התכנית האחרונה של גריז

trilliane

Well-known member
מנהל
התכנית האחרונה של גריז

דנה דוניץ עזבה, ובצדק. לא הבנתי איך היא נכנסה לנבחרת מלכתחילה. היא נראית בחורה חמודה וכנראה שחקנית ואולי גם רקדנית לא רעה, אבל היא זמרת איומה למדי בעיני. זה לא שהיא זייפנית, אבל היא מאנפפת בטירוף ויש לה קול מחוספס כזה, ולא במובן הטוב של המילה. בכל פעם שהיא פתחה את הפה כדי לשיר, קיוותי שהיא תסגור אותו מיד בחזרה. קול כמו שלה יכול להתאים לגברת תנרדייה, אבל לסנדי?! באמת?! היא בלונדינית, היא חמודה, אבל היא לא סנדי. צדקה ציפי פינס כשאמרה לה שהיא לא טייפ קאסט מתאים, אבל היא היתה כזו כבר מהאודישן הראשון, ובכל זאת את היית חלק מהשופטים שקיבלו אותה לנבחרת, משום מה. הרי אין לי ספק, שופטים יקרים, שלא באמת חשבתם שאחרי כמה שיעורי פיתוח קול היא תישמע כמו אוליביה ניוטון ג'ון... תמוהה מכל היתה בחירת השיר: "בלוז מדרגות הרבנות"? אתם צוחקים עלי? הרי לקחת שיר של שלומית אהרון זו כבר משימה קשה. לאישה הזו יש קול מדהים (היא הזמרת עם הקול הטוב ביותר בארץ בעיני, בתחום המוזיקה הקלה) שקשה לצאת טוב מהשוואה אליה. ואם לזמרות טובות באמת קשה, אז למישהי שנשמעת ככה... אוי. זה היה נאמבר חמוד בזכות המשחק והחינניות של דנה, אבל מבחינה ווקאלית... שמים וארץ. לתת לדנה דוניץ לשיר שיר של שלומית אהרון... בעיני זה כמו לתת לרוני סופרסטאר לשיר אופרה. השופטים התלהבו יחסית, משום מה... אבל הקהל בבית לא חירש, והצביע בדיוק כמו שצריך. מי אמר שהמסמסים לא יודעים מה הם עושים?
 
לי אישית יש בעיה

עם כנרת לימוני. אני מאד מאד מאד אוהבת אותה, היא באמת מאד ריגשה בתכנית האחרונה, וטכנית - היא שרה טוב. אבל היא פשוט לא סנדי! הקול שלה פשוט לא מספיק לירי. היא יכולה להיות פרנצ'י נהדרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסכימה איתך חלקית

אבל היא באמת היתה מצוינת בתכנית האחרונה... אני צופה במחשב, ולרוב עוד כל מיני דברים תוך כדי, ובשיר שלה לא יכולתי להוריד ממנה את העיניים, היה בה משהו כובש. כדי לפסול אותה כסנדי אני צריכה לשמוע אותה שרה שירים מהמחזמר. אני לא משוכנעת שהיא לא תתאים. אני דווקא לא חושבת עליה בתור פרנצ'י, מה לדעתך הופך אותה לפרנצ'י נהדרת? אגב, הבאה בתור (בהנחה שהקהל יצביע נכון...) היא גל לוגסי. כפי שאמרו לה כולם, היא חמודה, מתוקה, אבל זה עדיין לא זה. אני לא מצליחה לדמיין אותה כסנדי. אחריה, או אולי לפניה, אילנה באואר. אני לא מתלהבת ממנה, לא מהשירה וגם לא מהשאר (היא לא רעה, אבל פשוט לא טובה מספיק בעיני).
 
פרנצ'י

בגלל צבע הקול והיכולות הקומיות שנראה לי שיש לה. דרך אגב, קראתי שליהקו (או חשבו ללהק) את מרינה מקסימליאן בלומין לתפקיד ריזו. לדעתי זו הברקה, למרות שעוד לא ראיתי את יכולות המשחק שלה.
 

