התנצלות בהליך גישור

התנצלות בהליך גישור

מצ"ב דוגמא מהיום בו הנתבע הביע התנצלות על הדברים שאמר והסכים לשלם סכום כספי לתובע. כל זאת בלי להודות בטענות ולסיפלק סופי ומוחלט של הטענות. דוגמא זו מראה על יצירתיות בגישור ועל הבנת האינטרסים האמיתיים. לא פעם אני נתקלת במקרים בהם מגושרים מדברים על "מסחר סוסים" בהליך גישור, תוך כדי התעלמות כמעט מוחלטת מהאינטרסים החשובים. המגשר, עורכי הדין ולא פעם הצדדים (אשר הם, הצדדים, אינם מבינים תמיד את מהותו של הליך הגישור) פונים לדרך זו, דרך הפשרה, שהיא קלה יותר. בהרבה מאוד מקרים ניתן לפתור מחלוקות ע"י פצוי כספי. אולם, אל לנו לשכוח כי בחלק גדול מהמקרים המחלוקות נובעות מענינים הקשורים ברגש, אשר אם קודם כל ניתן להם מקום, אזי נוכל לפתור את המחלוקת הכספית בדרך קלה יותר.
 
האמנם גישור

קראתי את הכתבה ואני לא בטוח שבכלל מדובר בגישור ואני מצרף קטע: "אחרי דיון בפני השופט צבי דותן קיימו הצדדים הליך גישור בתוך האולם, בסיומו הושג הסדר שבו בטש מתנצל "ללא הסתייגות" בפני נדר וכהן "על כל האמירות שיוחסו להם וחוזר בו מתוכן הדברים". לסילוק סופי של התביעה הוא ישלם פיצוי בסך 15 אלף שקל, מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות הצד שכנגד" קיימו את הגישור באולם המשפט? מי היה המגשר? היה מגשר? היה גישור?! לא בטוח!
 
נכון. איך פספסתי את זה../images/Emo3.gif

בתקשורת משתמשים רבות במונח "גישור" גם כאשר מדובר רק בתיווך. בכל מקרה, רציתי להדגיש כי יש להדגיש בגישור את האינטרסים של הצדדים. דומה שמגשרים פונים לצד הפשרה מהר מידי.
 

שילה1

New member
מסכימה עם גדי.מה שהיה זו פשרה עליה ניצח

השופט.לא רואה גישור,ולא מגשר. לגבי התיקשרת-נראה כי קיים בלבלול בין גישור ופשרה. ולנושא פשרה-אם הצליחו הצדדים להגיע לפשרה,מה טוב,אלא שבינה לבין גישור אין כל קשר. ובכל מקרה-תודה לאיריס על הבאת הדברים.
 
אביגדור אני מדברת על משהו אחר

צדדים שמגיעים לגישור, לא פעם בטוחים שהם מגיעים להליך שאולי נקרא גישור אך למעשה הם באים לעשות פשרה. הם לא מודעים למהות הגישור, לא יודעים שבגישור אמיתי אמורים לשנות את נושאי הגישור מאלו שהציגו בעמדות לאלו שהמגשר מבין מתוך האינטרסים. כך שהם מדברים פשרה, כי לכך מובילים אותם לא פעם, אם זה עו"ד או אפילו המגשר. מכירה מקרים כאלו באופן אישי. פשרה טובה כאשר הצדדים בוחרים בה מתוך בחירה מודעת, כאשר הם מודעים להליך הגישור, ליתרונות שלו, לרעיונות הבסיסיים שלו. אם למרות כל זאת, מעדיפים את דרך הפשרה, אזי היא מבורכת - אך לא במקום גישור.
 
למעלה