אני בטוח שהמודל של משרד התחבורה היה מעדיף תחנה מרוחקת ליד רחובות ההולנדית או בילו סנטר, אך מבחינה אזורית הציר של רחוב הרצל ברחובות מחבר אזור נרחב מקריית עקרון ועד נס ציונה ורשל"צ.
בעוד שאני מאד בעד החלפות - אני לא בעד מירוצי שליחים.
למעט ערים גדולות במיוחד,כשמגדירים תחנה כתחנה מרכזית, היא צריכה להיות נקודת ההחלפה העיקרית באותה העיר. לנוסע שצריך להחליף קווים בתחנה מרכזית כלשהי כדי לעבור בין קווים בינעירוניים ואזוריים עדיף שזו תהיה ההחלפה העיקרת בנסיעה. הוספת שלב של נסיעה באמצעי מקומי בעיר לא מוכרת כדי להגיע מתחנה "מרכזית" אחת לתחנה "מרכזית" אחרת במקום מעבר בתחנה מרכזית יחידה זו פגיעה בנוסעים.
אפשר אולי לסבול את המודל החיפאי בחיפה, עיר של כ 300,000, אבל אם כל עיר של 150,000 תאמץ אותו יהיה קשה מאד להתנייד. אפילו בתל אביב שיש לה את מסוף 2000 - אני בספק גדול לגבי מסוף שער חולון שהינו שולי במיוחד בהשוואה לתחנה המרכזית שאותה הוא אמור להחליף.