התמודדות עם בעיות משמעת...

עיצוב התנהגות

השיטה שאת מתארת נקראת בספרות עיצוב התנהגות. נותנים חיזוקים חיוביים או שליליים על התנהגויות, וכך משמרים התנהגויות טובות ומעצבים התנהגויות של ילדים. בעקרון השיטה מיועדת לעיצוב התנהגות של ילדים מאוד קשים, למשל בפנימיות לילדים בסיכון, בחינוך מיוחד, או בקבוצות מאוד קשות. אבל כמובן שאפשר ליישם את השיטה גם בקבוצות רגילות. אני אישית לא משתמשת בה בחוגים, כי זה נראה לי יותר מידיי התעסקות בבעיות משמעת, ואני לא רוצה להתעסק בזה כ"כ הרבה, נקודות, חיזוקים, רישומים, טבלאות וכו'. אני לא רואה צורך בזה. בשבילי זאת טרחנות ואני רוצה בחוגים להתעסק בהתעמלות נטו. גם מנק' מבט של הורים או ילדים, שבאים לחוג ו-10% מהזמן מושקע בבעיות משמעת זה מעצבן. בכלל אני בד"כ באימונים לא מוצאת את עצמי בכלל מתעסקת עם בעיות משמעת. אם יש איזה שהוא מקרה, זה דבר חריג, ולא התמודדות יומיומית. אבל אני מכירה היטב את השיטה, והיא מוצלחת ועובדת בד"כ, מי שלא מסתדרת טוב עם משמעת מומלץ לה לאמץ את השיטה.
 

Xx ofek xX

New member
../images/Emo13.gifכנראה לא כתבתי את זה כלכך טוב..

הניקוד לא מיועד למשמעת בכלל, זה בשביל שנקבל נקודות על כל תרגיל לפי איך שביצענו אותו המאמנת של הקבוצות של הקטנים מנצלת את זה אם יש בעיות משמעת אבל זה לא המטרה של הנקודות
 
למעלה