התייעצות גן...

ornaok

New member
דוקא שאלת הגננת היא הסוגיה שעכשיו

נשארה בעיני הכי קריטית. הבנתי מהתגובות החכמות שקיבלתי כאן כי לירי צריכה להמצא עם בנ גילה ואיך זה יתרום לה וכד', ואני מקבלת את זה מאוד, לא חשבתי על כך בעצמי, ומזל שיש לי עם מי להתייעץ פה. אבל סוגיית הגננת מטרידה את מנוחתי. דוקא את יודעת כמה הקשר בין לירי לגננת חזק ומיוחד, ואת יודעת שאחד השיקולים להשאיר את לירי בגן הזה היה הקשר המיוחד והטוב בינהן, שהוא מעבר לקשר רגיל של גננת וילד. אולי עכשיו יגידו שעדיף שלירי תתרגל גם לגננת אחרת ולא תהיה בצמר גפן של היחסים האימהיים עם הגננת, שאוהבת אותה כמו בת, ושזה יחשל לקראת מעברים בעתיד וכו', אבל כרגע זה לא מעניין אותי. מעניין אותי שלירי קבלה מהגננת הזו יחס מדהים ושרציתי שהיא תמשיך לקבל את היחס הזה. אהבתי את הטיפול שהגננת נתנה, אהבתי את התכנים שהגננת הכניסה. זה מבורך בעיני שהגן גדל ועוד ילדים נרשמים לגן, ואני יודעת שהגננת לא יכולה להתחלק ל-2 ושהיא תמשיך לפקח על שתי הקבוצות, אבל אם יתברר לי שהיא תהיה הגננת של הגדולים ולא של לירי זה מאוד יפריע לי, ויגרום לי גם לצער וגם לתחושה שרימו אותי, כי היא לא אמרה על זה מילה עד שלא שאלתי מפורשות, וגם אז התשובה היתה מתחמקת. אני מניחה שההורים של הילדים שעוברים לקבוצת הגדולים מרגישים אותו דבר, ומאוד יתאכזבו אם היא תהיה הגננת של הקטנים...
 

החמות

New member
לגבי הגננת

חשוב להבדיל בינך לבין לירי הדרך שבה את תגיבי תשפיע על לירי אם את תשדרי מסר סמוי שהגננת החדשה היא לא טובה ושהפרידה היא קשה גם לירי תתקשה להיפרד . פרידה ושינוי דמות זהו שינוי התפתחותי המלווה אותנו לאורך החיים. אבל כמו בכל דבר אם תצליחו למצוא את האמצע זה יהיה הכי טוב אולי למצוא , שוב, פעילות או זמן שלירי יכולה להנות עם הגננת הקודמת. ולהשקיע ביצירת קשר ובתיאום עם הגננת החדשה כך שתתן מענה לרמתה של לירי בהצלחה
 

ornaok

New member
העניין הוא שהגננת היא ללא ספק

השיקול העיקרי בבחירת הגן, ואם היא לא תהיה הגננת של לירי - ואני אדע על כך רק ב1.9 - זה יוריד את היתרונות של הגן באופן משמעותי בעיני. כמו כן, אני לא יודעת בכלל פרטים על אופי הגן בשנה הבאה - איזה פעילויות שונות יש לקטנים ולגדולים? מתי הקטנים והגדולים יחד? האם החוגים נשארים אותם חוגים גם לגדולים וגם לקטנים? במה שונים התכנים ממה שהיו עד כה? מתי הקבוצות יחד ומתי הן לחוד? כל אלה שאלות שהייתי רוצה לדעת לפני שהייתי רושמת את לירי לגן, ואכן שאלתי המון שאלות וערכתי הרבה בדיקות לפני שבחרתי את הגן הזה, והייתי מרוצה ורציתי להשאיר אותה בגן עוד שנה בגלל שהכל מצא חן בעיני, ופתאום הכל משתנה - וזה מאוד קשה לי לא לדעת מה הולך להיות, זה כאילו רשמתי אותה לגן שלא בדקתי, כי זה לא נשאר אותו גן...
 

החמות

New member
ואין את מי לשאול את כל השאלות

נשמה לי תמוה שהם עוד לא יודעים את התשובות לפחות לחלק מהשאלות, שווה לנסות לברר איתם ולקבל לפחות חלק מהתשובות זו זכותך בתור הורה לקבל תשובות -כמו בכל גן אחר שהיית נרשמת אליו על חלק מהשאלות יש כבר תשובות ברישום
 

החמות

New member
לדעתי, לאפשר לה להיות עם בני גילה

גם מתוך חשיבה להמשך- כמו שארמת הבוגרים עוד שנה עוזבים והיא בגיל שמתחילה להפתח אינטרקציות חברתיות וחשוב שהם תהיינה עם בני גילה - הגדולים הם לא עמיתים שווים לה הם מעין "חונכים" אבל משחק משותף ושווה הוא עם שכבת הגיל, מעבר לכך עם בני גילה, לפחות עם חלקם, יש סיכוי שהיא תמשיך למערכת החינוך הפורמלית קרי גן ובה וכיתה א' וכך יהיו לה דמויות מוכרות. על מנת לא לקטוע לה את המיפגש עם החברים הייתי מאפשרת לה , בחשיבה עם הגננת, ואם היא תרצה להצטרף לגדולים לפעילות מסוימת כמו מזיקה סיפור וכו' אפשר בתור רעיון לשמר את הרב-גילאיות ע"י פעילויות משותפות מובנות כמו במוזיקה, סיפור, יצירה כו'. בחצר שהיא הזדמנות ליצירת קשר בלתי פורמלי הייתי מאפשרת מפגש עם עמיתים בני גילה. לגבי הפער מבני גילה זה יאפשר לה להיות ראש לאריות...ואני בטוחה שמהר מאוד היא תתחבר ונהפוכו האו אף תוכל לקבל "תפקידים" דשל בוגרת וזה יתרום לבטחונה העצמי אם כי זה צריך להיות במינון הנכון שלא תרגיש "גדולה ובוגרת" ותמנע מאינטרקציה עם הקטנים. כמו כן מצטרפת לדבריה של SHE DOLPHIN לגבי המקום הרגשי
 

ornaok

New member
אנחנו מתכננים לעבור דירה תוך שנה

פלוס מינוס, לעיר אחרת, אז היא בכל מקרה לא תמשיך עם החברים לשומקום...
 
למעלה