בינתיים נראה שמרכז הכובד של הפיתוח המסילתי נשאר במרכז/דרום ללא פרויקטים משמעותיים לצפון.
מרכז האוכלוסייה המשמעותי עדיין נותר במרכז/ דרום.
זה גם לא מדוייק לטעון שאין פרויקטים בצפון.
ריבוע המסילות לחיפה (וחציית חיפה שנתקע בגלל התנגדויות) בהחלט נועד לשרת את הצפון.
רק"ל נופית (בחירה אומללה אבל היא כבר קיימת) מוקמת בצפון בין חיפה לגוש נצרת.
קידום פרויקט המטרונית בכל מרחב חיפה והקריות כולל ציר צפונה לכיוון עכו ונהריה.
קידום מסילת מנשה/ חריש והמשכה לטבריה דרך עפולה + קידום הכפלת וחשמול מסילת העמק.
קידום המשך מסילת כרמיאל לקריית שמונה.
2 פרויקטים מאוד מורכבים שההצדקה הכלכלית שלהם מורכבת מאוד בגלל שילוב של טופוגרפיה קשה ומורכבת, עניני בעלות קרקע מאוד מסובכים שיש בעיקר בצפון בחברה הלא יהודית ופיזור אוכלוסייה לא מאוד גדול.
כל מרחב קריית שמונה כולל ישובי צפון הגולן וכל קשת היישובים הכפרים כוללת בקושי 65 אלף איש.
מרחב צח"ר (צפת- חצור- ראש פינה) כולל 65 אלף נוספים.
מרחב טבריה - 100 אלף כולל כל מרחב הגולן, הכנרת ועמק הירדן והגליל התחתון.
לצורך השוואה -
במרחב נהריה מתגוררים מעל 130 אלף תושבים לא כולל מרחב מעלות-תרשיחא.
במרחב כרמיאל - מעל 150 אלף איש לא כולל מרחב מעלות - תרשיחא.
במרחב עפולה (לא כולל גוש נצרת, ואדי ערה, עמק חרוד/ בית שאן) מעל 130 אלף תושבים.
רק בעיר עכו "על הדרך" (וזה - ללא היישובים והכפרים שמסביב שרובם קרובים יותר לתחנת אחיהוד שבהם - רק במרחב הקרוב לתחנת אחיהוד מעל 100 אלף איש) 55 אלף תושבים.
כולם במישור החוף/ העמק. נהריה ועכו על תוואי המסילה ההיסטורית.