התייעצות בפולנית
(איביי)

Ultra marine

New member
התייעצות בפולנית ../images/Emo3.gif (איביי)

ב 7/3 (יום שני) הזמנתי 2 לקים ממוכרת באיביי (שאגב, לדעתי הזמנתי ממנה כבר משהו בעבר והיה בסדר, לצערי לא מצליחה להציג את כל הרכישות שלי רק החודשיים האחרונים). כיוון שרכשתי שניים, הייתי צריכה לחכות שהמוכרת תאחד לי את דמי המשלוח. זה לקח יום, ב 8/3 קיבלתי בקשה לתשלום ומיד שילמתי. בפירוט ההזמנה כתוב שזמן הטיפול עד המשלוח הוא 3 ימים (סביר 3 ימי עבודה), כלומר, נגיד גג ביום שישי החבילה היתה צריכה להשלח. היום אנחנו ביום ראשון, כלומר, מחר יעבוד שבוע מתחילת התקשורת ו- כלום! מה הייתן עושות במצב כזה? חשבתי לחכות עד מחר ואז לפנות אליה (גם בשביל שיהיה שבוע בדיוק וגם בגלל שביום ראשון לא יודעת אם יש עם מי לדבר) אני תוהה אם בכלל יש מה לפנות אליה אולי צריך להמשיך ולהתעזר בסבלנות? תודה
 

edenable

New member
הייתי מנג'סת לה במייל

ואם להיות פולניה עד הסוף - אז כמה פעמים (זה מה שאני עושה בדרך כלל
)
 

Ultra marine

New member
שלחתי לה הודעה :)

איך אני מוצאת את כל הרכישות שלי באיביי? לא רק בחודשיים האחרונים?
 

edenable

New member
כנראה זה מראה רק 60 ימים אחרונים

בדקתי עכשיו אצלי, זאת האופציה היחידה שמצאתי. כנראה שאי אפשר לראות.
 

Ultra marine

New member
כנראה שהם יוצאים מתוך הנחה

שיש דברים שעדיף לא לדעת ולא לתעד..
 
לא מבינה מה הבעיה

לא כל המוכרים מעדכנים את הקונה שהם שלחו את החבילה. אני הייתי פשוט מחכה שהחבילה תגיע, ואם היא לא מגיעה תוך זמן סביר (מינימום שבועיים) - רק אז פונה.
 

Ultra marine

New member
מודה, לא הזמנתי הרבה חבילות מאיביי ../images/Emo9.gif

כך שאני לא ממש מכירה את "נוהל העבודה" אבל ממה שראיתי עד היום, המוכרים כן מעדכנים את הסטטוס..
 

noash5

New member
אני חושבת שזה המינימום שהמוכר צריך לעשות

אני רוצה לדעת מתי החבילה יצאה אליי כדי להעריך את זמן הגעתה. גם אני לא הזמנתי הרבה דברים מאיביי, ממש בשבוע האחרון הזמנתי משהו והמוכר לא עדכן האם המוצר נשלח אז שלחתי לו הודעה "האם החבילה נשלחה אליי? אמח לדעת מתי" הוא השיב למייל ועדכן את הסטטוס. לא רואה סיבה לחכות שבועיים, טוב עשית ששלחת הודעה - אולי הוא שכח לשלוח? (חחחח אני חסרת אמונה מאז החבילה מטראנסדיזיין).
 

Ultra marine

New member
אני גם חושבת שזה די בסיסי

בגלל זה התפלאתי שלא הופיע שנשלח (ואולי אכן לא נשלח) האמת שזה גם זמן ההמתנה הכי ארוך שחיכיתי ממוכר באיביי. יממה שלמה בשביל לשלוח לי חשבונית מעודכנת? גם כשהייתי צריכה לקבל תשובה מהונג קונג קיבלתי תוך פחות מחצי יום.. אבל יאללה, בקטנה. כל עוד זה ישלח כמו שצריך ויגיע בזמן סביר זה מה שחשוב.
 
