התחנה המרכזית של רחובות היא רציף אחד עלוב שפועל בחצר האחורית של קניון

כשלוגי

Active member
עשן סיגריות, רצפה מפויחת ומלוכלכת, וספסלים חלודים - התחנה המרכזית של רחובות היא רציף אחד עלוב שפועל בחצר האחורית של קניון ■ ללא נת"צים בעיר ותחת עומס תנועה כבד, מה הפלא שהאוטובוסים מגיעים לתחנה באיחור ובתדירות נמוכה? ■ רחובות אמורה לחנוך ב-2027 שורת נת"צים חדשים - אך הפרויקט עוד לא יצא לדרך

 

DanBus43Maalit72

Active member
עשן סיגריות, רצפה מפויחת ומלוכלכת, וספסלים חלודים - התחנה המרכזית של רחובות היא רציף אחד עלוב שפועל בחצר האחורית של קניון ■ ללא נת"צים בעיר ותחת עומס תנועה כבד, מה הפלא שהאוטובוסים מגיעים לתחנה באיחור ובתדירות נמוכה? ■ רחובות אמורה לחנוך ב-2027 שורת נת"צים חדשים - אך הפרויקט עוד לא יצא לדרך

עשן סיגריות, רצפות מפויחות וספסלים הינם על אחראיות בעלי התחנה שהינו חלק מקניון רחובות שמנצא בבעלות חברת מליסרון.

לדעתי התחנה עצמה בנויה טוב אך המיקום שלה די בעייתי. מרחק התחנה מציר הרצל, אין נת"צים שמאפשרים מעבר מהיר מציר הרצל לתחנה ומבנה התחנה מאפשר שירות יעיל רק לכיוון אחד ולכיוון השני שהינו רלוונטי בעיקר לקווים עירוניים אין ממש מענה טוב. הקווים בכיוון השני חלקם מדלגים על התחנה או עוצרים בגן העיר.
 

connex

Active member
עשן סיגריות, רצפה מפויחת ומלוכלכת, וספסלים חלודים - התחנה המרכזית של רחובות היא רציף אחד עלוב שפועל בחצר האחורית של קניון ■ ללא נת"צים בעיר ותחת עומס תנועה כבד, מה הפלא שהאוטובוסים מגיעים לתחנה באיחור ובתדירות נמוכה? ■ רחובות אמורה לחנוך ב-2027 שורת נת"צים חדשים - אך הפרויקט עוד לא יצא לדרך

אני יותר אהבתי את התחנה המרכזית במיקום הקודם בתוך הקניון. אני גם חושב שצריך לפצל אותה לשתיים אבל לא יודע אם בית חולים קפלן יכול להכיל מסוף יותר גדול. לדעתי בכלל צריך לסגור את רחוב הרצל לתנועת כלי רכב פרטיים ולהפוך את כולו לנת"צ. זה יקל בהגעה לרכבת , יפתור את בעיות הפקקים ומצוקות החנייה. קווים יגיעו לשם בתדירות גבוהה ומאמין שגם העסקים בסביבה יצליחו יותר. בשישי ושבת שהתחבורה הציבורית לא פעילה יהיה אפשר להכנס עם רכבים פרטיים כדי לא לפגוע בחיי הלילה. כל פתרון אחר שם לדעתי תהיה גם פגיעה בבעלי העסקים, גם בבעלי הרכבים הפרטיים וגם במשתמשים בתחבורה הציבורית כי הפקקים רק יחריפו
 

EHP12

Well-known member
אני יותר אהבתי את התחנה המרכזית במיקום הקודם בתוך הקניון. אני גם חושב שצריך לפצל אותה לשתיים אבל לא יודע אם בית חולים קפלן יכול להכיל מסוף יותר גדול. לדעתי בכלל צריך לסגור את רחוב הרצל לתנועת כלי רכב פרטיים ולהפוך את כולו לנת"צ. זה יקל בהגעה לרכבת , יפתור את בעיות הפקקים ומצוקות החנייה. קווים יגיעו לשם בתדירות גבוהה ומאמין שגם העסקים בסביבה יצליחו יותר. בשישי ושבת שהתחבורה הציבורית לא פעילה יהיה אפשר להכנס עם רכבים פרטיים כדי לא לפגוע בחיי הלילה. כל פתרון אחר שם לדעתי תהיה גם פגיעה בבעלי העסקים, גם בבעלי הרכבים הפרטיים וגם במשתמשים בתחבורה הציבורית כי הפקקים רק יחריפו
גם הרכבת וגם קפלן לא יכולים כרגע להכיל את כל שירות האוטובוסים הקיים. הכוונה היא שצריך להקים בשניהם מסופים גדולים. מניסיון מתל אביב, הפיכת רחוב לרת"צ לא משפר את הפקקים כאשר יש המון אוטובוסים ויש רמזורים שמעכבים את האוטובוסים.
 

