הפתעה מוחלטת
New member
התנהגות שונה באבחון-מה עושים?
שלום.
יש לנו ילד בן שש שלפני שנה אובחן על הקשת.
לפני מספרהחודשים עלה חשד שגם אחיו הגדול אולי על הקשת ופנינו לאותה מאבחנת. הוא בן שבע וחצי.
ה"מוזריות" שלו מתבטאת בין השאר בחוסר הבנה של מוסכמות חברתיות-בכיתה מבקש לצאת לשירותים ויוצא בזחילה. הוא כל הזמן יושב עם רגליים על השולחן כל הזמן גם אחרי הסברים מהמורה. מבחינה חברתית הוא לא יוצא לשחק בהפסקות-לא מעניין אותו בכלל. בבית הוא כל הזמן קורא ומתעסק בשח מט או בנושא שמעניין אותו-כל כמה חודשים מליף נושא ואז חורש אותו. הוא מאוד מאוד חכם ובעל זיכרון מטורף. כשאני משדלת אותו לשחק הוא לא מעוניין מעדיף להיות עם הספרים שלו. כשאני אומרת לו שנלמד ביחד הוא לא רוצה-כל הזמן רוצה להיות לבד. לעיתין מאוד מאוד נדירות מבקש להזמין חבר הביתה. ואז לא משחק אלא מלמד אותו בנושא שכרגע חורש עליו. זה בגדול.
הבעיה-
המטבחנת הלכה לראות אותו בבית ספר עוד לפני שידע מי היא-לדברי המורה התנהג למופת ממש.
ואז היתה פגישה בקליניקה שלה-וגם שם היה מדהים-שיחק איתה ושיתף אותה. כן בלט שהוא ממש לא הסתדר עם כל נושא הרגשות. כל פעם שדיברה על רגשות שלה ועניינה אותו עבר לנושא אחר. בצורה בולטת גם כשהתעקשה. הוא גם לא ביקש עעזרה כשמשהו היה לו קשה בכללי כשניהל איתה שיחה לרוב לא הביט בה.
בפגישה איתה והילד הרגשתי-מה אני רוצה מהילד-הוא בסדר.
מצד שני זה ממש לא משקף את ההתנהגות שלו בד"כ.-כפי פירטתי למעלה.
וזה בעיה-מצד אחד אנחהו כן מרגישים שיש לו בעיה מצד שני כשהוא מול המאבחנת זה ממש לא בא לידי ביטוי...
אגב גם המורה מדווחת על הקשיים שלו.
מה אפשר לעשות?
אני מאוד סומכת על המאבחנת. היא בעיקר עובדת עם התפקוד הגבוה. מצד שני אני מניחה שזה בעיה לאבחן על סמך דיווחע הורים/מןרה בלבד...
ואני גם לא רוצה להרגיש שאני כאילו דוחפת לאבחון של בעית תקשורת...
האם יש לכם המלצות?
שלום.
יש לנו ילד בן שש שלפני שנה אובחן על הקשת.
לפני מספרהחודשים עלה חשד שגם אחיו הגדול אולי על הקשת ופנינו לאותה מאבחנת. הוא בן שבע וחצי.
ה"מוזריות" שלו מתבטאת בין השאר בחוסר הבנה של מוסכמות חברתיות-בכיתה מבקש לצאת לשירותים ויוצא בזחילה. הוא כל הזמן יושב עם רגליים על השולחן כל הזמן גם אחרי הסברים מהמורה. מבחינה חברתית הוא לא יוצא לשחק בהפסקות-לא מעניין אותו בכלל. בבית הוא כל הזמן קורא ומתעסק בשח מט או בנושא שמעניין אותו-כל כמה חודשים מליף נושא ואז חורש אותו. הוא מאוד מאוד חכם ובעל זיכרון מטורף. כשאני משדלת אותו לשחק הוא לא מעוניין מעדיף להיות עם הספרים שלו. כשאני אומרת לו שנלמד ביחד הוא לא רוצה-כל הזמן רוצה להיות לבד. לעיתין מאוד מאוד נדירות מבקש להזמין חבר הביתה. ואז לא משחק אלא מלמד אותו בנושא שכרגע חורש עליו. זה בגדול.
הבעיה-
המטבחנת הלכה לראות אותו בבית ספר עוד לפני שידע מי היא-לדברי המורה התנהג למופת ממש.
ואז היתה פגישה בקליניקה שלה-וגם שם היה מדהים-שיחק איתה ושיתף אותה. כן בלט שהוא ממש לא הסתדר עם כל נושא הרגשות. כל פעם שדיברה על רגשות שלה ועניינה אותו עבר לנושא אחר. בצורה בולטת גם כשהתעקשה. הוא גם לא ביקש עעזרה כשמשהו היה לו קשה בכללי כשניהל איתה שיחה לרוב לא הביט בה.
בפגישה איתה והילד הרגשתי-מה אני רוצה מהילד-הוא בסדר.
מצד שני זה ממש לא משקף את ההתנהגות שלו בד"כ.-כפי פירטתי למעלה.
וזה בעיה-מצד אחד אנחהו כן מרגישים שיש לו בעיה מצד שני כשהוא מול המאבחנת זה ממש לא בא לידי ביטוי...
אגב גם המורה מדווחת על הקשיים שלו.
מה אפשר לעשות?
אני מאוד סומכת על המאבחנת. היא בעיקר עובדת עם התפקוד הגבוה. מצד שני אני מניחה שזה בעיה לאבחן על סמך דיווחע הורים/מןרה בלבד...
ואני גם לא רוצה להרגיש שאני כאילו דוחפת לאבחון של בעית תקשורת...
האם יש לכם המלצות?