התנהגות בחנות עודפים
שלום, לפני כשבוע רכשתי נעליים בחנות עודפים של אחת מהרשתות. בחשבונית היה מצויין כי החלפה תוך 14 ימים. וכמו כן מצויין כי אין החזר כספי. לאחר שהגעתי הביתה נוכחתי כי הנעלים קטנות וחזרתי לחנות היום, לאחר שבוע, במטרה לקבל זיכוי תמורתם. המוכר אמר לי כי לא נותנים זיכוי בחנות עודפים, אם כי רק החלפה בחנות של משהו אחר. על מדף הנעלים לא היה זוג נעלים במידה שלי שהשביע את רצוני: כמו כן, לא רציתי לקנות משהו אחר בחנות רק כי מוכרח... העדפתי זיכוי, כך אוכל לבוא בעוד מספר חודשים לקנות משהו שאני צריך ולא מוכרח עכשיו. ציינתי בפניו כי בניגוד לחוק - לא מצויין כל שילוט מדיניות החזרות ליד הקופות ואין דבר כזה שלא נותנים זיכוי. הוא טען כי זו חנות חדשה (נפתחה לפני כחודש וחצי...) וטרם הספיקו לשים שילוט. הוא ציין כי המוכרת מציינת בפני הלקוחות בעל פה, במעמד הרכישה, שאין זיכוי להחזרה. שללתי זאת מכל וכל - לא ציינה זאת בפני, לא כתוב בחשבונית כי לא ניתן לקבל זיכוי (רק מצויין שאין החזר כספי - ואת זה אני מבין), ולא תלוי שילוט מדיניות החזרות בחנות, כנדרש עפ"י חוק. אמרתי כי בכוונתי לצלם את עמדת הקופות על מנת להתלונן ולהוכיח כי אין שילוט מדיניות החזרות - והוא סירב. יצאתי החוצה וצילמתי מחוץ (!) לחנות את עמדת הקופה. הוא יצא החוצה וביקש את תעודת הזהות שלי ואת הפרטים שלי. סירבתי בטענה כי אין הוא שוטר. הוא קרא לאנשי הביטחון במתחם ולאחר מכן למשטרה. אנשי הביטחון הגיעו ולא הבינו על מה טענותיי: הם ניסו לפשר אך לשווא. הם הלכו כלעומת שבאו. חיכיתי במקום עוד כחצי שעה שאולי תגיע משטרה ואוכל להציג להם מקום אשר מפר הוראת חוק (לא שאני בונה על זה יותר מידי): שוטרים לא הגיעו. לאחר חצי שעה התייאשתי והסתלכתי מהמקום עם זוג נעלים אחר, בתקווה שעוד מספר חודשים אבוא להחליפם בזוג אחר (אם עד אז יתווספו זוגות נעלים חדשים). א. האם אסור היה לי לצלם את החנות מבחוץ? ב. האם מוטלת על חנות העודפים החובה לציין את מדיניות ההחזרות? בכוונתי לפנות למנכ"ל הרשת או לשירות הלקוחות ולהתלונן. מה דעתכם? תודה!
שלום, לפני כשבוע רכשתי נעליים בחנות עודפים של אחת מהרשתות. בחשבונית היה מצויין כי החלפה תוך 14 ימים. וכמו כן מצויין כי אין החזר כספי. לאחר שהגעתי הביתה נוכחתי כי הנעלים קטנות וחזרתי לחנות היום, לאחר שבוע, במטרה לקבל זיכוי תמורתם. המוכר אמר לי כי לא נותנים זיכוי בחנות עודפים, אם כי רק החלפה בחנות של משהו אחר. על מדף הנעלים לא היה זוג נעלים במידה שלי שהשביע את רצוני: כמו כן, לא רציתי לקנות משהו אחר בחנות רק כי מוכרח... העדפתי זיכוי, כך אוכל לבוא בעוד מספר חודשים לקנות משהו שאני צריך ולא מוכרח עכשיו. ציינתי בפניו כי בניגוד לחוק - לא מצויין כל שילוט מדיניות החזרות ליד הקופות ואין דבר כזה שלא נותנים זיכוי. הוא טען כי זו חנות חדשה (נפתחה לפני כחודש וחצי...) וטרם הספיקו לשים שילוט. הוא ציין כי המוכרת מציינת בפני הלקוחות בעל פה, במעמד הרכישה, שאין זיכוי להחזרה. שללתי זאת מכל וכל - לא ציינה זאת בפני, לא כתוב בחשבונית כי לא ניתן לקבל זיכוי (רק מצויין שאין החזר כספי - ואת זה אני מבין), ולא תלוי שילוט מדיניות החזרות בחנות, כנדרש עפ"י חוק. אמרתי כי בכוונתי לצלם את עמדת הקופות על מנת להתלונן ולהוכיח כי אין שילוט מדיניות החזרות - והוא סירב. יצאתי החוצה וצילמתי מחוץ (!) לחנות את עמדת הקופה. הוא יצא החוצה וביקש את תעודת הזהות שלי ואת הפרטים שלי. סירבתי בטענה כי אין הוא שוטר. הוא קרא לאנשי הביטחון במתחם ולאחר מכן למשטרה. אנשי הביטחון הגיעו ולא הבינו על מה טענותיי: הם ניסו לפשר אך לשווא. הם הלכו כלעומת שבאו. חיכיתי במקום עוד כחצי שעה שאולי תגיע משטרה ואוכל להציג להם מקום אשר מפר הוראת חוק (לא שאני בונה על זה יותר מידי): שוטרים לא הגיעו. לאחר חצי שעה התייאשתי והסתלכתי מהמקום עם זוג נעלים אחר, בתקווה שעוד מספר חודשים אבוא להחליפם בזוג אחר (אם עד אז יתווספו זוגות נעלים חדשים). א. האם אסור היה לי לצלם את החנות מבחוץ? ב. האם מוטלת על חנות העודפים החובה לציין את מדיניות ההחזרות? בכוונתי לפנות למנכ"ל הרשת או לשירות הלקוחות ולהתלונן. מה דעתכם? תודה!