התלבטות קשה!

  • פותח הנושא zacki
  • פורסם בתאריך

zacki

New member
התלבטות קשה! ../images/Emo41.gif../images/Emo42.gif

היי, אני בכיתה י"א. בחרתי במגמת ביולוגיה מכיוון שבשנה שעברה הוא מאוד עניין אותי. למדנו בעיקר פיזיולוגיה וזה היה לי ממש קל, ולא הייתה לי שום בעייה. עכשיו אני לא יודע אם כדאי לי להמשיך במגמה, מכיוון שכל נושא שקשור לצמחים ממש לא מעניין אותי. רק גוף האדם. רציתי לדעת מה בדר"כ יותר בולט במגמה, והאם לדעתכם כדאי לי לעבור לפיזיקה (מקצוע שמעניין אותי מאוד, לעומת צמחים שמשעממים ת'תחת
)? תודה רבה על תגובתכם!
 
כנס

בהחלט התלבטות קשה. במידה ואתה לא לומד בבית ספר חקלאי, אני אוכל לעזור לך כי אני מכיר את המערכת התיכונית הרגילה. לפי הסילבוס של מגמת ביולוגיה(5 יח"ל) זה הולך ככה: השנה לא נוגעים בגלל הרמת הארגון הבין תאי. כלומר, לא נוגעים במערכות שלמות כמו שנה שעברה, לא מתעסקים עם עקרונות כמו הומאוסטאזיס וזה. תוכית לימודים שנתית בביולוגיה לכתות י"א: 1. אקולוגיה(גורמים ביוטים/א-ביוטים, ברירה טבעית, אבולןציה, קליטת חומרים ואנרגיה, קלט ופלט, הביוספירה כמערכת אקולוגית סגורה, יחסי גומלים, סביבה, מוערבות האדם בטבע). נושא מעניין, אבל אולי לא אותך. יש לך להזכירך את עבודות הביוטופ...תחשוב טוב טוב על זה כי חתיכת עבודה. 2. התא(אחידות/שונות, תפקוד, מערכות, מטבוליזם, תהליכים כימיים בתא, הגנטיקה של התא, מיוזה/מיטוזה, התמיינות). נושא מאוד מעניין, לא הכי קל אבל בהחלט מעניין. 3. אפיון צמחים(לבחינת הבגרות) נושא שמשעמם את כולנו...חחח 4. ישומי EXCEL 5. מעבדה 6. ביוטופ תעשה את השיקולים שלך ואני ממליץ לך להתייעץ עם המורה או רכזת הביולוגיה או אפילו עם היועצת של השכבה. בהצלחה!
 

zacki

New member
תודה רבה... אבל... ../images/Emo41.gif

אין לנו ביוטופ משום מה. יש לנו משו שנקרא "ביודע". שמעתם על זה משהו?
 

iKilledKenny

New member
כן ביודע.....

גם אצלינו בב"ס עושים ביודע...טוב לדעת שאנחנו לא היחידים תראה אני בי"ב ואני חייבת להודות שדי נהניתי מביולוגיה ב"יא.....אני אישית מציעה לך להמשיך... גם אני חשבתי שצמחים זה ממש משעמם.....אבל גיליתי מהר מאוד שזה לא כל כך נורא....ועם המורה הנכון זה בכלל יכול להיות סבבה... גם לומדים הרבה דברים מעניינים חוץ מצמחים (כבר ציינו למעלה איזה נושאים)
 

shyoni55

New member
אגב...

אתה לא ממש צודק... אצלנו התוכנית אחרת אבל זה בגלל שאני במגמה ביוטכנולוגית.... אצלנו בי' לומדים את "התא" ומיקרוביולוגיה. ביא' יש את הביוטופ ואקולוגיה (בעעעעע) וגם צמחים.... אם אני לא טועה גם גנטיקה נכנס פה....
 

amitp

New member
השאלה היא

מה המטרה שלך.. מעניינים אותך הציונים? תלמד את המקצוע שבו תוכל להוציא את הציונים הגבוהים ביותר. אתה רוצה להנות מהלימודים? כבר הבהרת שפיסיקה מעניינת אותך יותר מחלק גדול מהביולוגיה (רק תזכור שגם בפיסיקה יש מספיק (...) פרקים משעממים, ולא כל הביולוגיה מתעסקת בצמחים) אתה מעוניין ללמוד בסיס לקראת לימודי המשך מאוחר יותר? מה, מי, איפה?
 
שלום לך מתלבט יקר../images/Emo80.gif

ראשית, יש לציין שעד כמה שמקצוע הפיזיקה מעניין ומרתק הוא גם מאוד קשה, ובאיזשהוא שלב הופך להיות מתסכל. אם אתה חפץ לבחור במקצוע מאתגר כדאי ללכת על פיזיקה, ולא על ביולוגיה כיוון שביולוגיה עשוייה לשעמם אותך. מאידך, ביולוגיה מכילה הרבה את נושא הצמח, מה שאמור להיות מובן מאליו, משום שהצמחים תופסים חלק גדול בחיינו. המעבדות בדר"כ מתבססות על צמחים ולא על תאי גוף של בע"ח או בני אדם. גם אני בהתחלה לא התחברתי אל נושא הצמחים, אבל אח"כ זה הפך להיות מרתק יותר ככל שנכנסתי אל תוכן השיעורים. מבחינת גוף האדם ובעלי החיים, אתה תלמד במסגרת תוכנית הלימודים על התא, תיפקודו, מערכת הדם, מערכת הנשימה, פיזיולוגיה של מערכות בגוף האדם, מערכות הובלה (שאגב קשורות גם לבע"ח וגם לצמחים). בנוסף יש גם את נושא הגנטיקה שמתייחס לכל האורגניזימים, והדוגמאות שניתנות בשיעורים (לפחות אצלי) היו קשורות בבע"ח ולא בצמחים.
הגדרת צמחים היא בסה"כ 2 נקודות מהבגרות, ותופסת מזמן הלמידה שלך בשנת הלימודים כשבועיים בסה"כ. כמובן שהייתי ממליצה לך ללמוד ביולוגיה אבל הדעה שלי בכלל לא אובייקטיבית, אז כל שנותר הוא לתת לך להפעיל את שיקול הדעת על סמך כל מה שענו לך כאן.
 
למעלה