Adidush888

New member
אני מסכימה איתך

אבל לא רק בקשר לכנרת לימוני... כולם שמה מתאימים לתפקידים קטנים, ובקורוס באמת שהם טובים... אבל לדעתי אין שמה מישהו שטוב מספיק בשביל להחזיק כזה תפקיד גדול על הכתפיים וההפקה של גריז עוד יותר מעצבנת אותי, וכל פעם שלא יוצא לי לראות את זה אני רק מאושרת שחסכתי לעצמי כמה עצבים :p... ודנה דוניץ באמת איומה, היא שרה כמו צפרדע אין לי מושג למה קיבלו אותה...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה? יש שם כמה ממש טובים לדעתי

מהבנות: רויטל ושני אני אוהבת מאד גם את רוני, אבל היא באמת לא כ"כ סנדי. היא דווקא יכולה להיות ריזו לא רעה לדעתי. לא הייתי רוצה לראות את ממ"ב בתפקיד ריזו (ובפרט, הייתי מעדיפה לתפקיד מישהי עם גוף לא פחות טוב משל סנדי, וממ"ב מעדיפה את עצמה כבחורה מלאה, שזה סבבה, אבל בעיני לא לתפקיד הזה). כנרת מקסימה, אבל עוד לא הצלחתי להחליט אם היא תהיה סנדי מוצלחת או לא. מהבנים: איתי ויונתן מובילים, ללא ספק. שחר גם לא רע. גלעד נחמד, אבל לא התרשמתי מכישורי השירה שלו. ניר שר טוב, אבל המכלול לא מספיק. אדיר פְרֶח חביב, אבל ממש לא בליגה; אסף משדר שחצנות וחלקלקות ועודף אהבה עצמית. בכל פעם שאני רואה אותו על המסך, הוא גורם לי לסלוד ממנו. אני מקווה שהוא הבא לעוף.
 

Adidush888

New member
אבל,

את רויטל, איתי, יונתן וגלעד אני מכירה עוד הרבה לפני "גריז" אז הם לא חידשו לי שום דבר... אם זו התחרות אז בשביל מה עשו אודישנים פתוחים, גם אם זה היו אודישנים סגורים אותם האנשים היו מתקבלים....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ש*את* מכירה, לא הופך אותם למוכרים

גם אני היכרתי את חלקם לפני כן, אז מה? רוב המדינה לא מכירה אותם, ועבור 95% מהקהל הם אלמוניים לחלוטין. מתי לאחרונה היתה כאן הפקה מסחרית גדולה של מחזמר שלשני התפקידים הראשיים בו לוהקו אלמונים? אם את לא מצליחה לענות על השאלה, זו התשובה שלך.
 

Adidush888

New member
ואם אני כן?

על מירה עווד בגבירתי הנאווה, שמעת לפני שהיא לוהקה לתפקיד?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את נותנת לי דוגמה אחת מלפני 6 שנים