EHP12

Well-known member
נו באמת אלק רציף אחד עלוב, ממוזג ברבו רק אולי 5 רצפים לא ממוזגים אוף אוף תפסיקו להתבכין מה רשום בכלל בכתבה הזו
עיתונאים לתחבורה ציבורית, לרוב אין להם מושג.

בלי קשר המרכזית הזאת צריכה להיסגר ובמקומה להקים מרכזית צפונית בתחנת הרכבת, ומרכזית דרומית בבית חולים קפלן. כמו במודל של חיפה.
 
עיתונאים לתחבורה ציבורית, לרוב אין להם מושג.

בלי קשר המרכזית הזאת צריכה להיסגר ובמקומה להקים מרכזית צפונית בתחנת הרכבת, ומרכזית דרומית בבית חולים קפלן. כמו במודל של חיפה.
בתחנת הרכבת איפה בדיוק יש מוקם יש אני מסכים שצריך להקים לא במוקם בנוסף שם עומס רציני של קווים
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני מרגיש שהם ממש מתאמצים להראות כמה מרי רגב גרוע זה לפי דעתי המטרה היחידה שלהם!
הן מי שכתב את התחנה אינו בקיא בתחום התחבורה והן מירי רגב שהיא שרה גרועה ללא קשר ואין לה שום ידע בתחום ולא מעוניינת שיהיה לה ידע בפרט ידע מקצועי בתחום.
 

Ccyclist

Well-known member
עיתונאים לתחבורה ציבורית, לרוב אין להם מושג.

בלי קשר המרכזית הזאת צריכה להיסגר ובמקומה להקים מרכזית צפונית בתחנת הרכבת, ומרכזית דרומית בבית חולים קפלן. כמו במודל של חיפה.

המודל החיפאי מתאים רק לעיר גדולה מספיק. ליישם אותו על עיר שמספר תושביה הוא פחות מחצי מכך הוא מוגזם. מסופים נפרדים זה עניין אחד, יש בזה הגיון בגלל מבנה הכבישים סביב העיר, אבל להכתיר שתי תחנות מרכזיות בעיר של 140 אלף זה עניין אחר.

מה שרחובות צריכה הוא משולש מסילתי בין תחנת רחובות לראשונים (כיום יש שם התפצלות מסילה מכיוון באר יעקב) כדי שרכבות ממנה יוכלו להמשיך לאיילון דרך מסילות 431 וחולון. אלן הציע את זה בפורום בעשור שעבר.
 

DanBus43Maalit72

Active member
עיתונאים לתחבורה ציבורית, לרוב אין להם מושג.

בלי קשר המרכזית הזאת צריכה להיסגר ובמקומה להקים מרכזית צפונית בתחנת הרכבת, ומרכזית דרומית בבית חולים קפלן. כמו במודל של חיפה.
רחובות היא עיר קטנה מדי בשביל המודל של בחיפה.

מודל של שני מסופים קטנים בבית חולים קפלן ותחנת הרכבת הוא מודל שיכול להיות טוב לרחובות למרות שבי"ח קפלן כיום אינו ממש נגיש להולכי רגל ועיקר קווי האוטובוס כיום לביה"ח צריכים לנסוע דרך צומת ביל"ו.

ברכבת יש כבר מסוף שמהווה תחנת מוצא לקווים עירוניים ואזוריים.

בבי"ח קפלן אפשרי להקים מסוף אוטובוסים ראוי אך צריך לגלח חלק גדול ממקומות החנייה.
אין לי מושג האם הסקיצה שלי למסוף בבי"ח קפלן טובה אך לגמרי אפשרי להקים מסוף ראוי במקום עם ניצול הרציף הרחב הקיים שיש ברח' הערבה.
1729091394646.png
 

ohadg09

Member
מה הקשר בן בנתצים לתחנה המרכזית וכן בטח אין תדירות תכיף תגידו שגם שצריך קו כל דקה
יש הבדל בין כל דקה לכל רבע שעה בקווים עמוסים וראשיים, ובלי נתצים הגישה לתחנה המרכזית קשה, האוטובוסים מאחרים, השהות בתחנה ארוכה יותר ויש תדירות נמוכה יותר
 

EHP12

Well-known member
המודל החיפאי מתאים רק לעיר גדולה מספיק. ליישם אותו על עיר שמספר תושביה הוא פחות מחצי מכך הוא מוגזם. מסופים נפרדים זה עניין אחד, יש בזה הגיון בגלל מבנה הכבישים סביב העיר, אבל להכתיר שתי תחנות מרכזיות בעיר של 140 אלף זה עניין אחר.

