התנועה להכחדה מרצון של האנושות

Distractions

New member
התנועה להכחדה מרצון של האנושות

נתקלתי באתר הזה לפני הרבה שנים ונזכרתי בו לאחרונה. פעם חשבתי שזה צחוקים, היום אני חושבת שזה נימוק לגיטימי. המין האנושי לא משהו, אנחנו המצאנו את המלחמות, ההוצאות להורג, הקפיטליזם וכו' - אולי צריך להפסיק להגדיל אותו באופן אקטיבי כל-כך? http://www.vhemt.org/hebaboutvhemt.htm
 

soren k

New member
זה מענין

נדמה לי ששופנאהאר אמר שהדרך להמנע מסבל אנושי זה להפסיק להביא אנשים לעלום כי להיות בן אדם זה בהכרח לסבול. לא שזאת הסיבה שבגללה אני אלהורי, אבל משעשע לחשוב על זה :)
 

Distractions

New member
זו גם לא הסיבה שלי, אבל

כל המעצבנים שאומרים שאנחנו לא רוצים להתרבות כי אנחנו אגואיסטים. אז הנה, הוכחה טובה שזה דווקא מאוד אלטרואיסטי - אנחנו דואגים לפלנטה...
 

Abellard

New member
Leave nature alone!!

אני בעד. אני אישית מרגיש שאני שייך למיעוט בתוך מיעוט, כי אני לא מחובבי הטבע (במובן של אוהבי טיולים, הרתפקאות וחיות), אבל אני מאמין בהגבלת אוכלוסייה בעיקר מהסיבה של צמצום טביעת הרגל הסביבתית.
 

Distractions

New member
אתה נקרא על-שם הפואמה של אלכסנדר פופ?

How happy is the blameless vestal's lot, the world forgotten, by the world forgot
 

Abellard

New member
אני נקרא על שם דודתי מצד אבי בלומה עה"ש

הניק הוא מחווה לפילוסוף הימי-ביניימי פטר אבלרד שעקב פרשת האהבים שלו עם הלואיז, הווא סורס על ידי קרוביה הזועמים. אהבה זה כואב.
 

Distractions

New member
כן, זה אותו אחד

המשורר אלכסנדר פופ לקח את המכתבים של אבלארד לאלואיז וביסס עליהם שיר אפי מקסים.
 
קראתי ספר נהדר על אלינור מאקיטן

שהיתה נשואה למלך צרפת באותו הזמן, לואי ה-7 נדמה לי. מי שהורה לסרס את אבלאר היה ברנאר מקלרוו, לא? גם לה הוא גרם צרות, היה בין אלה שהביאו לביטול הנישואין מפני שהיא לא ילדה בנים.
 

v cd

New member
היות שבדיוק קראתי את ה"אוטוביוגרפיה" ../images/Emo13.gif

של אבלר ("ההסטוריה של האסונות"), מי שיזם את סירוסו היה פולבר, הדוד (הזועם) של אלואיז. נדמה לי גם שלואי היה ה - 4 באותו זמן, אבל זה רק נדמה לי, לא בטוח.
 

atomic kitten

New member
זה חלק מהסיבה שלי- הציטוט משופנהאהר

אני מרחמת על הילד העתידי- לא מגיע לו להיוולד לקיום כזה...
 

soren k

New member
יש לי סוגיה מענינת לאנשי התנועה

זה קצת בהומור: האם לפי תפיסתם זה יהיה מוסרי להוליד אנשים ולחנך אותם להיות פעילים בתנועה ושהם ישכנעו אנשים אחרים לא להביא ילדים לעולם? :)
 
