התלבטות לגבי קוד משה"ב לבית אבות

lovelyjewels

New member
התלבטות לגבי קוד משה"ב לבית אבות

שלום רב לפורום הנכבד
התלבטויות רבות אבל כרגע אשטח כאן אחת מהן, והאקוטית שבהן.
קראתי את חוזר משה"ב לגבי קבלת קוד וגם את ההודעות בפורום אז אני מתנצלת מראש אם זה מרגיש כאילו אני חוזרת על שאלה שחוקה... אבל אני מקבלת סחרחורת מרוב מידע וממש צריכה עזרה בסידור הדברים.
אז ככה:
אמי, בת 66, חולת טרשת נפוצה, סיעודית (רתוקה לכיסא גלגלים ומשתמשת במוצרי ספיגה), חוץ מזה בריאה ובדעה צלולה. היא לא יכולה יותר לשהות בבית ואנחנו מחפשים עבורה בית אבות סיעודי.
שאלה א: היא מקבלת כיום מביטוח לאומי קצבת זקנה בגובה קצבת הנכות, כמו כן ניידות ושירותים מיוחדים. כל זה מסתכם בכ8 אש"ח. כמו כן, דירתה בבעלותה ויש לה כ-40 אש"ח בחסכונות. מה ישאר לה במידה ותבחר לקבל קוד? 20% מקצבת הנכות בלבד? או 20% מכלל הקצבאות?
אני לא עובדת כרגע (חופשת לידה) אבל בשגרה עובדת בחצי משרה (התמחות) שמרוויחה שכר מינימום. יום אחד מקוה לשיפור במצבי. מה אדרש, אם בכלל, לשלם להם?

שאלה ב: לאור כל הנתונים הללו, האם בכלל שווה לנו לנסות להשיג קוד? ואם הולכים על פרטי, האם אפשר לקבל המלצות (במסרים כמובן) על מוסדות ראויים שנמצאים בתל אביב (עיר מגוריה של אמי) או בלוד (עיר מגוריי) או רמלה שנמצאים בטווח מחירים הגיוני עבורנו (8-9 אש"ח)?

-----------------------------------------
אם כבר אני כותבת, אז שאלה נוספת.
סבתי בת ה87 התגוררה עד עתה עצמאית, וכיום לאחר ניתוח ויש לי חשש שתיאלץ גם כן להיכנס למוסד סיעודי. לסבתי שלושה ילדים, אמי ועוד שני בנים שעמם אין לה קשר מזה שלושים שנה. הם לא רשומים בתעודת הזהות שלה אבל עשיתי שטות וציינתי את קיומם בפני העו"ס בביה"ח. האם סבתי תידרש במצבה להוכיח כי אין לה קשר עם שני בניה? כמו כן, האם אמי הסיעודית גם כן תידרש להשתתף במימון שהייתה של סבתא בבית אבות אם נרצה לבקש קוד משה"ב עבורה?
לסבתי אין נכסים, ייתכן שיש איזשהו חיסכון אבל אפשר "לטפל" בו אם צריך. בכל מקרה השיקום יהיה ארוך (היא לאחר ניתוח) ויש זמן לעשות את ההעברה אם השאלה תעמוד.

סליחה על האורך, ותודה על המקום הנפלא הזה והאפשרות להתייעץ.
ערב טוב
יוליה
 
שלום וברוכה הבאה לפורום שלנו - תשובות :

יוליה שלום
אעשה לך סדר –
משרד הבריאות ייקח מאימך 80% מקצבת הנכות וישאיר לכם 20% בלבד. – הנידות והשר"מ יתבטלו !כמו כן – משרד הבריאות ייקח מאימא גם שווי שכירות דירתה.
לגבייך אם הינך מרוויחה שכר היורד משכר מינימום (4300) – לא תדרשי לשלם כלום.
יש פה עניין לגבי החסכונות שתידרשו ל"בזבז" עד שיקטנו ל – 20,000 ₪ - אבל זה עניין פתיר בקלות.
בוודאי שכדאי לכם ללכת על קוד מימון משרד הבריאות – כי אתם זכאים וכי בית אבות סיעודי באופן פרטי עולה מ 12,000 ₪ עד 16,000 ₪ פחות או יותר – אז ממש אין טעם במקרה שלכם לחשוב על אופציה אחרת.

ולגבי סבתא – אמך פטורה לחלוטין מהשתתפות ! והילדים האחרים גם כן – אם אינם מופיעים ברישום במשרד הפנים כילדיה. אם מופיעים אז צריך מכתב מגורם מוסמך (למשל פקידת רווחה של העירייה) המעיד שאין ולא היה קשר שנים רבות עם אותם ילדים. (צריך להיזהר שהדוח של העובדת הסוציאלית מביה"ח לא יגיע לידי משרד הבריאות ואז בכל מקרה תצטרכו להוכיח שהם לא בקשר) -

בהצלחה ! 
 
למעלה