כמי שהתעסקה גם במכירות באיביי

אני יכולה לדבר גם מנקודת מבטו של המוכר. כשמתקבלות אצל מוכר עשרות הזמנות עדכון הסטטוס הוא טירטור. מסיבה זו תמצאי הרבה מוכרים (בעיקר אלה שיש להם הרבה מכירות ) שלא מעדכנים את הסטטוס. מבחינתך כקונה זה לא משנה בכלל משום שהמוכר חייב לשלוח ולספק את הסחורה בכל מקרה. אם הוא שלח או לא שלח זו בעיה שלו ולא שלך (כל מה שמעניין אותך צריך להיות אם קיבלת את הסחורה או לא. אם לא קיבלת את הסחורה תוך זמן סביר את רשאית לפתוח דיספיוט בפייפאל, ובו אף תזוכי אם המוכר לא הוכיח מסירה). מיילים של קונים ששואלים אחרי שלושה ימים אם הסחורה נשלחה או לא הם טירדה. אם תטרידי את אותו מוכר בשאלות כאלה כמה פעמים הוא יכול לחסום אותך ולא למכור לך יותר על פי שיקול דעתו השרירותי (יש באיביי אופציה לחסום קונה ספציפי). זו טעות להניח שבכך שאת שואלת אם המוצר נשלח את "מזכירה" למוכר לשלוח כי זה פשוט לא עובד ככה. הטענה ש"זכותך" לדעת איננה קבילה בעיני, ולו רק מהסיבה הפשוטה שגם אם מוכר עונה לך שהוא שלח אין זה אומר בפועל שהוא באמת שלח (היתה לי כבר מוכרת שטענה ששלחה אלי מוצרים שהיא מעולם לא שלחה), כך ש"הזכות לדעת" לפעמים מתפרשת אצל המוכר (אם הוא נוכל) כאפשרות מצדו לענות איך שבא לו. אני נותנת לכל מוכר את הקרדיט לספק לי את הסחורה בזמן סביר ואינני מטרידה אותו בשאלות. והיה והמשלוח לא הגיע תוך זמן סביר הוא יצטרך לתת על זה את הדין. זה תמיד עובד.
 

Ultra marine

New member
תודה על ההסבר

אני הנחתי שבשביל הסדר הטוב, של כל הצדדים, מוכרים מעדכנים את הסטטוס. ככה זה חוסך שאלות ותהיות וגם סוגר את הקצוות בצד שלו. אני עדיין חושבת שמוכר רציני שיש לו לא מעט מוצרים כן צריך לעדכן את הסטטוס, כי טרחה או לא, זה מראה מבחינתי על רצינות. ברור שהוא יכול לשקר, אבל אם הוא כבר טרח לעדכן יפתיע אותי אם הוא בעצם לא שלח..
 
מיטל, את צודקת

בשביל הסדר הטוב הרבה מוכרים אכן מעדכנים את הסטטוס. אבל תתפלאי כמה מהם עושים זאת כדי להימנע משאלות ומהטרדות ולחלוטין ללא קשר למועד שליחת החבילה (הנושא הזה הוכח עשרות פעמים כשקיבלתי חבילה שהתאריך הנקוב עליה לא עלה בקנה אחד עם תאריך עדכון הסטטוס). אבל שוב - הטענה הבסיסית שלי היא שזה בכלל לא צריך לעניין אותך. מה שצריך להיות חשוב לך זה שתקבלי את החבילה. המוכר חייב לספק את החבילה בזמן סביר בין אם הוא שלח בזמן ובין אם לאו ולכן השאלה מתי שלח היא לא הבעיה שלך אלא שלו.
 

Ultra marine

New member
לפעם הבאה לא אנג'ס ../images/Emo3.gif

באופן כללי, העדפתי להזמין דרך איביי הפעם בגלל שרציתי מעט לקים ובגלל שידעתי שהם יגיעו מהר יותר מאשר משלוח באחת מהחברות הנפוצות שאנחנו רוכשות דרכן. אני מקווה שהמוכרת פשוט שלחה ושכחה לעדכן..
 
