someboddy

New member
אני לא חושב שאנשים ישלמו בשביל להפוך את המשחק

ליותר קל. אנשים ישלמו בשביל להפוך את המשחק ליותר מעניין - כלומר עוד תוכן. זה אומר כמובן עוד מסלולים, אבל אתה יכול גם למכור עוד בונוסים - לא בתור בונוס חד פעמי, אלא לפתוח עוד בונוסים שיופיעו רנדומלית כמו הבונוסים האחרים(וזה אומר שגם המכוניות של הAI יוכלו להשתמש בהם). זה יהפוך את המשחק ליותר מעניין.

לגבי קוסמטיקה - זה בד"כ הולך חזק בMMOים - אנשים מוכנים לשלם בשביל להפוך את הדמות שלהם ליותר בולטת. במשחקים רגילים, קוסמטיקה זה סוג של Achievement - אנשים מתלהבים מזה שיש שהם השיגו סקין כזה בגלל שניצחו 20 פעם ברצף וסקין אחר בגלל שהשלימו שלב תוך פחות מדקה. אף אחד לא הולך להתגאות שהוא השיג סקין בזכות זה שהוא שילם עוד כסף...
 

De-Panther

New member
הרעיון שלי לגבי הבונוסים\פאווראפים הוא בתחילת

משחק לאפשר לשחקנים לקנות פאווראפים שאיתם הם יתחילו את המסלול.
במשך המסלול יהיו בונוסים נוספים.
אני כרגע בהתלבטות האם לתת להם מחסנית של פאווראפים(כך שהם יכולים לצבור עוד במשך המסלול), או להציג להם רק את הפאווראפ האחרון שהם לקחו.

לגבי מה שאתה אומר על מה שאנשים יותר אוהבים - יש לך סטטיסטיקות מאיפשהו?
 

De-Panther

New member
שמעתי על נתונים לשני הכיוונים
כשזה קורה...

אני מעדיף ללכת עם מה שאני הייתי אוהב \ רוצה \ מעדיף
 

erezor

New member
מחשבה או שתיים

אני חושב שקוסמטיקה במשחק קאז'ואלי שהוא גם stand alone היא לא רלוונטית למנגנון מונטיזציה. קשה לי להאמין שאפשר יהיה לעשות מזה כסף. אם אין לזה פונקציונליות, אני לא רואה איך אנשים ישלמו על זה אם זה רק בשביל עצמם. לצורך העניין, גם אם זה מפובלש בפייסבוק או משהו כזה - זה לא מספיק טוב.
בונוסים לא אומרים שהמשחק יהיה יותר קל - אפשר להעיף מבטון קצרצר על bejeweled blitz כדי להבין את זה. הבונוסים שם אמנם מקלים עליי להשיג נקודות, אבל המשחק עצמו לא משתנה - אני עדיין צריך להתאים את היהלומים. אם, למשל, היה לי בונוס שמאפשר לי לקבל נקודות עבור התאמה של רק 2 יהלומים, אז באמת הבונוס היה מקל עליי את המשחק.
לגבי מתכלים נגד לא מתכלים, אין לי מושג. אני חושב שזה תלוי הרבה באופי המשחק ובמימוש שלו. אם כבר התחלתי עם bejeweled, אז שם הבונוסים מתכלים, אבל תיאורטית אני לא חייב להוציא אגורה מהכיס כדי להשתמש בהם אם אני לא רוצה - אני פשוט אצטרך לעבוד קשה ולשחק הרבה יותר משחקן ששילם כסף.
אני חושב שלהוסיף כסף וירטואלי, בכל מקרה, זה פתרון הרבה יותר מוצלח מלמכור את האייטמים באופן ישיר.
 

De-Panther

New member
כן, זה מה שעוד אנשים אמרו לי לגבי דברים שהם..

קוסמטיים
האם היית מחשיב מסלולי מרוץ גם כמשהו קוסמטי?

לגבי בונוסים, אם לקחת את המשחקים של פופקאפ בתור דוגמה:
בזומה היו בונוסים שממש בילבלו אותי והפריעו לי לשחק.

בסוליטייר יש הרבה בונוסים שסתם לא נותנים לי כלום.
אבל יש שניים שנותנים לי יתרון גדול, וזה התוספת זמן ותוספת קלפים.

בביג'ולד היו כמה בונוסים שנתנו לי יתרון מאוד גבוה.
השילוב של להתחיל עם כפול 2 + ערבוביה + להתחיל עם אבן מיוחדת.
בעיקר יחד עם בונוסים מיוחדים כמו עין חתול או פניקס.
הייתי מגיע עם שילובים כאלה למעל למיליון, בניגוד לפעמים שלא השתמשתי בכלום, בהן מקסימום הייתי מגיע ל500 אלף, וגם זה אחרי הרבה זמן של אימון.

כך שהבונוסים לרוב כן עוזרים. ואני מניח שיש אנשים שהבונוסים האחרים יותר מתאימים לצורת המשחק שלהם.


לגבי מכירת אייטמים באופן ישיר או כסף וירטואלי, הבנתי מחבר כלשהו שדווקא מכירה של אייטמים באופן ישיר עובדת יותר טוב.
אבל הוא הציע לי לנהל כסף וירטואלי על המכשיר של השחקן, במקום על שרת, מה שיפשט את התהליך הטכני.
ככה שאני אוכל גם לתת לאנשים לשחק לגמרי בחינם ולצבור כסף וירטואלי בשביל לקנות פאווראפס. וגם לאפשר להם לקנות חבילות של פאווראפס בצורה ישירה.
ואז זה כבר התעסקויות בתמחור של כמה כסף וירטואלי שווה כסף אמיתי

מה אתה חושב?
 

erezor

New member
בעקרון הוא צודק

אני לא יודע לגבי כסף וירטואלי מול קנייה ישירה, אבל בביג׳ולד לאייפד הכסף נשמר מקומית, וזה בהחלט משפר את המצב של המפתח...

לגבי המסלול, זו לא קוסמטיקה אם המסלול בנוי אחרת ודורש ממך אסטרטגיית נהיגה שונה מאשר במסלולים אחרים. אם זה רק הנוף והצבע של הכביש, אז כן - זו קוסמטיקה.
 
למעלה