התייעצות

פרח75

New member
התייעצות

אני מתלבטת לגבי לימודי אימון אישי בטכניון. אני מצרפת כאן את תכנית הלימודים. אשמח לשמוע אם מישהו למד שם מה דעתו ובכלל, איך זה נשמע לכם. תודה!
 

tulk

New member
איק"א

אני למדתי אצל ראובן כ"ץ ואני גם חברה באיק"א. ממליצה בחום.
 
מה דעתך?

עיזבי כל מה שאחרים אמרו ויאמרו על מסלול כזה או אחר... רובם יגידו לך שהמסלול שהם עברו הוא הטוב ביותר... בקרו בכמה מקומות הקשיבי למה שקורה בתהליך הלימוד... ביחרי את המסלול שהכי מתאים לך... המסלול שיוצר אצלך חוויה של מעיין אנרגיה בבית החזה משהו שמעלה אותך למעלה...זה המסלול בשבילך... בין אם הוא בטכניון או בתות או בגומא או באימושיין או בכל בית ספר אחר תהני אור ואהבה
 
מסכימה לחלוטין

את- חייבת להקשיב מתוכך. לכי אל המקומות האלה, שוחחי עם אנשים שסיימו (ולא באמצעות האתר כאן. מי שהיה מרוצה יגיב, מי שלא - לא יגיב כדי לא לעורר פולמוס. מעבר לזה - רוב האנשים ימליצו לך על המקום שלמדו. הם אינם מכירים מקומות אחרים ומטבענו, אנחנו הופכים נאמנים). תקשיבי לקשת דעות על מגוון מקומות. פני באופן אישי אל בוגרים וזכרי - לשמוע תגובות כמו "נפלא" "מרוצה" או "לא שווה", לא מעיד על כלום. נכון יותר לשאול אותם שאלות קונקרטיות כמו - מה עבד ? - מה לא עבד? - מה היה חסר ? לכי לערבי מבוא. תקשיבי גם לאנשים שם וגם לרוח הדברים. אל תלכי שולל אחרי שמות מפוצצים. זו אינה תכנית אקדמית אלא תכנית חוץ ולכן מי שמעביר אותה במסגרת מוסדות אקדמיים הוא "סוכן חיצוני" sub contructor). אותו את צריכה להכיר ועליו את אמורה לברר. לכי אחרי התוכן והמהות ואחרי בני האדם שנמצאים במקומות האלה. ובכל מקרה, בהצלחה ענת
 
בכיף תפרגן...

גם אני מפרגן לכל אחד למחליט ללכת לכיוון של צמיחה אישית... אני לא חושב שמה שמתאים לי מתאים בהכרח לאחרים ולהיפך... אני רוצה שהיא תתרשם בעצמה ותחליט לבד מתוך כל והאפשרויות בסופו של דבר אם אתה למדת במקום מסויים ,אתה לא מכיר את היתרונות של מקום אחר ומה הוא יכול לתת... שכל אחד יבחר בעצמו אני אמליץ לה רק לבדוק מה עושה לה טוב וללכת לשם אפילו אם אני לא מסכים איתה... זה לא החיים שלי אלה שלה אור ואהבה
 
להיפך..... אני מפרגנת

אבל לא עוסקת בפרגון לטכניון (או לאוניברסיטה, או לכל בית ספר אחר קטן או גדול). אני מפרגנת לאנשים. למי שמברר עכשו ורוצה תשובות ולמי שעונה. מפרגנת ולכן, חושבת שצריך לברר, לבדוק, לחוש ולהקשיב ורק אז להחליט. לא עוסקת בהמלצות כאלה או אחרות וגם לא בהתנגדויות. מפרגנת למי שרוצה ללמוד ולעסוק באימון ולכן מייעצת לברר ולהכיר (לעומק) את מגוון האפשרויות. אני בעד המחמאות שאתם נותנים (שכולנו נותנים) לכל מוסדות הלימוד שלנו זה טבעי ויפה. אבל לעולם לא אשלח מישהו, באופן אוטומטי, למוסד הזה. תמיד אמליץ על בירור מקיף יותר דרך בוגרים, ערבי מבוא , קריאת סילובוסים וכו'. זה פרגון אמיתי. לדעתי. לא להיות נציג ממסד זה או אחר. ענת
 