לפני שגל הריאליטי שטף את המדינה בסערה, במחזמר שמטבעו פונה פחות לקהל של בני נוער וילדים, ובתפקידים הראשיים הנוספים לוהקו רק שחקנים מוכרים. אגב, גם הלהיוקד של מירה עוואד הפתיע מאד בזמנו, והיום לדעתי הסיכוי שלה להיבחר (לו היתה עדיין אלמונית) היה קלוש במיוחד. היום כשרוצים להביא הרבה קהל למחזות זמר, עצוב, אבל מלהקים במיוחד שמות מפורסמים, גם אם יש אלמונים שמתאימים יותר לתפקיד. ברוב מחזות הזמר המסחריים שראיתי בשנים האחרונות – שיקאגו, ברנשים וחתיכות, המפיקים ועוד, התפקידים הראשיים ניתנו אך ורק לשחקנים מפורסמים. כך קיבלנו את צביקה הדר בתפקיד ניית'ן דיטרויט (חביב אך לא מלהיב) או את ישראל קטורזה בתפקיד איימוס הארט (
). המצב מחריף כשמדובר במחזמר כמו גריז, שפונה מראש גם לקהל של ילדים ונוער (תראו מה קורה בחנוכה). נראה לי שאלמלא היו מחליטים להעלות כאן הפקה של גריז עם תכנית ריאליטי ביבוא מחו"ל, היינו רואים בתפקידים הראשיים את שירי מימון ואת הראל סקעת, ולא את רויטל זלצמן ואת איתי לוי, למשל. האודישנים לגריז דווקא היו פתוחים, ולראייה, התקבלו לנבחרת הסופית כמה מועמדים עם ניסיון מועט עד לא קיים במחזות זמר. העובדה ששחקנים שהתבלטו בבית צבי הגיעו לנבחרת לא מפתיעה, כי הם באמת טובים, וגם אם אולי היו נבחרים באודישנים סגורים, זה ודאי לא מה שאמור למנוע מהם להשתתף בתכנית. בסופו של דבר יבחרו המקצועיים והטובים ביותר, כי ככה זה אמור להיות. אם הלכת ללמוד משחק, התבלטת בבית הספר למשחק, ורכשת ניסיון בימתי קודם, אתה כנראה טוב, ואם אתה טוב, ירצו אותך. לעומת זאת אם אין לך הכשרה וניסיון, קשה להפקיד בידיך תפקיד ראשי במחזמר, אלה החיים. הריאליטי הזה, מלבד להיות תכנית טלוויזיה עם רייטינג גבוה (לפחות בתכנון), נועדה להבטיח שעד שהמחזמר יעלה השחקנים הראשיים כבר לא יהיו אלמונים כלל, ובפרט, אם הקהל בחר, אז הקהל ירוץ לראות אותם על הבמה, לא? פרט לכך זה גם נותן סיכוי לא רע לשאר המתמודדים, כיוון שבפעם הבאה שהם יגשו לאודישן למחזמר, הם כבר לא יהיו אלמונים לחלוטין.
 

Adidush888

New member
בסדר

אבל עדיין, התכנית הזו לא שמה אדם אלמוני על הבמה, אלא שוב, שמה סלב על הבמה... אז גם אם הוא לא היה סלב קודם, הוא יהיה סלב עכשיו... ולדעתי התכנית הזו דווקא תהיה חסרון ברזומה של המשתתפים, אני לא הייתי בוחרת שחקן לתפקיד עם הוא היה שם את זה ברזומה שלו... אולי זה נותן לו ניסיון, אבל בדיוק כמו טלנובלות, זה דבר שכדאי מהר מאד להעלים... ונכון שמעלים רק סלבים על הבמה זה לא נותן סיכוי לאלמונים... אבל אם היית מסתכלת בתכניה של המפיקים, או הולכת להצגה של בית צבי, היית רואה את אותם שמות שהיו בגריז, גם אם הם נמצאים עכשיו בנבחרת או לא... אז בעוד כמה שנים גם בלי תוכניות כאלה, אחרי צבירת ניסיון רב, הם היו מצליחים גם בלי ריאלטי, דוגמת חני פירסטנברג, בוגרת בית צבי, שכיום מופיעה גם בטלוויזיה וסרטים וגם בהרבה הצגות בקאמרי... זה אפשרי, גם בלי ריאלטי.. ומה לעשות, שבלי ניסיון אי אפשר לעשות תפקיד ראשי, אלא אם אתה סלב,שזה עצוב מאד שזה המצב פה, אבל לקצר דרכים ככה זה רק יגרום לנזק בעתיד... ואגב, גם לפני שלוש שנים בחרו אלמונית לתפקיד ראשי במחזמר, את רמה מסינגר למריה בצלילי המוזיקה, אז אל תגידי שדברים כאלה לא קורים בכלל כי הם כן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נדמה לי שאת חיה במציאות אחרת

