התנועה להכחדה מרצון של האנושות

"טוב שעדיין בארץ זה לא כך"???

אני חושבת שעבור מישהו שזקוק לתרופות או ניתוחים יקרים שאינם בסל זה כבר מזמן כך...
 

mirit2468

New member
לא יאומן

איך אנשים לא יודעים מה קורה במדינה. כמה אנשים אני שומעת משווים את מערכת הבריאות הישראלית לאמריקאית ואין להם מושג איך שתיהן מתפקדות (לאמריקאית יש את הבעיות שלה אבל המודל הישראלי רחוק מלהיות מה שאומרים עליו). אם מערכת הבריאות הישראלית כל כך נהדרת, איך זה ש-43% מחזיקים גם בביטוח רפואי פרטי?
 

adaeast

New member
תתפלאי יש לנו מושג

המודל הישראלי ביחס למדינות אחרות עדיין נחשב למודל טוב, נכון, יש תמיד מה לשפר, אבל גם מדינת ישראל מוגבלת... אף אחד לא אמר שמערכת הבריאות במדינה כל כך נהדרת (זאת הפרשנות שלך) ותמיד יש מה לשפר.
 
תוחלת החיים בישראל היא גבוהה בהשוואה לעולם

האם הדבר לא נובע אולי (בין השאר) מאיכות מערכת הבריאות?
 

Distractions

New member
ביטוחים רפואיים פרטיים - שחור משחור

מירית צודקת. עבדתי לא מזמן כ-temp בכללית מושלם. גיליתי שמה שהולך שם בחיים לא היה קורה בחברה שבבעלות המדינה: דיברתי עם קשישים סיעודיים מסכנים שאינם מתפקדים ומצאו איזה סעיף טכני כדי לחהכשיל אותם מלקבל קצבה סיעודית, אחרי שהם שילמו כל החיים. כששר הבריאות ליצמן הציע ביטוח סיעודי אוניברסלי לכולם שקלתי כמעט להצביע לו לרגע בבחירות הבאות, אתם לא יודעים כמה קשה להיאבק בחברת ביטוח כשאתה במצב סופני כדי לקבל קצבה עלובה שמאפשרת שכירת עזרה צמודה. אבל... הדבר הכי מזעזע שראיתי הוא זה: ללקוח שלא משלם 3 חודשים על הביטוח, הביטוח מתבטל ואי אפשר להשתמש בו כדי לממש זכויות רפואיות. כשלקוח מתחת לגיל 60 לא משלם, לדוגמה כי כרטיס האשראי בוטל, אנחנו היינו ישר מתקשרים אליו לבקש כרטיס אשראי חדש. מעל גיל 60 לא מתקשרים., כי לקוח כזה סביר יותר שישתמש בביטוח ויחלה וכו', והוא לא משתלם לחברה יותר. לא ייאמן שהמפקח על הביטוח לא יודע מזה.
 

adaeast

New member
בגלל התאור הזה שאני מודעת אליו

עשיתי ביטוח סיעודי דרך סוכן שעובד עם מכבי (במכבי יש לי ביטוח סיעודי ל-6 שנים) רציתי המשך לכל החיים, פתאום ירד לי האסימון לגבי מה שתיארת כאן, שילמתי חודש אחד ועצרתי את התשלומים וביטלתי את הביטוח. מה שיהיה יהיה, לא מאמינה לחברת הביטוח הללו. עדיף לחסוך את הכסף בצד, בתכנית חסכון.
 

Distractions

New member
האמת, מה שתיארתי כאן זה רק קצה המזלג.

עשית בשכל. ידעת למשל שכל קופות החולים הקפיצו את מחיר הביטוח המשלים פי 3 לפני כשנה-שנתיים? ולא ביקשו אישור מהלקוחות. החוזה המקורי כולל סעיף שמאפשר להם לשנות את המחיר בלי אישור של הלקוח. מי שגילה את זה יכול לקבל החזר רטרואקטיבי רק 3 חודשים אחורה, אבל זו לא הבעיה: לקוח קונה ביטוח שהתעריפים שלו מוצמדים למדד וחושב שזה פחות או יותר יהיה הסכום שהוא ישלם. ואז מקפיצים לו פי 3 את המחיר, ואם הוא רוצה לבטל את הביטוח הוא יכול - אבל כל הוותק שהוא צבר נמחק לגמרי. כל השנים ששילם הולכות לפח. לחסוך את הכסף זה עדיף בהרבה.
 

adaeast

New member
איפה לא מסדרים אותנו?../images/Emo8.gif

רק חברות הביטוח? אתם יודעים שאחת מחברות הכבלים הוסיפה לי ערוץ שלא הזמנתי? ובגלל שזה יורד בויזה והם לא שולחים חשבונות עליתי על זה אחרי שנתיים? במקרה? כאשר רציתי לצאת מהם ושאלתי מה החבילה שלי והקנס? אז פעלתי בנדון וקיבלתי פיצוי כי הגעתי דרך קשרים ליחסי הציבור שלהם, במקביל הגשתי תלונה באמון הציבור... מסדרים אותנו כל הזמן, לצערי הרב. זה נורא שכל הזמן צריך להתעסק בבירוקרטיה בכל דבר ועניין, גם לצאת מחברות לכאורה זה פשוט אבל זה לא. והחדשות לא יותר טובות מאלה שחתמנו איתן... לא קל לנו בחיים האלה, ושוב זה מביא אותי לנושא שאני אוהבת לציין: טוב שלא הבאתי ילדים לעולם כזה...
 
זה לא היה קורה בחברה בבעלות המדינה?

תנסה פעם לתבוע משהו מהביטוח הלאומי (ולא בסדר גודל של דמי לידה כן... סכום משמעותי). למצוא סעיף פורמלי כדי לחסל את התביעה שלך זו המומחיות שלהם. הביטוח הלאומי נוהג בדיוק כמו כל חברת ביטוח חובה והעובדה שהם לא תאגיד אלא מוסד ציבורי מקלה עליהם להתעלל באזרח והם באמת עושים את זה באופן מעורר התפעלות.
 

adaeast

New member
יחד עם זה עדיין יש לנו מערכת יחסית טובה

ביחס למדינות אחרות. צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה.
 

adaeast

New member
בדברי לא התיחסתי לנושא התרופות

אלא למערכת בכללי ביחס למדינות אחרות, שלדעתי נחשבת למערכת טובה. תרופות עולות ים של כסף, והמדינה מתקשה לשלם עליהם (סה"כ המדינה לא מדינה עשירה והיא בנויה גם מתרומות), אני תקווה שיגיע היום וימצאו לנושא התרופות פתרונים. וכבר אמרתי שאנו רואים מיום ליום הבדלי מעמדות שזה מאד גרוע בעיני.
 

Distractions

New member
תלוי

ביחס לארה"ב אנחנו במצב מצויין, ביחס לנורבגיה מצב זוועה.
 
את צודקת

שלא "נכון" להוליד בסיכומו של דבר. אני לא נותן הרבה סיכוי לתנועה הזאת להצליח להשפיע גם בעתיד ולדעתי היא תישאר מיעוט משמעותי כך שממילא הוספת צאצאים לא תועיל ומצד שני יש סיכון רב בהולדת ילד לחיי סבל (של הילד עצמו ובעקבות זאת להוריו ומשפחתו ובמידה מסוימת גם לקרובים אחרים ולזרים) גם בלי להניח קטסטרופה פוליטית וחברתית בעשורים הקרובים.
 
למעלה