אצלנו לא היתה הפניה מבית הספר. היו קשיים חברתיים התנהגותיים
אבל אף אחד לא חשב בככיוון של אוטיזם ואף אחד לא שלח אותנו לאבחון לאוטיזם. דיברו איתנו עלל עניינים רגשיים וכו...
היום אני יודעת שזוהי תופעה נפוצה אצל ילדים "גבוהים" שהאינטיליגנציה הגבוהה שלהם מטעה את המאבחנים. הם מבינים מה רוצים מהם ומשתדלים לספק את המבוקש, ולזמן קצר במידה מדודה, כשזה אחד על אחד, הם מצליחים בכך פחות או יותר. אבל כשהם נמצאים בסיטואציה חברתית - זה כבר סיפור אחר לגמרי. אז הם הולכים לאיבוד לגמרי ויוצאים דברים קיצוניים ומוזרים.
התאור של הפתעה מוחלטת דוקא מזכיר לי מאד את בתי. היתה תקופה שהיתה נכנסת לגן בזחילה על ארבע. היא העדיפה לא לצאת להפסקות, ממש פחדה מההפסקות וכל האינטראקציות החברתיות המורכבות שקרו שם הכניסו אותה ללחץ וגרמו לה לעשות דברים שלא עשתה בדרך כלל. גם לה היו נושאים שחרשה עליהם בלי סוף, כגון אסטרונומיה - וכל מי שנקלע לסביבתה "זכה" אם רצה או לא לקבל הרצאות ארוכות על גלקסיות וכוכבי נויטרונים... ומצגות ממוחשבות אותן הכינה בעצמה.
יש לה זכרון מדהים! היא זוכרת דברים מגיל שנתיים, ובכלל....אם אנחנו רוצים להיזכר איפה טיילנו בחו"ל בזמן X או מי אמר מה או מה קרה שתאריך זה או אחר....היא תזכור.
נשמע מאד מאד דומה.
מנק. המבט שלי, עכשיו כשהיא בת 18 ומסיימת תיכון בהצלחה רבה, אני יכולה להגיד בודאות שהאבחון הציל אותה. וגם עזר לנו מאד. לאו דוקא טכנית, אלא ביכולת שלנו להבין אותה, לקבל את ה"מוזרויות" שלה, ואפילו להבין פתאום ו"לאבחן" רטרואקטיבית (כמובן לא באופן רשמי) בני משפחה שחולקים איתה את הגנים הללו....
אל תוותרו....