תראי

כשאני הייתי מוכרת מתחילה הייתי מעדכנת תמיד. כשהגעתי לעשרות הזמנות בשבוע הפסקתי - לא מתוך שכחה אלא מתוך מדיניות. הגעתי למסקנה שיותר נוח לי לענות לקונים ששואלים אם שלחתי (שזה אחוז קטן - פחות מ 10 אחוז),מאשר לעדכן ידנית משלוח אחרי משלוח. אבל שוב - במקרה שלך מאוד יכול להיות שהמוכרת שכחה לעדכן אך שלחה, יכול להיות שהיא שלחה אבל לא מעדכנת מתוך מדיניות, ואפילו יכול להיות שהיא לא שלחה וגם לא מתכוונת לשלוח. כל מה שאני אומרת זה שלך זה לא משנה. המוצר צריך להגיע ואם הוא לא מגיע היא כבר תהיה בבעיה, לא את. המדיניות של איביי ופייפאל במקרים כאלה היא לגמרי חד משמעית לטובתך כל עוד המוכר לא סיפק אישור מסירה (ושימי לב - אישור מסירה נדרש. לא די שיספק אישור משלוח). הקטע עם לנג'ס הוא שיקול שלך - לא כל מוכר רואה בזה ניג'וס (אני בהחלט לא הייתי מאלה שרואים בזה ניג'וס ותמיד עניתי יפה ובנימוס לכל מי ששואל), אבל יש מוכרים - בדרך כלל כאלה שיש להם אלפי פידבקים והמון מכירות - שמספיק שתשאלי פעם אחת מיותרת בעיניו שאלה שלא במקומה - ואת מיד חסומה אצלו לקניות הבאות. הבעיה היא שהמוכרים באיביי הם אנשים פרטיים. זה לא סטרוברינט וזה לא טראנסדיזיין. הם אנושיים ולפעמים אנושיים מדי. אצל חלקם שאלה אחת מצדך שנתפסת בעיניהם כלא במקום והם חוסמים אותך. את כמובן יכולה לומר שמי שלא רוצה אותך כקונה את גם לא מעוניינת לקנות ממנו, אלא שלפעמים אין ברירה, ולפעמים זה שחסם אותך מציע בדיוק את המוצר שאת צריכה במחיר המשתלם ביותר...
 

Ultra marine

New member
אני חושבת שמינימום של שרותיות

הוא לענות למי שרכש ממך. אדם פרטי או לא. ואני חושבת שמי שחסם אותי בגלל ששאלתי שאלה לגיטימית, שבוע מיום התשלום באמת עדיף לא לרכוש ממנו גם אם איביי ופייפאל מגבים אותי. אני חושבת שבמקרה הזה, אפילו יותר מבית קפה שהשירות בו היה גרוע, חשוב מאוד שהתקשורת / שרות בין שני הצדדים יהיה רציני. וסה"כ בדיוק בשביל זה נועדו הפידבקים אחרי כלפי השני, לא? אני בן אדם של עקרונות, כבר דיברנו על זה שהעקרונות שלי יפילו אותי השאולה.. מילא, בתקופה האחרונה גם ככה קר יותר מידי! ואגב, היא ענתה לי הלילה, כתבה ששלחה ביום שבת ולא עדכנה (ועכשיו עדכנה הסטטוס). כתבה בצורה יפה ומנומסת.
 
את צודקת בטענותייך

ולשאול מוכר אם הוא שלח היא בהחלט שאלה לגיטימית, אני רק ניסיתי להסב את תשומת הלב לעובדה שזו לא שאלה שצריכה להיות חשובה לך בכלל. אם הוא שלח או לא זו בעיה שלו. לא שלך. אני משתדלת לצמצם את התקשורת עם מוכרים באיביי לרמה המינימלית ומעדיפה שלא תהיה תקשורת בכלל. אם כבר פניתי למוכר זה יהיה רק אחרי שהמשלוח שלי לא הגיע בזמן סביר, כלומר, ממש שלב אחד לפני שאני פותחת דיספיוט.
 

Ultra marine

New member
האמת, השאלה נובעת

בכדי לדעת באיזו תכיפות לבקר בדואר
בשביל להרגיע את עצמי עשיתי עוד משלוח היום. בעצם שניים כי מהלחץ שכחתי משהו אז או שיגיע בשתי חבילות או שיאחדו מה שבא להם
הפעם, לא איפור ולא מאיביי
אגב, יש אפשרות לראות רכישות שבוצעו לפני יותר מחודשיים? או שזאת מדיניות של מה שלא נדע לא יפגע להם בהכנסות
 
למעלה