1. נו, ברור! כמו כל תכנית ריאליטי, נכנסים אלמונים, יוצאים מפורסמים. הנקודה היא שהליהוק ל"גריז" דרך תכנית ריאליטי מאפשר לאלמונים לזכות בתפקיד בלי להיות מפורסמים לפני האודישן (הפרסום נרכש בתהליך). זה לא הבדל של מה בכך. כמו כן, בניגוד לתכניות ריאליטי אחרות, שבהן נבחרת מורכבת ע"ס האישיות השונה של כל מועמד ועד כמה יהיה מעניין לראות אותו מתמודד במשימות כאלה ואחרות, כאן בוחרים לתפקיד מסוים, ולכן מראש מתמקדים ביכולות מסוימות מאד שנדרשות מתפקיד במחזמר. לכן, לשם שינוי, המועמדים דווקא דומים יחסית אחד לשני. החסרון היחיד הוא בכך שמה שעובד טוב על הבמה לא בהכרח עובר טוב מסך, ולהיפך; ולכן יש כאן סיכון מסוים, אבל בסה"כ בחרו מראש שחקנים עם ניסיון בימתי מסוים ובמחזות זמר בפרט, והשופטים מאזנים קצת את בחירת הקהל. 2. התכנית הזו תהיה חיסרון?
למה? איך בכלל הגעת למסקנה הזו? הרי כל הדיון הזה הוא על כך שלוקחים מפורסמים לאייש תפקידים ראשיים... אז איזה מין חיסרון זה? א. ריאליטי כדי להעלים מהרזומה? באמת? ספרי על זה להראל סקעת (מי שחלם), לשירי מימון (הלהקה), לעדי כהן (שמצליחה לא רע בתיאטרון מאז "כוכב נולד"), ליוליה איגלניק (Song&Dance, חתולים) ולשאר משתתפי "כוכב נולד" ו"נולד לרקוד" המסכנים שקיבלו חוזים לאלבומים, פסטיגלים, הפקות חנוכה, והרבה יותר הזדמנויות לרקוד (כל אחד במה שמתאים לו, כמובן). ב. טלנובלה כדאי להעלים מהרזומה? ספרי על זה ליעל בר זוהר, שלא נבחרה ל"מרי לו" כיוון שהיא מפורסמת (גם בזכות "רמת אביב גימל") אלא בזכות איכויות השירה המדהימות שלה, כמובן. אל תשכחי לבשר את הבשורה המרה גם לבעלה המסכן, גיא זוארץ, שנאלץ ודאי להסתיר את השתתפותו בטלנובלות כשקיבל את תפקיד סקיי מסטרסון ב"ברנשים וחתיכות". ואם את כבר בשוונג, תסבירי לי האם ייתכן שגלית גיאת קיבלה את תפקיד נעמה גם בזכות העובדה שהיא מוכרת לקהל בבית מהטלנובלה המשובחת "כסף קטלני" ומהקומדיה העילית "שמש" ולא רק בזכות כישרונה כזמרת וכשחקנית? (אגב, צפיתי במחזמר פעמיים, פעם אחת בהשתתפותה ופעם שנייה עם מחליפה, ובעיני מחליפתה האלמונית היתה טובה ממנה). ג. להשתתף בפרוייקט שאחת השופטות בו היא מנהלת תיאטרון, ולא סתם תיאטרון, אלא של אחד התיאטראות שמעלים לא מעט הפקות של מחזות זמר בשנים האחרונות, לא יכול להיות חיסרון, איך שלא תסובבי את זה. 3. אני הולכת ללא מעט מחזות זמר בבית צבי, ואגב, הסתכלתי בתכנייה של המפיקים. כן, רבים מהם שיחקו בלהקה של מחזות זמר כאלה ואחרים, אבל הם לא מצליחים לפרוץ לתפקידים ראשיים. קחי לדוגמה את עופר רגירר, שהיה בלהקה גם בשיקאגו וגם במפיקים. הוא כבר בן 30. מתי יהיה לו סיכוי להיות דני זוקו אם הוא יישאר אלמוני? בגיל 40? הרבה תפקידים מצריכים גיל ומראה מסוים, ויש חלון הזדמנויות לא גדול כדי לקבל אותם. אתה צריך להיות הטייפ קאסט המתאים בזמן שעולה ההפקה המתאימה. כמה זה קורה? וכיום אתה צריך לדאוג להתפרסם קודם, אחרת מרבית הסיכויים הם שתישאר בלהקה. 4. ברור שאפשר להצליח בלי ריאליטי. ריאליטי הוא פשוט דרך מהירה להתפרסם. אם מצאת דרך אחרת, זה גם טוב. לחני פירסטנברג היה מזל לקבל תפקיד משני קטן ב"בורגנים", ומזל גדול עוד יותר שהיא ביצעה יחד עם שרית וינו אלעד את החידוש ל"דרכנו", שנטחן כ"כ חזק באותה תקופה, שכמעט הפך להמנון הלאומי. אז אלמונית היא ממש לא, אבל דווקא לא ראיתי אותה במחזות זמר בשנים האחרונות (בהפקות שהן לא של בית צבי, כמובן), אז לא ממש ברור לי איך היא השתרבבה לדיון. 5. רמה מסינגר? אלמונית?! אני מכירה את השם שלה כבר יותר מעשור. היא שיחקה בטלוויזיה בכמה וכמה תפקידים (כרגע אני נזכרת ב"צה"ל 1"); ילדים מכירים אותה כיוון שהיא שיחקה ב"פרפר נחמד" (בעונות החדשות) ועשתה עוד כל מיני דברים לילדים, והם מכירים טוב במיוחד את הקול שלה, כיוון שהיא מדבבת המון גם בסרטים וגם לטלוויזיה (בין השאר את יסמין ב"אלדין" של דיסני). 6. אחרון חביב: לא טענתי שדברים כאלה לא קורים בכלל; טענתי שזה נדיר, כיוון שבשנים האחרונות זה נדיר במיוחד. את לא מסכימה? מכירה מציאות אחרת? בשנות ה-90 אפשר היה לראות כאן את שי זורניצר ב"יוסף..." ואת ואת אביטל פסטרנק ב"גריז". כרגע מדברים על הפקה חדשה ליוסף, עם יודה ונינט בתפקידים הראשיים. need I say more? אז לפחות בגריז יהיו אמנם יוצאי ריאליטי, אבל יוצאי ריאליטי שהם בראש ובראשונה שחקנים שנבחרו בהתאמה אופטימלית (או קרוב לכך) לאייש את התפקידים האלה, ולא כאלה שהם קודם כל מפורסמים, ועם קצת מזל הם גם ליהוק לא רע.
 

