רק עכשיו צפיתי, ואני חולקת עליך בנקודות רבות
הם אכן לא בחרו בקטעים הידועים ביותר ממחזות הזמר, אבל אני לא בטוחה שזה אמור להפריע, ולא נראה לי שזו הסיבה שכנרת ורוני היו מועמדות להדחה (זו לא הפעם הראשונה שזה קורה להן). אכן יש הבדל ביחסי הכוחות, אבל לדעתי זה קשור, בין השאר, בגיוס מסרונים. אני חושבת שהסיבה היחידה שגל לוגסי עוד שם, הגם שהיא הרבה פחות מקצועית ומוצלחת בעיני מרוני, היא שיש (אני מניחה) בית ספר שלם שמצביע לה, ואולי גם הרבה ילדים שאוהבים אותה מכל מיני הופעות לילדים שהיא עשתה. מצד שני, הם גם לא בחרו בקטעים נדירים במיוחד. אני חושבת ש"ביג ספנדר" מוכר יותר מ"בואנוס איירס". אני היכרתי את השיר שנים לפני שידעתי בכלל שהוא ממחזמר (וגם אחרי שידעתי, עברו עוד כמה שנים עד שצפיתי בו). ל"ביג ספנדר" יש ביצוע ידוע מאד של שירלי בייסי, ונדמה לי שהביצוע הזה (או גרסת כיסוי בהשראתו) כיכב בפרסומת לפני כמה שנים. אני היכרתי את כל הקטעים...
אבל למען האמת, גם לא הפריע לי בשבועיים האחרונים כש-3 או ארבעה מתמודדים שרו שירים שלא היכרתי... (כולל השיר של מירי מסקיה שכנרת שרה באופן מדהים, ולא היכרתי אותו כלל). השופטים האורחים היו רענון נחמד, אם כי צביקה הדר שופט מחזות זמר טוב פחות משהוא שופט ב"כוכב נולד"... הוא שופט מיותר לחלוטין בעיני. את הביקורות של מיכל אני אוהבת בדר"כ, והסכמתי איתה הפעם לכל אורך התכנית. "כל הג'אז" היה נאמבר מוצלח מאד מבחינת הריקוד והיא נראתה בו סוף הדרך, אם כי היתה לי תחושה חזקה שהיא לא שרה לייב (ובכל מקרה, לא אהבתי את השירה שלה. זה ממש ממש לא בשבילה, השיר הזה). "שיער" היה כיף, וממש עורר בי רצון לראות שוב את המחזמר (בטח אוטוטו עולה בבית צבי, זו העונה, לא?). אגב, קיבלתי את הרושם שבכל הזוגות (למעט שני הזוגות שסיימו את השיר ממש יחד) הפייבוריט של ההפקה היה זה שקיבל את הסיום (כנרת, יונתן, רויטל, ניר, גלעד). ביג ספנדר היה לא רע. רוני היתה כובשת, סקסית, לגמרי בתפקיד, גם אם לא דייקה בשירה, זה היה קרוב מספיק, כי יש לה את זה ובענק. התבאסתי נורא שהיא זו שהלכה, מבחינתי היא עדיפה על 2-3 בנות שעדיין שם (גל, נעמה, אילנה). מצד שני, היא תהיה ב"גריז". אמנם לא בתפקיד סנדי (לא היה לה סיכוי) ולצערי גם לא בתפקיד ריזו (מיכל כמה חבל) אבל לפחות היא תהיה... לצערה בתפקיד משני, אבל זה עדיף על כלום. את ההגשה של כנרת לא אהבתי הפעם. יש לה בקול משהו מתקתק וחנפני כזה, אבל זה לא היה סקסי אפל וכוחני כמו שהשיר הזה דורש לטעמי, ולא הופתעתי כשהיא הועמדה להדחה – זה לא היה הערב שלה. לא ברור לי איך אתה טוען שמבחינת תנועה היא לא נפלה מרוני. צפינו באותו קטע? היא לא זזה שם יותר מדי... רוני רקדנית (ורקדנית טובה) וכנרת ממש לא. אי אפשר היה להשוות בינהן מבחינת תנועה! אסף הפתיע אותי בריקוד (רוקד ממש טוב!) אבל לא הרשים אותי באופן יוצא דופן בשירה. הוא שילב בין השניים טוב, אבל כאמור, אני לא אוהבת את מה שהוא משדר, מין שחצנות מלוקקת כזאת. יונתן היה מצוין, לא להאמין שהוא היה חולה. הוא שר בקלילות וגם רקד תוך כדי, ולמעשה גם הפתיע אותי, כי עליו אפילו האמנתי פחות שהוא יודע לרקוד ככה... סחתיין. בסה"כ הביצוע שלו היה אחד החזקים בתכנית. Memory הוא שיר שמעולם לא אהבתי, בפרט לא את הביצוע של ברברה סטרייסנד. רק לאחר שנים גיליתי (באכזבה