התייעצות בנוגע לג׳אקו אגרסיבי קצת

התייעצות בנוגע לג׳אקו אגרסיבי קצת

טוב אז אתמול קניתי גוזל ג׳אקו בן 5 חודשים ממגדל ידוע בצפון ( לא יודע אם מותר לכתוב את השם, אם מותר אני אכתוב, כי השירות והאדיבות והמיקצועיות שלו ראויים לשבח ) התוכי עלה לי על היד בחנות, אבל הוא צעק המון ונראה מבוהל ומידי פעם עף למקומות מסתור, וגם קיבלתי ממנו ביס מכובד.

כשהבאתי אותו הבייתה וניסיתי להתקרב אליו, הוא נהם וצעק המון ולא נתן לי להתקרב, הבנתי שהוא בסטרס שמתי אותו בכלוב גדול עם משחקים אוכל ומים ללילה שיתרגל לסביבה, היום בבוקר קמתי, הוצאתי אותו מהכלוב ( עם מגבת כי הוא לא רצה לצאת ) בהתחלה היו צעקות אדירות ובריחות, לאט לאט ועם המון סבלנות, הוא התחיל לעלות לי על היד, הצעקות המחרישות פחתו, שמתי אותו על היד להמון זמן ולימדתי אותו ״לעלות״ על היד השניה לסירוגין והוא עלה, כל פעם שניסה לנשוך הרעדתי קצת את היד הוצאתי אותו מאיזון עד שהבין שלנשוך זו לא אופציה, והאמת הרגשתי שהוא נהיה רגוע קצת, עלה על הידיים, וישב שם קצת,נתתי לו גם קצת ענב קטן לנשנש, הוא עדיין לא אכל כלום מאתמול וגם לא שתה.

עכשיו הוא יושב על הכלוב למעלה מנמנם לו, עדיין נלחץ כשמישהו מתקרב אליו, אבל פחות מאתמול.

השאלה שלי היא, זה טבעי ההתנהגות הזאת לגוזל כזה ? האם עם הזמן וקצת תירגול הוא יהפוך לתוכי מאולף ולא תוקפן?

יש מצב שהוא מתנהג ככה בגלל סטרס באמת?

זה טבעי שהוא לא אכל ולא שתה מאתמול?

מה ממליצים לי לעשות, ואילו דרכים מומלצות בשביל להתחיל לבנות לו את האמון בי ?

אשמח לכל עצה.

תודה
 
גוזל ב

שלום לחבר הפורום,
ראשית מזל טוב על הגוזל החדש.
תוכים הם בהחלט חיית מחמד מדהימה לבית אך יחד עם זאת חשוב לדעת מה נדרש על מנת לגדלם בצורה האופטימלית.
ראשית הנך חייב אבל חייב עם קבלת תוכי לקחת אותו לווטרינר של תוכים לשם בצוע בדיקה מקיפה וקבלת המלצות כיצד לגדלו בצורה הטובה ביותר. באופן הזה תהנה מתוכי בריא ותמנע הרבה מאוד בעיות הקשורות בגידול לא נכון של תוכים.
לפי התיאור שלך יתכן מאוד והתוכי שלך בבעיה.
בגוזלים, מערכת החיסון אינה מפותחת והם בקלות יכולים לחלות במחלות זיהומיות כגון כלמידיופילה ומחלת המקור והנוצות.
סטרס, מחליש מאוד בתוכים את מערכת החיסון ,על אחת כמה וכמה בגוזלים ואכן מעבר תוכי ממקום למקום גורם לסטרס רב.
יש לזכור שתוכים יכולים להיות נשאים של מחלות, ז"א הווירוס או החיידק ימצאו בגוף התוכי במצב רדום ולא יתפתחו. החלשת מע' החיסון תגרום להתפרצות החיידק/ווירוס ולהופעה קלינית של סמני מחלה.
לעיתים אנו מקבלים תוכי חולה ללא שרואים עליו סמנים קליניים, מכיוון שתקופת הדגירה בגוף התוכי הנה שבוע עד 10 ימים.
המלצתי החמה- מכיוון שמדובר בגוזל, קח אותו בדחיפות לווטרינר של תוכים לשם בצוע בדיקה מקיפה ובהחלט הייתי ממליץ כאן על בדיקת דם.

בהצלחה,
 
תודה

האמת, לא מצאתי שום קשר בין מה שכתבתי לתגובה שקיבלתי ממך.

זה שצריך לבדוק אותו אצל וט זה ייקרה ללא צל של ספק, אני גם בודק לו מין.

אבל לפני שאבדוק, אני מעוניין לדעת באם לתוכי קצת פראי, בן 5 חודשים, יש סיכוי להיות מוחתם 100%, ואם כן, כמה זמן זה צריך לקחת בערך במידה ואני משקיע בו כל יום.

הוא אוכל לי מהיד חופשי, הוא עולה לי על היד גם חופשי ( כשמתחשק לו ) מבני הבית למשל הוא לא בורח ( אבל הוא צועק ) ממני הוא מנסה לברוח אבל אני מתעקש והוא עולה לי ליד ( כנראה בגלל שהוצאתי אותו פעם מהכלוב בכוח, אז הוא קצת מאויים ממני ) השאלה שלי אם ההתנהגות התוקפנית שלו הפיכה, למנוסים שבתחום, תוכי שמתנהג ככה יכול פתאום להפסיק לתקוף ולהפוך לידידותי? או שחבל על הזמן, למרות שאתאמץ לשחק איתו ולתת לו בטחון ולהאכיל אותו ביד הוא עדיין ינשך ויתקוף ?

יש טיפה התקדמות במצב מהיום הראשון שהגיע אלי, למשל ביום הראשון צעק נהם ונשך וברח ולא אכל ולא שיחק ולא התעניין בכלום, היום זה היום הרביעי אצלי, והוא אוכל לבד, שותה לבד, משחק בצעצועים שהבאתי לו, מטייל קצת בבית, כשאני נותן לו ענב הוא מתקרב ולוקח ממני, לפעמים הוא עולה לי ליד ולכתף, נשארה רק בעיית הליטוף, אני רק מרים יד ללטף אותו והוא מתחיל לצעוק ולנהום ולחפש דרכים לברוח ולחפש לנשוך, כנראה יש לו טראומה מזה שיד יתקרבת אליו מלמעלה, זה הפיך הדבר הזה או שזהו זה זה טראומה לכל החיים אצלו והוא לא יתן למישהו ללטף אותו יותר?
 
אה עוד משהו

אני רק אציין שאמרו לי הרבה תהיה עדין איתו ותדבר איתו ככה ובאופן הזה ולאט לאט וככה, אני לא יודע לעשות את כל זה !

זה התוכי הגדול הראשון שלי, והוא אגרסיבי קצת, אז אני עדיין לא יודע מה זה לדבר עדין לתוכי ומה זה לדבר אליו ואיך לאלף אותו, זה גם תהליך שבו אני גם לומד מה לעשות תוך כדי ההתחברות איתו
 
למעלה