Adidush888

New member
האמת שלא התכוונתי לענות לך

אבל רק כמה דברים קטנים. נכון שלמנצחים בריאלטי זה ייתרון כי הם מביאים קהל, אבל יש כמה אנשים שעפו בשלבים יותר מוקדמים של ריאלטי, ותאמיני לי שלביוגרפיה שלהם הם לא הכניסו את הריאלטי שהם השתתפו בו. ואותו דבר עם המשתתפים בתפקידים הפחות ראשיים בטלנובלות, שהקהל לא יבוא אם הוא ישמע את השם שלהם, והם כן יעלימו את זה מהביוגרפיה שלהם. ומה שהתכוונתי עם חני פירסטנברג זה לא שהיא אלמונית, אבל שהיא עבדה קשה מאד עד שהיא התפרסמה ולא בן לילה נהייתה סלבריטי. והדרך הנכונה, בעולם אידיאלי לשחקן לקבל תפקיד ראשי, זה כמובן להיות טוב, אבל גם לעבוד קשה ולצבור ניסיון. וזה ש*לך* רמה מסינגר מוכרת לא אומר שהיא מוכרת לכולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תשובה קצרה

* מי שעף מוקדם אולי לא יכניס את זה לביוגרפיה שלו פשוט כי זה קטן מדי ולא חשוב מספיק, לא כיוון שהוא מתבייש בזה. לאף אחד מהם אין במה להתבייש, כולל למי שעף בתכנית הראשונה. * חני פירסטנברג עבדה קשה – נניח (אני לא מתווכחת, פשוט לא עוקבת אחריה מקרוב). אז...? * נו, אז על העולם האידאלי אנחנו מסכימות, אבל העולם שלנו לא אידאלי, אז זה מה יש. * רמה מסינגר לא מוכרת רק לי, היא מוכרת מספיק לקהל הילדים שהם אחד הקהלים העיקריים למחזמר הזה. אני לא טוענת שהיא סלב או סופרסטאר, אבל "אלמונית" היא לא.
 