יוסקאי

New member
אז מה היה לנו כאן

א.מתעניינת (פרח) שקראה סילבוס,ואף צרפה אותו לשאלתה. ב.בוגרת ממליצה (איריס פלג) ג.מאמן בוגר מקום אחר שהצטרף להמלצה.(יוסקאי) ד.הטכניון מוסד מאד מכובד וגם אם זה לימודי חוץ,מוסד כזה רציני לא יאשר קורס לא ברמה תחת חסותו. נותר ערב מבוא ועוד בוגרים. זה יעזור לדעתך? הרי הגיוני שרוב הבוגרים ימליצו על המקום שלמדו,וערב מבוא זו סתם הצגה שכל מטרתה לשכנע להרשם... בואו נתעלה כאן בפורום לפחות מהאינטרסים הצרים וההתחשבנויות. הרי כל כך שקוף שבגלל שזה איק"א,שהרף שלה גבוה עבור רבים כאן,אז מנסים לשכנע שהבחירה בטכניון לא טובה. אם היית מעלה השגות עניניות לגבי המרצים,לגבי הסילבוס,לגבי מוסד הלימודים,הייתי מבין.אז היה דיון ענייני. ודבר אחרון הטכניון ואיק"א לא זקוקים לסנגוריה שלי,הקורסים שלהם מתמלאים בקלות,ורבים מהמועמדים שפונים לא מתקבלים עקב חוסר מקום... פשוט צרם לי שהתעניינות תמימה,ותגובה תמימה של איריס פלג,הביאו לכזו תגובה שלך ענת. תני לי לנחש:את לא למדת באיק"א,את לא חברה באיק"א,ואת כנראה מתנגדת לדרך של איק"א. תקני אותי אם אני טועה...
 
אנחנו שונים בגישה

וטוב שכך. יש מקום לכולם ואיש איש לדרכו ולרוחו. לא התייחסתי לאיק"א, גם לא לסילובוס הספציפי. לא מתייחסת לאף בית ספר. המלצתי לברר בקשת המקומות (ולקחת את הסילובוסים של כולם) ואז להחליט. לא על סמך מפרט אחד ויחיד . גם לו היתה מופנית שאלה לכל בית ספר אחר (כולל זה שממני אני צמחתי) - הייתי ממליצה על אותו הליך. אם תבדוק בהסטוריה של הפורום הזה - אני דבקה בדרך הזו ומאמינה שזו ההמלצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת. להכיר את קשת בתי הספר, לבדוק, לפגוש ולשוחח עם בוגרים ורק אז להחליט. ואגב.. לא למדתי באיק"א. אני לא חברה באיק"א ואני ממש, אבל ממש לא (!!) מתנגדת לדרך של איק"א. לא שמעת ממני היכן למדתי, אתה לא יודע היכן אני עובדת ואיפה אני חברה. זה לא לעניין. אנחנו מי שאנחנו ולא פרי בית הספר בו למדנו. ואתה ? תן לי לנחש.... אתה למדת באיק"א, חבר רק באיק"א ומסכים לדרך של איק"א. תקן אותי אם אני טועה....
ענת
 

יוסקאי

New member
אכן מתקן

לא למדתי באיק"א,ואני לא חבר באיק"א,וכמוני כמוך אני לא מתנגד לשום גוף שרוצה להעלות את רמת המקצוע. אני רק מצר שהתחום עדיין פרוץ,וכל מען דבעי יכול לקרוא לעצמו מאמן.
 
לא חושב שמישהו מתנגד..