ברצינות לדעתי זה מוסרי

ממילא במצב הפוליטי הנוכחי אין סיכוי שהם יצליחו לשכנע לכן מה שיקרה הוא שהם יכחדו בעצמם אבל האנושות תימשך. צריך לחכות עד שיבשילו תנאים פוליטיים לשכנוע רחהב יותר ובינתיים עדיף שהקבוצה הזאת תנחיל את המורשת לצאצאיה. לכן אני לא הייתי מציב את התנאי שתנאי להצטרפות לתנועה הוא אלהורות מלאה או חלקית. אידיאולוגיה היא חשובה אבל צריך גם ריאליזם פוליטי
 

Distractions

New member
אגב, לא צריך לחכות עד לדורות הבאים ת'כלס

דיברת על המצב הפוליטי. תוך 20-30 שנה ישראל תהיה "דמוקרטיה" כמו שמצרים תהיה דמוקרטיה - רק על הנייר, פעילי זכויות אדם ישבו בכלא בזכות הליברמניזם, כל העבודות יתבצעו דךר קבלני כוח אדם בשכר זוועה וכל ההון יהיה מרוכז אצל 18 משפחות מיליארדרים, כששאר הציבור גווע ללחם. אני לא רואה טעם להביא ילדים במדינה כזו, אין פה עתיד וזה גובל באכזריות כלפיהם.
 
נשאלת השאלה

האם במדינות מערביות אחרות המצב צפוי להיות טוב יותר? הרי גם שם התרבות של אוכלוסיות שהיגרו מארצות העולם השלישי נמצאת במגמת עלייה תלולה מתמדת. האם יש איזה מקום שפוי על פני כדור הארץ שבו ניתן לחיות בשלווה ובלי לחשוש מכל אותן רעות חולות שציינת?
 

Distractions

New member
ספרות המד"ב עסקה בזה הרבה

ב-Snow Crash של ניל סטיבנסון, ארה"ב מחולקת למובלעות במקום מדינות, וכל מובלעת היא בבעלות של חברה מסחרית עם מיליציה פרטית שמהווה כוח שיטור משלה. זו דוגמה בדיונית ועגומה לתוצאות הפוטנציאליות של קפיטליזם ליברלי קיצוני, אני מניחה. אני נוטה להאמין שמדינות שתופשות עצמן כמדינות רווחה ודואגות לא להפקיר את החלשים בחברה, כמו נורבגיה ושבדיה (אגב, בשתיהן אחוז הילודה מאוד נמוך), יהיו המקום האידיאלי לחיות בו. ישראל? לא ממש. הסמל היחיד שנשאר לנו לרווחה כאן הוא מערכת הבריאות הציבורית, וגם היא under-budget ועל סף קריסה. תגידו שאני לא ציונית אם בא לכם, בסדר. אני רגילה. אבל אני בטוחה שגם בן גוריון בהרצל חשבו שזה צריך להיות "כל ישראל אחים" ולא "כל אדם לעצמו". אני רואה כמה קשה להורים שלי כלכלית עם ילדים והם בני המעמד הבינוני. אני לא יכולה לדמיין אפילו איזה קשיים יש מחוץ לאזור חיוג 03.
 

adaeast

New member
ישראל הולך אחרי ארה"ב בכל דבר ועניין

יש לי אחות המתגוררת שם במרילנד, שם בהחלט רואים את תוצאות הקפיטליזם...ומערכת הבריאות אצלם זה רק למי שיש כסף וטוב שעדיין בארץ זה לא כך...אבל מי יודע מה יילד העתיד? וגם כאן זה יקרה "כל אדם לעצמו", לכן טוב שגיליתי אחריות ולא רציתי להביא ילדים לעולם - אני מאד שלמה עם החלטתי.
 

adaeast

New member
אני חתמתי איתך לפניך../images/Emo13.gif

זה לא רק מערכת הבריאות שקורסת, נוצרים כאן גם הבדלי מעמדות: עשירים-עניים ומעמד הביניים יורד למעמד של עניים. אז בהחלט תיתכן התקוממות ואני לא רוצה להיות צודקת... שבוע טוב
 
למעלה