מסוימת אפילו) שהוא מ-Cats. אבל על אף שהשיר עצמו לא מרגש אותי בפני עצמו, כשאני צופה בו כחלק מההצגה יש לו כוח. כשהוא מגיע ברגע הנכון, עם כל המסגרת מסביב, והחתולים, אז הוא עובד אפילו עלי. זה מבחינתי שיר שעדיף שיושר בקול טוב פחות, אבל ע"י שחקנית טובה יותר, וזה בדיוק מה שהיה בתכנית. הביצוע של סטרייסנד הוא שירה נטו. היא אמנם גם שחקנית, אבל היא לא שיחקה בתפקיד מעולם, למיטב ידיעתי, והיא סתם צווחת בקולה המרשים ותו לא. כך גם נעמה, שאגב, אכזבה אותי מאד מבחינה ווקאלית. הייתי בטוחה שזה יהיה לה קל נורא, אבל היא לא הרשימה אותי כלל מבחינה ווקלית, ומשחק לא היה אצלה. אני חושבת שההכשרה הקלאסית אפילו קלקלה לה, כי כשהיא עלתה לקול ראש בגבוהים זה פשוט לא התאים, זה ממש לא היה זה. לעומתה רויטל הפגיזה בביצוע מצוין, וכיוון שאני יודעת שרק לפני חודשים ספורים היא שיחקה את גריזבלה בבית צבי, אין לי ספק שהיה לה קל במיוחד להתחבר לתפקיד... היא התעלתה על נעמה בכל פרמטר, ובסה"כ זה היה אחד הביצועים הטובים ששמעתי לשיר הזה. "יוסף" הוא ממחזות הזמר המעטים שלא מלהיבים אותי. "לחלום מוכן" הוא שיר חמוד כזה, יותר מדי ילדותי ומתקתק לטעמי (וובר מעולם לא נמנע ממתקתקות). הביצוע של אדיר היה סתמי, והוא היה צריך ללכת כבר מזמן. טובים ממנו כבר לא בנבחרת. ניר זמר טוב ושר לא רע, אבל זה לא כבש אותי, כנראה בגלל השיר, שבעיני פשוט לא מלהיב ולא סוחף. "בואנוס איירס", לעומת זאת, הוא אחד השירים האהובים עלי ביותר מ"אויטה". גל נתנה את הביצוע הטוב ביותר שלה בתכנית, ועדיין זה לא היה זה. זה שיר שבנוי למישהי בשלה יותר, וגל משדרת משהו תמים וחמוד יותר, לא מישהי נוטפת סקס שבאה לקרוע את העיר. שני התעלתה עליה בכל פרמטר, ועל אף שהיו לה כמה אי דיוקים, היא נתנה ביצוע מצוין, עצמתי, כמו שצריך. כשראיתי שזה השיר שנבחר לה חשבתי לעצמי שזה ממש תפור עליה, והיא אכן סיפקה את הסחורה מבחינתי. איתי וישי, שניים מהטובים, היו די מאכזבים בעיני. השירה שלהם היתה חלשה יחסית למה שהם מסוגלים, במיוחד איתי, שבעיני זה היה הביצוע הכי פחות טוב שלו מתחילת התכנית. אני רגילה לשמוע אצלו הרבה יותר עצמה ונוכחות בקול. בסה"כ הם היו לא רעים, אבל לא מעבר לזה. הריקוד שלהם היה די פתאטי בעיני, וטוב שמיכל היתה שם כדי להעיר על זה, כי האחרים התעלמו באלגנטיות, ואסף משום מה החליט שזה היה טוב (היא לא מעבירה אותו סדרת חינוך בבית?). כבר היה עדיף שלא היו רוקדים וזהו. אחרונים חביבים, אילנה וגלעד. אילנה לא מרשימה אותי כזמרת, ונראה לי שגם כשחקנית היא קצת בעייתית, הופכת כל זבוב לפיל, אובר-רגישה, ובמקום שהמשחק יחפה על זה, חוסר הביטחון שלה מחפה על המשחק. הפעם יצא ממנה צבע שונה, אבל צדקו השופטים שאמרו לה שזה היה מוגזם ולא מוצלח. גלעד, לעומתה, הפגין בגאון משחק, שירה וריקוד משולבים לתפארת, ברמה גבוהה. הופתעתי, זו היתה הפעם הראשונה שהוא הצליח להרשים אותי בכלל, והוא עשה זאת בענק. זה היה מקסים, משעשע, חלק ומהנה לעין. הגיעו לו כל המחמאות שהוא קיבל. סיכום: היתה תכנית מהנה, גם הביצועים החלשים יותר היו לא רעים בסה"כ. שרק ימשיכו בטלוויזיה עם תכניות של ריקודים ושל מחזות זמר, ואני מסודרת.
הבנות הבאות ללכת: נעמה, גל, אילנה (לגמר: שני, כנרת ורויטל) הבנים הבאים ללכת: אסף, ישי, ניר (לגמר: יונתן, גלעד ואיתי)