לאיזו שהיא דרך פשוט רוצים להראות שיש מבחר של דרכים וכולן טובות... ובקשר לטכניון... עם כל הכבוד שיש לי אליו... אני בוגר תואר ראשון וומסיים תואר שני בטכניון... יש לו הרבה מה ללמוד בנושא של פריצות דרך תודעתיות ושינוי נקודות השקפה... אין לי מושג מה רמת הקורס המדובר... אני מראש מניח שהוא טוב מאוד... פשוט יש עוד דרכים טובות לא פחות שכל דרך מתאימה לאנשים שונים... וזה כל מה שמדברים עליו... אני רוצה שבתור מאמנים נשאף להגדיל את מספר האפשרויות שיש לאנשים סביבנו ולא נגביל אותם או ננתב אותם לדרך שהייתה טובה לנו... הם לא אנחנו... להם יש דרך אחרת.. יכול להיות שהיא תקביל לשלנו בחלק מהזמן... אך זה מתוך בחירה שלהם... אם אתה בתור מאמן מביע דעה לגבי נושא כזה... יש לה כוח... בטוח יותר כוח ממה שהיית רוצה שייתנו לה.. ולכן אני לא ממליץ על דבר מלבד ללכת לבדוק כמה אפשרויות לפני שבוחרים. אור ואהבה
 

tlingit

New member
מוסיפה

מצרפת קישור למאמר בנושא בחירת מקום לימודים ומצטרפת לדעה שהכי כדאי לדבר עם מאמנים בוגרים ולהתרשם מהם לגבי האימון שהם מקיימים ותפישת האימון שגיבשו כתוצאה מלימודיהם בעיני אלה הם התוצרים החשובים של לימוד אימון אישי בפגישותי במהלך הזמן עם מאמנים שלמדו בבתי ספר שונים (הרי יש לא מעט) אלה הנושאים מהם התרשמתי כמשמעותיים לגבי השאלה מה העניקו הלימודים ללומדים כי יש בתי ספר המתאימים לתפישות עולם שונות, וגם זו התאמה שכדאי לבחון. בהצלחה
 

יוסקאי

New member
גישה רחבה זה טוב?

מזל שהמחוקק חושב אחרת,ובקרוב יהיו 4 מקומות ללימוד לפי חוק המאמנים.
 

tlingit

New member
לא יודעת אם זה טוב

אבל התאמה אישית להעדפות, לאישיות, לסגנון עבודה וכן הלאה היא משהו שאני חושבת שכדאי לאדם לבדוק כשהוא יוצא לדרך ורק כדוגמה אחת מרבות, יש בתי ספר לאימון שמתייחסים לנושא של מדיטציה ויש אנשים שמדיטציה לא מדברת אליהם לעומת אנשים שמאד מתחברים אליה זו דוגמה לנושא התאמה אישית בין מה שמלמד בית ספר לבין הלומד העתידי ומשמח לשמוע שהמחוקק נותן דעתו על הנושא. מותר להסתקרן ולשאול כמה קרוב זה בקרוב?
 

יוסקאי

New member
זה קרוב מאד

וזה לטובת כולנו. ולשאלתך השנייה:יהיו מגמות והתמחויות בבתי הספר המובילים שנבחרו,לא צריך לכל תחום לפתוח בית ספר...
 
התגובה הראשונה שלי...

למה שכתבת היה צער... לחשוב על לסגור כל כך הרבה אפשרויות... לקבע את האימון בתוך שבלונה שתתקע אותה בתוך רשימה של נכונים ולא נכונים... שתיצור "מאמן עם דיפלומה" שיגיד לאחרים מה נכון ולא נכון כמו בפסיכולוגיה... כואב רק לחשוב על כך... איך אפשר להיות מאמן כאשר תקועים בתוך מסלול קבוע... לכל אחד יש את המסלול שלו... אני מאמין שאימון הוא לא מקצוע... הוא זכות... הוא יעוד... הוא נלמד בעשייה .. בכיתה אפשר ללמוד כלים וגם הם תיאורטיים עד שמשתמשים בהם... לא רק באימונים אלא בחיים שלנו... כל אחד הוא מאמן ומתאמן בזמנים שונים בחיינו... ולכן לכבול את האימון בתוך שבלונה חונקת יהיה טעות בעיני... אור ואהבה לכולכם
 

N e T a s h a

New member
הערה

קראתי בתוכנית הלימודים אודות בניית חזון. אני אישית לא מאמינה בחשיבה כזו. המלצתי האישית היא לבחור במסלול שמועבר בידי מאמנים ותיקים שכינו עצמם מאמנים שנים רבות ולא אימצו את השם - מאמן בשנתיים האחרונות. ממליצה לך לבדוק את Coaching Acadrmy של טל רונן. בהצלחה :)
 
למעלה