RossandRachel

New member
אני לא יודעת איך יצא שהיא

נהייתה הפייבוריטית בתכנית הקודמת..היא גם בחרה שיר של מירי מסיקה שזה מסוכן כי הביצוע שלהל א השתווה למקור אפילו...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מכירה את המקור, אז אין לי למה להשוות

אם כי כבר מהמשפט הראשון היתה לי תחושה שזה חייב להיות שיר של קרן פלס / מירי מסיקה / איה כורם, בגלל סגנון הכתיבה והמלודיה "השטוחה" (כלומר, זה יותר דיבור מאשר שירה). אני לא סובלת כשמדברים במקום לשיר, ואני לא אוהבת זמרים שהשירים שלהם זה סוג של דיבור כזה (פרט לשלוש הנ"ל אני יכולה לציין את מאיר אריאל, שלומי שבן, אריק ברמן, אריאל הורוביץ ועוד). חשוב לי לציין שחלקם אנשים מוכרשים מאד ואפילו כתבו שירים שאני אוהבת, אבל סגנון ההלחנה והביצוע הזה די מעצבן אותי, באופן כללי. אבל למרות הכל, אולי כיוון שהפזמון מוצלח יחסית (ומלודי, סוף, סוף!) הצלחתי לחבב את השיר עד מאד, בעיקר בזכות הביצוע. היה משהו נוגע ללב בביצוע של כנרת, ולהצליח להקסים אותי בשיר שאני לא מכירה וסביר להניח שלא הייתי אוהבת... זה הישג בלתי מבוטל. אגב, על אף שאני לא מכירה את הביצוע המקורי של מירי, אני מסוגלת לדמיין אותה שרה את השיר, זה בדיוק היא. יש לי חיבה מסוימת אליה כאל מבצעת, ואהבתי אותה ב"שלמה ושלמיי", אבל אני לא אוהבת אותה כזמרת. יש לה קול טוב, נוכחות בימתית וכל מה שצריך, ועדיין משהו בה מעצבן אותי.
 

RossandRachel

New member
היא היתה אחת האהובות עליי

נכון שהיא לא הכי סנדי אבל זה שהיא אלט לא אומר שהיאל אמ תאימה...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הקול שלה נוראי לא בגלל המנעד שלה

סנדי אמנם חייבת להיות מינימום מצו להערכתי, אבל זו לא הנקודה. המנעד חשוב, אבל חשוב לא פחות הגוון הקולי. לסנדי אמור להיות קול צלול ומתוק, עצמתי (כשצריך) ובשום פנים ואופן לא צורמני. לדנה יש פשוט קול נוראי, נקודה. לא הייתי רוצה לשמוע אותה שרה, בכלל, למעט תפקידים תיאטרליים שדורשים חספוס מיוחד (ולכן הזכרתי את גברת תנרדייה, למשל). בפרט, לא כל הבנות בנבחרת הן סופרן. אני די משוכנעת שגם רוני שיינדורף היא אלט, אבל היא לא נשמעת כמו צפרדע, יחי ההבדל (הלא קטן בכלל).
 

צחי נבו

New member
מסכים מאד.

אני רואה את שני, רויטל וכינרת בגמר. מי מהן תיקח? יש כל-כך הרבה פרמטרים, חלקם אפילו לא ענייניים (לא מקצועיים), חבל להמר. לרויטל יש קול פחות טוב משלושתן לדעתי, היא קצת "צועקת" בשירה שלה. בין השאר קובע הקטע שכ"א בוחרת (או יותר נכון מקבלת). דוגמא: הקטע של גלעד ורוויטל "9 עד 5" גנב את ההצגה פשוט בגלל התיאטרליות שבו, יחסית לאחרים. אישית אני חושב שמרבית הקהל לא יודע להעריך קטע סטטי מול דינאמי (עם תנועה). ברור שהשירה מושפעת מהריקוד (עד כדי כך שמשתמשים בפלייבק לפעמים!). בקיצור, נחיה ונראה. אגב, אני לא חושב שהרבה אנשים רואים את התוכנית הזו בכלל... בהצלחה לכולם...
 

טומיתם

New member
המתמודדים לא שרים בפלייבק !

אלא לייב, זה ודאי, סגור ובדוק. אל תנסו להוריד מרמתם.
 
למעלה