איך נשנה את העמדה הבסיסית?
טוב שהשאלה הזו נשאלת. זה שלב ראשון בדרך לפתרון. אצל רוב המשתמשים כאן היא בכלל לא עולה על הדעת.
אתה חושב שהגישה שלי צבאית. מוזר. אני חושב, אחרי שחייתי במקום שיש בו תרבות של שמירת חוק ואנשים אשכרה מצייתים לו, שמה שקורה בארץ בעיקר על כבישים זה ג'ונגל מטורף, לא פחות. הכל עניין של פרספקטיבה (חלק מהחששות של אשתי והשיקולים שלה לא לחזור לכאן היו שהיא תצטרך לנהוג לעבודה על הכבישים באופן יומיומי. לאנשים שרגילים לנהוג בארץ החשש שלה אולי נראה מוזר).
ותשובה לשאלה שבנושא:
1. מודעות - רשמתי בשירשור אחר, שצריך להעלות קמפיין גדול מאד שיסביר לנהגים את מה שאתה אומר: האופניים הם חלק ממשתמשי הכביש, כמו טרקטורים, כמו משאיות, כמו אופנועים. קמפיין שבו זה גם יוסבר היטב, וגם יראו בפועל איך זה עובד יפה וטוב בארצות אחרות, שאנחנו כל כך משתוקקים להיות כמוהם. כשאנשים יראו בטליויזיה, לא פעם ולא פעמיים, איך זה קורה באמת, זה קודם כל יכנס למודעות. היום נהגים אשכרה מאמינים שאנחנו עוברים עבירה כלשהי כשאנחנו רוכבים על כביש. גם על איך מתקצבים קמפיין כזה כבר כתבתי.
2. אכיפה - וזה נכון לכל נושא הנהיגה - באוסטרליה נוהגים אחרת לא רק בגלל התרבות, אלא גם בגלל אכיפה - אחרי שבועיים במלבורן קיבלתי פעמיים דוח של 150$ כי נסעתי 63 במקום שהיה מותר 60. תאמין לי, אתה נוסע אחר כך במהירות המותרת כמו טעלטלע. אלפי מצלמות מהירות על הכבישים, גם בעיר וגם מחוץ לה, ואין התחכמויות ( אחי, מיהרתי לחתונה...).
הכי קל להתייאש ולהגיד זה לא ילך, ואז לקחת את החוק לידיים ולעבור באור אדום עם האופניים, לרכב בצד שמאל או על מדרכות. חוץ מזה שזו עבריינות כשלעצמה, זה גם מרחיק את הפתרון הנכונים, ומקטין את הכוח שלנו להילחם על זכויותנו בכביש.