מה שרחובות צריכה הוא משולש מסילתי בין תחנת רחובות לראשונים (כיום יש שם התפצלות מסילה מכיוון באר יעקב) כדי שרכבות ממנה יוכלו להמשיך לאיילון דרך מסילות 431 וחולון. אלן הציע את זה בפורום בעשור שעבר.
מציע לך לראות את כמות הקווים הרבה מדי שעוברת בהרצל רחובות כדי להבין למה יש צורך במודל החיפאי, צריך במקום כל הקווים הבינעירוניים והאזוריים שעוברים שם, קו אוטובוס אחד מפרקי שיסע כל 5 דקות, כך שקו ביניעירוני מתל אביב כמו 277, לא יעבור את הפקקים של הרצל, יסיים ברכבת, ומשם יהיה לי אוטובוס כל 5 דקות למרכז העיר. וכך גם בקצה הדרומי. במקום שקו אזורי כמו קו 40 יכנס לפקקים של הרצל, הוא יסיים בבית חולים קפלן, ומשם יהיה לו אוטובוס כל 5 דקות שיקח אותו לעיר. גם מיקום התחנה המרכזית יוצר קווים עירוניים בעייתיים (13,14,10,15).
 

ohadg09

Member
מציע לך לראות את כמות הקווים הרבה מדי שעוברת בהרצל רחובות כדי להבין למה יש צורך במודל החיפאי, צריך במקום כל הקווים הבינעירוניים והאזוריים שעוברים שם, קו אוטובוס אחד מפרקי שיסע כל 5 דקות, כך שקו ביניעירוני מתל אביב כמו 277, לא יעבור את הפקקים של הרצל, יסיים ברכבת, ומשם יהיה לי אוטובוס כל 5 דקות למרכז העיר. וכך גם בקצה הדרומי. במקום שקו אזורי כמו קו 40 יכנס לפקקים של הרצל, הוא יסיים בבית חולים קפלן, ומשם יהיה לו אוטובוס כל 5 דקות שיקח אותו לעיר. גם מיקום התחנה המרכזית יוצר קווים עירוניים בעייתיים (13,14,10,15).
לדעתי הפתרון עובר בנתצ ברחוב הרצל, אולי אפשר להוסיף מסופים קטנים בקצוות העיר לקווים העירוניים שיעברו בדרך בתחנה המרכזית (כמו בנתניה לדוגמה)
 

DanBus43Maalit72

Active member
מציע לך לראות את כמות הקווים הרבה מדי שעוברת בהרצל רחובות כדי להבין למה יש צורך במודל החיפאי, צריך במקום כל הקווים הבינעירוניים והאזוריים שעוברים שם, קו אוטובוס אחד מפרקי שיסע כל 5 דקות, כך שקו ביניעירוני מתל אביב כמו 277, לא יעבור את הפקקים של הרצל, יסיים ברכבת, ומשם יהיה לי אוטובוס כל 5 דקות למרכז העיר. וכך גם בקצה הדרומי. במקום שקו אזורי כמו קו 40 יכנס לפקקים של הרצל, הוא יסיים בבית חולים קפלן, ומשם יהיה לו אוטובוס כל 5 דקות שיקח אותו לעיר. גם מיקום התחנה המרכזית יוצר קווים עירוניים בעייתיים (13,14,10,15).
הוצאת קווים 40 ו 277 מתוך רחובות עצמה זה גזר דין מוות לקווים האלו.

הקווים האלו צריכים להמשיך לעבור בהרצל אך צריך שיהיה בו נת״צ לכל אורכו.
 

EHP12

Well-known member
הוצאת קווים 40 ו 277 מתוך רחובות עצמה זה גזר דין מוות לקווים האלו.

הקווים האלו צריכים להמשיך לעבור בהרצל אך צריך שיהיה בו נת״צ לכל אורכו.
הרצל רחובות צר מדי לנת"צ מתפקד. וכמובן כל זה צריך להיעשות עם שינויים משמעותיים בשירות העירוני, בפרט בקווי צפון-דרום מאוד תדירים של כל 5 דקות בהרצל ו-10 דקות בצירים האחרים. גם קיצור הקווים, יביא לחיסכון בקילומטרים ולחיסכון תפעולי, שיכול להביא להגדלת תדירות. שירות עירוני ושירות אזורי לא אמורים לטייל ברחובות עירוניים, שבהם אמורים לעבור רק אוטובוסים עירוניים. הם צריכים להסתיים בכניסה לעיר, ושם הנוסעים אמורים לעבור לשירות עירוני תדיר. הניסיון להכניס בכוח שירות בינעירוני ואזורי לתוך העיר על חשבון התדירות, הוא בין הגורמים שמביאים לחוסר יעילות של המערכת.
 
למעלה