התיעצות לגבי תואר שני, דחוף!!!!!!

d a v i d o f

New member
התיעצות לגבי תואר שני, דחוף!!!!!!

שלום רב אני מסיימת בעוד שבוע תואר ראשון בסוציולוגיה ושירותי אנוש באוניברסיטת חיפה ממוצע עד כה 91. אני שוקלת ללמוד תואר שני בתחום כדי לממש את שאיפת הקריירה המרכזית שלי שהיא להיות מנהלת משאבי אנוש . לפני כשלושה שבועות הודיע החוג כי בשעה טובה ומוצלחת הם קיבלו אישור מהמועצה להשכלה גבוהה לפתוח תואר שני בשירותי אנוש בשני מסלולים עם תזה ובלי. אני שוקלת להירשם לתואר שני בשירותי אנוש עם תזה וחוששת מנגד שהתואר לא יהיה מוכר למעסיקים פוטנציאלים מאחר והוא יפתח את שעריו למחזור ראשון רק בשנת לימוד תש"ע . השאלה שלי היא האם כדאי להירשם ואז אני יודעת שמצד אחד יש לי יתרון בכך שלא יהיה הרבה מתחרים מולי בתחום מכיוון שאני הראשונה שנרשמת . האם לדעתכם התואר יהיה מכובד בשוק העבודה והאם אני אוכל להשתלב בעזרתו במחלקות למניהול משאבי אנוש בחברות השונות. בבקשה תעזרו לי ההרשמה מסתיימת ב30/06/2009 ועדיין קשה לי להחליט (יש לי כבר המלצות מהמרצים ומהמעסיק אך לא החלטתי ואני צריכה את כיווני החשיבה שלכם )
 

רן ורדי

New member
בתור מעסיק פוטנציאלי

אומר לך שכשאני קורא את השאלה שלך ושואל את עצמי מה זה לא מכיר את המסלול המתקרא שירותי אנוש סוציולוגיה כללי מדי ולא ממקצע אדם בתחום שלנו את כמובן יכולה לעמוד כרגע ולהסביר לי אבל זכרי שכמועמדת עתידית ששולחת קורות חיים לא תתנן לך ההזדמנות הזו במרבית המקרים אלא אם תעברי את המשוכה ותגיעי לשלב הראיון התהיות שהצגתי כמעסיק פוטנציאלי הן התשובה עבורך
 

d a v i d o f

New member
ראשית תודה על פניותכם

אני מאוד מבולבלת ולא החלטתי עדיין מצד אחד אני מאוד רוצה להמשיך ללמוד ישר לתואר שני כי אי אפשר לדעת איזה אילוצים יחכו לי בעתיד (אני נשואה) מצד שני הרבה אנשים ממליצים לי שלא ללמוד לתואר שני כי התחום הזה מסתפק בתואר ראשון בלבד, והרבה אומרים וממליצים שקודם כדאי לרכוש ניסיון בתחום ולהתחיל לעבוד מלמטה כגון רכז גיוס/יועץ השמה וכדומה. ההתלבטות פחות קיימת לגבי זה שהתוכנית חדשה .אני יותר מתלבטת האם התואר השני בשירותי אנוש מקביל לסוציולוגיה/ארגונית או למנהל עסקים בהתמחות במשאבי אנוש ? האם זה יתפוס אותו דבר ? האם מעסיקים פוטנציאים הסתכלו עלי בצורה דומה כפי שהם מסתכלים על בוגרי תואר שני בסוציולוגיה ארגונית או מנהל עסקים???? האם התואר בשירותי אנוש יהיה מוכר להם ??? אוףףףףףף ההחלטה כל כך קשה ואני לא יודעת מה לעשות. מנגד אני יודעת שזוהי החלטה חשובה מאוד . אני מאוד רוצה ללמוד תואר שני ויש לי מוטיבציה וחשק והכול אבל לא בא לי סוציולוגיה ארגונית כי כשהתעניינתי בתוכנית ראיתי כי רוב הקורסים בתעסקים בסוציולוגיה עצמה, בסוגיות חברתיות וכדומה וישנם רק שניים או שלושה קורסים שיש בהם את המילה ארגונים (למרות שאני יודעת שיש שם טוב למגמת סוציולוגיה ארגונית). לעומת זאת בשירותי אנוש כל התוכנית מתמקדת בארגונית, בניהול פרוייקטים, בסוגיות שקשורות לפרט ולכלל בארגון . מצ"ב תוכנית הלימודים של שירותי אנוש להתרשמותכם . מה דעתם על התוכנית? האם היא מקבילה ללימודי מש"א האם היא תתפוס בחוץ?
 

רן ורדי

New member
תגובה

אם הכיוון שלך ניהול משאבי אנוש - אל תלכי למסלול הזה מרבית המסלול עוסק בתחומים נושקים דומים או לא שייכים מסלולים מקובלים: מגמת התנהגות ארגונית בחוגים למנהל עסקים החוג ללימודי עבודה באונ' תל אביב - ביקשי אפשרות, יש שם כיום מסלול מקוצר בן שנה אחת למנהלים.
 

d a v i d o f

New member
תודה על התשובה

לידע כללי ברצוני לומר לך שבדקתי את המסלול ללימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב ותאמין או לא רוב הקורסים בתוכנית הלימודים היא בול אחד לאחד למה שלמדתי בתואר הראשון בשירותי אנוש. והתוכנית המקוצרת היא למנהלים בלבד הם דורשים חמש שנות ניהול דבר שאין לי לצערי.
 

רן ורדי

New member
תואר ראשון איננו תואר שני

ואת תמיד יכולה לקחת את המסלול הרגיל של לימודי עבודה ומעבר לכל (וללא קשר לכך שאני אישית מוסמך לימודי עבודה אונ' ת"א) ייצגתי בתשובתי את נקודת המבט של איך הדברים נראים מהצד שמחר יחפש מנהל משאבי אנוש וישפוט את השכלתך, בסופו של דבר הרי זה מה שמעניין אותך בהצלחה
 
עדיף ללמוד תואר שני ב,,

מדעי ההתנהגות/משאבי אנוש, מינהל עסקים יעוץ/סוציולוגיה/פסיכולוגיה ארגונית. למה הכוונה "שירותי אנוש"?
 
בחיפה יש מסלול לתואר שני בסוציולוגיה ארגונית

רבים מבוגרי "שרותי אנוש" מגיעים אליו הוא די נחשב וגם די יישומי (כולל פרקטיקום) נראה לי עדיף
 
למעלה