התנהלות מול עובד משק בית(של בניין)שמגיע/עובד מתי ואיך שבא לו

shagy2dup

New member
התנהלות מול עובד משק בית(של בניין)שמגיע/עובד מתי ואיך שבא לו

יש לי שאלה כללית שאני מברר עבור הוועד אצלנו בבניין. יש לנו עובד משק בית מספר שנים.
לפי ההסכם (בע"פ) עם העובד, הנ"ל אמור להגיע לנקות את הבניין 2 ימים בשבוע בשעות מסויימות.
לשנה האחרונה בגלל לכלוך בבניין התחיל מעקב אחרי העובד והתברר שבפועל העובד מגיע באיזה ימים שהוא רוצה (ולא בהכרח ב 2 הימים שנקבעו לו) ובאיזה שעה שבא לו או מגיע רק פעם אחת וגם אז לא בהכרח באחד הימים שנקבעו לו.
ההגעה של העובד בימים הנ"ל נעשית בהחלטתו בלי ליידע אף אחד מוועד בבניין.
העובד אמור לקבל משכורת על חודש עבודה מלא בהתאם לעבודותו, אולם בפועל התברר שהוא קיבל משכורת מלאה בלי קשר להגעתו, דבר שגרר מקרים של תשלום על חודש שהוא הגיע 4 פעמים באותו החודש במקום 8 הפעמים שהוא אמור להגיע.

מבחינת ניקיון,העובד מנקה מה שבא לו ואיך שבא לו... כאשר מעירים לו או מבקשים שינקה איזור מסויים הוא לרוב מתעלם או מנקה חלקית (רק למראית עין).
חשוב לי לציין שאין חוזה בכתב, אולם יש תשלומים של ביטוח לאומי על העובד.
במספר עימותים לגבי עבודתו, העובד הנ"ל ציין שאין לו בעייה ללכת אולם הוא מצפה לקבל את המגיע לו (דהיינו רומז שאין לו בעייה לסיים את העבודה כל עוד אנחנו אלא שנפטר אותו כדי לקבל פיצויים).
הועד לא מעוניין לפטר את העובד הנ"ל אולםי דוע לוועד שעל מנת לפטר אותו יש צורך לבצע שיחת שימוע מסודרת.

הועד מעוניין לתת לעובד הנ"ל צ'אנס אחרון, אולם במידה והוא ימשיך במעשיו למרות זאת הייתי מעוניין לברר את הנ"ל:
1. האם הפעולות של העובד הנ"ל נמצאות בקטגוריה של שבירת אמון בינו לבין המעסיק?
2. האם אי הגעה לביצוע עבודה ודרישה/קבלת משכורת על אותם ימים נחשבת גניבה/פגיעה במעסיק (גם תום לב מבחינתי נחשב, במידה וכן אשמח לדעת) ?
3. האם הפעולות הנ"ל מאפשרות לפטר אותו (במידה והוא לא ישנה דרכיו אחרי שיחת השימוע) תוך כדי הורדת אחוז מסויים בפיצויים המגיעים לו?
4. האם בשיחת השימוע הנ"ל אפשר להגיד לעובד שבמידה והוא ירצה לשנות ימים עליו להודיע לפני השינוי ולקבל הסכמה ולא לעשות את זה בדרך קבע, במידה וזה יחזור על עצמו תהיה לו האפשרות לבטל את העבודה באותו היום ולא לקבל משכורת על יום זה?

תודה מראש !
 
למעלה